Ono hlavně jde o letadla s odlišnými parametry a zaměřením. Není náhodou že se zhruba stejnou prázdnou hmotností má King Air 350i o 40% menší kapacitu pro cestující než má L-410 UVP-E20 (cca 11 vs. 19)Scotty87 píše:(...)Takže jediná na co je z mého pohledu Beechcraft lepší je přeprava VIP, ale pro tenhle účel už se vyplatí spíš investovat do plnohodnotného Bizjetu.
Protože šlo o nákup od dodavatele specializovaného na dodávky letadel včetně vybavení pro kalibraci pozemních přístrojů = což potřebovalo ŘLP.niko píše:Preco samo ceske RLP nekupilo L-410 NG, aby podporilo vlastneho vyrobcu, ale islo do King Airov?
BTW - oba Beechcraft King Air 350i pro kalibraci přístrojů pro ŘLP nahrazovaly nejen starší L-410 UVP z roku 1991, ale taky bizjet Cessna Excel z cca 2001 používaný pro stejný účel
Prostě L-410 NG by byl zbytečně velký pro kalibrační přístroje, když se zástavba těchto přístrojů může provést do menšího letadla\
Nákup patrně vycházel ze stavu, kdy česká státní firma ŘLP využije King Airy tak pro zakázky na jiných zahraničí - viz příklad kalibraci přístrojů pro letecký provoz v africké Tanzánii
https://zdopravy.cz/rozhovor-v-africe-z ... ova-25364/
A dovedu si představit, že ŘLP dostalo slevu na samotné letadlo (či na jeho servis), neboť oba King Airy firmy ŘLP jsou skoro "co by kamenem dohodil" od prodejce a servisu pobočky amerického výrobce Textron na pražské Ruzyni (značky Bell, Beechcraft, Cessna, Hawker). Takže na "čumendu/ošahání" od potencionálních kupců nových King Airů v pražské pobočce Textronu se hodí ideálně takto blízko bázované letadla.