
Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Jen pro doplnění, průzkum trhu byl minulý týden dokončen.
http://www.vyzbrojovani.army.cz/aktuali ... ni-terenni
http://www.vyzbrojovani.army.cz/aktuali ... ni-terenni
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
to Kastelan: ano, to by byla má volba. Trefil jsi se na první dobrou.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Super nápad jelikož MB chystá ukončit výrobu, připravuje sice nástupce, ale není jasné zda půjde opět o čistokrevný off road, nebo spíše o luxusní SUV. Takže bychom si mohli zopakovat příběh s LR Defender.Zemakt píše:to Kastelan: ano, to by byla má volba. Trefil jsi se na první dobrou.
https://refresher.cz/48357-Mercedes-se- ... ionu-korun
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Spis.. uvazoval bych o aute do ktereho jde narvat minimalne europaletu, ma velke pocty variant a ma velkou nosnost. Gecko je dneska spis stabni vuz



Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
To jsem teda netušil, byla by škoda kdyby tento koncept zcela opustili. Wolf existuje v BW v mnoha verzích Skelete. Tuším, že i v prodloužené. Tam tu paletu dáš s prstem v nose. Nicméně ani slušnej pick up by nebyl na škodu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Na MB (G-wagon) zapomeňte, přeci jen většina armád co je měla, je už nahrazuje. Většinou Amarokem a jinými pickupy. Zrovna tyhle holandské byly prodané za pár peněz Litvě.
Kdyby se nakoupily před cca 10ti lety, tak neřeknu ani popel, ale dneska bych se koukal radši na modernější vozidla. Stejný pohled jako na G-wagon mám ale i na jeho čínské klony (co nabízí VOP CZ), Jeep a podobné. Dneska to už chce něco trochu většího. Nevím už co to chtějí poláci pořídit pro jednotky TO (teritoriální obrany) ale myslím že to byl taky militarizovaný pickup
Kdyby se nakoupily před cca 10ti lety, tak neřeknu ani popel, ale dneska bych se koukal radši na modernější vozidla. Stejný pohled jako na G-wagon mám ale i na jeho čínské klony (co nabízí VOP CZ), Jeep a podobné. Dneska to už chce něco trochu většího. Nevím už co to chtějí poláci pořídit pro jednotky TO (teritoriální obrany) ale myslím že to byl taky militarizovaný pickup

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Amarok s tím 3.0 6V by mi nevadil. Od nějaké mutace Navary s dCi motorem raději dál.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Zemakt: Géčko má hodně verzí, přeci jen mám výhled na hnízdo géček od ČEZ, ale u těchto aut bych raději šel toyotí cestou. To jsou opravdu globální pickupy se všmi možnými a nemožnými sériově vyráběnými verzemi a příslušenstvím.
A jako bonus bychom mohli díky tomu nalákat i investory z Japonska. (což potřebujeme taky jako sůl)
Viz. třeba australské stránky Toyoty
http://www.toyota.com.au/home
http://www.toyota.com.au/main/~/media/t ... .pdf?la=en
http://www.toyota.com.au/landcruiser-70 ... 031117.pdf
jinak stále si myslím, že CSG ještě s něčím přispěchá .. je až moc podezřele ticho
A jako bonus bychom mohli díky tomu nalákat i investory z Japonska. (což potřebujeme taky jako sůl)
Viz. třeba australské stránky Toyoty
http://www.toyota.com.au/home
http://www.toyota.com.au/main/~/media/t ... .pdf?la=en
http://www.toyota.com.au/landcruiser-70 ... 031117.pdf
jinak stále si myslím, že CSG ještě s něčím přispěchá .. je až moc podezřele ticho



Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Když přijde, tak od CSG ministerstvo stejně nic dalšího nekoupí. Řekněme, že teď je CSG na ministerstvu v hodně velké nemilosti a něčím je hodně naštval - tak stojí všechny projekt v níž je namočené CSGskelet píše:jinak stále si myslím, že CSG ještě s něčím přispěchá .. je až moc podezřele ticho

