Stránka 19 z 33
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 20:54
od zzz
Scotty87 píše:(...)Takže jediná na co je z mého pohledu Beechcraft lepší je přeprava VIP, ale pro tenhle účel už se vyplatí spíš investovat do plnohodnotného Bizjetu.
Ono hlavně jde o letadla s odlišnými parametry a zaměřením. Není náhodou že se zhruba stejnou prázdnou hmotností má King Air 350i o 40% menší kapacitu pro cestující než má L-410 UVP-E20 (cca 11 vs. 19)
niko píše:Preco samo ceske RLP nekupilo L-410 NG, aby podporilo vlastneho vyrobcu, ale islo do King Airov?
Protože šlo o nákup od dodavatele specializovaného na dodávky letadel včetně vybavení pro kalibraci pozemních přístrojů = což potřebovalo ŘLP.
BTW - oba Beechcraft King Air 350i pro kalibraci přístrojů pro ŘLP nahrazovaly nejen starší L-410 UVP z roku 1991, ale taky bizjet Cessna Excel z cca 2001 používaný pro stejný účel
Prostě L-410 NG by byl zbytečně velký pro kalibrační přístroje, když se zástavba těchto přístrojů může provést do menšího letadla\
Nákup patrně vycházel ze stavu, kdy česká státní firma ŘLP využije King Airy tak pro zakázky na jiných zahraničí - viz příklad kalibraci přístrojů pro letecký provoz v africké Tanzánii
https://zdopravy.cz/rozhovor-v-africe-z ... ova-25364/
A dovedu si představit, že ŘLP dostalo slevu na samotné letadlo (či na jeho servis), neboť oba King Airy firmy ŘLP jsou skoro "co by kamenem dohodil" od prodejce a servisu pobočky amerického výrobce Textron na pražské Ruzyni (značky Bell, Beechcraft, Cessna, Hawker). Takže na "čumendu/ošahání" od potencionálních kupců nových King Airů v pražské pobočce Textronu se hodí ideálně takto blízko bázované letadla.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 21:24
od niko
Scotty87 píše:Proč by mala mít větší L-140 horší schopnosti při výsadcích než Beechcraft? Nevím tedy co si přesně představuješ pod pojmem platforma ISTAR, ale polská pohraniční stráž používá průzkumnou verzi L 410 UVP-E20 vybavenou radarem. V zásadě jsou schopní to letadlo upravit přesně tak jak si přeje zákazník. Takže jediná na co je z mého pohledu Beechcraft lepší je přeprava VIP, ale pro tenhle účel už se vyplatí spíš investovat do plnohodnotného Bizjetu.
http://www.let.cz/post?id=32
Uz si tu druhy clovek, co vstupil do debaty bez toho, aby si precital predcjadzajuce prispevky. Bolo tu uz napisane, ze Super King Air je najrychlejsie vysadkove lietadlo na svete. L-410 uz je aj pri civilnych vysadkoch za zenitom (stupavost, rychlost vysadenia).
Ano, polska pohranicka straz ako jedina na svete pouziva tusim dve lietadla L-410 na patrolovanie nad morom, nie ISTAR. Pre civilov ok, pre vojensky ISTAR je L-410 letiacy terc. Operacnou vyskou, rychlostou a neschopnostou branit sa. Beechcraft je lacny ISTAR v kolkych, 10 krajinach,? S dlhym zoznamom bojoveho nadenia.
ZZZ: No neviem. Co mne vraveli ma vasom RLP, tak si kupou Beechcraftov celkom vyskocili. Asi preto si vymysleli letove preverovanie svetelneho prekazkoveho znacenia tusim elektrarni, ktore im poctivo majitelia platili. No ved aj tak sa daju peniaze zarobit. V kazdom pripade Let s L-410 nikdy nebol v hre o nove lietadlo RLP. A nie je pokial viem v hre ani u nas.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 21:26
od mikojan29
Ja by som nezatracoval King Air, je to akurátne lietadlo na účely, ktoré su vyššie popísané - VIP, ISTAR, paravýcvik. Kapacita pri verzii 360ER je 15 ľudí.
