Stránka 3 z 4

Napsal: 6/8/2005, 15:55
od Granátník
V prvnich letech valky ho vsak bylo docela malo ... a na blitzkrieg byl docela i rychly, zvlast na Francouzskych silnicich ... ale po jistych upravach se docela hodil i na obranne boje ... svedci o tom i to, ze se tank vyrabel az do konce valky ...

Napsal: 6/8/2005, 21:26
od Bruno
PzIV bol pre Nemcov tym čim T34 pre Rusov.Jeho vyroba bola zabehnuta ako jeden z mala typov ho boli schopni vyrabat v hojnych počtoch a v rukach skusenej posadky sa verzie s dlhym 75mm kanonom stavali nebezpečnym protivnikom ešte aj na sklonku vojny...Co to vypoveda aj to že uspešne zasiahla aj do povojnovych konfliktov na blizkom vychode...

Napsal: 7/8/2005, 17:58
od Lord
werwolf píše:ale ja myslim pasy na panzer IV ale tigra spominam preto lebo na nom boli prvykrat na nemeckych tankoch pouzite siroke pasy
Někde jsem viděl jak měl Panzer IV navařený na standardních pásech jakési ocelové lamely, které měly asi za úkol rozložit jeho váhu, jak často se to používalo nevím asi jen do bahna :) Jestli to byla improvizace nebo praxe?

Napsal: 7/8/2005, 18:56
od Lord
Dobrý hoši viděl jsem tohle ... to je asi tzv. Ostketten :idea:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 7/8/2005, 19:03
od sa58
PzKpfw IV byl sice nejrozšířenější tank, ale nejdůležitějším obrněným vozidlem byl pro wermacht StuG III. Taky ho bylo vyrobeno více než PzKpfw IV.

Napsal: 7/8/2005, 19:03
od brano
Máš na mysli pravdepodobne ostketten...je to zimný-rozšírený pás pre podvozky PzKpfw.III/IV a Hetzery...ak ma pamäť nemýli,tak to sú všetky typy pre ktoré takéto rozšírené pásy existovali.
Často sa takéto pásy doplňovali i Mittelstollen(akésy drapáky-mačky na lepší záber pásov).

Obrázek

Obrázek

Napsal: 7/8/2005, 19:09
od Lord
Díky, pěkné detaily! Jen by mě zajímalo zda se to vyrábělo sériově, asi ano. Dobrá rolba :mrgreen:

Napsal: 7/8/2005, 19:11
od brano
Samozrejme,že to bola sériovka.Problématické bolo potom používanie schurzenov,pretože ich šírka nedovoľovala upnutie do štandardných závesov.Ale šikovná posádka to dokázala zvládnuť i s nimi.

Napsal: 7/8/2005, 19:53
od brano
Ešte pár doplnení :

Pravdepodobne je označenie F1 a F2 chybné.F1 bola F a F2 bolo G.Problém vznikol pri vydávaní príručiek k typu s dlhým kanónom,kedy ešte nemalo Géčko oficiálne pridelenie.
Info z : http://www.panzerworld.net/facts.html

Géčko nebolo vyzbrojené len L/43,ale niekoľko posledných pár stovák i L/48.

Na podvozku PzKpfw.IV vzniklo najviac rôznych modifikácií,poľných úprav a projektov.

Pz.Kpfw.IV Ausf.A
Pz.Kpfw.IV Ausf.B
Pz.Kpfw.IV Ausf.C
Pz.Kpfw.IV Ausf.D
Pz.Kpfw.IV Ausf.E
Pz.Kpfw.IV Ausf.F
Pz.Kpfw.IV Ausf.G
Pz.Kpfw.IV Ausf.H
Pz.Kpfw.IV Ausf.J


Stíhače tankov na podvozku Pz.Kpfw.IV (Pz.Kpfw.III/IV):

10,5cm K18 auf Panzer Selbstfahrlafette IV ,,DICKE MAX"
Nashorn
Panzerjäger IV L/48
Panzerjäger IV L/70 (Alkett)
Panzerjäger IV L/70 (Vomag)


Samohybné delostrelectvo na podvozku Pz.Kpfw.IV(Pz.Kpfw.III/IV) :

Hummel
Sturmgeschutz StuG IV
Sturmpanzer IV "Brummbär"


