Stránka 3 z 30

Napsal: 11/10/2008, 12:03
od Farky
No zásady energetického boje vznikly už za 1.svět.války, ale je fakt že Němci ve Španělsku je hodně rozvinuli. Ale hlavně začali létat ve dvojicích, což bylo mnohem pružnější než v té době obvyklé trojice. Dvojice letadel je dodnes základní taktická jednotka stíhačů.
Thóre - ani dnes není manévrový boj na krátkou vzdálenost přežitek. Stále stíhači používají kanón a nadále budou. Těch 60 km se totiž při dnešních výkonech letadel velmi rychle může zkrátit na 10 km a méně. Stále se cvičí manévrový boj, ani pokrok v řízených střelách nevedl ke zrušení TOP GUNu nebo RED FLAGu. Nikdo nechce udělat stejnou chybu jako před lety USA, když nekritická důvěra v rakety vedla k obrovským problémům nad Vietnamem. Ale to už sem nepatří.

Napsal: 11/10/2008, 14:53
od Thór
Altaj+Farky-díky za vysvětlení.Tenhle koncept mě nějak nenapadl :)

Napsal: 11/10/2008, 15:41
od jean2005
Tady je zajímavé povídání o moderní vzdušné taktice:

http://www.janes.com/defence/air_forces ... _1_n.shtml

Slušnou vypovídací hodnotu má to číslo úplně dole, 220 ze 240ti cvičných soubojů IAF proti US Navy vyhráli právě piloti IAF. A tam se vždycky kladl důraz na boj zblízka, vzhledem k velikosti jejich státu ostatně ani BVR boj moc možný nikdy nebyl.
Zajímavý je tam taky údaj o tom, že Britové u druhé dodávky Eurofighterů zrušili kanóny, a to nikoli z důvodu jejich nepotřebnosti, ale proto, aby ušetřili náklady za výcvik atd. Ale to už je hodně OT...

Altaj: manévrový boj jistě, ale tady šlo hlavně o výhody taktiky "čtyřprstých rojů" proti zastaralým neohrabaným trojicím.
Viz něco málo o této taktice zde, další si každý snadno vygooglí sám:

http://freespace.virgin.net/john.dell/b ... ctics.html

Napsal: 11/10/2008, 16:37
od Thór
jean-tak to čučím jako bacil do lekárny.........tahle pasáž mě docela zaujala (leteckou tématikou na úrovni Hanse a mnoha Vás dalších se nezabývám,v tomhle oboru jsem jenom "přicmrndávač")

///A third lesson is that WVR is an equalizer. "An F-5 or a MiG-21 with a high-off-boresight missile and HMD is as capable in a 1-v-1 as an F-22," comments a former navy fighter pilot, now a civilian program manager. "In visual combat, everybody dies at the same rate," says RAND's Lambeth. Indeed, he says that a larger fighter like the F-22 may be at a disadvantage. In the early 1980s force-on-force exercises at the navy's Top Gun fighter school, F-14s were routinely seen and shot down by smaller F-5s flown by the navy's Aggressor units. An F-22 which slows down to enter a WVR combat also gives up the advantage of supersonic maneuverability.

Za ty odkazy moc dík. :up:

Napsal: 12/10/2008, 00:11
od Hans S.
afghy píše:Já myslel, že verze G14/AS se vyráběly nově a klasické G14 přestavbou.
Po světě se traduje, že Bf 109 G-10 vznikaly pouze přestavbami a ne jako novostavby. Ale to je nějaký úplný blud, který zavedl snad nějaký polský autor X let zpátky. Je to nesmysl. Žádné stíhací Bf 109 nevznikaly pouze přestavbami.
G-14/AS je výšková verze původního letounu G-14.

