Napsal: 30/6/2005, 11:51
Kdyby to bylo tak jednoduché, tak by se v Británii mluvilo německy 

No nemci moc torpédových lietadiel nemali, v 1940 by sa dalo hovoriť prakticky len o pár kusoch He 115.Lord píše: torpédonosná letadla, to měla být ta taktika ...
To je pravda, Reader sa už počas ťaženia vo Francúzsku dotazoval hitlera na možnosť invázie, odpoveď bola, že o nej neuvažuje. Následne až o mesiac (keď bolo zrejmé, že Británia neprijme navrhovaný mier) vydal príkazy na prípravu invázie do Británie. Zameškaný mesiac spôsobil, že Nemci stratili mesiac na prípravu. V skutočnosti mali sa Nemcom podarilo zhromaždiť invazné loďstvo po 15.9.1940. Je pravdepodobné, že keby Hitler vydal príkazy na prípravu hneď po Readerovom dotaze, tak mohla byť invázia prevedená už v auguste 1940 v dobe, kedy Británia nebola tak dobre pripravená na obranu.YAMATO píše:Problém byl v tom, že invaze se měla plánovat mnohem dříve, dávno před obsazením Francie. Němci jako by ani nečekali takovou možnost. Francie byla náhle poražena...a co dál?
Fáza 2: Scharnhorst a Gneisenau boli v tej dobe opravované po predchádzajúcich poškodeniach utrpených počas nórskej kampane. KM mala v tej dobe k dispozícií jedine 1 ŤK, 3 ĽK a cca 10 torpédoborcov. Mimo to KM diponovala množstvom menších plavidiel (torpédové člny, eskortné lode, mínolovky, ...). Celkovo mala KM sily na to, aby získala prevahu v oblasti vylodenia do príchodu ťahších síl RN - teda nad silami, ktoré mohla RN nasadiť v prvých hodinách invázie.Atlantis píše:Pravděpodobně ano.
Fáze jedna: Vyčerpat RAF (nikoliv blbým bombardováním Londýna ale masovými útoky proti 11. skupině a jejím letištím-neustálím-to si Luftwaffe mohla dovolit, 11. skupina nikoliv. Útoky od soumraku do úsvitu by ji do měsíce poslali k zemi)+kladení min podél La-Manského průlivu
Fáze 2: Zničení během jediného úderu dopravní sítě jižní Anglie, současné vyplutí německého "bitevního loďstva (hlavně Gneisenau a Schanhorst), ponorek a invazního loďstva
Fáze 3: Za vytvoření lokální nadvlády výsadek v oblasti Kentu s pomocí výsadkových jednotek a dobytí pobřežních opevnění. Následoval by (do 2 hodin) výsadek z invazních plavidel a zabezpečení předmostí.
Fáze 4:_ Zničení velkých plavidel RN pomocí letadel (alá svaz Z), malé by se přenechali Gneisenau, Schanhorstu a zbytku německého loďstva+pobřežním bateriím.
Fáze 5: Postup do nitra a obsazení Londýna
Spomenuté "torpédové" bombardéry neboli k dispozícií v 1940. Teda ako som spomínal jediným typom, ktorý by mohli v tejto úlohe nemci nasadiť by bol He 115. Myslím, že by ich mohli mať okolo 20 ks čo nie je moc...Lord píše:S těmi torpédonosnými letadly jsem to myslel tak, že ty torpéda ponesou bombardéry to je jasné. Jinak řečeno pod bombardér se zavěsí torpéda. Např. verze He 111 H-6, který nesl dvě torpéda LT F5b. Pravda je ta, že si to Němci uvědomili až později, a tato verze se montovala až od roku 1941.
Ostatně v boji proti spojeneckým konvojům směřujícím po moři do Murmanska nasazovala Luftwaffe torpédové verze letounů Heinkel He 111 H-6 a Junkers Ju 88 A-17. Oba nesly mezi trupem a motory dvě torpéda LT F5b po 770 kg.
Súhlasím, Ju 87 boli dostatočne presné a napriek tomu, že piloti neboli k náletom na lode vycvičený, boli dostatočne presný. Obdobné výsledky by sa dali očakávať i u Ju 88 (o niečo horšie - predsa len je to väčší stroj).Štuky Ju 87 byly zas úspěšné při svržení bomb útokem střemhlav, viz např. Norská kampaň v roce 1940.
