Stránka 3 z 4
Napsal: 9/4/2009, 21:21
od Pátrač
Kopapaka - no vida takže se máme na co těšit.
A pan kolega Autor - děkuji za odkazy, už jsem si je prošel a abych si je pořádně prostudoval tak jsem si je uložil.
Napsal: 9/4/2009, 21:48
od kopapaka
A jeje, to sem se zas do něčeho navez

Napsal: 17/4/2009, 13:22
od skelet
Na militaryphotos jsem našel tuto podivnost. Je to věž 2S1 na podvozku polského nákladního vozu Star 266 patřící polské armádě. Dle popisku by to měl být jakýsi trenažér. Neví k tomu někdo něco?
za zařazení sem se omlouvám. Téma k 2S1 zde není
Napsal: 17/4/2009, 15:18
od Pátrač
Neomlouvej se. Jestli je to Polské tak je to dokonce přesně tam, kde to má být. A je to opravdu podivuhodnost. Nemám nejmenší tušení co to je a k čemu to je.
Uvidíme co zbytek světa.
Napsal: 18/4/2009, 16:36
od Collombo
Není to pro výcvik velitele vozidla, jako třeba pro řidiče T 55 želva?
Kvůlivá úspoře paliva atd. Na sřelbu jinou než cvičnou municí to nevypadá, to by ten žebřinák musel mít asi patky...
oprava:
Tak jsem se překouk, má to vzadu záporu, to už by asi stařec ustál...
Napsal: 18/4/2009, 23:51
od Alchymista
Skôr nie... Pätky potrebuje skôr na to aby sa neprevrátil, keď sa začne veža hýbať. Vypáliť z toho "čokoľvek" delostrelecké, tak to predovšetkým ten náklaďák kompletne vysklí.
Navyše, ak dobre vidím, hlaveň dela je z bodu odvŕtaná... Takže je to asi urobené tak, aby sa to v rámci zmlúv nepočítalo do počtu delostreleckých zbraní.
Povedal by som, že to má najskôr slúžiť na "suchý tréning" veliteľov a mieričov v teréne, môže sa s tým ísť prakticky kdekoľvek, v princípe aj mimo vojenské výcvikové priestory, kľudne to odparkuješ na poľnej ceste - a vľavo dedina 3km, vpravo továreň... Reálny svet miesto tankodromu...
Napsal: 19/4/2009, 02:01
od kopapaka
Skôr nie... Pätky potrebuje skôr na to aby sa neprevrátil, keď sa začne veža hýbať.
Tak nějak..
Navíc ten rozdíl ve spotřebě... a opotřebení.
Napsal: 19/4/2009, 17:48
od Collombo
No jo, to jsem zase něco napsal, ale v podstatě účel jsem trefil

