Momentální stav techniky AČR
Re: Momentální stav techniky AČR
Ale ta politika neni samostatna kapitola. Ta politika je prvorada a v podstate jedina kapitola. Ty rozhodnou o zmrsenosti daneho projektu. Kuprikladu Bren byl zaveden diky politickemu tlaku na armadu. Dokud mas lidi, kteri o tom takto rozhoduji, tak jsou spolecne nakupy k nicemu. Dopadly by stejne jako nakupy samostatne.



Re: Momentální stav techniky AČR
Je ten současný stav nějak reformovatelný ?

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Momentální stav techniky AČR
Těžko reformovatelné. Problém je, že se pořád mění priority, co koupit, co rozvíjet, koncepce rozvoje armády se ruší a nové vznikají s každým nástupem nové politické garnitury . Můžeme jen tiše závidět Rusku, co se jim povedlo za pár let uskutečnit v modernizaci armády.

Re: Momentální stav techniky AČR
možná reforma by byla, úplně zrušit armádu a postavit na novo, lidma z US/UK aby nebyly zasaženi českým syndromem udělat místa pro svoje kámoše. Všechny ty agentury logistiky, personalistiky, zdravotnictví a finanční by měli zrušit, bo je to shromaždiště všech nepotřebných, a tihle vymýšlejí věci nad kterými zůstává rozum stát.
Udělat silné velitelství pro pozemní síly, klidně divizi a 3 mechanizované brigády, ale plně samostatné a byl by klid. Letectvo vrtulníkové k nim přidat taky a stíhače nechat kde jsou.
Udělat silné velitelství pro pozemní síly, klidně divizi a 3 mechanizované brigády, ale plně samostatné a byl by klid. Letectvo vrtulníkové k nim přidat taky a stíhače nechat kde jsou.

"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Re: Momentální stav techniky AČR
No asi takhle.
Jediná událost, která by něco dokázala změnit, je odjakživa válka.
Jediná událost, která by něco dokázala změnit, je odjakživa válka.
Re: Momentální stav techniky AČR
Ehm... z historie víme (prakticky celé psané a tím pádem není pochyb že před tou psanou to asi jinak nebylo), že nejstabilnější společenské struktury byly právě ty, které stavěly na rodinných a přátelských vazbách a zvýhodněních.Mantra píše:možná reforma by byla, úplně zrušit armádu a postavit na novo, lidma z US/UK aby nebyly zasaženi českým syndromem udělat místa pro svoje kámoše
Tzv. "jánabráchysmus" se historicky osvědčil. Tzv. "úředničismus" je rel. nový a šíleně problémový - není totiž ani stabilní, ani flexibilní.
Dokonce i ten "starej Procháska" vzbuzoval víc ochoty "položit život za císaře pána a jého ródinů..." než nějaký hrmpfr... daňový cifršpion. Nebo nedej bože dokonce "ta zatr... baba z magystrátu".
Už to vidím, jak ty zástupy mladých nadšených lidí položí život za Bruselské úředníky. Ale za příbuzné, za děcka... to je něco jiného. Ostatně, propaganda (hl. ta válečná) s tím umí pracovat.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Momentální stav techniky AČR
US Army bych sem moc netahal. Skončilo by to tak, že by naši maníci nezvládli ani vyměnit kolo a čekali na servisní četu. Případně s fůrou externích firem, které jsou sice ve výsledku dražší než kdyby to zajišťovala armáda, ale protože se to zamázne z jiných zdrojů, tak to nevadí. Podívejme se na to pravdivě - ani US Army nejsou bez "malých domů" atd... Když už na čisto od začátku, tak by to chtělo nějakého zkušenou skupinu lidí, která by to dala dohromady úplně na novo, střízlivě zhodnotila naše potřeby a možnosti a tomu podřídila zbytek. Jsme zpátky u pohádek...
