OSSR - C-27J Spartan

Odpovědět
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3858
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Scotty87 »

Juraj Tichý píše:
Scotty87 píše: Ovšem pokud se do něj zabudují všechny potřebné systémy pro SIGINT a ELINT tak jaksi víceúčelové být přestane.
Leonardo predstavilo MC-27J ako lietadlo pre rôzne funkcie, pričom všetko je paletizované. Takže stále je zachovaná funkcia prepravného lietadla.
To se ovšem bavíme o letadle podstatně větším.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

Hej, ale podobný princíp by sa dal využiť aj u menších lietadiel. Ak by boli na to uspôsobené.

Napríklad aj u L-410 pre Poliakov.
Keby podlaha bola prichystaná na vymenu terminálu za lavice...
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4133
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Presne to je to, co tu dookola rozpravam. Ak mame dopravne lietadlo ako Spartan, ktore je multifunkcne, kedze sa paletovym systemom vie zmenit od carga, cez ISTAR, tanker az po gunship, presne taky isty meter by sme mali brat aj pre lahke lietadlo. Proste mat nieco, co vieme operativne a svojpomocne prerobit podla potreby. Co sa tyka L-410 urcite ta multifunkcnost mozna je, ale naco sa trapit ? Vo svete je dost vyrobcov, ktori nam dodaju overene, v NATO zavedene multifunkcne lahke lietadlo z lepsimi parametrami, ako o chvilu rusky Let. Ale to je ako s celym prezbrojovanim, odstrihnutie sa od roky pouzivanej techniky je proste tazke. Ked prisli BH, kopec ludi plakalo za Mi-17, to iste s F-16 vs. Mig-29, s puskou vz.58, Albatrosom a dokoca aj BVP a V3S. Nemali by sme vysiet na urcitom druhu vyzbroje a uz vobec nie znacke len preto, lebo u nas roky sluzila. Mali by sme si povedat, ktore schopnosti od techniky chceme a podla toho vybrat nezaujato druh a typ a nie naopak.

Scotty87: Len v kratkosti. Naco je nam dobre vysadkove lietadlo, naco je nam ISTAR atd. ? Myslim, ze to by sme sa viac ako na otazku, naco to potrebujeme mali koncentrovat na otazku, ktore lietadlo nam poskytne najlepsie parametre za podobne peniaze. To, naco nam to treba, nech rozhodne GS, my sa koncentrujme na to kde dostanem eroplan, ktory pokryje najviac sposobilosti. Teda bude mat navyssiu multifunkcnost.

skelet píše:Niko: ano, tvou nelásku k L-40 jsem zaznamenal. Stejně jako posedlost KingAirem :)
Skelet si prvy clovek, ktory vie co si myslim lepsie ako ja sam. :mrgreen:
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17863
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od skelet »

niko: někdo si lásku uvědomí později než okolí :razz:
Juraj: jedna z nabízených verzí L-410 umožňuje přestavbu interiéru (předpokládám, že takto to umí i konkurence). Je otázkou jestli se to dá použít i tímto způsobem pro speciální nástavby. Nevím, netuším, ale určitě by to bylo příjemné. Nicméně tohle jsou levní prckové, kde si je zákazník asi většinově staví jen pro jeden účel. Ale tvou myšlenku chápu a podporuji :wink:
Rampa je určitě bonusem, ale ta cena za ni. Kdo to zaplatí? V této kategorii měla rampu jen C212, zbytek má pouze nákladní vrata. Ať už se jedná o M28, Skycourier nebo L-410.
Flader: ano, nákladní dveře o šířce 2,2metru by slušely i L-410, o tom žádná. Takto má vrata široká je na naložení europalety.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

Niko čo píšeš má samozrejme hlavu a pätu. Ale OSSR pred desiatimi rokmi rozhodli pokračovať s L-410, keď vytvorili štruktúru doprvaného letectva 4 x C27J a k tomu (evidentne) 7x L-410. Tieto lietadlá budeme drať ďalších 20-30 rokov minimálne. Nemali by sme meniť koncepcie, každých 10 rokov. Teda asi môžeme samozrejme rozmýšľať o doplnení, prispôsobení rozvoji či dokonca zmene a odpredaji. Ale sú to zásadné a dosť nákladné rozhodnutia. Možno by sme pre naše L-410 zákazníka našli práve v AČR, ktorej L-410 patria k tým starším.

