Re: Sestřelení letounu U2 nad Sverdlovskem roku 1960
Napsal: 9/4/2020, 13:12
O Su-9 je dost málo napsáno i nafilmovámo. Skutečně, výškový rekord 21 170 byl získán zalétávacím a zkušebním pilotem, Hrdinou Sovětského svazu Iljušinem. Stejně tak zase jiný pilot dosáhl rychlostní rekord přes 2 340 km/h, přesně si to nepamatuji. Za krátko však tuto rychlost překonal MiG-21 hodnotou 2 388 km/h.
Výškový rekord překonal americký F-104 a poté na dvanáct let držel rekord MiG-21 Avšak Starfighter i Jedenadvacítka pro své výkony potřebovaly pomocný raketový motor, zatím co Su-9 letěl jen se svým turbokompresorovým motorem.
Běžný sériový Su-9 měl dostup 20 300 m, rychlost max. M 2,1, dynamický dostup přesahoval značně 22 000 m.
Jinak ještě k výcviku stíhacích pilotů VS. Každý pilot docvičený na bojové použití musel umět provádět s letounem rozhon na max. číslo M a výstup do výšky max. dostupu.
Výškový rekord překonal americký F-104 a poté na dvanáct let držel rekord MiG-21 Avšak Starfighter i Jedenadvacítka pro své výkony potřebovaly pomocný raketový motor, zatím co Su-9 letěl jen se svým turbokompresorovým motorem.
Běžný sériový Su-9 měl dostup 20 300 m, rychlost max. M 2,1, dynamický dostup přesahoval značně 22 000 m.
Jinak ještě k výcviku stíhacích pilotů VS. Každý pilot docvičený na bojové použití musel umět provádět s letounem rozhon na max. číslo M a výstup do výšky max. dostupu.