Stránka 194 z 198

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 18/6/2023, 21:23
od Scotty87
Doufám že nikdo nedostane křeč do nohy. Protože jinak kopne kolegu přímo do koulí. Tahle potřeba strkat nohy do sedačky naproti je za mě jasné mínus "pasivní bezpečnosti" CV90.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 08:31
od KOLT
Ona to mají jiná BVP jinak?

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 09:14
od Juraj Tichý
Mať nohu strčenú v sedačke oproti nie je žiadna povinnosť.
Je to len ďalšia ochrana pri výbuchu míny pod vozidlom, kedy nohy umiestnené na podlahe po výbuchu akcelerujú smerom hore (lebo fyzika) a spôsobujú vnútorné zranenia (natiahnutia svalov a horšie). Je to len ďalší prvok pasívnej bezpečnosti pre vojaka.

Toto je interiér estónskeho CV90.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 09:16
od Scotty87
KOLT píše: 19/6/2023, 08:31 Ona to mají jiná BVP jinak?
Něco takového jsem v žádném jiném moderním BVP neviděl. Tedy jejich dno korby a sedačka jsou řešené tak že podobnou vymyšlenost aplikovat nepotřebují.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 09:23
od Juraj Tichý
Iné BVP tiež nepotrebujú gumené pásy, napriek tomu ich CV90 majú, lebo zistili že je to pre vojaka oveľa pohodlnejšie a znižuje únavu.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 09:51
od Scotty87
Zase jasná nevýhoda je téměř nulová možnost opravy roztrženého pásu. Já tedy nad gumovým pásem moc nejásám.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 10:20
od Dzin
Když už je to mediálně známé… Tohle byla jedna z věcí, které kluci, co byli na testech CV90 kritizovali. Nutnost mít nohy nahoře, aby se docílilo stejné protiminové ochrany, jako u konkurenčních vozidel.

Ty to takto nemají, dno podvozku je dimenzováno s přihlédnutím k této problematice. U CV90 to není možné udělat z důvodu konstrukčních, není tam prostě místo. Je to už holt starší stroj poplatný době svého vzniku. Netvrdím, že je to kvůli tomu špatný BVP, jen má určitá omezení v některých oblastech, která u nejmodernějších typů nejsou.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 10:47
od Juraj Tichý
Scotty87 píše: 19/6/2023, 09:51 Zase jasná nevýhoda je téměř nulová možnost opravy roztrženého pásu. Já tedy nad gumovým pásem moc nejásám.
Určite, je však oveľa menej pravdepodobná.
Soucy have anecdotes of mine blasts destroying the suspension causing the track to fall off the vehicle, but the track is perfectly fine when inspected, its just everything around it failed.
Soucy má anekdoty o tom, že výbuchy míny zničili zavesenie a spôsobili, že pás spadol z vozidla, ale pri jeho kontrole sa zistilo, že je úplne v poriadku, len všetko okolo neho bolo zničené.
Avšak spôsob poľnej opravy roztrhnutého pásu existuje.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

