Re: Polská armádo kam kráčíš?
Napsal: 2/9/2019, 21:54
@Skelet
ad modernizace polských Mi-24 - neodvažuji se odpovědět jasně. Protože toho spoustu nevím. A taky je možné že nerozumím úplně jasně tomu co jsem četl (aneb "ztraceno v překladu")
https://www.defence24.com/armed-forces/ ... ment-plans předposlední odstavec "As it is..."
https://www.defence24.com/experts-opini ... a-priority
viz odpověď na otázku, která začíná "In what way the proposed programme..." Z mého laického pohledu neumím vyhodnotit do jaké míry jde o názor který vychází z reálných možností a do jaké míry by snad mohlo jít "pohled skrz růžové brýle"
Viz strana 64 výroční zprávy LOM ČR za 2018. Tam kde je rozlišení na "letadla" a "pohonné jednotky", tak myslím "letadla" Netroufnu si kategoricky rozsoudit, jestli jde o věc k řešení pouze v rámci LOMu (a jeho dodavatelů) nebo zda jde o situaci celého sektoru MRO MiLů... Doporučuji si prostudovat i předchozí výroční zprávy 2-3 roky zpátky, aby si člověk odhadnul jakých konkrétních typů a jakých stupňů oprav by se týkaly tyto nepříjemné situace
Nicméně jsem si jistý jednou věcí protože je relativně jasná - stáří mašin.
Ad něco za něco
a) Zejména ve vlákně o vrtulnících pro AČR jsem uvedl spoustu důvodů proč považuji za nekompetentní vedení partaje, která vybírala ministry na příslušná ministerstva zejm. MO a MF. A to zejména za ekonomicky nekompetentní. Plus jejich nejdříve skrytá a pak i oficiální "poprava" služebního zákona a úspěšné prosazování systémů "zelenáč" - IMHO je zásadní vytvořit takové prostředí a stabilitu, která umožní aby odborník se zorientoval, začal produkovat výsledky a pokud udělá chybu, tak se z ní poučí (a tím našemu národu ušetří fůru peněz, protože snad podobnou chybu už příště neudělá). Ta partaj pro mě skončila, už je nikdy nebudu volit, takže nepřemýšlím jestli náhodou snad začala jejich aktivita "dávat hlavu a patu". A je mi jedno jestli na FB budou rozesmáté fotky lidí co něco "výhodného" dojednali v Polsku.
b) Pokud "něco za něco" bude ANO, tak můj názor na Sokol:
-ta cena za MRO W3A je dosti poučná zkušenost, že ano,... aneb "s takovými přáteli, už člověk nepřátele ani nepotřebuje".
- Nadto si myslím, že už nyní je vrtulníků napojených na český státní rozpočet až až. Nemluvím o kvalitě, ale o množství.
- Plus otázku unifikace (viz příklad Španělska, kteří se na tuto cestu vydávají a co taková Francie, že)
- pokud jde o perspektivu konkrétních produktů polských šikulů (=Sokol/Głuszec nebo Kania), tak čísla za posledních pár roků zpátky jsou asi vypovídající samy o sobě viz https://gama.aero/documents/2018-annual-report-v2/, str. 21. Nemyslím to špatně, spíše jde o elementární otázky = kupecké počty, režijní náklady a jejich % v nákladech na jeden kus... z naší země to známe na příkladu Tatra 613/700. O něčem také svědčí jaký typ používají v Polsku jako Kryštofy v rámci LZS.
Takže tak.
ad modernizace polských Mi-24 - neodvažuji se odpovědět jasně. Protože toho spoustu nevím. A taky je možné že nerozumím úplně jasně tomu co jsem četl (aneb "ztraceno v překladu")
https://www.defence24.com/armed-forces/ ... ment-plans předposlední odstavec "As it is..."
https://www.defence24.com/experts-opini ... a-priority
viz odpověď na otázku, která začíná "In what way the proposed programme..." Z mého laického pohledu neumím vyhodnotit do jaké míry jde o názor který vychází z reálných možností a do jaké míry by snad mohlo jít "pohled skrz růžové brýle"
Viz strana 64 výroční zprávy LOM ČR za 2018. Tam kde je rozlišení na "letadla" a "pohonné jednotky", tak myslím "letadla" Netroufnu si kategoricky rozsoudit, jestli jde o věc k řešení pouze v rámci LOMu (a jeho dodavatelů) nebo zda jde o situaci celého sektoru MRO MiLů... Doporučuji si prostudovat i předchozí výroční zprávy 2-3 roky zpátky, aby si člověk odhadnul jakých konkrétních typů a jakých stupňů oprav by se týkaly tyto nepříjemné situace
Nicméně jsem si jistý jednou věcí protože je relativně jasná - stáří mašin.
Ad něco za něco
a) Zejména ve vlákně o vrtulnících pro AČR jsem uvedl spoustu důvodů proč považuji za nekompetentní vedení partaje, která vybírala ministry na příslušná ministerstva zejm. MO a MF. A to zejména za ekonomicky nekompetentní. Plus jejich nejdříve skrytá a pak i oficiální "poprava" služebního zákona a úspěšné prosazování systémů "zelenáč" - IMHO je zásadní vytvořit takové prostředí a stabilitu, která umožní aby odborník se zorientoval, začal produkovat výsledky a pokud udělá chybu, tak se z ní poučí (a tím našemu národu ušetří fůru peněz, protože snad podobnou chybu už příště neudělá). Ta partaj pro mě skončila, už je nikdy nebudu volit, takže nepřemýšlím jestli náhodou snad začala jejich aktivita "dávat hlavu a patu". A je mi jedno jestli na FB budou rozesmáté fotky lidí co něco "výhodného" dojednali v Polsku.
b) Pokud "něco za něco" bude ANO, tak můj názor na Sokol:
-ta cena za MRO W3A je dosti poučná zkušenost, že ano,... aneb "s takovými přáteli, už člověk nepřátele ani nepotřebuje".
- Nadto si myslím, že už nyní je vrtulníků napojených na český státní rozpočet až až. Nemluvím o kvalitě, ale o množství.
- Plus otázku unifikace (viz příklad Španělska, kteří se na tuto cestu vydávají a co taková Francie, že)
- pokud jde o perspektivu konkrétních produktů polských šikulů (=Sokol/Głuszec nebo Kania), tak čísla za posledních pár roků zpátky jsou asi vypovídající samy o sobě viz https://gama.aero/documents/2018-annual-report-v2/, str. 21. Nemyslím to špatně, spíše jde o elementární otázky = kupecké počty, režijní náklady a jejich % v nákladech na jeden kus... z naší země to známe na příkladu Tatra 613/700. O něčem také svědčí jaký typ používají v Polsku jako Kryštofy v rámci LZS.
Takže tak.