Alchymista píše:O to nejde - ide o to, že tento typ lode momentálne aj v "desaťročnom výhľade" nikto nepotrebuje a neplánuje nakupovať.
To můžeme vědět teprve v momentě, kdy by došlo k nabídnutí a nikdo je nekoupil. Nedá mi to, ale jak víš, že to žádné námořnictvo na celičkém světě neplánuje a za konkrétních okolností a nabídky plánovat nebude? A tento typ lodě rozhodně není špatný artikl a poslední dobou je v kurzu...kupec by se patrně našel. Otázkou je jen cena a nutné úpravy.
Pokud vezmeme to co psal absik, tak JAR to také neplánuje a alespoň nějaký zájem tam byl. Takových států je hodně a tytam jsou doby, kdy se okruh kupců větších válečných lodí dal spočítat na prstech jedné ruky.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 8/9/2014, 21:08
od Skeptik
Dzin píše:O schopnosti Ruska postavit podobné lodě jako Mistral dost pochybuji. Jedinou podobnou loď, kterou stavěli byl Ivan Rogov, což jsou lodě zhruba polovičního výtlaku. Navíc bylo veřejným tajemstím, že Mistrali chtějí hlavně kvůli transféru technologií. Takže podle mě je to spíše jen "machrování".
S transferem technologií souhlas.
Ale ještě k němu nedošlo?
Trup se stavěl v Rusku (Baltijskij zavod - Sant Petersburg), část systémů a kompletní výzbroj je ruská. Ruští technici a stavitelé lodí asistovali (učili se) v Saint Nazaire, při kompletaci Vladivostoku.
Baltijskij zavod měl stavět kompletní další dvě lodě. Smlouva na licenci byla podepsána 2012 a zaplacena. Předpokládám tedy, že plány byly kompletně předány - Baltijskij zavod se přeci na stavbu musel připravit.
Závěr: K tansferu technologií již s největší pravděpodobností došlo a Rusko prokázalo, že je schopno postavit značnou část trupu. Vyjádření: "Vraťte nám peníze, zaplaťte penále a my si to už dnes umíme postavit sami", nemusí být zcela mimo mísu
Jediný, kdo skončí mimo mísu tedy nejspíše bude Francie.
Na druhou stranu zařadí-li Vladivostok do flotily, stoupnou její útočné schopnosti o 25%
P.S. A stejně. Předávat za současné situace Rusům Sevastopol by mohlo být vnímáno jako kolaborace
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 8/9/2014, 22:48
od Beda
S prodejem muze byt problem a delat ho muzou i rusove. Psalo se ze hodne techniky do toho dalo Rusko, tak minimalne to by mohli pozadovbat zpet, take v tom muze byt nejaka technologie, co nebudou chtet pustit dal do sveta. Pokud je na lodi uz 400 rusu, tak tam neco specielniho uz mohli instalovat sami, bez ucasti frnacouzu, to pozname kdyby k tomu doslo, jak rychle tam pripluji ruske lode, a zacnou ten Mistral odstrojovat. Na tu lod vyrobili a dodali dost veci a ty Francie asi nekupovala, jen rusum uctovala praci. Proto asi to velke penale. Ono i na stavbu dalsich lodi v Rusku by nejake veci dodavala Francie.
Mistral: nové možnosti pro ruskou námořní pěchotu - Zprávy ...
czech.ruvr.ru/2013_10_16/Mistral-nove-moznosti-pro-ruskou-pechotu/
16. 10. 2013 - Mistral se od samého počátku „ocitl pod palbou“ z obou stran pod zcela ... Celkový podíl ruských prací na této lodi dosahuje 20% a na lodi Sevastopol pak 40%. Proto asi to velke penale. Na lodich co by stavel rus by zase Francie mela 20% podil.
Jasne je ze potom Francie neproda do Ruska ani patronu do brokovnice na bazanty.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 8/9/2014, 22:55
od kenavf
Alchymista píše:O to nejde - ide o to, že tento typ lode momentálne aj v "desaťročnom výhľade" nikto nepotrebuje a neplánuje nakupovať.
A čo India,tá v posledných rokoch nakupuje všeličo.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 8/9/2014, 23:16
od Franz Trubka
Pro me zasadni otazkou zustava, jestli na lodich ve FR.pokracuji prace, jestli tam ma rusky personal pristup,coz nevim
Myslim, ze za par tydnu frantici potichu zakaz odvolaji.
Jak napsal Beda,Francie pri nedodani lodi by mohla na par let zapomenout na nejaky prodej do Ruska.
