Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Moderátor: Julesak
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
To "nové niečo" už prichádza v sériovej výrobe motorov TV7 - 117V, certifikácia MI-38 má byť v tomto roku ukončená, zatiaľ pre transport, v polovici r.2016 bude ukončená certifikácia transport/prevoz osôb. Vrtuľník Mi - 38 už má prvé objednávky, jeho vonkajšia nosnosť stúpla zo 6 na 7 ton nákladu pri vlastnej št. hmotnosti 15 ton. Je plne vyrábaný z ruských súčiastok, odvezie 30 osôb pri cest. rýchlosti 300 km/h.
Šéf spoločnosti "Vrtuľníky Ruska" hovoril aj o novom transportnom vrtuľníku ktorý by mal nahradiť ťažký transportný Mi-26. Podnet k projektu dala čínska strana, konštrukčne a výrobne sa podiela spoločnosť "Milov", ukrajinský Motor-Sič bude zabezpečovať motory niektorej verzie D-136 (poháňajú Mi - 26). Výsledky predbežného prieskumu sľubujú objednávky na 200 strojov. Ďalej je spol. "Mil" pripravená sériovo vyrábať obojživelný vrtuľník Mi - 14, ak sa nájdu objednávky na 50 - 60 strojov.
Západné sankcie sa holdingu "Vrtuľníky Ruska" prakticky nedotkli, len spol. Mil dlhodobo udržuje ročnú výrobu 200 - 220 strojov, v tomto roku musí spoločnosť dodať 240 vrt. rôznych verzií Mi. Posledná dodávka 5 Mi-171Š šla pre voj. letectvo Bangladéša.
http://vpk.name/news/132387_mi38_budet_ ... _godu.html
Šéf spoločnosti "Vrtuľníky Ruska" hovoril aj o novom transportnom vrtuľníku ktorý by mal nahradiť ťažký transportný Mi-26. Podnet k projektu dala čínska strana, konštrukčne a výrobne sa podiela spoločnosť "Milov", ukrajinský Motor-Sič bude zabezpečovať motory niektorej verzie D-136 (poháňajú Mi - 26). Výsledky predbežného prieskumu sľubujú objednávky na 200 strojov. Ďalej je spol. "Mil" pripravená sériovo vyrábať obojživelný vrtuľník Mi - 14, ak sa nájdu objednávky na 50 - 60 strojov.
Západné sankcie sa holdingu "Vrtuľníky Ruska" prakticky nedotkli, len spol. Mil dlhodobo udržuje ročnú výrobu 200 - 220 strojov, v tomto roku musí spoločnosť dodať 240 vrt. rôznych verzií Mi. Posledná dodávka 5 Mi-171Š šla pre voj. letectvo Bangladéša.
http://vpk.name/news/132387_mi38_budet_ ... _godu.html
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Pokiaľ viem, tak Motor-Sič už prestal do Ruska motory dodávať.absik mmr píše:ukrajinský Motor-Sič bude zabezpečovať motory...
Západné sankcie sa holdingu "Vrtuľníky Ruska" prakticky nedotkli, len spol. Mil dlhodobo udržuje ročnú výrobu 200 - 220 strojov, v tomto roku musí spoločnosť dodať 240 vrt. rôznych verzií Mi. Posledná dodávka 5 Mi-171Š šla pre voj. letectvo Bangladéša.
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Mohol by som odpovedať takto: Ukrajina a RF sa nadobro rozkmotrili, ale napr. tento týždeň sa prevalila kauza že poslanec ukr. parlamentu, blízky spolupracovník samotného Jaceňuka cez nastrčené rakúske firmy predáva do RF strategický titán (len s púhym 40% ziskom). Prišiel o kreslo v parlamente a dosť, žiadne stíhanie, pokuty, obžaloba z vlastizrady. Vieme my ako to chodí? Vieme či mal zisk len pre seba alebo aj pre Jaceňuka, dokonca pre ukrajinskú štátnu kasu?! A vieme koľko takejto "zakázanej" spolupráce prebieha?Pokiaľ viem, tak Motor-Sič už prestal do Ruska motory dodávať.
