
Tupolev Tu-95 "Bear"
Moderátor: Julesak
(však on to někdo promaže) Nijak - vzdušné hlídky B-52 skončily po pár "Pineapple - Broken Arrow" incidentech někdy v 60. letech a od té doby rusáky nestraší (a od té doby, co Chruščov prohlásil, že ještě jednou něco amerického přeletí nad SSSR a jejich bombardéry vymažou tu základnu, ze které amíci vzlétli
)

->Melkor: Jak USA, tak SSSR dělali v tomto směru pokusy, ale nikdy se neuskutečnily lety na jaderný pohon. Myslím, že v USA zabudovali skutečný reaktor do letadla B-36 v rámci projektu MX-1589. Zrušeno v roce 1958.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_aircraft
EDIT. Jsem slepec - odpovídal jsem na příspěvek, napsaný před pár lety...
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_aircraft
EDIT. Jsem slepec - odpovídal jsem na příspěvek, napsaný před pár lety...

Nebát se a nekrást!
To Julesak : Tu-95 MS/MSM/MS-16 (NATO code Bear H) min. do r. 2020 vyradené nebudú pretože tvoria základ(čili páteř) strategického letectva. Podľa (pre mňa) posledných verejných údajov (august 2007) bolo 64 ks Tu-95 v 3 strateg. plukoch 37. let. armády vrátane niekoľkých v 43.výcvik. centre v Riazani. Z toho 35 ks malo byť modernizovaných na verziu MSM/MS-16. Podľa reformy OS(novoj oblik VVS) sa ráta že v službe zostane 50 Tu-95 spom. verzie.
Podstata modernizácie spočíva vo výmene skoro všetkých palubných systémov navádzania, riadenia a sledovania cieľov pri použití "inteligizácii" medzi navedením na cieľ a prenosu informácie na okolité vlastné prostriedky, napr. možnosť deľby zistených cieľov prostriedkami jedného lietadla na svoje lietadlá letiace napr. v pasívnom režime a s odstupom.
http://www.rian.ru/defense_safety/20090 ... 79013.html
http://www.rian.ru/defense_safety/20090 ... 79013.html
Tu-95MS príprava k zletu a vzlet:
http://www.youtube.com/watch?v=UzoJojHj ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=UzoJojHj ... r_embedded

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Tankovanie TU-95MS za letu z Il-78:
http://www.youtube.com/watch?v=zF9qWXwN ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=zF9qWXwN ... r_embedded

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Po Tu-160 sa aj Tu-95MS (NATO code Bear) dočkajú svojej rozsiahlej modernizácie, oznámili v OAO Tupolev pre noviny Izvestija. Tieto lietadlá majú za sebou 30 - 35 rokov života ale ich modernizáciou sa ich praktická životnosť navýši o 10 - 15 rokov t.j. cca do roku 2030. Ako oznámil P.Dejnekin: "ich životnosť z hľadiska konštrukčného technického riešenia sa môže čerpať až do 40-tych rokov tohto stor. I keď konštrukcia na prvý pohľad vyzerá zastarale, teda ako vzhľad lietadla zo školy 50-tych rokov min. storočia."
Podstatou modernizácie je kompletná výmena elektronického vybavenia a prispôsobenie lietadla na použitie nových vysokopresných zbraní s veľkým doletom (mimo ohrozenia nosiča silami PVO protivníka). RF sa tak prispôsobuje najnovšej americkej doktríne prekvapivého úderu vysokopresnými zbraňami s konvenčnou náplňou. Tu-95 aj vo verzii MS boli navrhnuté ako strategické nosiče diaľkových jadrových striel kde prípadná odchýľka 50 či 100 m nehrala rolu. Teraz aj 95MS popri Tu-160 dostanú možnosť trafiť sa "do oka". Z taktických nosičov majú túto schopnosť stroje Su-35S, Su-34/32FN a zavádzané PAK FA T-50, v období niekoľkých rokov sa k nim pripojí strategický PAK DA Tu-404(prac.označenie) a stealth úderné drony projektu Garpun/Skat a ďalší vychádza s PAK FA (polovičná veľkosť T-50).
http://vpk.name/news/122977_Strategiche ... hinku.html
Podstatou modernizácie je kompletná výmena elektronického vybavenia a prispôsobenie lietadla na použitie nových vysokopresných zbraní s veľkým doletom (mimo ohrozenia nosiča silami PVO protivníka). RF sa tak prispôsobuje najnovšej americkej doktríne prekvapivého úderu vysokopresnými zbraňami s konvenčnou náplňou. Tu-95 aj vo verzii MS boli navrhnuté ako strategické nosiče diaľkových jadrových striel kde prípadná odchýľka 50 či 100 m nehrala rolu. Teraz aj 95MS popri Tu-160 dostanú možnosť trafiť sa "do oka". Z taktických nosičov majú túto schopnosť stroje Su-35S, Su-34/32FN a zavádzané PAK FA T-50, v období niekoľkých rokov sa k nim pripojí strategický PAK DA Tu-404(prac.označenie) a stealth úderné drony projektu Garpun/Skat a ďalší vychádza s PAK FA (polovičná veľkosť T-50).
http://vpk.name/news/122977_Strategiche ... hinku.html
Naposledy upravil(a) absik dne 15/12/2014, 13:20, celkem upraveno 1 x.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Nevidím dôvod vzdať sa Tu-95. Podstatné budú nové strely, ale u tých zatiaľ nevidím extra rozšírenie / špecifikovanie . Vlastne ktoré by to mali byť ?
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Ch-101/102, nie?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
A Ch-555 už nie ?
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Dotaz
Pokud se Beary modernizuji, jak je to s motory a systemem protibeznych vrtuli?
Generalkuji se, vyuzivaji stare zasoby nebo se vyrabeji nove?
Jakou maji pohone jednotky zivotnost?
Pokud se Beary modernizuji, jak je to s motory a systemem protibeznych vrtuli?
Generalkuji se, vyuzivaji stare zasoby nebo se vyrabeji nove?
Jakou maji pohone jednotky zivotnost?


