Druhý deň pracovnej cesty v Taliansku som strávil na leteckej základni Galatine pri Lecce, kde sídli 61. krídlo talianskych vzdušných síl. Na tejto základni sa okrem toho zabezpečuje komplexná príprava pilotov až po úroveň nadzvukových lietadiel a technického personálu z celého sveta. Základňa zároveň plnohodnotne pokrýva potreby cvičiacich a ponúka tiež najpokročilejšie výcvikové systémy na svete. Pre potreby talianskych ozbrojených síl bude na jeseň na Sardínii otvorené úplne nové výcvikové centrum, ktoré preberie časť úloh základne v Galatine.
Juraj Tichý píše: ↑12/5/2022, 21:19Návšteva leteckej základne v Galatine
Druhý deň pracovnej cesty v Taliansku som strávil na leteckej základni Galatine pri Lecce, kde sídli 61. krídlo talianskych vzdušných síl. Na tejto základni sa okrem toho zabezpečuje komplexná príprava pilotov až po úroveň nadzvukových lietadiel a technického personálu z celého sveta. Základňa zároveň plnohodnotne pokrýva potreby cvičiacich a ponúka tiež najpokročilejšie výcvikové systémy na svete. Pre potreby talianskych ozbrojených síl bude na jeseň na Sardínii otvorené úplne nové výcvikové centrum, ktoré preberie časť úloh základne v Galatine.
Jediné prúdové lietadlo s nejakou bojovou hodnotou pre 2tl, ktoré by mohlo mať pre Nás akú-takú perspektívu, je M-346 FA nakoľko sa dá na ňom robiť aj výcvik! Tu sa však natíska porovnanie s KAI TA-50 block II alebo FA-50 block 20 (alebo ich kombináciou) a tam ťahá M-346 FA za slabší koniec nielen vo výkonoch, o to viac, že je to dvojmototrák s všetkým čo k tomu patrí... Samozrejme od L-39/NG či M-345 je to úplne niekde inde...
Podľa Macka je však vlastnícka štruktúra českého výrobcu a väzby jeho najväčšieho akcionára na Rusko „znepokojujúce“. Konflikt záujmov je podľa neho zjavný a dohoda s touto spoločnosťou by nevrhala dobré svetlo na zahraničných partnerov vrátane Slovenska.
Tohto ked sa chytia mienkotvorné denníky...
Dúfam že v ďalšom hodnotení sa Macko myli a obdobie kedy sme nad principialnymi otazkami privierali oči je od 24.2.2022 definitívne preč.
Re: Cvičné letouny pro OSSR
Napsal: 13/6/2022, 22:08
od Lynx
Ano, to sú silné slová, aj keď je v pozícii, kedy si silné slová môže dovoliť, nemá dostatočnú relevanciu.
Re: Cvičné letouny pro OSSR
Napsal: 13/6/2022, 22:19
od Juraj Tichý
Aspoň sa ukáže, aky principiálny je Naď. Ak sa toto bude snažiť obhájiť, bude len ďalším oportunistom.
FA-50 v OSSR, zajímavý nápad. Jen mi nějak uniká ten výcvik. Výcvikové provedení je T-50.
Re: Cvičné letouny pro OSSR
Napsal: 22/9/2022, 07:31
od Juraj Tichý
FA-50 sa samozrejme dá použiť aj na výcvik.
Šándor je blbec.
Re: Cvičné letouny pro OSSR
Napsal: 22/9/2022, 08:01
od Flogger G
Je věcí Slovenska, co si pořídí za stroje do výzbroje svých ozbrojených sil. Jen připomínám, že polské letectvo si letadla FA-50 pořizuje jako doplněk strojů F-16 a F-35. Tedy maximálně přechod z cvičných strojů na plnokrevné bojové aparáty. Zřejmě budou vzdušné síly OSSR posílat svoje začínající piloty na zakladní výcvik do zahraničí. FA-50 není letadlo pro výcvik začínajících pilotů.
Re: Cvičné letouny pro OSSR
Napsal: 22/9/2022, 08:33
od Arthur
Ak nedajbože nastane situácia podobnej tej z 24.02. tak je rozdiel či máte k dispozícii z druhej letky len cvičný "štetkolak" alebo variantu Lead-in fighter trainer alebo z nej odvodenú Light combat aircraft. Všetky sa samozrejme dajú použiť aj na výcvik presne tak ako dvojmiestny F-16 Block 72
Re: Cvičné letouny pro OSSR
Napsal: 22/9/2022, 08:43
od Flogger G
Už jsem psal - je věcí Slovenska, co si pořídí. Jen přpomínám, že na FA-50 nelze provádět základní výcvik pilota proudového letadla.
Re: Cvičné letouny pro OSSR
Napsal: 22/9/2022, 08:55
od skelet
Arthur: už jsem se tě ptal na AN. Vám někdo nabízí modernizaci L-39CM/ZAM formou nového nátěru? Protože to je "štětkolak".
Zkus nepoužívat slova, které nechápeš.
Jinak je pochopitelně věcí OSSR co si koupí. Jen mi nákup cvičného letounu přijde zbytečný a šel bych spíše formou nákupu druhé letky F-16. Ať už Block70/72 nebo F-16V.