ad Gefas - ta modularita vypada super, ale fakt bych to nesrovnaval s trasformers, jinak mi prijde rivne ze to ma tak hrozne dlouhy motor v predu, jako ze to dost kazi vyhled.
Ionor > pro ekraloplan jsou zasadni 2 veci
1) konce kridel co nejblize zeme - podtlaceni koncovych viru diky blizkosti zeme je prave princip ktery umoznuje ekraloplanu mit effketkivni velmi kratke kridlo.
2) proud vzduchu od motoru smerujici pod kridlo.
ad kanardy - no jako kazde letadlo to to potrebuje vertikalni plochy kvuli stabilite. Nabizi se a) klasicke ocasni plochy b) tandemove kridlo b) canardy ... canardy jsem zvolil kvuli nejvyzsimu celkovemu vztlaku. Ocasni plochy totiz vytvari zaporny vztlak, tandemove kridlo zase nevyuzije tak dobre prpud vzduchu z motoru. Pokud uz zvolim kanardy mel bych je dat co nejvice dopredu a co nejblize k zemi (jsou jeste kratsi => jeste vetsi vliv viru)
Uznavam ale zavaznost namitky ohledne prachu. Resil bych to asi tak ze bych 1) posunul sani motoru o neco dopredu 2) spojil konce canardu s konci kridel, comz se dale zmensi koncovy vir, prasnost a vytvori se jakasi chranena kapsa pro umisteni motoru a jeho sani.
myslim tim neco takoveho
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 71dt6.jpg/
http://api.ning.com/files/x0BLezI2uR6uL ... jassy3.jpg
v pripade bezpilotniho prostredku by pak asi byla lepsi koncepce pouze s jednim motorem umistenym uprestred a s trupem (obsahujicim uzitecnou zatez a zbrane) po stranach. V tech masivnich kridlech je umisteno samozdrejme palovo a podobne.