Pink Floyd-On The Turning Away
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
rabo, neviem to zistiť ale pravdepodobne nie, pretože boli zavedené v r.2004 ale všetky vznikli len prestavbou pôvodných Ch-55SM. No prestavba na konvenčnú 400kg hlavicu im znížila dolet na 2000 km(z pôvodných 2600 - 3000 km rôznych verzií Ch-55, pre NATO AS-15 Kent A/B. Ch-555 má označenie AS-15 Kent C). Navyše vďaka pôvodnému "motorčeku" stále dosahujú len podzvukovú rýchlosť. Rusko sa upriamuje na nové hyperzvukové strely na báze Zirkon, s preletovou rýchlosťou 5 - 6 Mach.
Franci Tr. o životnosti motorov sa nepodarilo nič nájsť, ale nový motor NK(teraz NV)-12/12M po výrobe je v zábehu na stolici až 100 hodín, motory na lietadlách po každých 50 motohodín absolvujú bežnú prehliadku(DO) s premeraním tlakov a kabeláže, kontroly počtu otáčok v rôznych režimoch tak životnosť by mohla byť veľmi zhruba cez 1000 motohodín(GO asi 500 hod.).
Franci Tr. o životnosti motorov sa nepodarilo nič nájsť, ale nový motor NK(teraz NV)-12/12M po výrobe je v zábehu na stolici až 100 hodín, motory na lietadlách po každých 50 motohodín absolvujú bežnú prehliadku(DO) s premeraním tlakov a kabeláže, kontroly počtu otáčok v rôznych režimoch tak životnosť by mohla byť veľmi zhruba cez 1000 motohodín(GO asi 500 hod.).
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
absik - podľa mňa to bude o dosť viac ako 500/1000 hodín, už len preto, že tie motory bežne absolvujú lety v trvaní 8-12 hodín, a každá posádka má absolvovať minimálne jeden diaľkový let mesačne. Navyše motory NK-12 sú používané aj na hliadkových Tu-142 a posledných prežívajúcich An-22. To by znamenalo, že pre súčasnú flotilu 55-60 Tu-95 potrebujú ročne minimálne "niekoľko desiatok" motorov z GO alebo novovýroby.
Ale existuje pozemný agregát NK-12ST a NK-14ST pre pohon plynových prečerpávacích staníc (výkon do 10MW) a núdzových zdrojov elektriny - je to upravený NK-12 na pohon zemným plynom, a tie sa zrejme stále vyrábajú, takže výroba leteckých NK-12 zrejme tiež stále pokračuje, hoci nízkym tempom.
Ale existuje pozemný agregát NK-12ST a NK-14ST pre pohon plynových prečerpávacích staníc (výkon do 10MW) a núdzových zdrojov elektriny - je to upravený NK-12 na pohon zemným plynom, a tie sa zrejme stále vyrábajú, takže výroba leteckých NK-12 zrejme tiež stále pokračuje, hoci nízkym tempom.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
alchymista, bol to skutočne hrubý odhad, kľudne to môže hoci dvojnásobok. Ale zase na druhej strane každý bombardér ročne sa dostane, no nech tak k 6 - 8 diaľkovým letom, čiže ročný nálet 70 - 90 hodín + nejaké motorové skúšky na stojánke tak 5 - 8 hod. x koeficient záťaže(od oka) 3 čiže spolu cez 100 - 115 motohodín. To by som potom uvažoval SO možno 400 hod. a GO +- 800 hod. V prevádzke ich majú asi do sto kusov tak by to mohol zvládnuť jeden opravárenský závod.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Toto ma veľmi zaujalo - tú informáciu o počte letov máš odniekiaľ potvrdenú?absik píše:. Ale zase na druhej strane každý bombardér ročne sa dostane, no nech tak k 6 - 8 diaľkovým letom, čiže ročný nálet 70 - 90 hodín

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Dle ruských webů jsou poslední modely Tu-95MS osazeny motory NK-12MP 2. série z roku 1986.
Původní NK-12 z Tu-95 měl resurs 150 hodin!!!
Následná NK-12M z Tu-114 (dopravák na bázi Tu-95) pak 300 hodin
NK-12MP 1. série z roku 1979 použité u původních Tu_95MS už 2.500 hodin
a NK-12MP 2.série z Tu-95MS modernizovaných po roce 1986 již 5.000 hodin.
O tom, že by se při nynějším up-gradu měnily i motory jsem neslyšel ... ale od roku 1986 jistě k nějakému pokroku došlo
Původní NK-12 z Tu-95 měl resurs 150 hodin!!!
Následná NK-12M z Tu-114 (dopravák na bázi Tu-95) pak 300 hodin
NK-12MP 1. série z roku 1979 použité u původních Tu_95MS už 2.500 hodin
a NK-12MP 2.série z Tu-95MS modernizovaných po roce 1986 již 5.000 hodin.
O tom, že by se při nynějším up-gradu měnily i motory jsem neslyšel ... ale od roku 1986 jistě k nějakému pokroku došlo



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
No, to sú už trochu iné hodnoty...


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова