Mi-24 Hind

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Za Studenej vojny sa nepretrzite 10 rokov vyrabalo 15 kusov mesacne. Dnes sa pomaly nahradzuju Mi-28N.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Celkem bylo vyrobeno v obou výrobních závodech (V Rostově na Donu se výraběly převážně exportní) bylo za 20 let vyrobeno dost přes 3000 - 3200 kusů Mi-24 všech verzí včetně exportních Mi-25 a Mi-35 (čísla se hodně různí a já sem se nikdy nazabýval tím je nějak ověřovat, to je na dlouho). Výroba skončila v roce 1989 (pak jen něco málo). Cca 700 jich bylo vyexportováno. V rusku jich zůstalo přes tisíc.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Pekné foto skupiny modernizovaných vrtuľníkov Mi-24PN.

Viditeľným rozdielom je inštalácia nového zameriavacieho systému "Zarevo"

Obrázek


Do budúcna je však predpokladaný prechod na niektorý z výrobkov f. UOMZ
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

Podle ruských zdrojů mají ruské vzdušné síly obdržet v letech 2011 až 2015 více jak 100 vrtulníků, těchto typů Mi 28, Ka 52 a Mi 8.

Ty Mi 40 se zavádějí nebo jak daleko je projekt? Ty by měly nahradit Mi 24? Spíš to vypadá jako transportní Puma.

ObrázekObrázek
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Příspěvek od Hektor »

myslím že ten projekt bol zrušení. Pekné verzie Púm majú Rumuni.
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Mantra: Vyhlasovalo sa ze Hindy do roku 2015 nahradia Mi-28 a Ka-50/52, ako to dopadne nikto nevie. Hindy nepatria do stareho zeleza a koncepcia bojoveho/prepravneho vrtulnika nieje zla.

Tiez existuje prototyp Ka-60 ,teda ak neni par kusov v armade To je cisto prepravny chooper, ale ma aj slabsiu vyzbroj. Tiez uvidime ako to s nim dopadne.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Sturmovik píše:Tiez existuje prototyp Ka-60...
Dva prototypy, zatím je to u ledu, ale dá se předpokládat, že vrtulník podobné kategorie bude asi v zájmu, ale zatím je to asi o penězích.
Sturmovik píše:Tiez uvidime ako to s nim dopadne.
Je těžké říct, jestli to bude projekt Ka-60, dost možná ale půjde o revizi, nebo novou soutěž, ale střední vrtulník, někde mezi ANSATem (cca 3t) a Mi-8 (cca 12t), to je Ka-60 (6t), shánět asi budou.

Mi-8 by měl v budoucnu nahradit Mi-38 z Kazaně, původní projekt Mila, Mi-40 už je asi mrtvola.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

O Ka-60 má MO RF stále vážny záujem , dokonca tento rok došlo k zintenzívneniu vývoja a skúšok / samozrejme továrenských / aj za prispenia peňazí od štátu . Celý projekt však naráža na závažný problém a tým je stále sa naťahujúci vývoj vhodných ruských motorov / RD-600 a VK-800 /

Výrobca to chce riešiť inštalovaním licenčne vyrábaných motorov / Taliansko / , alebo motormi vyvinutými a vyrobenými v spolupráci so zahraničnou motorárskou firmou / Francúzi /. Riešenie problému so zahraničím má na starosti f. Klimov.

S motormi pre vrtuľníky má Rusko dosť vážny problém, ktorý napríklad vyústil do precedensu v podobe tohto ročného zavádzania 6 tréningových vrtuľníkov ANSAT-U s kanadskými motormi Pratt & Whitney PW-207K.
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Příspěvek od Hektor »

Kosatka Ka-60 je podobná kategória ako Agusta a-109 alebo AS-365 (ten eurokopter čo si vyrába čína a USA pre CG). Je to stroj na prepravu max 15 ludí + je to elegán.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

rabo píše:S motormi pre vrtuľníky má Rusko dosť vážny problém, ktorý napríklad vyústil do precedensu v podobe tohto ročného zavádzania 6 tréningových vrtuľníkov ANSAT-U s kanadskými motormi Pratt & Whitney PW-207K.
Problémy s motory pro vrtulníky má Rusko ještě větší, v podstatě žádné nevyrábí.

Nevyústil v precedens. MO vrtulníky ANSAT odmítlo a kontrakt byl přesunut o rok na 2009 (už podruhé, původně to měl být rok 2007).
viz:
http://www.tatar-inform.ru/news/2008/07/07/122500/
http://gazeta.etatar.ru/news/view/9/33203


KVZ údajně splnil vše v zadání, byl nahrazen lyžový podvozek, testy prošla domácí avionika. Ovšem právě v motoru nikoli, motor vyráběný doma je podmínka. Jenže motory sou dodané z Kanady včetně jejich řízení jejich řízení.
Původní představy o dodávce domácích motorů jsou asi mimo, (peníze nedostal nikdo) a včil je varianta zahájení licenční výroby PW-207, ale osobně tomu neveřím.

Je to velký otazník nad celým kontraktem ANSAT-U pro MO.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

Našel jsem pěkně popsaný Mi-24A a přesně to sedí:

„Představ si vagón, přeříznutý vejpůl, se skleníkem vepředu, s vrtulí vzadu a posazeným na tříkolce.“ Konec citátu.

Když jsem tuhle verzi viděl poprvé, tak jsem ani nevěřil, že tohle byl předchůdce slavného MI-24D Hind.

