Wasp píše:Ale zkrátím to a napíši že - maximánlní praktická rychlost Eaglu je 2,3 machu, 2,5 bylo určeno na základě požadavků USAF, konstruktérům se to zdálo zbytečně hodně, zvláště při tom že chtěly aby Eagl byl obratný ve všech jím dosahovaných rychlostech. Navíc by přibyly problémy s teplotou, váhou, atd. a to by nakonec vedlo k tomu že F-15 by nebyl tak výkoný jak se očekávalo.
Teoreticke vykony jsou sice hezke, ale realne ani pri vycviku moc pres mach 1,8 nejdou a to jeste kdyz si chteji mimo zaznam zkusit co to da. V bojovych situacich to bylo jeste podstatne min.
Jak vysoko a rychle poletí F-15EX, nevím, pokud jsem zaznamenal, tah motorů GE je tajný, udává se tahová třída. Proč s tím dělají caviky, nevím. Tedy nejsem schopen napsat jak rychlá EX bude, 2,54 je dosažený reální parametr. A můj názor je že nákup EX je asi podmíněn hypersonickýma raketama, které potřebují vyšší rychlost a výšku
Spis vysku, vzhledem k tomu, ze primarni nosic je B-52. Moc bych se divil, kdyby s tim F-15 akcelerovala na vic jak mach 1,2.
Hypersonicke zbrane to ani nepotrebuji, maji booster. T
F-15EX v normani konfiguraci muze opet pocitat s Mach 1,8. Pokud nebude mit podvesene pody.
Maximální AoA, udaná nejvíce naměřena je cca 110 stupňů, piloti v podcastu pro F-15, což najdeš, říkají že F-15 má v pomalých rychlostech daleko lepší ovladatenost než F-18.
Podle mě má F-15 podobnou schopnost v pomalých rychlostech zvedat příď jako F-18 a zabíjet. DCS neber za pravdu.
Prosím, nedávej mě odkazy kde toto rozporují, najdeš stejně tak odkazy kde toto potvrzují. Najdeš piloty ( zvlášť F-16) co tvrdí že si s BEAGLEM vytřeli prcku vždycky a všude a nejadeš odkazy kde piloti Eaglu říkají že si nepamatuj že by s F-16 někdy vlastně prohráli v blízkém manévrovém boji.
Proto tyto názory beru jako takové to : "pilot svého letadla říká že jeho letadlo je nejleší na světě" a hlavně hledám názory, literaturu od lidí co mají co do činění s Eaglem.
Abych se vrátli k AoA, probíhaly dlouho intenzivní testy chování F-15 v tomto režimu, do té doby neměly svým rozsahem v USA konkurenci. Až F-15 dalpro USAF poodhalit věcem jak se letadlo chová při vysokých AoA.
Vypada to, ze nechapes co se bojem v nizkych rychlostech/ vysokych AOA mysli... to je naprosto ten posledni region, kde by chtel pilot F-15C bojovat a ani nemusi.
F-15C rozhodne v tehle oblasti zavratne vykony nema... oba typy hornetu jsou vyrazne lepsi v tehle oblasti... pak jsou ovsem bez energie...
Tady mas napr hodnoceni pilotu 4gen pro prestupu na F-35. https://www.heritage.org/defense/report ... -the-world
Proto taky nikdy na air show neuvidis F-15C delat manevry jako Su-27+, Hornety, F-22 a F-35 v nizkych rychlostech.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 18/8/2020, 21:07
od Wasp
Toto hodnocení co postuješ je staré a jsou v něm započítáni dva piloti F-15, udělej si názor sám.
Ale i tak se podívej kde je F-15 a F-16 ve slow, ale jak říkám, dva piloti není terno a je to hodně staré. Dnešní -35 by na tom mělo být lépe.
Shania píše
....F-15C rozhodne v tehle oblasti zavratne vykony nema... oba typy hornetu jsou vyrazne lepsi v tehle oblasti... pak jsou ovsem bez energie...