Flakpanzery na podvozku Pz.Kpfw.IV :

Mobelwagen
Wirbelwind
Ostwind,Ostwind II
Kugelblitz
Zerstorer 45
3cm Flakzwiling Mk303 auf Pz.Kpfw.IV

Iné modifikácie :

Panzerbefehlswagen IV Ausf H/J -veliteľský tank
Panzerbeobachtungswagen IV Ausf J - delostrelecký pozorovací tank
Munitionspanzer auf Fahrgestell Hummel - muničné vozidlo
Munitionspanzerwagen IV - muničný tank
Tauchpanzer IV - ponorný tank
Brückenleger IV - mostný tank(Ausf. C/D)
Infanterie Sturmsteg auf PzKpfw IV - vozidlo vybavené útočnou lavičkou pre pechotu
Panzerfähre - obojživelný pancierovaný ťahač
Munitionsschlepper für Karl-Gerät - Ausf D/E/F - muničné vozidlo pre samohybné mažiare Karl-Gerät 040/041
Bergepanzer IV - vyprosťovací tank



Prototypy,projekty a kuriozity :

10,5cm leFH 18/1 auf Geschutzwagen IVb (Sd. Kfz. 165/1) - samohybná húfnica od firmy Krupp
10,5cm leFH 18/40/2 (Sf) auf GW III/IV -samohybná húfnica - Alkett/Rheinmetall Borsig
10,5 cm le.F.H.18/6 (Sf.) auf GW III/IV (Heuschrecke 10) - samohybná húfnica -Krupp
Panzerkampfwagen IV s hydrostatickým ovládaním
Panzer IV s 2 x 73mm bezzáklzové kanóny plus 30mm nástrelný kanón MK103
PzKpfw IV Ausf C/D/E s namontovanými raketovými projektormi(raketenwerfer)
Pz.Kpfw.IV Auf.F s 75mm Gerät 725(?PaK41 s kónickou hlavňou)
PzKpfw IV Ausf F2/H so 75mm KwK 42 L/70
PzKpfw IV Ausf D s 50mm KwK 39 L/60
Panzer IV Ausf H s vežou Schmalturm (projekt)
Sturmpanzer IV - 305mm Morser M16 (projekt)
PzKpfw IV Ausf C mit Minenrollern - odmínovací tank
PzKpfw IV Ausf D so snežným pluhom - 1 prototyp
Pz.Kpfw.IV "Vorpanzer"-špeciálne prídavné pancierovanie čela veže
Pz.Kpfw.IV s namontovaným 88mm Flakom (prototyp)
Pz.Kpfw.IV s Flakvierlingom 38-špeciálna poľná úprava u 12.SSPz.Div.-ideový predchodca Mobelwagenu/Wirbelwindu(?) foto
Pz.Kpfw.IV Ausf.D s KwK 43 L/48 a schurzeny-vzniklo niekoľko takto upravených strojov
Turmstellung IV - stále palebné postavenie
Fahrschulewagen IV - školné tanky i s alternatívnym pohonom plynom-vežové i bezvežové verzie
Veže tankov Pz.Kpfw.IV(Ausf.H),ako súčasť obrnených vlakov
Pz.Kpfw.IV s 5cm PaK38 - ojedinelá poľná úprava


A i to možno nieje kompletné...

Napsal: 7/8/2005, 22:22
od Bruno
Nebola by fotka tej polnej upravy s flakvierlingom?

Napsal: 8/8/2005, 05:04
od YAMATO
K tomu, že F2 byla vlastně G...no nevím, obecně je tak označována varianta s jednostupňovou úsťovou brzdou kanonz KwK 40 L/43...ale jinak byly ty odlišnosti skutečně minimální. Bohužel to již nelze s velkou jistotou potvrdit ani vyvrátit. Problém je v tom, že např. rozdíl mezi pozdějšími G a časnými H byl také velmi malý, a stejně tak i u dalších versí. Naopak i v jedné versi existovalo dost výrazných odlišností (např. starší G s L/43 a 50 mm pancířem a pozdější s L/48 a 80 mm pancířem). Spíše se dá říci, že verse byly i jakési výrobní bloky...

