Stránka 3 z 3

Re: Evropská námořnictva kam kráčíte?

Napsal: 10/1/2016, 18:42
od arten
Polare, lenže to nie je na dobré slovo, v teritóriu severného Atlantiku to takto už funguje (pôsobnosť NATO).
Problémom môže byť práve to čo píšeš - "Když bude chtít Francie provozovat svoji samostatnou zahraniční politiku," - nevzťahuje sa to na obranu napr. zámorských teritórií a konkrétne v Britsko-Hol. spolupráci sa práve riešila otázka "pôjdu Holanďania s nami bojovať o Falklandy?"
Ale aj toto je zmluvne riešiteľné.

Tak či tak - hovoríš, že tade cesta nevedie. Lenže zjavne nevedie ani doterajšia cesta. Ako som písal:
- námorníctva strácajú kľúčové kompetencie
- cesta "všetci, všetko" sa nedá finančne udržať.

Na toto si ty (ani nikto iný) nereagoval. Takže - aké je podľa teba iné riešenie?

EDIT: ešte k tomuto - "Když bude chtít Francie provozovat svoji samostatnou zahraniční politiku" - reagoval som vyššie na zámorské teritóriá, "samostatnou zahraniční politiku" totiž už dlho nikto nerobí a nebude robiť. Vždy ide o "skladačku." Ešte aj zo zásahu v bývalej kolónii - Mali, Francúzi urobili internacionálnu záležitosť...

Re: Evropská námořnictva kam kráčíte?

Napsal: 10/1/2016, 23:15
od Polarfox
No, nedá udržet...toť otázka. Na jednu stranu se možná zvyšuje finanční náročnost moderních zbraňových systémů, ale nejsou za tím o dost více spíše věčně klesající rozpočty na obranu? :) Když každý rok dostaneš méně než ten předchozí a každý desátý někdo zplodí něco ala Bílá kniha, nová obranná doktrína a nebo bůhvíco ještě, což je vždy spojeno především se škrtáním a škrtáním, tak toho samozřejmě moc neufinancuješ a krátíš počty a schopnosti. A většinou když to pokrátíš, tak ten zbytek je ještě dražší a znovu škrtáš...až nemáš skoro nic. Ale škrty pokračují, to se nikdy nepřejí :D Reálné řešení je zvýšit obranné rozpočty, ale kdo to udělá, že jo? :) Jak jsem psal už dříve, tak jedna z prvních věcí, co by čekala nějaké spojené evropské námořnictvo, by bylo další krácení počtů a škrty.

Re: Evropská námořnictva kam kráčíte?

Napsal: 10/1/2016, 23:25
od arten
Polarfox píše:No, nedá udržet...toť otázka. Na jednu stranu se možná zvyšuje finanční náročnost moderních zbraňových systémů, ale nejsou za tím o dost více spíše věčně klesající rozpočty na obranu? :) Když každý rok dostaneš méně než ten předchozí a každý desátý někdo zplodí něco ala Bílá kniha, nová obranná doktrína a nebo bůhvíco ještě, což je vždy spojeno především se škrtáním a škrtáním, tak toho samozřejmě moc neufinancuješ a krátíš počty a schopnosti. A většinou když to pokrátíš, tak ten zbytek je ještě dražší a znovu škrtáš...až nemáš skoro nic. Ale škrty pokračují, to se nikdy nepřejí :D Reálné řešení je zvýšit obranné rozpočty, ale kdo to udělá, že jo? :) Jak jsem psal už dříve, tak jedna z prvních věcí, co by čekala nějaké spojené evropské námořnictvo, by bylo další krácení počtů a škrty.
No presne. Takže keď sa nepodarí "Reálné řešení je zvýšit obranné rozpočty, ale kdo to udělá, že jo? :)" - tak kde je cesta?
A prečo nie v zvýšenej koordinácii nasadenia a výstavby aj za cenu "další krácení počtů a škrty" - lebo to príde tak či tak?

Re: Evropská námořnictva kam kráčíte?