A Indie? Ma s RF mnoho spolecnych zajmuv oblasti zbrojeni, asi by rusy takhle "nepotrhla"
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 8/9/2014, 23:30
od rabo
Rusko svoje Mistraly dostane. Určite to neskončí tým, že tak OK ja som zaplatil a vy ich nedodáte. To nie je taká sranda ako nejaké sankcie. To je o niečom zaplatenom a nedodanom.FR pod tlakom pozdržalo predanie lode, ale určite sa nájde spôsob ako to zmeniť. Poďakovanie od EU politikov má menšiu hodnotu ,ako hrozenie päsťou od domácich zamestnancov.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 8/9/2014, 23:59
od Beda
Bylo tam 400 rusu a nepisou ze by odjeli a na lodich se pracuje. I kdyz je prodaji jinam, tak jen hotove... Kdyz si dali do smlouvy penale, tak jiste pocitali i s variantou ze to frantik stopne, tak kdyz je vyplati bude to OK. Cina stavi obchodni lode, obri tankery, tak by to jiste take postavila, pokud by si to nestaveli doma. Mozna nestaveli, proti stavbe bylo dost ruskych potentatu a tak by si treba i ulevili. Umi stavet ponorky, to ten Mistral nebute tak slozita strojovna.
Zarazi me ta mala rychlost Mistralu , vojensky doprovod v Rudem mori i nejnizsi rychlosti doprovodu je rychlejsi jak rychlost obchodnich lodi.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 9/9/2014, 11:47
od absik
No on Mistral je dosť špecifický, je to výsadková mini lietadlová(vrtuľníková) loď na veľké vzdialenosti typu "akcia Falklandy 1982" a kto môže mať takúto stratégiu nasadenia? Inak najnovšie správy potvrdzujú že 400 rus. námorníkov je na Vladivostoku a prezident Holland povedal že táto loď bude vydaná koncom novembra(pre mladších - listopad). Tak miesto penále za túto loď budú musieť zaplatiť len pokutu z omeškania, tá sa účtuje milión USD/deň.
K Sevastopoľu - po zaplatení RF je právne jej majetkom, nedá sa to porovnať medzi zodp. osoby a štátu ale postihy sú v oboch prípadoch ukážkové ak by niekto predával cudzí/ukradnutý majetok. Tak z tým odpredajom tretej strane to tiež nebude jednoduché.
K licenciám: pokiaľ viem v zmluve je úžitková licencia, to znamená môžeš túto vec používať ale nie ju vyrábať. Hovorím o licencii franc. vybavenia pre všetky 4 lode, predovšetkým ide o citlivé technológie NATO - hlavné radary typu Thales MRR-3D-NG pracujúce v G-pásme a 2-pásmový optický a IR prehľadový/zameriavací systém Vampir NG. Ešte sú v tom spojovacie prostriedky, ako som písal riadiaci a veliteľský systém je ruský.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 9/9/2014, 12:19
od skelet
loď je majetkem kupce až po předání díla, nikoliv po zaplacení.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 9/9/2014, 13:01
od absik
Neviem ako je to v zmluve(neviem ju nájsť na nete) ale ak podpíšem s tebou zmluvu o kúpe auta, prevediem peniaze na Tvoj účet a ty auto predáš inému - je to ok? (Nie som až tak právne vzdelaný, rád sa nechám poučiť).
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 9/9/2014, 13:19
od kopapaka
On to skelet napsal ne uplně dobře, loď se stavá majetkem kupce, až po té co ji převezme (což je ochrana proti nedodržení smluvních podmínek). Což ovšem neznamená, že by ji mohli jen tak prodat, hodně asi bude záležet, co už tam mají Rusi namontovaného, ten zádrhel, co se nelíbil Jihoafričanům může být i něco jiného než jen zesílená obšívka lodi... Nepochází z Ruska dokonce několik částí trupu? To by všechno zamotalo ještě víc...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 9/9/2014, 13:24
od Ziro
Co se týče kupnísmlouvy tak podle dnešní úpravy co se rýče movitých věcí a kupní smlouvy dochází k nabytí vlastnických práv již samotnou účinností (podle starého občana to bylo předáním/převzetím věci) smlouvy nikoliv zaplacením ceny, ikdyž je možné sjednat tzv. výhradu vlastnického práva, kdy se okamžik přechodu vl. práv mění typicky se to váže na zaplacení kupní ceny.
Ale jak je to upraveno ve smlouvě nebo právu pro smlouvu rozhodném to nevím.
Možná otázka by ještě byla jestli se jedná o kupní smlouvu či smlouvu o dílo, ale to už jsou předčasné spekulace.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 9/9/2014, 13:37
od Beda
absik píše:Neviem ako je to v zmluve(neviem ju nájsť na nete) ale ak podpíšem s tebou zmluvu o kúpe auta, prevediem peniaze na Tvoj účet a ty auto predáš inému - je to ok? (Nie som až tak právne vzdelaný, rád sa nechám poučiť).
