AČR kampak kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
Ak toto boli počty, ktoré GŠ identifikoval ako potrebu pre AČR pred vznikom výsadkového pluku, tak nejaká zmena by asi mala byť. Nie?
Re: AČR kampak kráčíš?
Pokud by se z Gruzie prováděl evakuační let tak by C-295 letěla pouze s pár vojáky jako doprovodem. To by minimálně tam bez problému doletěli a na zpáteční cestě se dá dotankovat. Podobně se evakuovala ambasáda v Libyi.
Re: AČR kampak kráčíš?
Nic neplacam Skelete. V pripade takove evakuace do ohrozeneho prostoru musim pocitat s tim, ze tam nenatankaju a ze na zpatecni cestu mi uz nezbyde, tak jsem odpovedel Jurajovi. Doslo ti ti nebo ne? Ty tvoje utoky me uz uplne nebavi. Scoty i to co pises ty je nesmysl, takto by nikdo bez zapezpeceni, myslim tim dostupneho paliva lokovaneho ma miste neletel.Zadne,, asi doplneni,, po trase neexistuje,nemyslim tim az domu,ale s obrovskym prebytkem na predem domluvene letiste.skelet píše:Honzik: prosím tě co to plácáš? mezi ČR a Gruzií je pouze moře?
Re: AČR kampak kráčíš?
Honziku plácáš nesmysly. Mezi Prahou a Tbilisi není vzduchoprázdno, ale světe div se je po cestě i několik spřátelených států. A pokud tam bude zajištěná možnost tankování, tak problém není veskrze žádný.
edit: podle diagramu Boeingu unese C-295 5,5tuny nákladu na cca 3200km. 3,5 tuny na cca 4000km.
edit: podle diagramu Boeingu unese C-295 5,5tuny nákladu na cca 3200km. 3,5 tuny na cca 4000km.



Re: AČR kampak kráčíš?
Ale ja vim co myslis. Nicmene v takovychto pripadech se pristava skoro s plnymi. Nesmi se pocitat, ze dotankujes. Takova uvaha, ze dotankujes po ceste zpet neexistuje. Tedy nikdo ti takovy let nepovoli v nevalecne dobe.
Re: AČR kampak kráčíš?
Jasně.. úvaha o tom, že se Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Slovensko stanou nepřátelským územím... hlavně , aby to nějak vyšlo.



Re: AČR kampak kráčíš?
Juraj, ne takové to počty byly chtěné, respektive navržené jako ideál pro AČR před vznikem pluku. No a řekl bych že i v této souvislosti by postačovaly . Jen nám drobet chybí ty dvě éra vyšší kategorie, jenž by vyřešila najen pluk ale i ona překvapení.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
Asi máš pravdu. Postacovali.
Re: AČR kampak kráčíš?
V takových případech se přistává s tím co umožňuje dolet na letiště kde je plánované dotankování. V případě libyjské evakuace letěla C-295 Praha-Tripolis,Tripolis-Palermo-Praha.HONZIK11 píše:Ale ja vim co myslis. Nicmene v takovychto pripadech se pristava skoro s plnymi. Nesmi se pocitat, ze dotankujes. Takova uvaha, ze dotankujes po ceste zpet neexistuje. Tedy nikdo ti takovy let nepovoli v nevalecne dobe.
Re: AČR kampak kráčíš?
Pokud by se evakuovalo Tbilisi, poletí tam "šedivky" (A319) případně pronajatá letadla od Smart Wings ... ale téměř určitě to nebudou C295


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: AČR kampak kráčíš?
záleží jak moc horká oblast by to byla. A319 nemají protiopatření, C295 ano. Ale A319 jsou mnohem pravděpodobnější.



Re: AČR kampak kráčíš?
Viete aspoň odhadnúť efektivitu ochranných systémov na vašich c295? Lebo mne niečo napovedá, že pri vzlete bude to lietadlo mimoriadne zraniteľné, najmä keď ma relatívne slabé motory a horko ťažko bude stúpať na plný výkon. A ze c295 so svojou max rýchlostou 500km/h bude stúpať veľmi pomaly je snáď jasne.
Re: AČR kampak kráčíš?
Ochranne systemy funguji i pri vzletovych rychlostech.A perimetr letiste se zabezpecuje. Na vetsi vzdalenost proti smeru vzletu.
Re: AČR kampak kráčíš?
Aha, takže perimeter letiska v Kábule bol tak zabezpečený, že tam vybuchli neviem koľko 100ludi vrátane 13 USA vojakov. Niekedy mi pripadate ako naivny idealista no, len aby ste mohli protirecit. Ja som názoru, že keby sa nachádzala v okruhu povedzme 5km od letiska vycvicena obsluha s PVO, tak dopravak nemá šancu. Iné lietadla popadali, kedysi som tu dával prehľad strát z Jemenu a tam toho popadalo viac než dost, a nie, nemali to na svedomí S300 a podobne komplety.
https://everything.explained.today/List ... _in_Yemen/
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... n_in_Yemen
https://everything.explained.today/List ... _in_Yemen/
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... n_in_Yemen
Re: AČR kampak kráčíš?
Zase tak zle na tom se vzletem není.
Re: AČR kampak kráčíš?
Lynx. Neres blbosti. Zadne letadlo v Kabulu nespadlo. A odpovidal jsem na tvuj dotaz o ucinnosti ochrannych systemu. Ne na to, ze se parchant opasany dynamitem odstrelil mezi lidma.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
Lynx, tak ako píšeš, akýkoľvek dopravak nema pred vycvičenou obsluhou s manpadom šancu. A je jedno ci je to Igla, Strela, Stinger,...
Takže co riešime?
České C295 aspoň nejaké sebaobranne systémy majú. C27J je určite v tejto kategórii lepšie lietadlo, ale tie naše svojou výbavou riadne krivaju.
Donedávna sme sa mohli uspokojovať, ze aj tak by lietali iba v tyle. Ale so vzinkom 52.vpr sa situácia otočila. Ešte jeden Spartan a k tomu plna výbava pre všetky tri by malo byť minimum.
A k tomu časom plnokrvnu vojenskú náhradu za L-410. Aspoň za tie tri najstaršie kusy.
Takže co riešime?
České C295 aspoň nejaké sebaobranne systémy majú. C27J je určite v tejto kategórii lepšie lietadlo, ale tie naše svojou výbavou riadne krivaju.
Donedávna sme sa mohli uspokojovať, ze aj tak by lietali iba v tyle. Ale so vzinkom 52.vpr sa situácia otočila. Ešte jeden Spartan a k tomu plna výbava pre všetky tri by malo byť minimum.
A k tomu časom plnokrvnu vojenskú náhradu za L-410. Aspoň za tie tri najstaršie kusy.
Re: AČR kampak kráčíš?
Žiadne lietadlo nepadlo preto, lebo evakuácia bola výsledkom dohody USA a Talibanu. Taliban nemal záujem zdržovať a robiť problémy, naopak, mal záujem o co najrýchlejšie stiahnutie vojsť koalície USA.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 31/12/2021, 14:25, celkem upraveno 1 x.
Re: AČR kampak kráčíš?
Proto tam také mohly létat i dopravní letouny bez sebeobrany, jako naše A319 nebo slovenské C-27.


