Noční stíhací verze vznikly čtyři kusy. To že by jedna měla být v JAR čtu poprvé. Ježíš jak se tam dostala? Jinak i ten Gustav v průzkumné verzi není zrovna častý. Ostrost té fotografie mne fakt zarazila.
PS. Těch kusů podle mne bylo o něco víc, ale chtělo by to se podívat do nějaké monografie a nevím jestli v archivu něco mám. Já to mám v hlavě kvůli tomu, že Němci měli ke konci války spoustu elektronických vychytávek, ale málokdy se jim to podařilo dostat do jednoho letadla. A narazíš tedy na toto africké muzeum v různých materiálech odkud čerpali nějaké knowhow (rozuměj různí nadšenci).
V tom odkaze výše, co jsi sem dal, se píše o čtyřech. V podstatě to je převzato z války.cz. Celkem 26 ks z toho 4 s radarem.
Nicméně jsem ještě vyštrachal notně vousatou monografii od MBI a tam píšou, ze všech B-1 (?) celkem 15 s kompletní výzbrojí. A z nich cca 12 přestavěno u BV na noční stíhací.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2024, 20:34
od bat
Přestavby to byly všechny a čistokrevný noční stíhač byl jenom jeden prototyp (s Fug 240) a ten by byl ještě výrazně lepší.
Jenom NJG11 měla mít v dubnu sedm Me 262B-1a/U1. Jenomže se také dají dočíst i jiné informace https://modelingmadness.com/review/axis ... mc262b.htm .
Je skutečně možné, že některé stroje nebyly kompletní co se týká elektronické výzbroje nebo naopak teprve někde čekaly na přiřazení k jednotce. Ale našel jsem monografii, která by mohla obsahovat jako to vlastně bylo https://www.magnetpress.cz/letectvo-53/ ... -262b-1au1 a možná ji nějaký místní znalec má.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 9/4/2024, 21:04
od Zemakt
Ťukal jsem to před tím zjednodušeně do mobilu, tudíž to může drobet zavádět. Pokusím se to tedy zpřesnit.
Výše zmíněná monografie https://www.antikvariaty.cz/index.php?a ... &id=737404 , ačkoliv přesný počet konverzí na Béčka neuvádí, pak zmiňuje, že patnáct z nich neslo plnou výzbroj čtyř MK 108 z nichž asi dvanáct bylo dále přestavěno na U1. To jen tak pro upřesnění. Aby nedošlo k mýlce. Nicméně máš recht, monografie věnující se pouze dvoumístným verzím Vlaštovky by to rozčísla na dobro.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví
Napsal: 10/4/2024, 15:45
od bat
Ještě sem vložím odkaz https://www.4pluspublications.com/produ ... -variants/ na tu publikaci. Doporučuju se podívat ukázky (je tam i tabulka Werknummer nebo i to, že co kus to vlastně originál...). Zase je člověk o něco "chytřejší"
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe
Napsal: 11/4/2024, 07:32
od Zemakt
Diskuze o Me 262B přesunuta do vhodnějšího topicu
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe
Napsal: 9/1/2025, 18:37
od El Diablo
Inside the Me-262 Jet Fighter
Uvnitř stíhačky Me-262
Messerschmitt Me-262A-1 'Schwalbe' ('Vlaštovka') byl první sériově vyráběný proudový stíhač na světě, který vstoupil do boje. Se svou maximální rychlostí 540 mph tento elegantní pták předčil všechny spojenecké stíhačky na konci 2. světové války. Nebyla to „zázračná zbraň“, ale stále to byl vynikající a průkopnický design. Me-262 šel do výroby příliš pozdě na to, aby výrazně ovlivnil průběh války. Ukážeme vám, jak toto letadlo funguje, co bylo dobré a jaké špatné vlastnosti Vlaštovka měla a jak byl Me-262 použit ve své roli stíhače. Řekněte nám v komentářích níže, co si myslíte o tomto letadle, a řekněte nám, kde jsme udělali chyby.