Stránka 3 z 5

Napsal: 14/11/2005, 14:10
od Atlantis
Anebo spíš rakety. Proč je vlastně Ivani nezavedly? Vždyť se používaly už na konci WW2? (Já vím, neřízené, ale salva 37mm raket taky dokáže udělat slušnou paseku. Navíc na ještě větší dálku)

Napsal: 14/11/2005, 15:05
od Fatale
jelikoz to nebyly samonavadeci rakety, takze se hodily jenom do velkych svazu bombarderu a ty v Korei zase tolik nebyly, oproti ww2, navic nemci je sice pouzivali, ale s malym ucinkem, nebylo to nic extra, spis to jenom podrejvalo moralku posadek buffu... asi bylo pekne tezky se s nima trefit, kdyby to bylo jednoduchy, tak by je pouzivali..

a druha vec, nosniky raket hodne znatelne zhorsovaly letovy vlastnosti a vykony...

Napsal: 14/11/2005, 16:05
od YAMATO
Počkej počkej počkej! RM 55 měly sakra dobrý účinnek, na Me 262 se používaly poměrně často a dobře se osvědčily. A určitě se nepálilo na celý svaz ale na jednotlivé letouny. Závěsníky tak moc výkony zhoršeny nebyly...pravda, řešení á la F-86 D bylo určitě z tohoto pohledu lepší, ale také složitější.

Napsal: 14/11/2005, 18:17
od Haness
Yamato má pravdu do svazu tím nestříleli pže ty bombardéry sice používali sevřené sestavy ale i tak od sebe měli sakra vzdálenost pže by se pak střelci z buffů sestřelovali sami.

Problém bylo hlavně to zaměření pže to nebylo jen tak při plné palbě střelců z bombardrérů.Taky to myslím bylo v tom na jakou vzdálenost byla střela přesná pže samo čím dál jsi tím víc času máš a tím jsi víc klidný v zaměřování.

Napsal: 14/11/2005, 18:31
od Fatale
Ucinnost mohla bejt dobra a urcite i byla, ale problem byl se trefit, kdyby to bylo tak jednoduchy, tak by to urcite pouzivali ve vetsim meritku... Navic, Migy 15 dostavaly F-86 hlavne na to, ze daleko lip stoupaly a mely lepsi akceleraci, coz by podvesy celkem zhorsovaly, maximalni rychlost to tolik zhorsovat nemohlo, odhadnu tak 20-30 km/h, vic mozna ani ne...

btw: do svazu jako celku Nemci strileli, nevim jestli RM55, ale WGr.21 jo, tam totiz stacila exploze rakety asi 10 metru od pevnosti a vetsinou to uz nerozchodily, problem byl v tom, ze exploze se nastavovala casovacem, takze ty rakety musely strilet presne z urcity dalky, jejiz odhad byl pekelne slozitej, co jsem cetl par rozhovoru s pilotama LW, tak vetsinou priznavali, ze jim rakety bouchaly tak 1km za, nebo pred svazem, zkratka strileni na nahodu

Napsal: 14/11/2005, 20:28
od ivan_kovar
b-29

Napsal: 14/11/2005, 20:29
od ivan_kovar
a opět b-29.

Napsal: 15/11/2005, 14:37
od Atlantis
Nádhera, slint, mlask:-)

Létají ještě některé?
btw:Jak daleko byli Němci ve vývoji alespoň částečně naváděných raket podle něčeho?(infra, radar)

Napsal: 15/11/2005, 15:26
od YAMATO
Myslíš země-vzduch (Enzian,...) nebo vzduch-vzduch (X-4)?

Napsal: 15/11/2005, 16:10
od Atlantis
Obojí, ale primárně vzduch-vzduch.

Napsal: 15/11/2005, 16:21
od YAMATO
Něco o tom na Palbě už je...

Napsal: 15/11/2005, 21:59
od Atlantis
Odkaz? Stačí do pošty. Dík.

Napsal: 16/11/2005, 06:46
od YAMATO

Napsal: 18/12/2008, 07:46
od skelet
Kokpit B-29
Obrázek

Napsal: 10/11/2010, 11:40
od Hellcat
proč vlastně USAF nenasadilo v Evropě i B-29, která už od jara 1944 byla nasazená v Asii. to neproběhlo ani testování na Evropském bojišti? chápu, že v roce 1944 byla už LW u konce s dechem ale přeci jenom byla stále silnější soupeř než japonská PVO. navíc B29 unesla 9 tun bomb, tzn cca 3X tolik co B-17.

Napsal: 10/11/2010, 11:46
od skelet
Zřejmě kvůli tomu, že B-17 a B-24 byly levnější, a na ty vzdálenosti nebyly B-29 potřeba. Zatímco v tichomoří byl jejich dolet k nezaplacení.

Napsal: 10/11/2010, 12:33
od Hellcat
odpověď v souvislosti s doletem je jasná, na druhou stranu se každá nová zbraň nechává ráda testovat na bojišti a Evropa byla myslím si že nejlepším testovacím místem, už kvuli propracovanosti německé PVO. neznám jinou masově použitou zbraň WWII, která by se použila výhradně jen na jednom z bojišť ( pokud nepočítám svazy letadlových lodí v Pacificu a také A bomby). stále v roce 1944 byla spousta cílů z hlediska ztrát B-17,B-24 hodně tvrdým oříškem a B-29 by se k jejich napadení hodila mnohem více - už kvuli výškovosti, rychlosti a únosnosti bomb.

Napsal: 10/11/2010, 13:12
od Hans S.
Vyčetl jsem kdysi dva názory, oba mi přijdou pádné.

1) B29 bylo moc málo na to, aby utvořily samostatný svaz. Jejich výkony ale byly natolik vysoké, že jejich začlenění do svazů B17 a B24 by představovalo právě mrhání výkonů.

2) B29 byly natolik drahé, že si USAAF nemohlo dovolit jejich významnější ztráty. Při konfrontaci s Luftwaffe by přitom nevyhnutelně došlo ke ztrátám výrazně vyšším, nežli v Pacifiku - a velení USAAF si to uvědomovalo.

Napsal: 10/11/2010, 15:50
od Tempik
A taky B-29 trpěli větší poruchovostí. Dost často létali i ve výšce 4-5 km, aby se snížilo opotřebení motorů. A nevím jak by pak pár takových osamělých letadel v 5 km setřepávalo Focke Wulfy. (mírně s nadsázkou)

Napsal: 10/11/2010, 16:34
od Farky
Odpověď na Hellcatovu otázku bych myslím měl - USAAF prostě nemělo dost B-29, aby si mohlo dovolit nějaké testování v Evropě. Obvyklý nálet na Japonsko totiž podnikal svaz čítající cca 100 B-29, což je s Evropou nesrovnatelné a ukazuje to jak zoufale málo Superfortressů USAAF momentálně mělo.

pro Hellcata - není to sice úplně to samé, ale třeba P-47N Thunderbolt (důležité je to "N") se také používal výhradně v Pacifiku, v Evropě ho za WWII nikdy ani netestovali. A přitom by se určitě na doprovody díky svému doletu hodil. P-82 (F-82) Twin Mustang byl také vyvíjen speciálně pro Tichomoří, i když si nakonec nestihl vystřelit.

Perlička na závěr - Superfortress BYL v Evropě testován (i když ne v boji), jedna předsériová mašina se po jistou dobu proháněla nad Anglií. Byl to YB-29 nazvaný "Hobo Queen" a jeho úkolem bylo především chvíli pobýt na Ostrovech a přesvědčit tak Němce že B-29 budou nasazeny v Evropě.