Najdi si podcast o F-15 kde Ti o vlatnostech v nízkých rychlostech mluví piloti, já jsem si ho našel, má dohromady jenom asi přes dvě hodiny. Najdeš si ho, pokud chceš, nechci postovat věci co jsem si hledal, ale je to opravdu jednoduché. Říká to pilot co létal oba typy 15c,18c a podle něj je 15c lepší.
Můžeš mu napsat že o boji na low speed neví nic. Bude rád že konečně mu někdo více znalý ( promiň, jenom vracím kámen zpět)poradí kde dělal ve výcviku chybu.
Druhý host podcastu mluví o "Pedal turn" manévru, a že jenom F-22, ho umí vystřihnout lépe. Nevěř mu.
Aby bylo jasno, já Ti tady neříkám že je Eagle best. Nepíši ti o tom že dosahuje vždy a pořád mach 2,3. Já vím hodně, hodně zhruba kde jsou jeho limity a co je primární strategie pilotů kteří Eagle létají, dej si to kontextu.
A taky si tam dej piloty a jejich náturu.
Já Ti neříkám že je F-15C low speed destroyer, říkám, že když piloti F-15C říkají že je F-15C i v této oblasti dobrej( což neznamená automaticky že je lepší než...doplň si sám) že asi nebudeš mít a nebo nemusíš mít pravdu ve Tvém hodnocení F-15 v této oblasti, což snad píšeš že je hroznej. A promiň, myslím si že Air superiority F-15 mám nastudovanou o něco více než ty, upřímně a nezlob se.
A rád se od Tebe naučím další věci.
Dneska Eagly lítají +- s výzbrojí cca 1,6-1,8 machu. Na tom není nic tajného.
Umí létat rychleji, umí. V čisté konfiguraci, nebo pokud se podívám do manuálu tak i v jiné a můžu napsat, manuál není tak úplně teoretická záležitost.
Ale co by mě zajimalo a třeba odpovíš, v pilotní kabině je na levé straně přepínač, který po přepnutí zvedne výkon motorů na nějaký čas.
Používají tento přepínač při svých cvičných letech kdy po aktivaci motory určitě dostanou hodně naloženo a půjdou na generálku ?
V F-15C je BITE, ten monitoruje letadlo, není tam něco jako, mimo záznam. Taková věc, jako že si zkusím maximálku mimo záznam nepůjde jenom tak. Opět je tam ten přepínač na maximální výkon motoru, a bude asi, tipuji zaplombovanej jako u starých letadel za ww2. A má se používat jenom když je opravdu třeba.
Proč nevidím dělat manévry jako Kobra v nizké výšce, já si myslím, že F-15C kobru neumí, a nebo, ji umí, ale ztráta výšky po ztrátě energie je veliká.
Neviděl jsem třeba i onen "Pedal Turn", který má F-15C "umět nejlépe po F-22".
Taky mě příjde, že starší ukázky byly dravější, více za to braly než posledních cca 15 let.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 18/8/2020, 22:37
od Shania
na ten podcast mas prosim link? tech podcastu s piloty F-15 je fakt hodne, jen fighter pilot podcast jich ma nekolik.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 18/8/2020, 22:40
od Wasp
A jsem rád že je jich teď hodně. Pošlu do zprávy.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 21/8/2020, 23:15
od Wasp
Eagle zatáčí lépe než Hornet nad 350 uzlů, pod zatáčí lépe Hornet.
F-15 má dobré vlastnosti v pomalých rychlostech kolem 100 uzlů, dokáže jít do vysokých úhlů AoA díky velké ploše kormidel a velmi dobrému ovládání. S dobrým pilotem dokáže i v těchto velice pomalých rychlostech kolem sta uzlů , tedy pro Eagla neideálních podmínek, stačit Hornetu.
Eagle dokáže získat za cca 3 vteřiny 100 uzlů k dobru, ve stejné situaci Hornet cca 60. Tedy F-15 si dokáže vybudovat energetickou převahu a Hornet zničit. Je silnější, stoupavější a výborně zrychluje, ale špatný pilot F-15 bude dobrým pilotem F/A-18 sestřelen celkem rychle.