Re: Momentální stav techniky AČR
Ono už část amerického systému tady máme, na novych autech už vojáci sami nic nemění a speciální technika jako traktor bagry se opravuje firmou. No a dnešní mladá generace je opravdu levá 


"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Re: Momentální stav techniky AČR
To je skoro jako můj sen blahé paměti.Mantra píše:možná reforma by byla, úplně zrušit armádu a postavit na novo, lidma z US/UK aby nebyly zasaženi českým syndromem udělat místa pro svoje kámoše. Všechny ty agentury logistiky, personalistiky, zdravotnictví a finanční by měli zrušit, bo je to shromaždiště všech nepotřebných, a tihle vymýšlejí věci nad kterými zůstává rozum stát.
Udělat silné velitelství pro pozemní síly, klidně divizi a 3 mechanizované brigády, ale plně samostatné a byl by klid. Letectvo vrtulníkové k nim přidat taky a stíhače nechat kde jsou.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 2/4/2020, 15:36
Re: Momentální stav techniky AČR
Dobrý den pánové, mám na Vás dotaz.
Neexistuje někde nějaká statistika stáří nákladních vozidel AČR? Myslím vozidel Tatra a PV3S.
Např:
0-5 let - x% nebo počet
5-10 let - x% nebo počet
10-15 let - x% nebo počet
15 let a více - x% nebo počet
Nebo podobné číslo, klidně i méně přesné. Např. stáří nad 20 let - x% nebo počet.
Nedávno jsem potkal na silnici Tatru, kterou jsem v roce 2000 na vojně opravoval. Což mě zaujalo, protože už tenkrát to byl postarší stroj. Tak mě napadlo kolik vozidel je na výměnu (15 let a starších).
Neexistuje někde nějaká statistika stáří nákladních vozidel AČR? Myslím vozidel Tatra a PV3S.
Např:
0-5 let - x% nebo počet
5-10 let - x% nebo počet
10-15 let - x% nebo počet
15 let a více - x% nebo počet
Nebo podobné číslo, klidně i méně přesné. Např. stáří nad 20 let - x% nebo počet.
Nedávno jsem potkal na silnici Tatru, kterou jsem v roce 2000 na vojně opravoval. Což mě zaujalo, protože už tenkrát to byl postarší stroj. Tak mě napadlo kolik vozidel je na výměnu (15 let a starších).
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Momentální stav techniky AČR
AČR má ve stavu cca 2 700 vozidel rodiny Tatra 815, 600 je Tater 810, 500 V3S a asi 100 směsky vozidel Tatra 813, Zil, Ural, Mercedes, Volvo, Iveco
V roce 2012 bylo možno podle statistiky provozuschopnosti u VeSpS dopočítat:
Těžké nákladní a speciální automobily cca 1 675 kusů (většinově rodina vozidel Tatra 815 a další kusově)
Střední nákladní a speciální automobily cca 1 150 kusů (Tatra 810, Praga V3S a další kusově)
Tahače a podvalníky 128 kusů (většina T-815 8x8 VT + P-50N)
Vyprošťovací vozidla a jeřáby 94 (AV-14, AV-15, AD-20, AD-28, AD-30)
A když se podíváme na strukturu, jak se nakupovalo:
Střední:
2017 - 26 ks - Valník s čelem Tatra 810 6x6
2009 - 1 ks - Kontejnerový přepravník Tatra 810 6x6
2009 - 30 ks - Valník s čelem Tatra 810 6x6
