Během pátečního jednání North Atlantic Council (NAC) získala Ukrajina status partnerského státu s rozšířenými příležitostmi (Enhanced Opportunities Partner). Tento status je součástí Iniciativy pro interoperabilitu partnerství s NATO, jejímž cílem je udržovat a prohlubovat spolupráci mezi spojenci a partnery, kteří významně přispěli k operacím a misím vedeným NATO. Připomeňme, že Ukrajinská armáda se účastnila operací v Afghánistánu i Kosovu, rovněž se zapojují do různých cvičení NATO a podobně. V letech 2003 až 2005 prošlo nasazením v Iráku více než 1 700 ukrajinských vojáků, což byl třetí největší nasazený kontingent. Díky novému statusu bude Ukrajina moct těžit z lepšího přístupu ke spojeneckým programům, většímu sdílení informací a zkušenostem. Pro zajímavost uveďme, že Ukrajina usiluje o plné členství v alianci již minimálně několik let. V roce 2017 ukrajinský prezident Petro Porošenko po setkání s generálním tajemníkem NATO Jensem Stoltenbergem, že Kyjev je schopen dosáhnout aliančních standardů za tři roky. Přihlášku do Aliance tedy hodlá podat v roce 2020. Již v minulosti měla Ukrajina (a Gruzie) velmi blízko k navázání užších vazeb s NATO, přesněji Akčního plánu členství (MAP), který je předstupněm plného začlenění do NATO. Pod vlivem některých západoevropských zemí, obávajících se zhoršení vztahů s Ruskem, ale NATO v roce 2008 na summitu v Bukurešti tyto země do MAP nezařadilo. O dva roky později proruský prezident Viktor Janukovyč přípravy pozastavil a rozpustil struktury zřízené jeho prozápadním předchůdcem Viktorem Juščenkem v roce 2006. Po svržení Janukovyče v únoru 2014 nový prezident Porošenko opakovaně označil vstup do NATO za strategický cíl Ukrajiny a slíbil o této otázce uspořádat referendum, aniž by však zmínil nějaký termín. V polovině roku 2017 přijal ukrajinský parlament zákon, který snahu stát se členem NATO zakotvuje jako prioritu státní politiky. Kyjev vidí v NATO záruky svrchovanosti a územní celistvosti země. Kreml vzápětí pohrozil, že Rusko by takové přiblížení NATO k ruským hranicím nenechalo bez odpovědi.
To je kabina, super, BTR. Řidič a velitel nemusí z ní vypadnout po stokilometrovem přesunu z Kieva na východ šedivy a slepý.
Jen aby se jim nerozpadla korba, svary, které poškodily i strukturu svařovaných platu oceli, nedostraneme pnutí v materiálu, prostě,, rychlá jehla,,
Jako v Iráku, nebyl čas na popouštění a odstranění pnutí.
Iracani je vraceli, a mnohé nechtěli ani vyložit z lodě. Ostuda.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 9/8/2020, 16:27
od Arthur
Ukrajina vracia do prevádzky modernizované protilietadlové systémy S-125
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 10/8/2020, 11:18
od niko
Izraelci ponukli Ukrajincom pomoc pri modernizacii ich flotily MIG-29.
Bude súčasťou aj výmena motora, za nejaký spoľahlivejší?
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 10/8/2020, 14:10
od Skeptik
Juraj Tichý píše:Bude súčasťou aj výmena motora, za nejaký spoľahlivejší?
Na tohle snad ani nemusíš umět anglicky, ne?
Israeli defense electronics company Elbit Systems
The potential agreement will cover the MiG-29 aircraft avionics upgrade program, advanced cockpit, radars, weapon delivery and navigation systems.
Jinak, on je snad RD-33 nespolehlivý motor ?
Nezaregistroval jsem nějaké problémy s jeho spolehlivostí, spíše naopak. Tedy samozřejmě vyjma případu, že nefunguje, když se vylétá palivo.
Ty o nějakých problémech víš?
Jaký spolehlivější motor by si Ukrajincům doporučil?
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 10/8/2020, 14:27
od niko
Skeptik píše:
Nezaregistroval jsem nějaké problémy s jeho spolehlivostí, spíše naopak. Tedy samozřejmě vyjma případu, že nefunguje, když se vylétá palivo.
Ty o nějakých problémech víš?
No ja som toho na spolahlivost RD-33 pocul celkom dost. Ale tak ono aj komplexne o spolahlivosti tohoto stroja. O nasej jednej zavade na 55 min. letu vieme tiez vsetci. Na Slovensku uz doslova 7700 miginy nikoho nezhodi zo stolicky.
