
Neměl bych šanci vyhrát, protože máš pravdu

Moderátor: Hans S.
Ale kdeže. Celé je nutné to zasadit do kontextu doby. Koncem třicátých let vývoj letectví akceleroval mírou vrchovanou a přestože se dá ještě někde setkat s názory, že Bloch byl na prd, opak je pravdou. Pominuli průmysl, do kterého konečně přinesl znalost a praxi výroby celokovových letounů, pak něco podobného lze aplikovat i na samotné letectvo. Díky němu se podařilo vychovat výkonnostně adekvátní posádky soudobých "těžkých" bombardérů. A nezapomínej na naši provázanost/závislost s Francií. Licence B-10 by byla zřejmě utopií a když by náhodou klapla, první letouny by přišly kdy? Dříve než B-71? Pochybuji.Už skôr získaná licencia na MB.200 bola úplne na nič a stroj bol pomalý na bojovú službu.
Nesouhlasí Ti časová osa. V zásadě jediný moment, kdy se protnulo uvažování o objednávce MB-200 z licenční výroby s prvními zvažováními o objednávce importovaných (a licenčně vyráběných) Tupolev SB bylo ve druhém pololetí 1935, kdy bylo dojednáno víc než 2/3 sleva za licenční poplatek za výrobu MB-200 v ČSR... Ve výsledku z ČSR bylo do Francie placeno něco mezi 3-mi až 4-mi% z celkových nákladů na pořízení MB-200.... Což IMHO jsou fantasticky výhodné finanční podmínky licence.Hektor píše:V kontexte doby sme mali o rok menej času ako Poľsko a o 2 menej ako Francúzsko a spol. SB2 bola najlepšia voľba, nikto iný nevedel dodať 60 bombardérov včas a tak kvalitných. Možno Taliansko nejakú verziu SM.81 ako alternatívu k MB.200.
Preto som sa pýtal na Americký priemysel. Ktorý mal kapacity a možno aj nejaké vhodne lietadlá.
Hektor píše:Na čom pohorel Potez-631 pre ČSR a čo mal vlastne nahradiť? Mal plniť úlohu Ab-101? Alebo Šmolíkov?
Nechcete to oddeliť a vytvoriť vlákno "Letectvo ČSR 1936-1939 čo bolo a mohlo byť? "
Zvažovalo sa okrem MB.200 niečo iné? MB.210 nevzlietol až tak o moc neskôr.