Je otázne či by to nemci v danom čase zvládli, nešlo len o úpravu niesť bomby - tá je sama o sebe pomerne jednoduchá, ale išlo o to, že posádky by museli prebehnúť výcvikom a ten by rozhodne za krátky čas nezvládli tak aby mohli byť efektívne nasadení proti RN.Nicméně mě šlo stejně o hypotetickou myšlenku (co kdyby?), některé hypotézy „co kdyby“ byly samozřejmě v té dané době těžko uskutečnitelné, avšak úprava bombardéru na nosič torpéd nebyla nějak zvláště světoborná, nicméně nějaký krátký čas na vývoj a zavedení do výzbroje by to zabralo.
Naopak, počítalo sa s tým, ale nemci tomu neprikladali veľký dôraz. V júli 1940 sa začala vyrábať verzia Bf 109E-7, ktorá umožňovala niesť podvesenú 300 L nádrž. Nemci však túto verziu jednak vyrábali v malom množstve, a jednak ju použili hlavne v úlohe stíhacieho bombardéra kedy niesol buď 1x250 kg alebo 4x50 kg bomby.
Stejně tak by jsme mohli hovořit o přídavných nádržích pro Bf-109, aby se zvětšil jeho akční rádius. Ovšem zase se s tím nepočítalo.
Armáda síce dostala na frak vo Francúzsku, ale i tak disponovala Britská armáda zhruba 27 divíziami, ktoré mali skoro 400.000 vojakov. Tebou uvedené počta diel boli na tzv. "STOP línii", britské divízie mali zhruba 1/2 až 1/3 stavu diel - teda zhruba 50-60 diel na divíziu. Spolu to bolo okolo 1500 poľných diel. Počty PT a PL diel by som tiež niekde dohľadal presne pre konkrétnu divíziu...Pokud měli Britové silné letectvo a námořnictvo tak jejich pozemní armáda dostala na frak ve Francii a na začátku července disponovala 500 „obstarožitnými“ tanky, 786 polními a 167 protitankovými kanóny. Letectvo RAF disponovalo zhruba 1000 stíhaček. Převaha Luftwaffe v té době by byla dvojnásobná.
Špeciálne plavidlá si nemci upravili z pramíc, nebolo to síce bohviečo ale na prvotné vylodenie to stačilo. Následná preprava by samozrejme bola rýchlejšia v prípade, že by sa podarilo rýchlo získať nepoškodený prístav/prípadne ho rýchlo opraviť/ ale nebolo to nutnosťou. Stále zostávalo veľké množstvo lodí schopných výsadku priamo na pobreží - upravené riečne člny, motorové lode atd vybavené rampami na uľahčenie vylodenia. To všetko mali nemci pripravené a zhromaždené po 15.9, v prípade, že by Hitler vydal príkaz na prevedenie invázie skôr, tak to mohli mať niekedy v polovici augusta 1940.
Němci počítali přepravit v prvních dvou sledech 250 000 mužů, 650 tanků, 35 000 vozidel a 57 000 koní. Z důvodu nedostatku speciálních plavidel pro přímé vylodění na pobřeží, však byly Němci nuceni obsadit pokud možno nepoškozené přístavy v jižní Anglii.
Presne tak, Briti sa mylne domnievali, že vylodenie bude severne od Temže - na východnom pobreží. Preto napr. v Kente mali k dispozícií iba 3 divízie a v krátkej dobe by tam ani ďalšie nemohli prisunúť. V prípade výsadku 9 nemeckých divízií v prvej vlne z mora + 1 dívízie zo vzduchu by nemci získali niekoľkonásobnú prevahu a dokázali by do týždňa obsadiť pomerne rozsiahle predmostie na ktoré by boli prepravené ďalšie vlny.Britové reagovali na německé přípravy rozhodnutím napadat invazní loďstvo ještě v přístavech (letecky) a zabraňovat mu ve vyplutí. Pokud by se mu to podařilo, mělo být napadáno po celou dobu plavby veškerými silami, které byly k dispozici. V případě, že by se přeci jen výsadku povedlo se vylodit, mělo být předmostí ihned napadeno největší možnou silou.
Ovšem britská zpravodajská služba se zpočátku zmýlila v místě vylodění, když tvrdila, že k invazi dojde na východě Anglie. Tato domněnka přetrvávala až do září. Royal Navy (Home Fleet) mělo tedy své síly soustředěny na východním pobřeží. Až v druhé polovině září, hlavně díky leteckého průzkumu nad Němci okupovanými přístavy, britské velení přehodnotilo svůj odhad a přesunulo své jednotky na jih k pobřeží La Manche.