Ale zanechajme špekulácie, dá sa to stručnejšie - zastrešuje to a "riadi" čínska spoločnosť, voči Číne Ukrajina nič nemá, skôr naopak. Tak "čínska" firma si môže zobrať za dodávateľa dohodnúť koho chce, aj čerta z diablom. Okrem toho Mi-26 z prispením samotných USA dávno boli vyčiarknuté zo sankcionovaného tovaru, z vojensko- transportných sa stali len transportné, obdobne ako v prípade An - 124 Ruslan. Alebo pokračujúce dodávky Mi -8/17 do Afganistanu pod americkým patronátom a aj financovaním.
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
OK, ale nejde o to. Pred istým časom prebehla správa, že Ukr. vláde sa konečne podarilo zastaviť dodávky motorov z Motor-Sič do Ruska.absik mmr píše:Mohol by som odpovedať takto: Ukrajina a RF sa nadobro rozkmotrili, ale napr. tento týždeň sa prevalila kauza že poslanec ukr. parlamentu, blízky spolupracovník samotného Jaceňuka cez nastrčené rakúske firmy predáva do RF strategický titán (len s púhym 40% ziskom). Prišiel o kreslo v parlamente a dosť, žiadne stíhanie, pokuty, obžaloba z vlastizrady. Vieme my ako to chodí? Vieme či mal zisk len pre seba alebo aj pre Jaceňuka, dokonca pre ukrajinskú štátnu kasu?! A vieme koľko takejto "zakázanej" spolupráce prebieha?Pokiaľ viem, tak Motor-Sič už prestal do Ruska motory dodávať.
Ale zanechajme špekulácie, dá sa to stručnejšie - zastrešuje to a "riadi" čínska spoločnosť, voči Číne Ukrajina nič nemá, skôr naopak. Tak "čínska" firma si môže zobrať za dodávateľa dohodnúť koho chce, aj čerta z diablom. Okrem toho Mi-26 z prispením samotných USA dávno boli vyčiarknuté zo sankcionovaného tovaru, z vojensko- transportných sa stali len transportné, obdobne ako v prípade An - 124 Ruslan. Alebo pokračujúce dodávky Mi -8/17 do Afganistanu pod americkým patronátom a aj financovaním.
Otázka do pléna - je to tak?
Evidujeme nejaké problémy pri výrobe/dodávkach rus. vrtuľníkov?
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
To jsou všechno docela hezké spekulace, ale ve skutečnosti je absolutně nereálné, aby v budoucnu byla jakákoli vyvíjená vojenská technika závislá na komponentech z Ukrajiny. Natož pak na motorech!absik mmr píše:Mohol by som odpovedať takto: Ukrajina a RF sa nadobro rozkmotrili, ale napr. tento týždeň sa prevalila kauza že poslanec ukr. parlamentu, blízky spolupracovník samotného Jaceňuka cez nastrčené rakúske firmy predáva do RF strategický titán (len s púhym 40% ziskom). Prišiel o kreslo v parlamente a dosť, žiadne stíhanie, pokuty, obžaloba z vlastizrady. Vieme my ako to chodí? Vieme či mal zisk len pre seba alebo aj pre Jaceňuka, dokonca pre ukrajinskú štátnu kasu?! A vieme koľko takejto "zakázanej" spolupráce prebieha?Pokiaľ viem, tak Motor-Sič už prestal do Ruska motory dodávať.
Ale zanechajme špekulácie, dá sa to stručnejšie - zastrešuje to a "riadi" čínska spoločnosť, voči Číne Ukrajina nič nemá, skôr naopak. Tak "čínska" firma si môže zobrať za dodávateľa dohodnúť koho chce, aj čerta z diablom. Okrem toho Mi-26 z prispením samotných USA dávno boli vyčiarknuté zo sankcionovaného tovaru, z vojensko- transportných sa stali len transportné, obdobne ako v prípade An - 124 Ruslan. Alebo pokračujúce dodávky Mi -8/17 do Afganistanu pod americkým patronátom a aj financovaním.
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Neviem k tomu dať zdroj ale niekde som čítal že rusi už náhradu ukrajinských motorov vo vrtulníkoch konštrukčne vyriešili a už je ju potreba len aplikovať.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Náhradu ako VK2500 ?