Inak ale pri tejto spolupraci s Izraelcami pojde o upgrade uz modernizovanej verzie MIG-29 MU2. Konkretne hlavne o radar. Ta pokial viem upravy motorov nema. Malou utechou je, ze si Ukrajina vie generalkovat motory sama a najbeznejsie suciastky motora si uz aj sama vyraba.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 10/8/2020, 14:55
od Juraj Tichý
Niko: možno RD-33 nahradi WS-13, ktorý nahradil pre Pakistancov neuspokojivý RD-93
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 10/8/2020, 15:49
od niko
Juraj: Noo mozne je vsetko, len neviem, ci by to bola pre nas dobra sprava.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 10/8/2020, 16:18
od Skeptik
Juraj Tichý píše:Niko: možno RD-33 nahradi WS-13, ktorý nahradil pre Pakistancov neuspokojivý RD-93
Opravdu? Kdy?
Ještě před 4-mi lety Pákistánci prohlašovali, že po testech JF-17 s WS-13 zůstanou u RD-93, přestože WS-13 (čínská modernizace licenčního RD-93 s implementací nového řídícího systému) dává o něco vyšší výkon ... který je ale "vykoupen" polovičním resursem motoru. A že ty RD-93 budou kupovat přímo z Ruska namísto licenčních RD-93 z Činy jako doposud.
Je však klidně možné, že se Číňani za ty 4 roky posunuli dál a Pákistánci svoje rozhodnutí přehodnotili - ale moc se mi tomu nechce věřit.
Stejně tak cca před 2 lety probleskla zpráva, že Indie "tlačí" na Rusko, aby přerušilo spolupráci v Pákistánem právě ohledně RD-93 (a po událostech loňského února ten tlak určitě nepolevil).
Faktem také je, že RD-93 je motor vyvinutý v polovině 90-tých let minulého století a tedy používající 30 let staré technologie, a že se Číňani při jeho licenční výrobě již mohli dostat dál ... viz WS-13 (něco jako když se sověti dalším vývojem R&R Nene dostali k VK-1).
Nicméně faktem je, že první prototyp JF-17 Block III opět létá s RD-93, a speciálně pro něj se vyvíjí nová verze RD-93MA s novým řídicím systémem, větším fanem a s výkonem zvýšeným z 85 kN na 95 kN. Rovněž je faktem, že Pákistán si objednal u čínského dodavatele 100 těchto motorů (tlak Indie na Rusko evidentně zafungoval). https://www.defenseworld.net/news/27376 ... zFTyigzaF4
niko píše:No ja som toho na spolahlivost RD-33 pocul celkom dost. Ale tak ono aj komplexne o spolahlivosti tohoto stroja. O nasej jednej zavade na 55 min. letu vieme tiez vsetci.
" Počuť " znamená hovno vědět ... říkávala babička mojí bývalé ženy.
Jedna závada na 55 minut letu ? ... OK, jaká ???
Každé letadlo má drobné závady, 90% z nich nemá na letový provoz stroje žádný vliv.
U tak starých strojů a s tak ořezanými náklady, které jejich provozu dáváte, je s podivem, že jich je tak málo.
Já vím, vím, Vy máte tu abonentní smlouvu podle které platíte horentní sumy a kterou RSK MiG nedodržuje a Vy stejně platíte jak pitomí a vůbec nic nereklamujete ... a tak.
Keci, prdy, beďary.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 10/8/2020, 20:56
od niko
Skeptik, co to zbytocne rozoberat. 7700cka ti pride ako bezny problem techniky ? Velitel letectva to nacrtol pocas tej povestnej tlacovky velmi,velmi diplomaticky, ze kvapkanie oleja atd. Realita je ale ovela horsia.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 11/8/2020, 13:06
od Skeptik
Asi mi to uniklo, ale on na té tiskovce velitel letectva OSSR uváděl, kolikrát a proč dávali MiGy-29 kód 7700 ?
Zaznamenal jsem pouze konstatování, že vzhledem k podfinancování vojenského letectva údržba zaostává a to vede ke zvýšenému výskytu závad (těch 55 minut).
Samozřejmě chápu, že ten co vylétal palivo a pak se střílel musel Nouzi dávat. Ale kdy a proč ji vyhlašovali ostatní? To by nesvědčilo o zrovna dobré práci pozemního personálu a jeho přístupu k údržbě techniky.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 11/8/2020, 14:06
od niko
Skeptik, mas SS.
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 11/8/2020, 14:26
od Skeptik
niko píše:Skeptik, mas SS.
Ne. Děda, ač narozen na Ukrajině, byl Čech, a tak byl u Svobody
Re: Ukrajinská armádo kam kráčíš?
Napsal: 11/8/2020, 14:30
od niko
No ono sice jedno druhe nevylucuje, ako ukazala historia, ale myslel som skor, ze si kukni spravy.