Napsal: 8/8/2005, 05:15
od brano
Jednostupňová brzda je záležitosť prvých vyrobených kanónov L43,nieje pravdepodobne tým známym rozlišovacím znakom F2.Viem,že je to mimo od zaužívaných tvrdení,ale......

Obrázek

Napsal: 8/8/2005, 19:27
od YAMATO
Hm, ale je to, co vím, uváděno i v německých příručkách, myslím to F2.

Napsal: 10/10/2005, 08:31
od brano
V nemeckých príručkách sa vraj toto označenie vyskytlo.Dôvodom bolo,že vybavovanie Pz.Kpfw.IV "dlhým" kanónom predbehlo jeho oficiálne zavedenie a označenie Ausf.G.Preto na rozlíšenie verzií,bola táto verzia v začiatkoch označovaná F2.V skutočnosti to bolo len provizórne a dočasné označenie verzie G.
Jednokomová úsťová brzda sa nájde i na Ausf.G.

Napsal: 10/10/2005, 22:45
od YAMATO
Ale jak rozeznat "F-2" a G?

Napsal: 11/10/2005, 05:18
od brano
Ťažko...:)
F-2 = G early
Na Géčku prebehli rôzne úpravy počas samotnej výroby.
Najbežnejšie popisovaný rozdiel medzi "F-2" a G sa udáva v absencii pravého bočného a čelného priezoru nabíjača vo veži.Avšak nájdu sa veže,ktoré majú obe priezory,či chýbajúci len bočný priezor,či skutočne chýbajúci i čelný priezor(late G).Je to vec vývoja a v každej výrobnej sérii sa stroj upravoval.Prídavny čelný pancier,schurzeny,výmena kanóna za L/48 atď....
V podstate stroj s dlhým kanónom(okrem prezbrojených Déčiek),ktorý jasne neidentifikuješ ako H/J je vlastne G.

Napsal: 30/11/2006, 14:28
od Martan
Na webu Vojenského historického ústavu jsem objevil popis restaurování jednoho stroje s několika fotkami.

Napsal: 16/12/2008, 07:12
od skelet
Oprava pásu u verze "G" (můj předpoklad) v r.1944
Obrázek

Re: PzKpfw IV

Napsal: 30/1/2015, 22:09
od kacermiroslav
Velká škoda, že tento dříč druhé světové války nemá zde na Palbě nějaký lepší úvodní článek, který by aspoň rámcově odpovídal jeho významu. Je pravdou, že první verze byly konstruovány především pro ničení zodolněných cílů a až časem byl tento tank schopen účinně ničit i nepřátelskou obrněnou techniku. Pozdější verze se pak dokázali vyrovnat s většinou nepřátelských tanků a to i bez ohledu na svou koncepci pocházející již z poloviny třicátých let. Stačilo vždy přijít s něčím novým, s nějakou modernizací a Pz IV byl opět důstojným soupeřem. Ostatně až do ukončení války bylo postaveno více jak 8.500 tanků s tím, že v kritických letech 1943/1944 se jednalo prakticky o nejpočetnější německý tank. Zatímco v roce 1942 bylo postaveno 994 tanků Pz IV verzí F a G, tak v roce 1943 sjelo z výrobních pásů již 2.983 tanků verzí G a H a v roce 1944, navzdory spojeneckým náletům, se podařilo vyprodukovat 3.125 tanků Pz IV verzí H a J. Dokonce ještě v roce 1945 se podařilo postavit kolem 435 tanků (verze J).

Kromě Německa byl Pz IV používán i jejich spojenci, s tím, že nejvíce jich používala rumunská armáda v počtu kolem 100 kusů, dále Maďaři kolem 50 a dalších 20 jich sloužilo ve španělské armádě. Několik kusů měli k dispozici Bulhaři a Finové. Po válce se pak přebytky tanků Pz IV, které se nacházeli na našem území, dostali na přelomu 40. a 50. let do Sýrie, na kterou se Československo s novým komunistickým režimem přeorientovalo z původní podpory Izraele. Tyto tanky se pak do Sýrie dostávali i z Francie a Španělska a zaválčili si ještě v roce 1967 na Golanských výšinách.

Re: PzKpfw IV

Napsal: 28/5/2015, 00:32
od El Diablo
Inside The Tanks: The Panzer IV - World of Tanks - české titulky.