Je pravdou, že nemci zbytočne požadovali nadvládu nad kanálom. Vtedy však netušili ako na tom je RAF a ako by mohlo skomplikovať prípadné vylodenie. Britské bombardéry boli horšie než nemecké a teda zázraky sa od nich čakať nedali. Samotná RAF by bola nad kanálom v hlbokej defenzíve, pretože tam by nemala toľko výhod:Jinak fatale tady uvedl zajímavou myšlenku: „kdyby se Němci pokusili vylodit aniž by předtím zlikvidovali RAF, tak by měli úspěch, RAF je totiž v podstatě neměla čím zadržet, když nepočítám těch pár Blenheimu/Wellingtonu. Pozemní síly měla Británie více než chabé...“
Jinak řečeno RAF měla sice stíhačky, ale ty se nehodily pro útok na pozemní jednotky, neměla tudíž dostatek bombardérů. Němcům se tedy stačilo uchytit na ostrově, vytvořit dejme tomu dvě předmostí … Britové by museli asi rozdělit své chabé pozemní síly mezi dva tyto cíle. Až v den D+1 (během noci) by se přesunulo Home Fleet do kanálu La Manche a začalo blokovat zásobovací trasy přes moře. V tomto okamžiku by se na ně vrhlo Luftwaffe.
20000 ton je pomerne malé množsvo a to by si nemci mohli priviesť už prvý deň. Na takéto množstvo postačí niekoľko parníkov. Podobne je to aj pri otázke zásobovania v prípade, že by sa RN podarilo na čas blokovať úžinu. Nemcom úplne postačovalo prepraviť cca 1000-1500 ton zásob denne, či už vzduchom alebo po mori. Teda opäť je to zhruba jeden menší parník denne - alebo cca 500 vzletov Ju 52. RN by sa nepodarilo zablokovať kanál počas celého dňa a zmienený parník dokáže prekonať úžinu za niekoľko hodín (cca 3 - 4).Nyní je třeba počítat s tím, že vojsko vyloděné v den D, by muselo vydržet bez zásob (či jen s omezením zásobováním) alespoň pět dní (než se podaří eliminovat britské válečné lodě). Tj. zásoby pro 200 tisíc vojáků a 500 tanků, by činily na pět dní zhruba 20 tisíc tun různého materiálu.
Myslím, že by sa ju nemcom podarilo určite vyhrať, straty by boli veľké iste na oboch stranách, ale celkovo by sa nemcom "oplatilo" riskovať stratu vojakov a materiálu. Získať mohli obrovský priemyselný potenciál, voľnú ruku na západe a uzavretie západnej fronty. To by im umožnilo nasadiť podstatne viac jednotiek k útoku na východe...Rozhodující část bitvy by se tedy odehrávala nad kanálem La Manche. Tuto bitvu by se Němcům zřejmě podařilo za určitých okolností vyhrát. Ovšem tato strategie má i jednu vadu, možnost kolapsu německého předmostí. Jen asi opravdu velký stratég a šílenec v jedné osobě by si dovolil toto riskovat.
Problém je, že v prípade bombardovania nemeckých lodí v Breste išlo o bombardovanie z veľkých výšok. Mimo to obrana Brestu disponovala značným počtom PL diel. Ďalej lode boli v prístave pred útokom obvykle zahalené do dymovej clony, prípadne časť útokov prebiehala v noci, kedy bol značný problém nájsť konkrétne meste nieto loď v ňom.fatale píše:Dalsi vec je, ze pokud by se Nemci vylodili na jihu Anglie, tak by Britove prisli o 3/4 radaru, coz je dost zasadni vec...
Ad bombardovani lodi: imho to neni tak horky, jak pisete, protoze s vybavenim co bylo tehdy k dispozici slo spise o bombardovani na nahodu, nez o smysluplne mireni. Treba kdyz se spojenci snazili bombardovanim potopit Guinessau, tak na nej behem nekolika malo dni nahazeli 4000 tun bomb, ale zaznamenali jenom 4 zasahy (jeden od 311th), z nich ani jeden ale nebyl fatalni. A to byl rok 43...
Dive bombardery jsou hezka vec, ale na cile, ktery se nebrani a to lode rozhodne nejsou, mozna by neco malo potopili, ale sami by imho splakali nad vejdelkem...