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Polsko si militarizovanou verzi Forda (Ranger) pořizuje: http://www.dostawczakiem.pl/ford-ranger ... 2022-roku/ ; http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=22837
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
No právě, jen dodám, že chtějí 913 vozidel - z nich 872 bez pancéřování a 41 se snímatelnou balistikou - dodávky v letech 2019 až 2022. Opce na dalších 2 787 nepancéřovaných vozidel (!) které by armáda převzala do roku 2026. Dodejme, že dle zveřejněných údajů používá AČR v současnosti asi 1500 lehkých terénních vozidel s hmotností do 4 t. V první fázi se bude pořizovat 700 vozidel, z toho bude měnší část vozidel v kategorii 7-9 t. Rangery by tak mohly být v pohodě i pro nás.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Může být. Americké pickupy ve stylu Raptor, Tundra nebo tebou postovaná Tacoma, bych ale vynechal. Je to velikostně o dost větší level. Do lesa moc velké.Rangery by tak mohly být v pohodě i pro nás.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Elektrický teréňák BOLLINGER B1
Pro fandy Land Rover Defender nebo Mercedes-Benz G atd. je tady podobná terénní krabice. Karoserie je opravdu extrémně jednoduchá. Základní tvary, žádné prolisy a plechy prostě přinýtované k rámu. Ten je prostorový a hliníkový. To znamená, že auto je i přes délku 3,8 m velmi pevné a přitom také lehké. To je základ pro to, aby mohlo použít elektrický pohon. Pod kapotou jsou dva elektromotory, přičemž každý z nich obsluhuje jednu nápravu. Mezi koly v rámu jsou pak usazeny elektromotory. Tím je dáno perfektní rozložení váhy mezi nápravy v poměru 50:50. Akumulátory mohou mít dvojí kapacitu. Levnější verze nabízí 60 kWh a dražší 100 kWh. Na menší je dojezd 193 km, na větší 320 km. Dobíjení trvá 7 hodin, resp. 12 hodin. Ovšem je to v případě, že se auto zastrčí do obyčejné zásuvky. Pokud se připojí k rychlonabíječce CHAdeMo (Tesla) nabijí se za 45 nebo 75 minut. Elektromotory nabízejí výkon 268 kW (360 koní) a točivý moment 637 N.m. To je dost na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a terénní automobil pak nabízí zcela dostačující i maximální rychlost 205 km/h. Vůz je určen do terénu, a tak má i perfektní terénní charakteristiky. Přední nájezdový úhel je 56°, vzadu je to 53° a přechodový úhel je při rozvoru 2,66 metru 33°. Fantastická je i světlá výška vozu – 395 mm. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena a také odpružena elektricky stavitelnými pružinami. To, co je na autě ale originální, je jeho průchodnost. Jelikož vepředu vlastně není motor, je pod kapotou další velký úložný prostor. Ten je navíc možné využít tak, že se vepředu vyklopí čelní maska, vzadu se otevřou dveře do zavazadelníku a skrz auto se tak může protáhnout předmět prakticky jakékoli délky. Cena vozidla se pohybuje kolem 60 000 dolarů (cca 1,3 mil za kus). Ačkoli je tohle auto zatím jen v jednom testovacím exempláři, tak už má přes 10 000 objednávek.
http://bollingermotors.com/
http://www.obnovitelne.cz/cz/clanek/246 ... sice-lidi/
https://www.theverge.com/transportation ... k-outdoors



