Stránka 3 z 5
Re: Obrněný vlak
Napsal: 6/11/2013, 20:35
od Polarfox
Re: Obrněný vlak
Napsal: 6/11/2013, 23:07
od TonyHazard
Polarfox píše:Já to neberu jako výtku, maximálně si sám povzdechnu nad svojí přelétavostí
Tak jsem na to koukal a z těch černobílých fotek nejsem úplně nejmoudřejší, takže přidávám pár zřetelnějších formou odkazu plus hlavně barevné od modelářů (snad nejsou úplně mimo

a třeba se inspiruješ):.....
Polarfoxi díky, už jsem si tam vyhlídl doplnění vlaku, snad to stihnu. Jak jsem zjistil, většina obrněných vlaků má podklad žlutý (pískový), uvádí se evropská žlutá, kterou byla pravděpodobně stříkána obrněná vozidla asi od poloviny druhé světové války. Myslím, že je možné si vzít "návod" od modelářů, kteří si určitě velmi dobře zjistili, jakou kamufláž mají použít.
Re: Obrněný vlak
Napsal: 7/11/2013, 15:35
od TonyHazard
Přeměna tankového vagónu č.1 :

< První prototyp
> První změna

Druhá změna a možná poslední. Proveden nový, již třetí způsob nýtování, použity "skutečné" ocelový nýty.

Základní nátěr pro novou zamýšlenou kamufláž.
Re: Obrněný vlak
Napsal: 7/11/2013, 18:27
od El Diablo
Nejsou ty nýty moc velký?
Re: Obrněný vlak
Napsal: 7/11/2013, 20:42
od TonyHazard
El Diablo píše:Nejsou ty nýty moc velký?
Máš pravdu, asi jsou, ale menší špendlíky nedělají.

Asi jsem je měl víc zapustit, a zdá se, že jich je tam moc. Zkusím s tím něco udělat. Díky za připomínku. Jsem rád za připomínky, neboť je to moje prvotina a co se mi zdá dobré, nemusí to tak připadat někomu jinému.
Asi se vrátím k novější technice "svařování" s použitím minimálního počtu nýtů. Tím pádem tankový vagón č.1 nemá definitivní podobu.

Ještě, že jsem začal s předstihem, mám čas na úpravy. Po zkušenostech získaných stavbou, dnes bych to dělal jinak a precizněji, i když je to jen hračka.
Re: Obrněný vlak
Napsal: 11/11/2013, 23:05
od Zemakt
Trocha "ábíčkovské nostalgie".

Re: Obrněný vlak
Napsal: 11/11/2013, 23:21
od TonyHazard
Zemakt díky, na tu stránku si vážně vzpomínám. Časopis ABC jsem kdysi kupoval pravidelně, mám dojem, že vychází dodnes.

Re: Obrněný vlak
Napsal: 12/11/2013, 23:01
od El Diablo
Já bych ty listy někde měl mít, kdyby byl zájem můžu to nascanovat a někam uložit.
Re: Obrněný vlak
Napsal: 13/11/2013, 00:11
od TonyHazard
El Diablo píše:Já bych ty listy někde měl mít, kdyby byl zájem můžu to nascanovat a někam uložit.
Ne díky, při troše štěstí bych ten list u našich našel. Neexistoval náhodou ještě jeden list, mám takový dojem, že jich bylo více. Další list se pravděpodobně věnoval pouze obrněnému vlaku ze SNP, kde byl rozkreslen každý vagón vlaku. Bohužel už je to nějaký čas a křivka zapomnětlivosti stoupá.

Ten vlak vyšel i jako papírový model.

Zde je vystřihovánka zmíněného obrněného vlaku.
Zdroj obrázku : aukro
Re: Obrněný vlak
Napsal: 13/11/2013, 20:32
od TonyHazard
Přeměna protiletadlového vagónu :

Původní protiletadlový vagón.

Změna tvaru vagónu, zde je ještě s "nýty", stavěn spolu s tankovým vagónem č.1.

Nynější a pravděpodobně definitivní podoba protiletadlového vagónu, natřen základní barvou.
"Vzor" pro protiletadlový vagón, obrázek dole, první vagón zprava :
http://www.modelforum.cz/download/file. ... &mode=view
Re: Obrněný vlak
Napsal: 16/11/2013, 08:44
od TonyHazard
TonyHazard píše:El Diablo píše:Nejsou ty nýty moc velký?
Máš pravdu, asi jsou, ale menší špendlíky nedělají.