Napsal: 11/1/2016, 10:50
od Polarfox
Zvýšení/udržení rozpočtů je jediná reálná cesta, vše ostatní je jen úlitba škrtům. Koordinace nasazení a výstavby zní hezky, ale v reálu to znamená, že sjednocené finanční prostředky na obranu budou menší než součet původních rozdrobených finančních rozpočtů. Hluboká koordinace má cenu v momentě, kdy je motivací opravdu zachovat schopnosti či se je dokonce pokusit navýšit a problém netkví ve škudlilství a nepopulárnosti vydávat prostředky na obranu. A ne v momentě, kdy je hnací silou koordinace především vidina toho, že by to dovolilo něco ušetřit a otevřelo to tak cestu k dalším škrtům - a tedy snižování schopností, tj. tomu, čemu chceš koordinací zabránit. Má cenu jít po duplicitách a nepotřebnostech, ale se správnou motivací.

Re: Evropská námořnictva kam kráčíte?

Napsal: 11/1/2016, 11:32
od Sholva
Já vidím jako nejlepší kombinaci sražení ceny a lepší moznou spolupráci společný vývoj jednotek. A každý ať si jich pak postavi podle potřeby - ovsem v evropském prostředí nerealne, bo by z toho vyšly kraksny dražší než kdyby si to každej vyvíjel po svém...

Re: Evropská námořnictva kam kráčíte?

Napsal: 11/1/2016, 13:31
od Polarfox
Tak společný vývoj není zase nic tak nového pod sluncem a do značné míry funguje už nyní. Ale pokud za tím není vůle pořídit finální produkt nebo ho pořídit v dostatečném/původně plánovaném množství, tak je to stejně o ničem. Spousta společných projektů už na tohle dojela nebo byla notně osekána. A většinou jsou za tím peníze - ne ve smyslu že by nebyly, ale ve smyslu, že je nikdo nechce dát (protože jako nejsou a ty peníze co jako nejsou tečou jinam).

Re: Evropská námořnictva kam kráčíte?

Napsal: 14/1/2016, 01:55
od rabo
Tak společný vývoj není zase nic tak nového pod sluncem a do značné míry funguje už nyní. Ale pokud za tím není vůle pořídit finální produkt nebo ho pořídit v dostatečném/původně plánovaném množství, tak je to stejně o ničem. Spousta společných projektů už na tohle dojela nebo byla notně osekána. A většinou jsou za tím peníze - ne ve smyslu že by nebyly, ale ve smyslu, že je nikdo nechce dát (protože jako nejsou a ty peníze co jako nejsou tečou jinam).
Nie som v tom doma, ale kde fungujú spoločné projekty vrámci EU? Všetky projekty sú často problematické , lebo...Máme roztrieštené námorníctvo , letectvo, pozemné sily a iné. O spoločnej REB ani radšej nepíšem .
To nepochybně. Problém EU je, že se málo "federalizuje", tedy že po počátečním dobrém rozjezdu převládlo mínění, že není třeba spěchat a národní zájmy jsou nad unijními. V konkrétně této oblasti je to nejvíce vidět, kdy EU sice má rozpracovány postupy jak vše dělat, ale chybí účiné nástroje pro prosazení "potřeb EU" nad potřebami jednolivých států.

Pokud by se EU rozhodla více integrovat, představovala by velmoc prvního řádu, kdy by měla kapacity vybudovat armádu mohutnější, než disponuje USA. Bohužel necentralizovanost resp. snaha o ní toto zásadně brzdí. V námořnictvu je to ještě podstatnější, kdy neexistuje nic, jako společné síly EU a víceméně veškeré operace jsou na zákaldně mezivládních dohod, než nějaké dlouhodobější koncepce rozvoje.
Pozor . Máme tu riadenie z Bruselu. Je problém dať viac právomocí regiónom , lebo centrála Brusel. Ale na druhej strane, ak má byť EU silná potrebuje centrálne riadenie zvrchu , ale nie ako je to teraz , ale silnú nesocánsku Európu.