2009 - 1 ks - PRAM Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 7 ks - Nautilus Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 1 ks - Natahovací zařízení Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 530 ks - Valník Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 15 ks - Autoškola Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 1 ks - Kontejnerový přepravník Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 1 ks- Valník s čelem Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 1 ks - Skříňová karosérie Tatra 810 6x6
do 1990 - 500 ks - V3S Různé
Těžké:
2019 - 3 ks - CAP-6M1 Tatra 815-7 4x4
2017 - 12 ks - Multilift MSH-165-SCA Tatra 815-7 8x8
2017 - 5 ks - Dílenské vozidlo Pandur II Tatra 815-7 8x8 K2/M2
2017 - 5 ks - CAP-6M1 Tatra 815-7 4x4
2017 - 18 ks - Valník s čelem Tatra 815-7 6x6
2017 - 5 ks - KWZT-3 Tatra 815-7 8x8 K2/M2
2016 - 2017 - 41 ks - PRAM Tatra 815-7 8x8 K2/M2
2013 - 2 ks - Multilift MSH-165-SCA Tatra 815-7 8x8 K2
2012 - 1 ks - Malý dekontaminační aut. Tatra 815-7 4x4 K2
2009 - 1 ks - POP-3 Tatra 815-7 6x6
2009 - 1 ks - AM-70 Tatra 815-7 8x8
2009 - 1 ks - Pojízdný man. díl. prostř. žen. Tatra 815-2 6x6
2009 - 1 ks - Mobilní ženijní dílna Tatra 815-2 6x6
2008 - 4 ks - Multilift Mk.IV Tatra 815-2 8x8
2007 - 2008 - 177 ks - Multilift Mk.IV Tatra 815-2 8x8
2007 - 2008 - 6 ks - Univerzální nosič kontejnerů Tatra 815-7 8x8
1999 - 2008 - 50 ks - NKSSK Tatra 815-2 4x4
1997 - 2008 - 33 ks - ACHR-90M Tatra 815-2 6x6
2007 - 6 ks - Rámový nosič kontejnerů Tatra 815-7 8x8
2007 - 7 ks - Třístranný sklápěč Tatra 815-2 6x6
2007 - 20 ks - Steelbro KL300/61 Tatra 815-2 8x8
2006 - 2007 - 2 ks - Mobilní pracoviště IEDD/EOD Tatra 815-7 6x6
1998 - 2007 - 100 ks - Podvozek pro nástavbu Tatra 815-2 4x4
2006 - 2 ks - Steelbro KL300 Tatra 815-2 8x8
2002 - 2006 - 3 ks - Cisterna automobilová - fekální Tatra 815-2 6x6
2001 - 2006 - 28 ks - Valník Tatra 815-2 6x6
1999 - 2006 - 10 ks - Citra-M Tatra 815-2 6x6
1999 - 2006 - 7 ks - CAPL-16M Tatra 815-2 6x6
1994 - 2005 - 40 ks - Multilift Mk.IV Tatra 815-2 8x8
1999 - 2004 - 10 ks - Hákový nosič kontejnerů Tatra 815-2 4x4
1999 - 2004 - 11 ks - CAP-6M Tatra 815-2 4x4
1998 - 2002 - 4 ks - Klaus KM Tatra 815-2 8x8
1993 - 1996 - 7 ks - ACHR-90 Tatra 815-2 6x6
1986 - 1989 - 50 ks - CAP-6 Tatra 815-V 6x6
1985 - 1989 - 74 ks - CA-18 Tatra 815-V 6x6
1985 - 1989 - 35 ks - Přepravní plošina 20' Tatra 815-V 8x8
do 1995 - ? ks - Varianty Tatra 815-V 4x4
do 1993 - ? ks - Varianty Tatra 815-V 6x6
do 1989 - ? ks - Varianty Tatra 815-V 8x8
Tahače:
2006 - 2 ks - Tahač N3T Tatra 815-2 6x6
1998 - 1999 - 2 ks - Tahač N34 Tatra 815-2 6x6
1995 - 1997 - 60 ks - Vojenský tahač Tatra 815-V 8x8
Jeřábová technika:
2005 - 10 ks - AD-20.2 Tatra 815-2 6x6
2004 - 1 ks - AD-30 Tatra 815-2 6x6
2003 - 3 ks - AD-20.2 Tatra 815-2 6x6
1997 - 2000 - 6 ks - AD-20.2 Tatra 815-2 6x6
1990 - 1991 - 36 ks - AV-15 Tatra 815-V 8x8
? - ? ks - AV-14 Tatra 815 6x6
? - ? ks - AD-20 Tatra 815 6x6
? - ? ks - AD-28 Tatra 815 6x6
Je to sebráno z valka.cz z velké části z údajů od pana Martina Smíška a z písma svatého
Kdo by chtěl, excel