F-15 má oproti F-16 v pomalých rychlostech zřetelnější výhodu v ovladatelnosti, v podobě vyšší (neomezené) AoA, taktika je podobná pilotům Hornetu. Oba se snaží zpomalit F-16 a dostat ji do nišších rychlostí.
F-16 je blízká v manévrování F-15, ale nad 350 uzlů si déle udrží energii, pod začíná být Eagle lepší.
Vždy záleží na konfiguraci letadel, umu pilotů, rychlosti, výšce, atd. Tedy vždy platí, nebrat úplně posuzování letadel to vs to jako dogma.
Když to zjednodušším, pro Viper je nejlepší nezpomalovat, tam může F-15 porazit, F-15 je dobrý v rychlosti, ale proti F-16 je lepší taktika využívat lepších charakteristik Eagla oproti Viperu v menších rychlostech, pod 350 uzlů. F/A-18 moc nemá rád vyšší rychlosti, takže se jeho piloti snaží spíše tato dvě letadla dostat pod 350 uzlů, a co nejvíce zpomalit. Eagle je tady sice lepší než Viper, ale Hornet, i když píši že Eagle dokáže i tady vyhrát nad F/A-18, je pomalý král.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 22/8/2020, 09:48
od HONZIK11
https://fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/ ... w1_800.jpg
A všechny tyto vlastnosti, mimochodem skvěle popsané, lehce změním například centralizaci či volbou nesené výzbroje, ktera mi změní charakteristiky samotného letounu o desítky procent. Mimochodem právě tato centralizace výzbroje u F22 v ose trupu mu zaručuje i jeho obratnost a možnost jít do větších přetížení aniž by si urval kridlo nebo by mu soft začal sahat do řízení. Stejně jako Eurofighteru v této konfiguraci.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 22/8/2020, 17:10
od Wasp
Eagle klasicky lítal ve stejné konfiguraci, http://www.aerospaceweb.org/aircraft/fi ... f15_15.jpg odmyslit bak.
Závěsníky pod křídly má čtyři, dva krajní se nepoužívají, až u nových patnáctek se místa 1 a 9 používají k nesení výzbroje.
Místa pro závěsníky jsou umístěna tak aby měly co nejmenší vliv na letadlo.
Tuším že závěsníky USAF mají obvykle limit 7,33G.
Piloti Eurofighteru berou Eagla velmi vážně, stejně platí naopak.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 23/8/2020, 20:31
od Wasp
F-15 v základu umí 5 G ustáleně manévrovat v 30 000 ft. Toto prý moc letadel na světě neumí. Mě to příjde ale takové divné. Není to málo ??? Všude se dnes píše - letová obálka full 9G, ale pak se stejně všechno mění podle více věcí. Tak jak tedy ??
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 25/8/2020, 21:32
od Wasp
Nevíte někdo co je to za ukazatele na místě budoucího TEWS kruhového displeje ?
Obrázek správně vložil Jarl.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 25/8/2020, 22:11
od Quajak
Wasp píše:F-15 v základu umí 5 G ustáleně manévrovat v 30 000 ft. Toto prý moc letadel na světě neumí. Mě to příjde ale takové divné. Není to málo ??? Všude se dnes píše - letová obálka full 9G, ale pak se stejně všechno mění podle více věcí. Tak jak tedy ??
Kurňa to by jsi potřeboval za pilota Chucka Norrise aby ti dal ustálené manévrování s 9G , i těch 5G ustálených bude dosti záhul.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 25/8/2020, 23:29
od Wasp
Když to takto napíšeš tak mě to i trkne do očí
5 G je pro čistou konfiguraci, ale i tak je to pěkné.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 27/8/2020, 17:30
od redy
Trochu OT k současné diskusi o letových vlastnostech. V článku o F-15EX otištěném v A-Reportu i ATM je zmínka o plánovaném náhradě CFT víceúčelovými kontejnery odpovídajícími původně u F-15 plánovanému konceptu FATS. Zaznamenali jste někde jinde tuto informaci?
Novinku ve výbavě budou tvořit rovněž tzv. konformní kontejnery připevnitelné na boky trupu. Ty se zatím používaly jen jako přídavné palivové nádrže, ale Boeing už pracuje i na dalších verzích, určených například k instalaci průzkumného vybavení, další výzbroje včetně kanonu a laserových zbraní, přepravu důležitého „nákladu“ nebo využitelných pro doplňování paliva za letu jiným strojům metodou „Buddy -Buddy“.