Skelet:
prinutil som sa ísť na ich stránku a v Kunoviciach to evidentne chápu. Akurát majú marketing ako Konštrukta :D

Lietadlo sa dá ľahko a rýchlo konvertovať s pomocou voliteľných sád s verzie pre prepravu cestujúcich na cargo, ambulantnú alebo para verziu. Nie je tam uvedená patrolovacia verzia.
Stále by to to chcel vacsie vráta, ako poznamenal Flader alebo krovky ako má Mi-17. Keď už nie drahá rampa.
Stále to však bude slimák.
Už dlhšie sa tu venujeme L-410, asi by to bolo fajn presunúť do príslušného vlákna.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1447
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Flader »

Práve pri tej ambulantej to nakladanie pacienta na nosidlách, nie to ešte na JIP, musí byť naozaj "zaujímavé".

Rampa sa riešila v debate o L-610 raz, že nie je ani tak drahá, ako zbytočne ťažká a tým znižuje už tak malú nosnosť lietadiel tejto kategórie.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4133
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Skor by to chcelo nakladne dvere. Tie ale tiez vyjdu na par sto tisic, pokial mam dobre informacie. Zase su ale lahsie.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

Krovky ba nemali byť ani drahé ani ťažké.
A bol by to ideál.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17863
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od skelet »

Juraj: v téhle kategorii jsou slimáci prakticky všichni. "Kozy a slepice" nikam nespěchají. Přeci jen to jsou letadla určené na krátké lety, v podstatě jsou to zásobovací dodávky.
edit: projekty nákladních verzí, včetně verze s krovkama jsou zde
http://www.gryfair.cz/cz/gryf-design/pr ... 0-xxl.html
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ved jasne sú to všetko slimáci. Aspoň to NG sa vyškrabalo cez 400km/hod a má už aj zaujímavý dolet.

L-420 je pekná štúdia. Bohužiaľ iba štúdia, aj keď by to veľa vyriešilo. Po 21 rokoch a vývoji NGčka, je to pasé.
Dodnes pokud si pilot zaskládá nákladní prostor, musí se levý pilot dostávat na své sedadlo přes pult ovládání motoru. Takže to oficiálně nejde - a dopravovat náklad ve speciálním "kastlíku" který vám zmenší využitelný objem kabiny na polovinu .... je potřeba kterou se mi nikdy žádnému zákazníkovi nepodařilo vysvětlit. Snad to vymyslel Jára Da Cimrman - ale tak už to za bratrstva kočičí pracky bylo - tak se rekonstruovalo odmrazování skel lihem prostě proto že se na Sibiři líh často "odpařil" před startem. Posádky byly sice vyhřáty zevnitř, ale viděly .... .
:mrgreen: :razz:
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4133
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

No 400 km/h nie je stale ziadna hitparada. :D
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

Nie je, ale tých 417km/h NGčka sa už blíži napríklad k 480km/h C295M. :D
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4133
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Ty brdo fakt. To ma len taku cestovku ? Tak to som rad, ze ked ma nedaj Boze raz budu evakuovat zo zahranicia, ze poletim nasim lietadlom, nie ceskym. :D
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17863
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od skelet »

:razz: na Slovensku se dělají letadla? (mír)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

Delaji. A dokonca uz si môžeš objednať zo Slovenska aj Aeromobil. Stačiť by ti malo 1,6mil€.

Niko: ked ta budu evakuovať, tak ti oba štáty najskôr pošlú A319.
Evakuácie minulý rok Spartanom boli prioritne spôsobené lietanim A319 do Číny a nedostatočným počtom posádok.
Aj preto by tie letky mali byť spojené. Lebo posádky by mohli mat viacero typových vycvikov a operatívne ich presúvať. Co dnes nie je možné.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4133
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Juraj v zasade suhlasim s tym, ze by bolo lepsie mat jedno teleso, ktore by spravovalo vsetky "statne" lietadla. Uprimne som ale celkom skepticky co sa tyka hlavne vladnej letky. Tam vladne civilny rezim a pokial sa vsetko presunie pod MO, predpokladam, ze sa vladna letka personalne rozpadne. Taktiez parkovat budu vladne specialy aj tak na Stefaniku. Cize, neviem, ci by spojenim tych dvoch letiek len nedoslo k zruseniu jedneho velitelstva, tym by sa sice nejake naklady asi usetrili, ale zase by nieco stal vycvik vojakov na Airbus a Fokker. Cize aby som to zhrnul, podla mna sa tym neusetri nic, len sa zjednodusi velitelska struktura.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

Práve teraz je ten čas.
Pilotov na úrade práce je teraz toľko, ze by si tí z letky MV dobre rozmysleli, čo urobia.