Konkurencia je veľká, stačí si len dobre vybrať. A nie je to na programe dňa, ešte.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 21:32
od zzz
Niko, Mikojan29
já nemám vůbec nic proti King Airu od Textronu (=Bell, Beechcraft, Cessna, Hawker).
Pouze jsem doplnil fakta
At jakkýkoliv způsobem vyřeší OSSR náhradu za jakkákoliv letadla = to bude dobře.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 21:33
od niko
Mikojan: Urcite. Ale urcite si vieme vybrat aj lepsie lietadlo, ako Turbolet. Beechcraft pouziva mozno tretina krajin NATO, takze nie je o com. Ale ked nie ten, tak urcite nieco v podobnej kategorii.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 21:37
od skelet
Beechcraft je fajn, L-410 je fajn. Podstatné je k čemu to chcete používat. Zatím je to tady o lásce a nenávisti vůči nějakému typu.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 21:40
od niko
Nevidim tu ziadnu lasku, ani nenavist. VzS len proste podla mna potrebuju vykonnejsie lietadlo, ako pre nich v 7 kusoch zbytocne nevyuzitelne L-410. To je cele. Ale to si v konecnom dosledku rozhodnu VzS.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 21:50
od skelet
Já tady vidím 100% lásku, neb se biješ za KingAira jako lev
Ono taky můžete koupit i M28
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 21:57
od Juraj Tichý
To by sme si moc nepomohli. Skôr naopak.
Skoda, ze C-212 uz nema pokračovateľa.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 22:11
od skelet
Má, Skycourier
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 22:13
od niko
skelet píše:Já tady vidím 100% lásku, neb se biješ za KingAira jako lev
Tak to mas na prd zrak.

Ked tak uz sa bijem proti L-410.
No M28 by bara jaka vyhra tiez nebola.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 22:15
od Zemakt
Má, Skycourier
Hm, tak to spíš 410NG za půlku ceny ne?
Pořád se tady melduje ISTAR schopnost. Oč jde, respektive, co za tím Niko vlastně vidíš? Já jsem si našel toto
https://www.unob.cz/eam/Documents/Archi ... %8Cech.pdf
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 22:24
od skelet
Niko ani ne.v podstatě se tu nikdo za L-410 nebije. Ale za KingAir je tu jedna těžká váha

Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 22:59
od niko
Ok skelet, ty to asi tak vidis.Tvoja vec. Za mna zopakujem to, co tu pisem od zaciatku a co si si ty za tu dobu nepostrehol.

Verim, ze VzS nekupia tri aeroklubove tragaciky L-410, ale kupia vykonnejsie lietadlo. End of storry.
Zemakt: Neviem, ci som spravne pochopil tvoju otazku. Myslel som SIGINT a ELINT, atd. schopnosti letectva. Pre Slovensko, ako krajinu ma vychodnom kridle NATO ma tato schopnost vyznam. Nehovoriac o paserakoch, nestabilnej Ukrajine, zahranicnych operaciach atd. Slovensko si samozrejme nemoze dovolit plnohodnotny ISTAR eroplan a v podstate ani poriadny ISTAR dron (vid Nemecko). Jedina moznost je kupit multifunkcne lietadlo, ktore by malo okrem ineho aj tuto schopnost. A tu mame dve moznosti. 1. Kupit nadstavbu na Spartan- drahsie, vyssie naklady, mame malo Spartanov. 2. Pri akvizicii troch novych lahkych lietadiel mysliet aj na tuto sposobilost, co by v konecnom dosledku usetrilo peniaze.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 15/4/2021, 23:11
od Lynx
"ISTAR" lietadlo ste mali na mysli asi niečo na štýl DA62, ktorý vyrábajú Rakúšania (vo vlastníctve Ukrajincov).
https://www.ainonline.com/aviation-news ... r-da62-msa
Ale: na hliadkovanid 60km hranice lietadla ozaj netreba. A už vôbec nie, keď základná dopr lietadiel je na opačnom konci republiky.
Príliš sa zameriavate na čiastkou schopnosť, ktorá je na rebríčku priorít niekde veľmi hlboko...