Napsal: 12/10/2009, 20:55
od bigjirka
Teda už jsem tu strávil dost času, ale tohle mne donutilo se regnout. Takže všechny zdravím
Zaujalo mne to množství techniky, která nedojela nebo dojela pozdě na cvičení Krkonoše 1980. 80 tanků a 120 BVP nebo OT, to je docela dost.
Jenom si tak říkám, 15% ztráty tanků a dokonce 20% ztráty BVP a OT pouze po cestě blíže k frontě (dle čísel Pátrače) mi přijdou jako dost významné pro případný konflikt.
Hodně zjednodušenými výpočty (opět dle zdrojů Pátrače) mi chybí skoro 2 pluky - to je v teoretické obraně proti útoku NATO pásmo 20-30 km široké a 15 km hluboké. Od Klatov do Domažlic není ani centimetr pancíře - bráno s odstupem.
Já být velitel čehokoliv, pravděpodobně bych znervózněl.
Zajímalo by mě, zda to v té době byl stav běžný nebo zda šlo o nepříjemnou souhru náhod. Nebo zda to naopak byl překvapivě vynikající výsledek.
Asi by se tyto ztráty daly nahradit ze záloh, ale pak zase nemám zálohy ...
Já na vojně nebyl a hospodské zážitky mých zkušenějších přátel toho o technice 70. a 80. let moc neřeknou.
Díky za případné reakce!
PS: Uznávám, že se to netýká Polska, tedy mne klidně přesuňte někam, kde bych nadělal méně škody.
Napsal: 12/10/2009, 22:22
od Pátrač
Pane kolego bigjirko, já si momentálně nějak nemůžu vzpomenout kde jsem to psal - mohl bys mě navést? Pak bych Ti naprosto klidně s plnou odpovědností odpovím podle svého nejlepšího svědomí.
Napsal: 12/10/2009, 22:42
od bigjirka
OK.
Množství techniky, která se nedostala do svého cíle v rámci cvičení Krkonoše včas nebo vůbec, uvádíš hned v prvním příspěvku tohoto vlákna - popisuješ polskou Solidaritu a následnou "solidaritu" komunistických přátel včetně nás. Tehdy se naše tankové resp. motostřelecké jednotky měly dostavit do Mimoně a 80 z 540-ti tanků resp. 120 ze 600-ti BVP/OT nedojelo.
A tu "díru" v obraně kolem Domažlic jsem si vymyslel dle tohoto vlákna:
ČSLA v obraně Kokrétně část o rozložení pluků - není nad nějaký příklad, byť zjednodušený a ještě fiktivní.
Nicméně nejde mi ani tak o konkrétní situaci, jako spíš o běžný stav. Jak jsem psal: pokud by mi 15-20% techniky mělo odejít pouze kvůli technické závadě, asi bych byl dost nervózní.
Díky

Napsal: 13/10/2009, 07:16
od Pátrač
Ale jo takto, já si neuvědomil, že jsem původní článek rozšiřoval o možnou internacionální pomoc proti Polsku. Večer se na to podívám a žádané dodám. Děkuji za impuls, k této práci už jsem se delší dobu nevrátil.

Napsal: 22/1/2010, 21:28
od 126fan.sk
dobry vecer.som sef klubu fiatu 126. mozno si pomyslite co tu pisem... mam ale prosbu o pomoc. v mojej zbratelskej kolekcii jednotlivych vyrobenych modelov tohto auticka sa nachadza aj torzo jedneho z asi 5 vyrobenych prototypov pre pl armadu asi v r.1975. hladam cokolvek (fotky ,texty ,dokumentacie ) na tuto temu . prikladam foto dobove a sucasne .
http://www.postimage.org/image.php?v=aV1MCJWS
http://www.postimage.org/image.php?v=TsGkplJ
za akukolvek pomoc vopred dakujem !
Napsal: 22/1/2010, 22:41
od skelet
na to čumím jak čerstvě probuzená myš vyhrabaná rypadlem...
máš k tomu něco více? Označení apod.?

Napsal: 22/1/2010, 23:07
od 126fan.sk
mam. oznacenie je : LPT - Lekki Pojazd Terenowy
bolo aj par kusov amfibii . amfibie su zachovane celkom 2 ! kusy v polsku. po renovacii mojho torza to bude jediny kus na svete! akurat ze hladam info...

par dalsich foto z mojho archivu :
http://www.postimage.org/image.php?v=gxoYFPS
http://www.postimage.org/image.php?v=gxoYKP9
Napsal: 22/1/2010, 23:14
od skelet
Napsal: 22/1/2010, 23:17
od 126fan.sk
zabudol som napisat,ze moj je jedinecny tym,ze je "pozemak".
HEELP !!!
Napsal: 22/1/2010, 23:37
od 126fan.sk
tento kus amfibie z videa skoncil v muzeu v polskom Stetine.
video je z nakladania zbierky na prevoz.
Napsal: 28/1/2010, 16:01
od 126fan.sk
nikto nic .... ??

(
Napsal: 28/1/2010, 17:09
od skelet
Díval jsem se všude možně, ale nic jsem nenašel.. a tyhle hračky jsou dost "nevděčné".. každého zajímají jen letadla a tanky