Snáď čoskoro zverejnia analýzu a budeme múdrejší.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4133
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Tak uvidime co prichystaju.
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 926
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od mikojan29 »

Ohľadne spojenia letky MV SR pod VzS OSSR by malo prísť, zjednotilo by sa velenie (ušetrilo na riadiacej štruktúre) a pri jednotlivých prepravách by to nemuseli riešiť 2 ministerstvá (ich podriadení). Juraj má pravdu, v dnešnej dobe by si piloti rozmysleli, či odídu, alebo ostanú. Príslušník ako príslušník, myslím, že by to pre nich nemal byť problém.
"Alea iacta est"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od zzz »

Flader píše:
skelet píše:...ale má velké dveře na boku. Jestli je v této kategorii rampa žádáná.. těžko říct v této kategorii se moc neprosadila, takže asi ne.
Podobné "nákladné vráta" by pristali aj Turboletu. Hlavne ak v takmer všetkých parametroch sú si Skycourier a 410NG veľmi podobné.
Souhlas, že SkyCourier míří na podobný trh jako L-410UVP-E20/NG. Otázkou je, jak se konstruktérům "povedla" zbrusu nová konstrukce - tj. "SkyCourier". Ono totiž fa Textron, myslím, v tomto segmentu nenavazuje na dřívější konstrukce (ať už značek Cessna, či Beechcraft či ostatních značek v koncernu Textron). Nýbrž jde o zbrusu novou konstrukci bez návaznosti na předchozí vyráběné produkty.


Předpokládám, že FedEx použije nakoupené SkyCourier ve dvou rolích:
- v menší části půjde o náhradu za Cessnu Caravan z flotily patřící přímo FedExu
- plus půjde o cenovou páku na "franšízanty" či jak nazvat způsob jak FedEx zapojuje subdodavatele do "FedEx Feeder" (=menší firmy subdodávající cargo přepravu/svoz pro FedEx, které často létají úplně s jinými letadly než jsou standartizované letadla FedExu - ATR42/72/Cessny Caravany plus cargo verzi proudových letadel velkých aerolinek). Prostě když subdodavatel bude vyjednávat o ceně za subdodávanou přepravu (svými náklady, které někdy jdou těžko srovnat, neboť často jde o různě malosériově přestavěné pasažérské modely často exotických/zaniklých výrobců, tak FedEx bude argumentovat svými interními náklady na provoz SkyCourierů. Tj. subdodavatel dostane nabídku: "zlevni" nebo Tě nahradím vlastními letadly (tj SkyCourier).


A Caravan (v obou verzích) je patrně nejblíž SkyCourieru svým zaměřením i parametry. A přesto jde o úplně různá letadla - viz foto (které je patrně montáží, nikoliv reálnou fotkou)
Obrázek
zdroj: https://www.freightwaves.com/news/2017/ ... kycouriers


To už se SkyCouieru víc blíží pradávný Beechcraft 1900 v cargo verzi, ovšem i to je jiný typ letadla než SkyCourier, např. průřezem trupu
Obrázek
https://www.airliners.net/aircraft-data ... t-1900/329

Závěr mé úvahy o perspektivách SkyCourierů - nedokážu odhadnozut jak (ne-)úspěšně se osvědčí cargo verze až začnou dodávky. Pokud jde o specializované verze pro provoz v Evropě, tak IMHO počkat minimálně 5 let, spíš víc.



skelet píše::razz: na Slovensku se dělají letadla? (mír)
No jasně, že ano. Kde žiješ.... A kdyby chtěli, tak by dokázali rozjet sériovou produkci např. EV-55 Outback. Jinou otázkou je množství prodaných letadel (=pro jiné než česko-slovenské zákazníky), tak aby se vyplatilo rozjíždět výrobu.





Niko
Ach jo.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“