Ne, ale napadlo mě to, protože Silent Eagle, hloubková modernizace F-15 měla zbraně nešené vnitřně, na způsob FAST ze sedumdesátých let. Tedy na vnějších bocích sacích kanálů. Tyto nové "FAST" mohl Eagle používat už 40 let, stačilo to potřebovat.
Je brzo předpokládat jak to s EX bude.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 28/8/2020, 18:56
od Wasp
V článku od redyho se píše že EX se minimálně vyrovná F-35 v rychlosti, doletu a dostupu.
Rychlost naložené F-15 s vnějším palivem a výzbrojí je cca nejvíce 1,8 machu, s CFT stejně. F-35 má výhodu vnitřní pumovnice pro schování výzbroje, podle mě je reálné že bude lépe akcelerovat a bude i rychlejší v této konfiguraci.
Dostup F-15 je (Strike Eagle) přes 100 000 ft, pilot měl zvláštní vybavení pro vysoké výšky, standardně se do takových výšek nedostane protože toto nemají. Podle mě je tady lepší -15.
Dolet si netroufám nějak hrubě porovnat, záleží na konfiguraci.
Dále se píše že F-15 unese více výzbroje a že dokáže unést jednotkově střelu do hmotnosti 3,600 Kg, což -35 neumí.
EX bude nejspíše lehčí než C/D, nebude mít mechanickou zálohu ovládání a ovládání bude pouze FbW, záleží jak využijí vnitřek draku, jestli zvětší nesené vnitřní palivo, nebo jinak.
Podle grafů od Shanii, s porovnání -35 vs letadla USAF, F-15C rychleji získává zpět energii, má lepší ustálené i okamžité zatáčení, horší ovladatelnost v nízkých rychlostech a pomalejší roll rate - horší nůžky.
Moc nerozumím tomu nahradit F-15 F-35. To letadlo nebylo dělané na Air superiority.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 28/8/2020, 19:20
od HONZIK11
Air superiority.. F35 nemá vlastnosti získat toto označení v podmínkách moderní vzdušné války. Myslím tím zaruseni přenosu dat protivníkem. Pak jeho vlastnosti neodpovídají tomu aby mohl vybojovat kompletní převahu nad protivníkem. Je to útočný prunikovy letoun optimalizovaný proti pozemním hrozbám a otevření koridoru pro průnik. Nad ním musí být jiný system F22. Nebo budoucí Evropské letouny. Němci, Francouzi i Angličani si to již uvědomili. A s F15 i Američani. Toho kdo rozhodl o ukončení výroby F22 bych poslal ke zdi.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 28/8/2020, 20:47
od Wasp
F-22 je F-15 tohoto století. Tím že mají málo Raptorů, byli nuceni nechat flotilu F-15. Ono se to nejevilo tak blbě.
Tehdy nebyl protivník pro F-22, F-15 stačil a výhledově ho nebylo třeba úplně nahradit. Tedy kongres rozhodl a tuším že přímo linka Baracka Obamy, že F-22 bude utnut.
Myslím si že se tradičně lobovalo Boeingem za F-15, lobuje se vždy a všude. Ale hlavní strašák byla asi cena F-22.
F-15 dokáže sestřelit všechny typy stíhacích letadel co jsou dnes ve výzbroji v BVR i WVR, ale nepočítají se do toho letadla označovaná jako 5 generace. Těch ve světě není moc.
Kombinace F-15 a F-22 vypadá pořád dobře, ale ideální by byl pouze Raptor.
F-35 podle mě není vhodný stíhač pro tuto roli.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 6/9/2020, 08:26
od Wasp
Světle modrá barva Air Superiority Blue, která byla určena pro F-15, byla po pár sériových strojích změněna. Používala se i někde jinde než u F-15 ??
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Napsal: 7/9/2020, 19:36
od Wasp
Tak tedy nejspíše ne. Podle mě ale šlo o zajimavé maskování.