K pancierovaniu Ka-50 a Mi-28 ešte jedna vec, ktorá ma zaujala:
prevažná časť ich pancieru je tvorená pancierovou oceľou alebo značne drahším titanom. Sovieti experimentovali počas vývoja v pancierovaní vrtuľníkov aj s použitím keramiky a kompozitmi dostupnými v polovici 80. rokov, ale výsledky boli rozporné. Na jednej strane vykazovali dosky moderných materiálov vyššiu odolnosť voči jednotlivému zásahu, ale pri viacnásobných zásahoch sa keramické dosky po prvom zásahu trieštili a praskali, prípadne oddelovali od podkladu a ich odolnosť rýchlo klesala k nule a vznikali "odkryté" miesta. Kompozity tiež výborne znášali prvý zásah, ale opäť sa narúšala štruktúra materiálu v širšom okolí okolo miesta dopadu a vznikali "odkryté" miesta o priemere 10 až 25 násobku priemeru dopadajúcej strely (hodnotili sa 20 a 30 mm strely). Oceľ a titan vykazovali zónu poškodenia po zásahu len do vzdialenosti menšej ako dva až tri priemery dopadajúcej strely. Navyše kompozity strácali svoje vlastnosti aj pri zásahoch strelami kalibru 12,7mm a dokonca aj 7,62mm, ktoré oceľové a titanové panciere takmer nepoškodili.
Ďalším problémom, na ktorý narazili, bola technológia opráv bojových poškodení v poľných podmienkach. A konečne tretím problémom boli miesta styku dvoch pancierových panelov z keramiky alebo kompozitov, kde bola odolnosť kompozitného a keramického pancieru znížená viac ako na styku pancierových dosiek z ocele alebo titanu.
Množstvo použitého "plastu" a "kovu" / biela farba/ na Ka-50 :
Pre porovnanie, pomer týchto materiálov na Ka-60 od ktorej sa nevyžaduje taká odolnosť / kovy sú opäť bielou / :
K 2S6 vs. RAH-66 - a na co je ti dolet střel, kter umí létat jen po přímé viditelnosti? Navíc na vrtulník, který tím nedokážeš zaměřit? Na vrtulník, který nejenže nedokážeš zaměřit, ale ani zjistit, a to ani pokud zrovna není zalezlý za kopcem a nepálí fire-and-forget hellfires v LOAL módu?
Problém STEALTH lietadiel je v tom, že pokým má byť ich neviditeľnosť maximálna, musia lietať sami. To znamená, že nemajú žiadne krytie od špecializovaných lietadiel pre prieskum a REB. 9K22 Tunguska nie je jediný systém vojiskovej PVO, ale je jeho časť. Na to aby sa dostal RAH do vzdialenosti na dostrel svojich rakiet, musí prekonať toho viacej. Nie len čo sa týka prieskumu / rôzne druhy pozemných radarových staníc, vzdušných, ELINT systémov atď. /, ale aj bojových systémov / Igla, Tor, Buk... / Jednoducho sama na to nestačí a všetko ostatné by ju prezradilo.
Prehľadový radar / pracujúci v frekvenčnom pásme E / s vozidla 2S6 ho / RAH-66 / dokáže zachytiť, bolo navrhovaný na ciele pomalšie s malou odrazovou plochou, ale pravdepodobne nie na maximálnu vzdialenosť svojho dosahu, ale na polovičnú, ale ešte stále postačujúcu.
Okrem toho, to to je úplne zbytočné rozoberanie, lebo RAH-66 mal jednu nevýhodu na ktorú sa vždy ako si pozabúdalo. Nemohol byť nikdy plne STEALTH, lebo vrtuľa hlavného rotora ho demaskovala. Nikdy sa to nepodarilo odstrániť a to bol veľký klinec do jeho rakvy. Aj dnes síce vidno kde aké modely STEALTH bezpilotiek - vrtuľníkov ,ale problém pretrváva.
nepálí fire-and-forget hellfires v LOAL módu
Preceňuješ tú to schopnosť. Na to, aby si ju mohol využiť potrebuješ obrovskú "pomoc" od terénu.