Stránka 3 z 8
Napsal: 24/10/2004, 20:08
od Daver
téměř v ničem...kromě rychlosti a výzbroje stál za dvě věci.....
Napsal: 24/10/2004, 21:26
od Bruno
Hlavne tam boli problémy so životnosťoua spolahlivosťou motorou..
Napsal: 24/10/2004, 21:28
od Bruno
Kun@:Ten marking tých Fw je novinkou aj pre mňa.
Napsal: 2/11/2004, 11:35
od Bull-dogg
To Bruno: Výjimečnost spočívala právě v tom, že byl první, někdy existujou i jiný priority než fakta a statistiky. Předtav si jakej pocit museli mít jejich piloti. Cítili se jako orli hájící svůj Vaterland, kt. mají ve svých rukou něco fakt výjimečnýho. O to víc asi bolelo, když je sundali z nebe nad letištěm a o to víc, ale byl silnější jejich pocit, když někoho sundali oni, v jinym letadle by to byl sice úspěch, ale teď mohli mít pocit, že je to právě tim co držej v rukou.
Napsal: 12/11/2004, 20:54
od toltec
Už jednou jsem do starého fóra přidával tohoto Bachema.... tak teď do nového fóra.

Napsal: 12/11/2004, 21:10
od toltec
Me 262 byl vyjímečný třeba tím, že ho "sedlali" skutečná letecká esa - a to bylo někdy víc, než masovost stíhačů na straně spojenců.
A jen tak na okraj - P-51 jim až tak moc neškodily, spíše je měli v "merku" Hawkery Typhoony a Tempesty, i když při volném stíhání byly Mustangy velmi nebezpečným protivníkem, neboť přestala platit přísná doktrína hlídat úzkostlivě B-17 a B-24 a naopak přijímat boj v prostoru kdekoliv nad územím, nad kterým přelétaly bombardovací svazy.
Napsal: 12/11/2004, 21:27
od Daver
pokud se nepletu tak jedna z jednotek vybavench Me-262 byla JV-44 a tak byla vytvořena jenom z es....jak řekl Galland:,,Rytířský kříž je znakem eskadry
Napsal: 12/11/2004, 22:18
od Melkor
Jo a nejnižší hodnost byla major.
Napsal: 13/11/2004, 10:12
od toltec
Zdar Melkore... koukám, že mi tu roste zdravá znalostní konkurence :-) Tak s hodnostmi to je až na jednu vyjímku naprostá pravda.
A jedna z mnoha odlišných věcí byla, že útok proti bombardérům nepřicházel ze zadní polosféry, ale čelně... s dokonalou přesností a dravostí..... to je typické jen pro Me 262
Napsal: 13/11/2004, 11:07
od Melkor
No neřekl bych, že je to typické jen pro Me-262, tahle taktika se používala hlavně ze začátku americké bombardovací ofenzívy, kdy byly bombardéry zepředu ještě málo chráněny, ostatně major Eder, pilot s největším počtem sestřelených čtyřmotorových bombardérů používal právě tuto taktiku, Fw-190 s dvěma kulomety a čtyřmi kanóny dokázal v kabině udělat pořádnou paseku, stačilo, aby pilota zasáhla jedna střela a byl odepsanej.
Napsal: 14/11/2004, 11:54
od Daver
melkor>upřesníme to...stačilo zasáhnout dva piloty....
Napsal: 14/11/2004, 12:51
od Melkor
Tak to je samozřejmost.
Napsal: 16/11/2004, 12:35
od toltec
Koukám, až kam jsme se dostali s Bf 109... :-)
Tak pro vyjímečnost Me 262 přikládám ještě dvě fotografie...

Napsal: 16/11/2004, 12:35
od toltec
a druhé foto....

Napsal: 16/11/2004, 12:59
od toltec
Takže v krátkosti shrnuto - první proudový letoun, který měl a byl v počátku vybaven záďovým kolem. Díky konstrukčním změnám a hlavně díky obrovským problémům při startu byla koncepce změněna na příďový podvozek.
Za další - první proudový letoun, který byl vybaven neřízenými a chystán pro nasazení s řízenými střelami X-4.
Ve verzi Me 262B-1 jako první proudový noční stíhač.....
Ve speciální verzi jako první proudový letoun s kanonovou výzbrojí viz foto....

Napsal: 17/11/2004, 10:53
od Kun@
Ta kanónová verze je zajímavá, ale myslim, že jich moc nebylo.
Nevíte, jak fungovaly ty řízené střely?
Napsal: 17/11/2004, 12:20
od Melkor
Pokud já vím, tak X-4 byla blízko dokončení, ale bojového nasazení se již nedočkala.
Napsal: 17/11/2004, 19:23
od Lord
Tuším, že ty řízené střely byly náváděny pomocí malé televizní obrazovky a džoistiku, střela byla spojena s letadlem pomocí drátu ....
Napsal: 17/11/2004, 20:15
od Melkor
Vím, že je naváděl pilot, v tom máš pravdu, ale ta obrazovka se mi nějak nezdá, řekl bych, že to mělo být něco na principu radaru, ale jistej si rozhodně nejsem.
Napsal: 17/11/2004, 20:33
od Daver
myslim že se řídili rádiově