Asi jsem je měl víc zapustit, a zdá se, že jich je tam moc. Zkusím s tím něco udělat. Díky za připomínku. Jsem rád za připomínky, neboť je to moje prvotina a co se mi zdá dobré, nemusí to tak připadat někomu jinému.
Asi se vrátím k novější technice "svařování" s použitím minimálního počtu nýtů. Tím pádem tankový vagón č.1 nemá definitivní podobu.

Ještě, že jsem začal s předstihem, mám čas na úpravy. Po zkušenostech získaných stavbou, dnes bych to dělal jinak a precizněji, i když je to jen hračka.
Nová technika nýtování se nepodařila a to si vyžádalo další změnu tankového vagónu č.1. Tentokrát bude skutečně poslední.

Tankový vagón č.1 po poslední známé úpravě. Postup prací a úprav jmenovaného vagónu viz. pár příspěvků výše.

Zde je hrubá stavba tankového vagónu č.1, později předložím kompletní vagón.
Re: Obrněný vlak
Napsal: 16/11/2013, 18:32
od p3tris
TonyHazard píše:Tankový vagón č.1 po poslední známé úpravě. Postup prací a úprav jmenovaného vagónu viz. pár příspěvků výše.
Tony, jelikož vidím, jaký jsi puntíčkář, měl bych k tomu vagonu ještě malinkatou připomínku. Předpokládám, že věž si použil z Cromwellu od Amercomu. To ale nybyl Cromwell, ale houfnicový A27L Centaur IV. Nevím, kolik jich v Rusku bylo, ale spíš bych tu hlaveň uříznul a použil nějakou adekvátně slabou trubičku jako kanon.
Re: Obrněný vlak
Napsal: 16/11/2013, 22:47
od TonyHazard
p3tris píše:TonyHazard píše:Tankový vagón č.1 po poslední známé úpravě. Postup prací a úprav jmenovaného vagónu viz. pár příspěvků výše.
Tony, jelikož vidím, jaký jsi puntíčkář, měl bych k tomu vagonu ještě malinkatou připomínku. Předpokládám, že věž si použil z Cromwellu od Amercomu. To ale nybyl Cromwell, ale houfnicový A27L Centaur IV. Nevím, kolik jich v Rusku bylo, ale spíš bych tu hlaveň uříznul a použil nějakou adekvátně slabou trubičku jako kanon.
Dík za připomínku, je to amercomácký Cromwell (model č.22) ,s tím Centaurem máš pravdu. Uvidím co s tím, případně bych to udělal nebo to pořeším jinak. Na druhou stranu, je (bude) to německý obrněný vlak a Němci mohli při svém tažení Evropou získat Centaura.
Re: Obrněný vlak
Napsal: 16/11/2013, 23:22
od Alchymista
Myslím, že čelný delový vagón obrneného vlaku by bol skôr vyzbrojený húfnicou, než tankovým kanónom menšieho kalibru - aspoň väčšina reálnych obrnených vlakov to tak mala, pokiaľ viem - v smere trate pôsobila zbraň veľkého kalibru...
Skôr by som mal pripomienku k umiestneniu malokalibrového kanónu - v aktuálnej polohe, až za nástavbou nemá veľa možností pôsobiť pozdĺž trate, čo je však celkom žiadúce napríklad v boji proti nepriateľskej pechote a ženistom v blízkosti trate a použiť delo väčšieho kalibru je nežiadúce - väčší granát môže poškodiť trať.
Re: Obrněný vlak
Napsal: 16/11/2013, 23:28
od TonyHazard
Alchymista píše:Myslím, že čelný delový vagón by bol skôr vyzbrojený húfnicou, než tankovým kanónom menšieho kalibru - aspoň väčšina reálnych obrnených vlakov to tak mala, pokiaľ viem...
S tím souhlasím, tohle ale není čelní vagón, dělový vagón je prozatím na papíře. Tam bude umístěna zbraň (houfnice) o ráži 105 mm (10,5 cm).
Dopl, : A to stanoviště za nástavbou je protiletadlové, byť jen s jednou zbraní.
Beru jen co mám doma, zbytky od Amercomu, tady jsem použil část korby Flakpanzer 38(t) Gepard s rychlopalným kanonem ráže 20 mm.
Re: Obrněný vlak
Napsal: 16/11/2013, 23:29
od Alchymista
aha, tak potom aj druhá pripomienka je bezpredmetná.
Re: Obrněný vlak
Napsal: 19/11/2013, 23:02
od TonyHazard
Drobná úprava lokomotivy, tendr jsem zatím neupravoval, je tam přístup k baterce. Možná, jak mi vyjde čas, mohl bych tendr zakrytovat.