odporúčam ďalej čítanie:
https://www.tanknology.co.uk/post/__crt

Možno keby ASCOD ponúkli na CRT, tak by prešiel testami. Inak bol vyhodnotený ako najhorší.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 10:55
od Scotty87
To je strašně pěkný, ale když pod tím vybuchne mina a část pásu už tam už nebude je to neopravitelné. Oprava klasického pásu je mnohonásobně jednoduší.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 11:02
od Juraj Tichý
Na tom obrázku máš doslova opravu časti chýbajúceho pásu. Ale whatever.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 11:08
od Scotty87
Já tam tedy vidím spojení roztrženého pásu. Kdyby ho větší kus chyběl byl by tenhle způsob opravy nerealizovatelný.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 14:35
od tomas.kotnour
Základním nosným prvkem gumového pásu je několik set metrů dlouhé ocelové lano, které je namotáno kolem dokola, na které jsou nalisovány další vrstvy a další části konstrukce pásu, které jsou na závěr obaleny gumou. Další vlastností gumového pásu je mnohem větší vypnutí, které v případě CV90 přesahuje hodnotu pásů tanku Leopard 2. To je nutné vzhledem k provedení hnací rozety, která neprochází profilem pásu, benefitem toho je trochu lepší přenos hmotnosti vozidla na zem, ale mnohem vyšší zahřívání pásu prvním a posledním pojezdovým kolem, čímž se snižuje životnost pásu a je taky příčinou toho, proč jsme zatím tento typ pásu neviděli na tanku. A teď k té opravě, sám výrobce při použití této sady upozorňuje na limit rychlosti 30 km/h a dojezdu 100 km. Proč tomu tak je? Nutné napínací síly pro správnou funkci totiž v případě přetržení pásu přestávají působit proti ocelovému lanu, ale prostřednictvím kovových tyčí doslova trhají a stahují pohybem zahřívající-se gumu. Takže zatímco v případě poškození klasického pásu se nechá obnovit jeho plná funkčnost prakticky s vybavením vozidla, v případě gumových je nutná jeho výměna a i pro opravu je nutné převážet množství přípravků, které není na bojový prostředek kam dát. Pochopitelně jsou zde i další otázky související s provozem tohoto typu pásů, ale jenom bych ještě dodal, že i ASCOD byl v ČR několikrát v různých provedeních prezentován s gumovými pásy a v při příležitosti jedněch z prvních Kopřivnických dnů techniky jako OT bez věže vozil návštěvníky po polygonu, jestli si to dobře pamatuji.

A už jenom skutečně poslední připomínka, Puma i ASCOD se chlubí tím, že dokáží ochránit zdraví vojáků při explozi pod vozidlem, i když mají vojáci nohy na podlaze.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 15:41
od KOLT
To nezní, jako bys byl jeho příznivcem :)

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 16:03
od tomas.kotnour
Čím je vozidlo lehčí a pomaleji se pohybuje, tím lépe funguje. A já si myslím, že by AČR měla mít schopnost poslat 7 do Polska po ose během desítek hodin. A nemyslím si, že by gumové pásy na skoro 40 tunovém bvp tohle zvládly, na druhou stranu M1 na normálních pásech nějaké ty dlouhé přesuny po rovinách Blízkého východu úspěšně absolvovaly.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 16:05
od Zemakt
A to je problém na něj dát kovové pásy?

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 16:13
od Alfik
Měl jsem za to, že tyto pásy se mají používat jedině při přehlídkách a ukázkách, na skut. akci nikoli.
Mýlím se, nebo se něco změnilo?

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 16:14
od Juraj Tichý
Na základe skúseností z Afganistanu sa stali štandardom.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 16:46
od Lynx
Na tvrdom povrchu, ano.
Z diskusie so zástupcom BAe na IDEB - potvrdil, že napr gumené pásy majú horšie vlastnosti na priečne šikmej ploche, kde nemajú grip - pri pohľade je to pochopiteľné.
Na mäkký povrch, blato, sneh sú kovové pásy lepšie.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 16:58
od Scotty87
Alfik píše: 19/6/2023, 16:13 Měl jsem za to, že tyto pásy se mají používat jedině při přehlídkách a ukázkách, na skut. akci nikoli.
Mýlím se, nebo se něco změnilo?
Takhle to nikdy nebylo. CV90 MkIV mělo pryžové pásy i během zkoušek v terénu. Zdá se že je to standardní řešení.

Re: CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR

Napsal: 19/6/2023, 17:37
od HONZIK11
Chlapi,nedelejte z vymeny pasu vedu. CV90mk4 ma aktini odpruzeni pojezdovych kol. Tedy daji se v servisnim modu stahnout tak,ze dole vznikne mezera. K vymene staci dva padesatitunove pelousky ,krerymi se vozidlo podlozi obvykle pod hlavni prevodovku a pod druhy bod na opacne strane pod korbu A pryzovy pas po odklopeni bocnich platu osadka nasadi,nasune. Pak ho kola opet napnou.
Jedine negativum je ,ze ten pas musi byt nekde poruce.
To mnozstvi kordu a taznych vyztuh,treba i kevlarovych vlakem je tam tolik,ze prurezem prevazuji nad prumery cepu v klasickem pasu. A adheze? Paklize se srovna s pasem vybavenym pryzovymi botkami ,tak je dokonce vetsi.
Za me klady prevladaji.