Stránka 19 z 177
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 1/10/2021, 09:56
od HONZIK11
Jedině olétané.
https://www.armyweb.cz/clanek/indove-js ... kem-mig-35
-----Před indickým skandálem byl nejdražším bojovým letounem na světě. F-35, také teoreticky spadající do páté generace, stojí asi 100 milionů dolarů. Ruská stíhačka generace 4 ++ Su-35S přijde zákazníky na 75 milionů EUR. A Rafale, který provedl svůj první let před 35 lety? Ten přišel Indii na 218 milionů EUR. To odporuje nejen zdravému rozumu, ale také indickému právu.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 1/10/2021, 10:05
od skelet
Řeky přišlo 18 Rafale na cca 183 ml.USD kus (včetně zázemí; 12 olítaných, šest nových). Chorvati pak platí 100ml USD za kus (olítané).
edit: v Indii hlavně šlo o licenční výrobu, a ty ceny jsou prostě někde jinde.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 1/10/2021, 16:28
od Nesher
Dle vyjádření plk. Susekára pro letošní ročenku Vzdušných sil AČR (ředitel Odboru rozvoje vzdušných sil) se v případě nepokračování provozu Gripenů nepočítá s pořízením používaných letadel.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 5/10/2021, 13:27
od Scotty87
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:23
od Zemakt
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... enstvi_alv
Zajímavý výsledek

aneb, když dva dělejí totéž, nemusí to být vždy totéž.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:29
od Scotty87
To co udělali v CZECH AIR FORCE je na první pohled text od někoho kdo ví o čem píše. To z Technetu je takové hodně podivné.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:32
od Zemakt
Jinými slovy, je to píčovina jak barák.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:40
od Scotty87
Pregnantně řečeno.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:41
od Juraj Tichý
Zemakt píše:Jinými slovy, je to píčovina jak barák.
Teraz ktoré?
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:42
od Lynx
Ale to ze je EF2000 výborný stroj, hadam nik nespochybňuje..
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:47
od Zemakt
Jistě, ale musíš to napasovat na současné české reálie. Za mne je to Gripen C.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:50
od Lynx
To mate tak. Keď jednu významnú fabriku v ČR vlastnia Rusi a druhu Maďari, tak to s tou podporou domáceho priemyslu je asi naozaj biedne. A pritom Airbus ma veľmi významné závody v Bavorsku (Manching) aj v Hamburg, kde nejeden český (aj slovenský) letecky inžinier pracoval.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:51
od Scotty87
Ovšem druhé místo pro jetý Typhoon (tedy patrně Tranche 1) na druhém místě je naprostý úlet. Ono i to první místo pro nový je takové podivné.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:51
od Zemakt
To mate tak. Keď jednu významnú fabriku v ČR vlastnia Rusi a druhu Maďari, tak to s tou podporou domáceho priemyslu je asi naozaj biedne. A pritom Airbus ma veľmi významné závody v Bavorsku (Manching) aj v Hamburg, kde nejeden český (aj slovenský) letecky inžinier pracoval.
Tož to jsme tak jaksi moc nepobral. A co to má společného s budoucností nadzvukového letectva AČR? Jakože v Kunovicích by dělali křídla a v Aeru celkovou kompletaci Tajfunů jo? No, já jsem ovíněn PU 12, co tam máš ty?

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:52
od kenavf
No, mali by do tej tabulky započítať aj koeficient "akú bojaschopnosť dokážu bežné letectvá dosahovať v reále s daným typom lietadla". Kde podľa všetkého český Gripen dosahuje dobré čísla ale polská F-16 je na tom vraj biedne(30%?).
No a rakušáci nie sú z Typhonov zrovna nadšení.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 20:57
od Zemakt
Kenafv, samozřejmě a nejen to. Zázemí, zkušenosti s typem, ale i systémem údržby a bla bla bla. To vše pak s ohledem na rozvoj, financování a priority celé armády. Je toho více než dost. Zkrátka, článek je povrchní kravina.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 21:00
od Scotty87
Ovšem Gripen by musel být za nabídnut za opravdu zajímavé peníze včetně zásadního modernizačního balíčku.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 20/10/2021, 21:11
od Zemakt
Ovšem, pominuli jeté F 16, pak by měl být nejlevnější.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 22/10/2021, 09:48
od Skeptik
Scotty87 píše:To co udělali v CZECH AIR FORCE je na první pohled text od někoho kdo ví o čem píše. To z Technetu je takové hodně podivné.
To co udělali v CZECH AIR FORCE je
Nice to have ... a tedy reálně nereálné.
To co udělali v Technetu je pokus o reálnou simulaci tendru ... byť podle mne částečně s nereálnými vstupy.
O tom co bude v roce 2027 (
resp. za 2 roky, kdy musí být nejpozději rozhodnuto) rozhodne toto:
F/A-18E/F ... 1 469 000 000 Kč
F-16C/D ... 572 000 000 Kč (
cena dost optimistická, pravděpodobně bez započtení potřebné generálky a modernizací)
F-16V ... 1 430 000 000 Kč
F-35 ... 1 683 000 000 Kč (
naprosto nesmyslná cena, F-35 nikdy nebude levnější než Rafale, Typhoon či dokonce Gripen E)
Typhoon (n) ... 2 380 000 000 Kč
Typhoon (p) ... 1 756 000 000 Kč
Rafale ... 2 203 000 000 Kč
Gripen C/D ... 850 000 000 Kč
Pozn. "Odkup letounů Gripen verzí C/D z vlastních či švédských zdrojů pak při cca 55 % zbytkové životnosti draku odhadujeme na cca 850 milionů korun za kus" ... je nesmysl.
Pro Švédy to bude - buď prodat / pronajmout ČR, nebo sešrotovat = cena bude někde zcela jinde, letadla jsou de-facto zaplacená a vydělávat se dá na náhradních dílech
Gripen E/F ... 2 418 000 000 Kč
... a hlavně POLITICKÉ resp.
SCHOPNOSTNÍ hledisko.
Vzhledem ke známým "schopnostem" MO ČR a AČR se dohodnout a něco zrealizovat bude situace na konci roku 2023 taková, že nebude nic ... a jedinou variantou bude pokračovat s JAS-39 C/D, v lepším případě po odkupu, v horším případě dalším prodloužením operativního leasingu (
nebo naopak, podle toho, jak to kdo bere)
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 22/10/2021, 10:35
od Scotty87
Hodnocení toho co vypadlo z Technetu už napsal Zemakt.
Švédové rozhodně nic šrotovat nebudou. Vzhledem k tomu že plánují C/D provozovat minimálně do konce třicátých let, tak si je klidně vezmou zpátky pro své letectvo. Oni opravdu nejsou ničím tlačeni k nějaké výhodné nabídce. Očekávám spíš naprostý opak. Navíc už bylo řečeno že krom Gripenů nebude připuštěna žádná jiná nabídka olétaných strojů.