Tady je to ted delane pro zlodeje aut.....Ukradne auto, kdyz se v kratke dobe nenajde, az po delsi dobe, tak ho nechaji tomu co ho koupil, koupil ho v dobre vire.....Na zlodeje udelaji BU-BU-BU. Tomu co to auto ukradli vznikne nejvetsi ujma.
Ten prodej muze asi stopnout jen Francouzka vlada a ta snad mezinardni zlodej neni. On se jiste nejaky jejich majetek v RF najde, pripadne i toho kdo by to koupil, jen to spusti zase retez udalosti.
Kumulovaný zahraniční kapitál v Rusku dosáhl ke konci března 2013 379,3 mld. USD, což je meziročně o 7,3 % více. Mezi rozhodující zahraniční investory patří (v uvedeném pořadí) Kypr, Nizozemí, Lucembursko, Čína, Velká Británie, Německo, Irsko, Francie, USA a Japonsko
Objevilo ze maji ve smlouve i penale za zpozdeni.....meloun za den. Kazdopadne by meli vratit penize plus ty penale a tak nakonec to bude tak ze za to jinde postavi dve lode, za cenu jedne....
Psalo se ze rusove maji jen licenci na uzivani....Na uzivani ruske techniky co na lodi uz je, zase nebude mit licenci zadny jiny uzivatel, nez rus.
Byla by to kradez za bileho dne. Nemelo by se to tykak starych objednavek, smluv....ale asi jednostrane, z Ruska by si zapad mohl vzit co chce a z do Ruska, jen co budeme povazovat za vhodne.
Jihoafricka republika ja kamos Ruska, tak to koupi a obratem proda...To muze byt dalsi varianta.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 9/9/2014, 15:11
od kopapaka
Jen taková blbá poznámka, Francie nemůže ty lodě prodat, obsahují totiž Ruské, primárně vojenské technologie a části, tudíž se na případný prodej třetí osobě vztahují tytéž sankce
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 9/9/2014, 17:25
od skelet
vše je otázkou smluv, které neznáme. Takže nevíme:
1. kdy se ruské námořnictvo stává majitelem. S největší pravděpodobností až po oficiálním předání od vrchního dodavatele. Způsob placení je irelevantní a záleží na dohodě.
2. nevíme jak je ošetřen transfér ruských technologií. Jsou dvě možnosti:
a) francouzský dodavatel připraví loď pro jejich zástavbu a po dodání těchto technologií tuto zástavbu provede. Ale nejsou majetkem francouzského dodavatele
b) francouzský dodavatel tyto technologie odkoupí od ruského dodavatele a následně je zabuduje do lodi na základě požadavku ruského zákazníka
3. nevíme jestli je ve smlouvě dodatek, který ošetřuje případný prodej ruských technologií na lodi třetí straně.
Zkrátka nevíme vůbec nic, ale dá se toho hodně předpokládat
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 9/9/2014, 19:47
od absik
Díky kopapaka, na to som zabudol. Okrem vlastného riadiaceho systému dodali Severné lodenice Petrohrad 40% trupu s kormovou časťou.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 13/9/2014, 09:30
od absik
Dnes ráno o 7.20 SEČ vyplával prvý "ruský" Mistral nazvaný"Vladivostok" s prístavu Saint Nazarre s francúzskou posádkou spolu s ruskou posádkou (200 členov) na otvorené more kde vykonajú spoločné plavebné skúšky.
O vydaní lode pre VMF RF sa má rozhodnúť v októbri (X.2014), v súvislosti s dianím na Ukrajine.
absik píše:Dnes ráno o 7.20 SEČ vyplával prvý "ruský" Mistral nazvaný"Vladivostok" s prístavu Saint Nazarre s francúzskou posádkou spolu s ruskou posádkou (200 členov) na otvorené more kde vykonajú spoločné plavebné skúšky.
O vydaní lode pre VMF RF sa má rozhodnúť v októbri (X.2014), v súvislosti s dianím na Ukrajine.
Na úvodnom snímku dobre vidieť zastupujúcu loď veliteľstva Kaspickej flotily "Dagestan" (tr.1161K Gepard) ako odpaľuje raketu "Kaliber NK". Veliteľská loď "Tatarstan" (prvá loď tr. Gepard bola robená podľa prvotného návrhu 1161) sa momentálne prezbrojuje na nové strely (pôvodne bola vybavená PLoRS Uran-U a na PVO mala syst. Osa-2), asi ako Dagestan - 8 x Kaliber NK a PVO syst. lod. použitia Palma. Tiež by mala dostať stealth prepojenie lodných bokov (pôvodne mala kryté ochozy ako lode z povojnových čias ZSSR.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 13/9/2014, 19:15
od Franz Trubka
Mirne OT
Julesaku, vis, co to maji ti namornici za prisernost na hlave?
Je to zavedene v celem ruskem namornictvu nebo je to nejaka specialita?