Re: C-27J Spartan
Napsal: 16/4/2021, 07:40
od Scotty87
niko píše:Bolo tu uz napisane, ze Super King Air je najrychlejsie vysadkove lietadlo na svete.
A k čemu je to dobré. Tedy u letadla jehož hlavní poslání je dostat výsadkáře při výcviku do požadované výška nad letiště a zase přistát zpátky. Tady je spíš výhoda letadla s větší kapacitou a nižšími provozními náklady.
niko píše:Ano, polska pohranicka straz ako jedina na svete pouziva tusim dve lietadla L-410 na patrolovanie nad morom, nie ISTAR. Pre civilov ok, pre vojensky ISTAR je L-410 letiacy terc. Operacnou vyskou, rychlostou a neschopnostou branit sa. Beechcraft je lacny ISTAR v kolkych, 10 krajinach,? S dlhym zoznamom bojoveho nadenia.
Má je na hlídkování u hranic. Byl bych docela rád kdybys řekl přesně co požaduješ od schopnosti ISTAR. Protože mám pocit že to ta polská L-410 naprosto splňuje. Upřímně dost pochybuji že na Slovensku potřebujete na SIGINT a ELINT jako nosnou platformu letadlo.
niko píše:Jedina moznost je kupit multifunkcne lietadlo, ktore by malo okrem ineho aj tuto schopnost.
Ovšem pokud se do něj zabudují všechny potřebné systémy pro SIGINT a ELINT tak jaksi víceúčelové být přestane.
Myslím že problémy L-410 jsou naprosto jinde než v jeho výkonech (zvlášť u NG). Zejména v tom že pokud ruský vlastník rozhodne tak v Kunovicích zavřou krám a veškerá podpora ze strany výrobce bude problematická. Ovšem váš LOTN provádí generální opravy L-410, takže to by pro Slovensko nemuselo být nepřekonatelný problém.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 16/4/2021, 07:46
od Juraj Tichý
skelet píše:Má, Skycourier
Menšia kapacita, nemá rampu.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 16/4/2021, 08:20
od skelet
Niko: ano, tvou nelásku k L-40 jsem zaznamenal. Stejně jako posedlost KingAirem

On ten tragáčik L-410 má ve své kategorii standardní výkony, viz. Skycourier. Takže jak jsem psal i dřívěji je to o tom co zákazník potřebuje. Jestli "bizjet" pro chudé jako je King Air, nebo těžký "bushplane" jako je L-410, M28 a Skycourier.
Juraj: ano, má o zhruba 3/4 tuny menší nosnost, než C212, ale má velké dveře na boku. Jestli je v této kategorii rampa žádáná.. těžko říct v této kategorii se moc neprosadila, takže asi ne.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 16/4/2021, 08:39
od Juraj Tichý
Scotty87 píše:Upřímně dost pochybuji že na Slovensku potřebujete na SIGINT a ELINT jako nosnou platformu letadlo.
Tiež si myslím, že na veľkosť Slovenska stačia pozemné platformy, lebo ich dokážu dostatočne pokryť. A nie sú tak zraniteľné.
Scotty87 píše:
Ovšem pokud se do něj zabudují všechny potřebné systémy pro SIGINT a ELINT tak jaksi víceúčelové být přestane.
Leonardo predstavilo MC-27J ako lietadlo pre rôzne funkcie, pričom všetko je paletizované. Takže stále je zachovaná funkcia prepravného lietadla.
Skelet:
Nie len menšiu nosnosť, ale aj priestor pre výsadok. Max 19 a max 28 je rozdiel.
Rampa by určite bola plusom.
Re: C-27J Spartan
Napsal: 16/4/2021, 08:43
od Flader
skelet píše:...ale má velké dveře na boku. Jestli je v této kategorii rampa žádáná.. těžko říct v této kategorii se moc neprosadila, takže asi ne.
Podobné "nákladné vráta" by pristali aj Turboletu. Hlavne ak v takmer všetkých parametroch sú si Skycourier a 410NG veľmi podobné.