Obrázek

Hind je myšleno jako laň nebo čeledín?
Podle mě je to ten druhý, pořádný dříč a žádná laňka. A to už mu je, jestli se nemýlím 40let.
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Mantra píše: Hind je myšleno jako laň nebo čeledín?
Podle mě je to ten druhý, pořádný dříč a žádná laňka. A to už mu je, jestli se nemýlím 40let.
Údajně je to ve smyslu laň díky jeho ladnému pohybu ve vzduchu.
Obrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

KVZ údajně splnil vše v zadání, byl nahrazen lyžový podvozek, testy prošla domácí avionika. Ovšem právě v motoru nikoli, motor vyráběný doma je podmínka. Jenže motory sou dodané z Kanady včetně jejich řízení jejich řízení.
Původní představy o dodávce domácích motorů jsou asi mimo, (peníze nedostal nikdo) a včil je varianta zahájení licenční výroby PW-207, ale osobně tomu neveřím.

Troška hlbšie som sa prehrabal v archívoch ruských tlačovín. Skutočne je kúpa 6 strojov naplánovaná na rok 2009. No čo, nemôžem si pamätať všetko. / podľa správ by štátne skúšky mali byť tento rok ukončené http://www.rosbalt.ru/2008/08/06/510666.html /. Necháme sa prekvapiť.

Zrušenie nákupu ANSATu U, by nič neriešilo.
Ruské VVS potrebujú moderný tréningový stroj a jediný vhodný a skoro hotový je ANSAT, žiadna vhodná konkurencia mu nevzniká.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17866
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Jak se vůbec osvědčil pevný kanón u Mi-24P? Přeci jen ve věži lafetované zbraně mi připadají lepší.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Na techniku typu BVP a OT alebo poľné opevnenia je riadená strela predsa len trochu drahá a veľkorážny guľomet 9A624 v montáži USPU-24 zasa slabý, neriadené rakety zasa pomerne málo presné, zvlášť s pôvodným jednoduchým kolimátorom pilota - a nie je ich veľa.
Na Mi-24VP sa skúšal aj kanón GŠ-23L v podobnom pohyblivom strelišti NPPU-24 (alebo 23?), ale príliš sa neosvedčil - je tam namontovaný príliš ďaleko vpredu, takže sily pri streľbe mali nepriaznivý vplyv na pilotáž (postavených cca 25 kusov). Rovnaký problém sa objavil pri skúškach 30mm kanónu 2A42 z BVP-2, ten sa nakoniec uplatnil na Mi-28 a Ka-50. V oboch prípadoch je upevnenie podstatne bližšie ťažisku stroja ako na Mi-24.
Aj kanón 9A623 na Mi-24 v montáži NPU-30 sa musel posunúť bližšie k ťažisku - vpredu byť nemohol, na pohyblivú montáž "niekde inde" nebolo miesto a je otázkou, ako by to vychádzalo hmotnostne - pohyblivá lafeta pre 9A623K by musela byť skutočne robustná - a teda aj ťažká, s výkonnými pohonmi. Montáž na bok trupu je v danej podobe dosť jasná improvizácia - ale na druhej strane sa podarilo namontovať kanón tak, aby sa nemuseli robiť rozsiahle zmeny v konštrukcii trupu vrtuľníku.

Montáž 30 mm kanónu 9A623K vyriešila predovšetkým problém účinnosti paľby na pozemnú techniku a tiež na poľné opevnenia (v Afganistane), v spojení s pomerne moderným zameriavačom pilota sa dosť výrazne zlepšila aj presnosť paľby (ako kanónom, tak neriadenými raketami i bombardovania).

Relevantné údaje o efektivite bojového použitia sa u rusov hľadajú len veľmi ťažko.
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 369
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Příspěvek od Padouch »

V časopise Areport vyšel velmi zajímavý článek o stavu vrtulníků MI-24 v českém, polském, slovenském a maďarském letectvu. Docela mě překvapilo, že jsme natom v porovnání s ostatními státy docela dobře. :lol:

http://www.army.cz/images/id_13001_1400 ... 5_2009.pdf
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17866
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Letem světem projíždím očima nové číslo Letecví a kosmonautika a co nečtu.
Nedostatek munice ráže 12,7mm, akutní nedostatek protitankových střel 9M114 (které se už ani nevyrábějí). Střelby se tedy vedou jen z Gš-23 a raketami S-5 a S-8. Cvičná Mi-24DU by měla být brzo vyřazena (chybí jí 150 hodin do konce životnosti)
A modernizace? Nejsou peníze všechno spolkly expediční Mi-171š. Pro Mi-24V se počítá se zástavbou repasovaných radiostanic původem z Mig-21MFN a integrací 20mm kanónů Plamen z L-159. Zkoušky by měly započít ještě letos
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Počky, Plamen byl nakonec dotažený dokonce? Nevím, kdy sem to přesně čtl, ale bylo tam psané, že plamen asi nebude nikdy dokončený.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Plamen je dotažené, už nějakou dobu...
Je to hezké jen to pořád neřeší co s kulometem a PTŘS.
Ale už se ničemu nedivím...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

PTŘS jsou našim Mi-24 celkem k ničemu. K expedičním misím se to využít nedá a na "domácí frontě" se to proti jakémukoli ze sousedů použít taky nedá - protože zaměřování jen přes IČ a raketami na drátě? To by moc dlouho nepřežilo. Ještě tak proti Rakousku, které nemá žádné pozemní PVO prostředky snad kromě MANPAD SAM. IMO je dnes vrtulník bez střeleckého RL v PT boji dost nepoužitelný
Odpovědět

Zpět na „Vrtulníky“