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Rusko si motory VK-2500 vyrába samo, petrohradský závod Klimova, včlenený do ODK(spojená motorvýrobná korporácia) už od roku 2013. Vtedy vyrobili 50 motorov, vtomto roku ich mali vyrobiť 500. Treba si počkať do zverejnenia výr. správy za rok 2015. Vrtuľníky Mi -28N aj Ka-52 boli dodané podľa plánu, dokonca aj exportné Mi-28NE, tak odniekal musia mať motory. Na výrobu vrtuľníkových motorov ruskej výroby a z ruských súčiastok bolo v r.2012 vložených 4,95 miliardy rubľov.
viz. Pracovný letecký portál http://www.ato.ru/
viz. Pracovný letecký portál http://www.ato.ru/
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Rusko urobilo ďalší krok v oblasti PSV (perspektívny rýchlostný vrtuľník), tentokrát pre tradičné zavedené vrtuľníky typov Mi-24/35, Mi - 28N a Mi - 8/171.
15.3.2015 prvýkrát vzlietlo lietajúce skúšobné laboratórium na báze Mi - 24K. Aerodynamika vrt. prešla rozsiahlymi úpravami - najviac viditeľné sú nový aerodynamický prekryt kokpitu a absencia prídavných krídel. Čo z terajších fotografií nevidno je však tvar hlavného rotora z listami "zakrivenej" konštrukcie. Prvý skúšobný let s meraním parametrov prebehol 23.12.2015 a postupne má dosiahnuť predpokladané parametre - zvýšenie cestovnej rýchlosti o 30% na 360 km/hod.(doteraz 265 km/h.) a maximálnej až na hodnotu 400 km/hod. (doteraz 330 km/h.). Taktiež má narásť aj rýchlosť stúpania o 30%. Ak sa nové rotory osvedčia - už v r.2018 budú zavedené na vojskové Mi -28N kde púha výmena hlavného rotora má priniesť nárast rýchlostí o 13%. Spoločnosť KRET tiež vyvíja novú avioniku pre PSV s otvorenou architektúrou ktorá zabezpečí vyššiu bezpečnosť a potenciál vrtuľníkov.
http://vpk.name/news/147397_psv_smozhet ... dengi.html
15.3.2015 prvýkrát vzlietlo lietajúce skúšobné laboratórium na báze Mi - 24K. Aerodynamika vrt. prešla rozsiahlymi úpravami - najviac viditeľné sú nový aerodynamický prekryt kokpitu a absencia prídavných krídel. Čo z terajších fotografií nevidno je však tvar hlavného rotora z listami "zakrivenej" konštrukcie. Prvý skúšobný let s meraním parametrov prebehol 23.12.2015 a postupne má dosiahnuť predpokladané parametre - zvýšenie cestovnej rýchlosti o 30% na 360 km/hod.(doteraz 265 km/h.) a maximálnej až na hodnotu 400 km/hod. (doteraz 330 km/h.). Taktiež má narásť aj rýchlosť stúpania o 30%. Ak sa nové rotory osvedčia - už v r.2018 budú zavedené na vojskové Mi -28N kde púha výmena hlavného rotora má priniesť nárast rýchlostí o 13%. Spoločnosť KRET tiež vyvíja novú avioniku pre PSV s otvorenou architektúrou ktorá zabezpečí vyššiu bezpečnosť a potenciál vrtuľníkov.
http://vpk.name/news/147397_psv_smozhet ... dengi.html
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Pěkná fotoreportáž z továrny Rostvertol v Rostově na Donu produkující Mi-26, Mi-28NE a Mi-35M:
http://bmpd.livejournal.com/1819095.html
Celkem zajímavá "výrobní linka". Všechny tři naprosto rozdílné typy promíchané v jedné výrobní hale. Skoro to vypadá, jako by si dělník z rána střihl pár hodin na Mi-26, před obědem si odskočil na Mi-28 a před odchodem domů ještě něco zapojil na Mi-35M
http://bmpd.livejournal.com/1819095.html
Celkem zajímavá "výrobní linka". Všechny tři naprosto rozdílné typy promíchané v jedné výrobní hale. Skoro to vypadá, jako by si dělník z rána střihl pár hodin na Mi-26, před obědem si odskočil na Mi-28 a před odchodem domů ještě něco zapojil na Mi-35M

Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Ak si to nepletú tak by to mohlo byť v poriadku. Zaujiamlo by ma na koho čaká tá raketa vedla stolíka s kanónom.
Zdá sa že práce majú dost. Trochu prekvapilo že Mi-26 nemala ani jedna civilni náter.
Zdá sa že práce majú dost. Trochu prekvapilo že Mi-26 nemala ani jedna civilni náter.
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Mno, neřekl bych že to je zrovna efektivní způsob výroby.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Pro udržení lidí a výroby pár strojů měsíčně to asi stačí + občas nějaká ta zakázka do zahraničí.Zemakt píše:Mno, neřekl bych že to je zrovna efektivní způsob výroby.
Jestli to má být nějká propagace, tak nevim (přijde mi to jako továrna z 90.let - a asi i je).
když si to člověk porovná třeba s Oshkoshem a jejich výrobní linkou - je to úplně někde jinde. Přijde mi, že třeba v Americe se kvůli zakázce postaví moderní výrobní linka, naberou se lidi, neuvěřitelně rychle vychrlí požadované množství techniky a když není zájem, tak se výrobní linka rozebere a jde se dělat něco jiného. Ruské továrny oproti tomu jedou pomalu a "jistě" - s tím, že pár lidí má pořád práci, ale nejsou finance na pořádnou modernizaci nebo speciální stroje na každou součástku.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
u dílů pro automotive je tohle běžná praxe, na lince pro palivové jednotky se jede jednu směnu Fiat, další směnu Hyundai a jindy zase Ford. Ty stroje se tak zaplatí rychleji a záměně dílů se předchází systémově - díly různých značek do sebe nejdou kvůli designu zasadit etc...Zemakt píše:Mno, neřekl bych že to je zrovna efektivní způsob výroby.

"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Rase píše:Pro udržení lidí a výroby pár strojů měsíčně to asi stačí + občas nějaká ta zakázka do zahraničí.Zemakt píše:Mno, neřekl bych že to je zrovna efektivní způsob výroby.
Jestli to má být nějká propagace, tak nevim (přijde mi to jako továrna z 90.let - a asi i je).
když si to člověk porovná třeba s Oshkoshem a jejich výrobní linkou - je to úplně někde jinde. Přijde mi, že třeba v Americe se kvůli zakázce postaví moderní výrobní linka, naberou se lidi, neuvěřitelně rychle vychrlí požadované množství techniky a když není zájem, tak se výrobní linka rozebere a jde se dělat něco jiného. Ruské továrny oproti tomu jedou pomalu a "jistě" - s tím, že pár lidí má pořád práci, ale nejsou finance na pořádnou modernizaci nebo speciální stroje na každou součástku.
No, u modelov ktoré sú vo výrobe pár desaťročí (Mi-8, Mi-24/35 a vlastne aj Mi-26), by toto asi nebol celkom efektívny prístup, či?

Čo konkrétne sa ti zdá na tej linke nemoderné?
Inak - stavať linku na konkrétnu zákazku - to nerobí nikto. Na konkrétny model ešte hej, ale aj tá sa obvykle (teda v automotive) potom využíva aj na ďalšie.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Spíš mi to opravdu připomíná kusovou výrobu. Při větší zakázce by s tím museli něco dělat.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
A čo konkrétne? Inak - pri leteckej technike je dnes už aj zákazka na 20-30 ks väčšia.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Nic! Projel jsem to ještě jednou a pořádně se střízlivýma očima a laickým pohledem můžu říct, že dobrý no:A čo konkrétne?
- z fotografií nelze s dostatečnou přesností říci jak je organizovaná výroba, jak jsou seskupeny jednotlivé typové výrobní celky apod.. Rovněž není zřejmé díky absenci pracovníků, zda-li se jedná o pouze dílčí umístění strojů před dalším výrobním procesem a nebo zdali to tam klohní tak jak to na fografiích z prvního pohledu vypadá.
- dále nelze specifikovat velikost haly, jednotlivé rozmístění výroby konkrétních typů apod., ale to již opakuji jádro pudla.
Prostě, z mé strany unáhlené a beru zpět. Z daného je poznat prd. Možná snad, že tam nikdo nemaká

Ano.pri leteckej technike je dnes už aj zákazka na 20-30 ks väčšia


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Tá výrobná hala je úplne v pohode. Rovnako organizované pracovisko nájdete aj v LOM Praha, Vodochodoch, Kunoviciach alebo v Leteckých opravovniach Trenčín. V podstate sú to tri výrobné linky v jednej hale. Hala samotná je rozdelená na sekcie. V každej sekcii sa robí určitý súbor činností. Po ich vykonaní sa stroj presunie na ďalšiu sekciu. Pár rokov som pracoval v LOTN a fungovalo a vyzeralo to tam presne rovnako.