Uživatel Rabo má ban na 24 hodin za soustavné zatahování politiky na veřejnou Palbu a ignorování pokynů moderátorů. Protože si nedělám nejmenší iluze o účinnosti tohoto trestu, upozorňuji, že při dalším podobném prohřešku dostane bez varování týdenní ban.
Plne chápem. Som za. Takto treba s nami narábať. Som tu x rokov , nikdy nebol so mnou problém, ale keď mi niečo vadí a dám to najavo tak ma treba zabanovať. Rešpektujem.

Re: Evropská námořnictva kam kráčíte?

Napsal: 2/8/2023, 19:56
od seabee
Čtveřice fregat třídy Horizon - D-620 Forbin a D-621 Chevalier Paul francouzského námořnictva a D-553 Andrea Doria a D-554 Caio Duilio italského námořnictva projdou rekonstrukcí v polovině životností - Mid-life Upgrade. Součástí MLU, které bude provádět konzorcium Naviris, tvořené loděnicemi Fincantieri a Naval Group bude instalace nových systémů protiraketové obrany Principal Anti-Air Missile System (PAAMS) od společnosti EUROSAM a radarů dlouhého dosahu LRR Leonardo Kronos Grand Naval Active Electronically Scanned Array (AESA) a radarů Thales SMART-L MM/N. Dál budou instalovaná nová vypouštěcí raketová sila MBDA ASTER Block 1 NT pro střely Aster 15/30 v nových verzích. Společný bude také výkonnější systém EW, zatímco nové systémy řízení boje - Combat Management System (CMS) si dodají námořnictva vlastní. Funkce systémů budou integrované novým software s otevřenou architekturou C2.

Kontrakt v hodnotě cca 1,5 mld. € byl zadaný prostřednictvím organizace OCCAR.

TTD třídy Horizon/Orrizonte:
Délka: 152,87 m na vodorysce (155,3 m)
Šířka: 20,3 m (20 m)
Ponor: 5,4 m (9,4 m)
Výtlak: 7 050 t plný (8 300 až 9 500 podle Filght)
Pohon: 2 x turbina GE/Avio General Electric LM2500Plus o výkonu 20 500 kw každá + dva dieselmotory SEMT Pielstick 12PA6 STC o výkonu 4 320 kw každý + 4 dieselgenerátory Isotta Fraschini V1716T2ME o výkonu 1 600 kW každý
Rychlost: 29 uzlů (54 km/hod)
Dosah: vytrvalostní 11 000 km, při rychlosti 25 uzlů 6 480 km
Výzbroj: 48 vertikálních sil Sylver Vertical Launching System pro střely Aster 15/30, + 8 střel Exocet + hlavňová výzbroj + dva vrhače torpéd 2 × WASS B515/1 se zásobou 48 torpéd MU Impact

V závorce jsou pro porovnání uvedené parametry torpédoborce třídy Arleigh Burke.
Horizon-scaled-e1690987785393-1536x864.jpg
Fregaty třídy Horizon doprovází LL Charles de Gaulle Zdroj: Marine Nationale on Twitter

Re: Evropská námořnictva kam kráčíte?

Napsal: 1/11/2023, 12:22
od seabee
Ve čtvrtek 26. byla v Belfastu podepsaná mnohostranné kontrakty o zahájení vývoje projektu Modular and Multirole Patrol Corvette (MMPC), který je první fází společného evropského programu vývoje a výroby plavidel European Patrol Corvette (EPC). Účastníci ze šesti zemí, Itálie, Francie, Řecka, Španělsk, Norska, Dánska za účasti fondů EU a organizace OCCAR podepsaly smlouvy v hodnotě 87 mil. €, z toho 60 mil. zaplatí zbrojní granty EU a 27 účastníci kontraktů. Vedoucí postavení má konzorcium Naviris, složené z francouzské Naval Group a italské Fincantieri. Plánují se dvě základní provedení korvety, s dlouhým dosahem a pro všeobecné víceúčelové použití. Plavidlo, schopné modulární výroby dle individuálních požadavků má mít délku cca 110 m a výtlak 3 000 t.
IMG-20231024-WA0036-e1698326363645.jpg
Slavnostní podpis - Zdroj: Naval Group