< Původní vzhled lokomotivy
> Lokomotiva v průběhu úpravy

Nynější vzhled po prvním základním nátěru
Re: Obrněný vlak
Napsal: 19/11/2013, 23:08
od Franz Trubka
Je to "jenom" model, ale jak by vypadal presun uhli z tendru do lokomotivy?
Manpower a lopaty? Nebo nejaky mechanicky zauhlovac prez ten odkryty prostor?
Re: Obrněný vlak
Napsal: 20/11/2013, 11:05
od TonyHazard
Franz Trubka píše:Je to "jenom" model, ale jak by vypadal presun uhli z tendru do lokomotivy?
Manpower a lopaty? Nebo nejaky mechanicky zauhlovac prez ten odkryty prostor?
Franci, ze začátku asi ano, proto se posádka lokomotivy skládala ze strojvedoucího a topiče, někdy měl topič i pomocníka. Později, se zvětšující vzdáleností, kterou měly parní stroje urazit, a velikostí lokomotiv byla použita určitá mechanizace - viz citace :
Tendr se skládá ze dvou nebo tří hlavních částí:
Rám s pojezdem a spřahovacím a narážecím ústrojím
Vodojem
Zásobník paliva (lidově zvaný uhlák)
Rámy a pojezd odpovídají velikosti tendru. Postupně byly tendry zvětšovány úměrně velikosti a výkonům lokomotiv a také vzdálenostem mezi místy s možností dozbrojení. Na drahách v českých zemích se užívaly 2-5nápravové tendry. Známé jsou i konstrukce jedno- nebo vícenápravových podpůrných tendrů (např. lokomotivy průmyslové drážky v Mladějově na Moravě nebo lokomotivy systému Engerth, mezi něž patří i lokomotiva Kladno). Extrémem jsou mnohanápravové tendry mohutných amerických lokomotiv. V některých případech byl tendr pro zvýšení tažné síly, zejména při rozjezdu, vybaven pomocným hnacím podvozkem - „boosterem“. Zvláštní kapitolu tvoří lokomotivy typu Garratt, kde kotel a budka spočívá na mostové konstrukci mezi dvěma tendry vybavenými hnacími pojezdy.
Zásobník paliva, neboli uhlák, je obvykle umístěn v horní části tendru a má dno, které se svažuje směrem ke kotli. Jde-li o pevné palivo, přisouvá se vlastní vahou směrem k topičovi. Velké tendry bývaly vybaveny mechanickými přihrnovadly, později se začaly používat automatické přikladače paliva, kterými byly vybavovány i starší stroje.
Vodojem má obvykle objem několikanázobně větší než uhlák. Spotřeba vody v parní lokomotivě je zhruba 7-8× větší než spotřeba uhlí. Předpokládalo se, že lokomotiva bude moci dobrat vodu na stanicích vybavených vodním jeřábem, proto měl obvykle vodojem jen 3-4× větší objem než uhlák. Vodojem byl umístěn pod uhlím ve zbylém objemu tendru.
Na boku tendru byly dlouhé plnicí klapky, které umožnily velmi rychle plnit vodu z vodního jeřábu, přičemž stačilo lokomotivu zastavit s přesností na 1-2 metry.
Tendry lokomotiv s velkými rošty v topeništi byly vybaveny mechanickým přikladačem uhlí. Skládal se ze žlabu s drtičem, z převodové skříně, z dvojčitého parního stroje s hnacím hřídelem, ze šnekového dopravníku, z teleskopické komory, z výtlačné komory, z rozmetací desky s tryskovou skříní, z rozváděče páry s regulačními ventily, z trojitého tlakoměru a z mazacího lisu. Tendry lokomotiv vytápěných topným olejem nebo uhelným prachem měly upravenou konstrukci zásobníku paliva.
Více zde :
http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotivn%C3%AD_tendr
http://historienakolejich.blog.cz/1001/tendr-lokomotivy
http://parniloko.wz.cz/web/loko/prislus ... stokr.html
Zdroje : informace použity z uvedených odkazů
Re: Obrněný vlak
Napsal: 20/11/2013, 13:19
od TonyHazard
Další vagón ve stavbě, mělo by se jednat o speciální přepravní vagón (Panzertragerwagen).
Zatím nebyl otestován na trati, možná budu muset upravit nájezdovou rampu, aby se zvedala.
"Vzor" je zde :
http://www.ww2incolor.com/german-armor/armot.html (nechal jsem se inspirovat)