O souboji Hartmanna s Mustangem jsem určitě četl, ale už si to nepamatuji. Dobře umístěný 20 mm granát může znamenat konec stíhacího letadla, ale obvykle bylo potřeba dosáhnout více zásahů tuto zbraní. U Luftwaffe byla zavedena dosti účinná munice zvaná Minen-Geschoss, ta byla výhodná právě proti stíhačkám - měla velký explozivní účinek a likvidovala nosný potah cíle + lehčí vnitřní vybavení. Naopak byly Minen-Geschoss granáty takřka neúčinné při zásahu pevných partií - třeba nosníky, nebo pancéřové pláty.

Napsal: 13/10/2008, 14:25
od YAMATO
No jo, když se mohlo s naprostou vážností psát o Bf 109 G-16, tak čemu se divit :lol:

Napsal: 12/12/2008, 07:21
od skelet
Během ranní pracovní kávy jsem našel tyto fotky. Bohužel byly bez označení verzí tak tu identifikaci nechám na povolanějších lidech

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 12/12/2008, 11:24
od Sgt.Pierro
skelete co typuješ?? Ferdinand, Gustav?? Já myslím že jde o ´Ferdu tedy eFko..

Napsal: 12/12/2008, 11:27
od Jája
No co obrázek to jiná verze, začíná E-1 na E-3, přes F a G se vrací na poslední bych typoval E-4.

EDIT: předposlední je poslední verze E (vzpěry na kormidle a hranatá kabina) a ti zbrojíři budou u G-6 - podle nábojů 13mm a kabiny.

Napsal: 12/12/2008, 11:30
od Zemakt
předposlední je taky Emil, asi Afrika :-)

Napsal: 12/12/2008, 11:33
od skelet
Je to mišmaš, bohužel jsem je našel bez popisu. Předposlední fotka má pocházet (údajně) z Bulharska léta páně 1941.

Napsal: 12/12/2008, 11:36
od Zemakt
aha, jasan Balkán byl taky horkej

Napsal: 12/12/2008, 12:21
od skelet
Britský kořistní "Gustav"
Obrázek

Napsal: 12/12/2008, 12:24
od Sgt.Pierro
Kdy vlastně začala výroba verzí G (Gustav)?? Byly tyhle varianty k dispozici v době útoku na SSSR??

Napsal: 12/12/2008, 12:25
od skelet
Pierro nebuď línej a přečti si krásnej článek od Hanse! ;-)

Napsal: 12/12/2008, 12:26
od Sgt.Pierro
T613: Mám málo času, bo musím stíhat i pracovat.... :)

Napsal: 12/12/2008, 16:19
od Tempik
Já bych se chtěl povolanějších zeptat, kolik bylo vyrobeno G5/6 AS?

Napsal: 13/12/2008, 16:32
od Hans S.
Tempik píše:Já bych se chtěl povolanějších zeptat, kolik bylo vyrobeno G5/6 AS?
Kdysi jsem možná kdesi viděl nějakou zmínku o několika desítkách kusů, přičemž mi přichází na mysl číslo 70. Ale určitě to neber jako nějak směrodatné. Spíš jako střelbu z boku, z lesa..a tak :)





Jinak zeptat se v tomhle vlákně na dobu zavedení Bf 109 G, to autor dotazu snad ani nemyslí vážně? :) Odpověď najde v části o Bf 109 G, v první části týkající se vývoje.

Napsal: 9/3/2009, 02:14
od lkala
Našel jsem pár zajímavých obrázků Me109:


Obrázek

Obrázek

Obrázek



Všechny tři obrázky výše jsou z verze C3, o které byla řeč v hlavním článku. Je to ona zástavba kanónů MG/FF, která byla nakonec zrušena.


Obrázek


Obrázek


Spodní dva obrázky jsou z verze G6 a ukazují zástavbu kanónu a kulometů. Hlavně na poslední fotce je vidět, že to vše v tom "čumáku" bylo skutečně hodně na těsno.

Zdroje: originální německý manuál

Napsal: 9/3/2009, 02:31
od lkala
Doplňuji, spodní obrázky jsou ze subverze Bf 109 G-6/U4