V roce 2012 bylo možno podle statistiky provozuschopnosti u VeSpS dopočítat:
Těžké nákladní a speciální automobily cca 1 675 kusů (většinově rodina vozidel Tatra 815 a další kusově)
Střední nákladní a speciální automobily cca 1 150 kusů (Tatra 810, Praga V3S a další kusově)
Tahače a podvalníky 128 kusů (většina T-815 8x8 VT + P-50N)
Vyprošťovací vozidla a jeřáby 94 (AV-14, AV-15, AD-20, AD-28, AD-30)
A když se podíváme na strukturu, jak se nakupovalo:
Střední:
2017 - 26 ks - Valník s čelem Tatra 810 6x6
2009 - 1 ks - Kontejnerový přepravník Tatra 810 6x6
2009 - 30 ks - Valník s čelem Tatra 810 6x6
2009 - 1 ks - PRAM Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 7 ks - Nautilus Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 1 ks - Natahovací zařízení Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 530 ks - Valník Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 15 ks - Autoškola Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 1 ks - Kontejnerový přepravník Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 1 ks- Valník s čelem Tatra 810 6x6
2008 - 2009 - 1 ks - Skříňová karosérie Tatra 810 6x6
do 1990 - 500 ks - V3S Různé
Těžké:
2019 - 3 ks - CAP-6M1 Tatra 815-7 4x4
2017 - 12 ks - Multilift MSH-165-SCA Tatra 815-7 8x8
2017 - 5 ks - Dílenské vozidlo Pandur II Tatra 815-7 8x8 K2/M2
2017 - 5 ks - CAP-6M1 Tatra 815-7 4x4
2017 - 18 ks - Valník s čelem Tatra 815-7 6x6
2017 - 5 ks - KWZT-3 Tatra 815-7 8x8 K2/M2
2016 - 2017 - 41 ks - PRAM Tatra 815-7 8x8 K2/M2
2013 - 2 ks - Multilift MSH-165-SCA Tatra 815-7 8x8 K2
2012 - 1 ks - Malý dekontaminační aut. Tatra 815-7 4x4 K2
2009 - 1 ks - POP-3 Tatra 815-7 6x6
2009 - 1 ks - AM-70 Tatra 815-7 8x8
2009 - 1 ks - Pojízdný man. díl. prostř. žen. Tatra 815-2 6x6
2009 - 1 ks - Mobilní ženijní dílna Tatra 815-2 6x6
2008 - 4 ks - Multilift Mk.IV Tatra 815-2 8x8
2007 - 2008 - 177 ks - Multilift Mk.IV Tatra 815-2 8x8
2007 - 2008 - 6 ks - Univerzální nosič kontejnerů Tatra 815-7 8x8
1999 - 2008 - 50 ks - NKSSK Tatra 815-2 4x4
1997 - 2008 - 33 ks - ACHR-90M Tatra 815-2 6x6
2007 - 6 ks - Rámový nosič kontejnerů Tatra 815-7 8x8
2007 - 7 ks - Třístranný sklápěč Tatra 815-2 6x6
2007 - 20 ks - Steelbro KL300/61 Tatra 815-2 8x8
2006 - 2007 - 2 ks - Mobilní pracoviště IEDD/EOD Tatra 815-7 6x6
1998 - 2007 - 100 ks - Podvozek pro nástavbu Tatra 815-2 4x4
2006 - 2 ks - Steelbro KL300 Tatra 815-2 8x8
2002 - 2006 - 3 ks - Cisterna automobilová - fekální Tatra 815-2 6x6
2001 - 2006 - 28 ks - Valník Tatra 815-2 6x6
1999 - 2006 - 10 ks - Citra-M Tatra 815-2 6x6
1999 - 2006 - 7 ks - CAPL-16M Tatra 815-2 6x6
1994 - 2005 - 40 ks - Multilift Mk.IV Tatra 815-2 8x8
1999 - 2004 - 10 ks - Hákový nosič kontejnerů Tatra 815-2 4x4
1999 - 2004 - 11 ks - CAP-6M Tatra 815-2 4x4
1998 - 2002 - 4 ks - Klaus KM Tatra 815-2 8x8
1993 - 1996 - 7 ks - ACHR-90 Tatra 815-2 6x6
1986 - 1989 - 50 ks - CAP-6 Tatra 815-V 6x6
1985 - 1989 - 74 ks - CA-18 Tatra 815-V 6x6
1985 - 1989 - 35 ks - Přepravní plošina 20' Tatra 815-V 8x8
do 1995 - ? ks - Varianty Tatra 815-V 4x4