Pro fandy Land Rover Defender nebo Mercedes-Benz G atd. je tady podobná terénní krabice. Karoserie je opravdu extrémně jednoduchá. Základní tvary, žádné prolisy a plechy prostě přinýtované k rámu. Ten je prostorový a hliníkový. To znamená, že auto je i přes délku 3,8 m velmi pevné a přitom také lehké. To je základ pro to, aby mohlo použít elektrický pohon. Pod kapotou jsou dva elektromotory, přičemž každý z nich obsluhuje jednu nápravu. Mezi koly v rámu jsou pak usazeny elektromotory. Tím je dáno perfektní rozložení váhy mezi nápravy v poměru 50:50. Akumulátory mohou mít dvojí kapacitu. Levnější verze nabízí 60 kWh a dražší 100 kWh. Na menší je dojezd 193 km, na větší 320 km. Dobíjení trvá 7 hodin, resp. 12 hodin. Ovšem je to v případě, že se auto zastrčí do obyčejné zásuvky. Pokud se připojí k rychlonabíječce CHAdeMo (Tesla) nabijí se za 45 nebo 75 minut. Elektromotory nabízejí výkon 268 kW (360 koní) a točivý moment 637 N.m. To je dost na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a terénní automobil pak nabízí zcela dostačující i maximální rychlost 205 km/h. Vůz je určen do terénu, a tak má i perfektní terénní charakteristiky. Přední nájezdový úhel je 56°, vzadu je to 53° a přechodový úhel je při rozvoru 2,66 metru 33°. Fantastická je i světlá výška vozu – 395 mm. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena a také odpružena elektricky stavitelnými pružinami. To, co je na autě ale originální, je jeho průchodnost. Jelikož vepředu vlastně není motor, je pod kapotou další velký úložný prostor. Ten je navíc možné využít tak, že se vepředu vyklopí čelní maska, vzadu se otevřou dveře do zavazadelníku a skrz auto se tak může protáhnout předmět prakticky jakékoli délky. Cena vozidla se pohybuje kolem 60 000 dolarů (cca 1,3 mil za kus). Ačkoli je tohle auto zatím jen v jednom testovacím exempláři, tak už má přes 10 000 objednávek.
http://bollingermotors.com/
http://www.obnovitelne.cz/cz/clanek/246 ... sice-lidi/
https://www.theverge.com/transportation ... k-outdoors




"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
ČO sa týka vzhľadu, tak presne takto má vyzerať armádny "tereňák". Jednoduchá účelná škatuľa.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Vzhledem k tomu, že AČR by výhledově mohla chtít tak 1500 lehkých vozidel 4x4 (spíš méně) tak při ceně 1,3 mil za kus, to máme 2 mld Kč + zázemí a další věci. Tedy nic co by se nedalo zvládnout i kdyby to bylo řekněme 5 mld. Je trochu škoda, že na takouvou inovaci, jako je elektrický pohon, nemá naše konzervativní armáda dost "koule". Bylo by to ale hodně zajímavé a revoluční. Uznávám že dojezd by byl menší než oněch 200 km, ale i tak. Na ježdění mezi městy, nebo do lesa, pořád v klidu. Trend k alternativním pohonům je jasný

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Mno, nejdříve bych to dlouhodobě otestoval.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
A ja jsem rad, ze na tohle nema ACR koule. Jiste, jednou tohle bude budoucnost, ale pochybuju o tom, ze je to uz dnes. Vcera bylo v noci uz byla celkem zima - jak dlouhy dojezd je v teplote 20 stupnu pod nulou, hlavne pokud se pred vyjetim musi baterky prohrat a zaroven se musi cestou topit, aby posadka neumrzla? Jak se to ma dobijet nekde mimo zakladnu? Na mirovou sluzbu, jak pises, na predem planovane cesty a s dostatecnou rezervou by to asi slo. Ale na tohle je to zbytecne drahy a to uz radsi koupit nejaky SUV za pulku. Ale kdyby se mela ACR budovat ciste na mirovej provoz, tak to radsi zabalit a ten rozpocet investovat do rozvoje modernich technologii v prumyslu.
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Rase jak píše Kozlus. To už raději CNG, LPG nebo holzgas.. armáda je určena pro extrémní použití, a tam mají elektromobily extrémně malou flexibilitu stran dojezdu.