do 1993 - ? ks - Varianty Tatra 815-V 6x6
do 1989 - ? ks - Varianty Tatra 815-V 8x8
Tahače:
2006 - 2 ks - Tahač N3T Tatra 815-2 6x6
1998 - 1999 - 2 ks - Tahač N34 Tatra 815-2 6x6
1995 - 1997 - 60 ks - Vojenský tahač Tatra 815-V 8x8
Jeřábová technika:
2005 - 10 ks - AD-20.2 Tatra 815-2 6x6
2004 - 1 ks - AD-30 Tatra 815-2 6x6
2003 - 3 ks - AD-20.2 Tatra 815-2 6x6
1997 - 2000 - 6 ks - AD-20.2 Tatra 815-2 6x6
1990 - 1991 - 36 ks - AV-15 Tatra 815-V 8x8
? - ? ks - AV-14 Tatra 815 6x6
? - ? ks - AD-20 Tatra 815 6x6
? - ? ks - AD-28 Tatra 815 6x6
Je to sebráno z valka.cz z velké části z údajů od pana Martina Smíška a z písma svatého

Kdo by chtěl, excel
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Momentální stav techniky AČR
Zodolněné akvárko, dle bible 

Re: Momentální stav techniky AČR
Nedá se zjistit něco bližšího o verzích těch PV3S? Jaké jsou alespoň ty nejpočetnější varianty. Předpokládám že to budou různé dílny, POKy nebo štábní vozy, ale 500 my přijde jako docela hodně.
Re: Momentální stav techniky AČR
Tak v případě Titusů se myslím mluvilo o plánu pořídit cca 500 vozidel, tak by počet odpovídal jako jejich náhrada. Teda alespoň podle mého.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Momentální stav techniky AČR
Tak zase z tých 500 V3S bude kopec takých, čo sú vedené už len na papieri a reálne už nikam nejazdia. Len niekde stoja odstavené a napĺňajú tabuľkové počty techniky.
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Momentální stav techniky AČR
V Kostelci je stání asi pro 700 vozidel NZ. Na druhou stranu, třeba jenom kuchyně napříč armádou vám dají 50 aut, a to jsou kromě velkých Varen A+B a jedné POKA-4 všechno V3S
Edit:
Ještě doplním, že plán přezbrojení AČR ANTS byl:
původně 875 valníků, načež to bylo změněno na 552 valníků, pak se k tomu přidaly 4 prototypy, načež se 6 valníků objednalo v zodolněném provedení. Ale počítalo se s tím, že se v letech 2009 - 2014 nakoupí 421 podvozků pro speciální nástavby.
Edit:
Ještě doplním, že plán přezbrojení AČR ANTS byl:
původně 875 valníků, načež to bylo změněno na 552 valníků, pak se k tomu přidaly 4 prototypy, načež se 6 valníků objednalo v zodolněném provedení. Ale počítalo se s tím, že se v letech 2009 - 2014 nakoupí 421 podvozků pro speciální nástavby.
Naposledy upravil(a) tomas.kotnour dne 6/4/2020, 23:40, celkem upraveno 1 x.
Re: Momentální stav techniky AČR
POKA-3 dělá nepochybně velké procento reálně provozovaných PV3S. Docela se divím že zařízli projekt POKA-4 na jednom prototypu.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 2/4/2020, 15:36
Re: Momentální stav techniky AČR
tomas.kotnour - moc děkuji za odpověď.
TZN: kdyby se uvažovalo s číslem 2700 aut v AČR tak pro maximální stáří 15 let stačí objednávat 180 vozidel ročně. To není mnoho. Tak se divím že se toto nedělá.
TZN: kdyby se uvažovalo s číslem 2700 aut v AČR tak pro maximální stáří 15 let stačí objednávat 180 vozidel ročně. To není mnoho. Tak se divím že se toto nedělá.