Bell V-280 Valor
Re: Bell V-280 Valor
Včerejší ukázka schopností V-280 Valor na Bell Helicopter Amarillo Assembly Center v Texasu.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Bell V-280 Valor
Působí to maximalne stabilne. Cely letovy projev. Skoda ze chybi cast videa s preklapenim rotoru.
Re: Bell V-280 Valor
Mě docela zarazilo, jak obrovský celý stroj je. Chápu že jako náhrada za Osprey úplně v pohodě, ale neumím si představit, že by jednou zastoupily i menší vrtulníky. Čím dál víc jsem přesvědčený, že by měli koupit jak Valor, tak i Defiant, jelikož se pěkně doplňují.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Bell V-280 Valor
Defiant je teda taky docela kráva, snad ještě větší jak Valor.
Re: Bell V-280 Valor
Na šířku? To asi sotva, ne? Právě proto si myslím, že má Rase pravdu, budou stejně potřebovat oba typy strojů. A k tomu možná i klasické vrtulníky :-)
Mmchd, on ten program počítá s pěti kategoriemi, přičemž jsou ještě tlaky dvě z nich rozdělit. A je jasné, že u strojů velikosti Osprey či ještě větších (přemýšlí se i nad náhradou Herky!), bude mít konstrukce s překlopnými rotory navrch. Mám ale podezření, že v kategorii UH/AH (tedy náhrada Black Hawků a Apachů) bude lepší mixér s tlačnou vrtulí. Co do obratnosti mi nepřijde, že by se mu konvertoplán vyrovnal.
Mmchd, on ten program počítá s pěti kategoriemi, přičemž jsou ještě tlaky dvě z nich rozdělit. A je jasné, že u strojů velikosti Osprey či ještě větších (přemýšlí se i nad náhradou Herky!), bude mít konstrukce s překlopnými rotory navrch. Mám ale podezření, že v kategorii UH/AH (tedy náhrada Black Hawků a Apachů) bude lepší mixér s tlačnou vrtulí. Co do obratnosti mi nepřijde, že by se mu konvertoplán vyrovnal.
Re: Bell V-280 Valor
Náhrada za Osprey?Rase píše:Mě docela zarazilo, jak obrovský celý stroj je. Chápu že jako náhrada za Osprey úplně v pohodě, ale neumím si představit, že by jednou zastoupily i menší vrtulníky. Čím dál víc jsem přesvědčený, že by měli koupit jak Valor, tak i Defiant, jelikož se pěkně doplňují.
Vždyť je to stroj o polovičním výkonu a nosnosti?
To jako že Osprey je příliš velký? Nikdy jsem takovouto informaci nezaznamenal.
Defiant? Myslíte Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant?
On už letěl? Tedy myslím ten jeho demonstrátor, co měl letět letos.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Bell V-280 Valor
Tak demonstrator lital a nenapada me, proc by Defiant nemel. Spis bych rekl, ze Valor zmakli poskladat driv, fajn, ale stejne bych si s hodnocenim obou stroju pockal

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Bell V-280 Valor
Jeden demonstrátoru už jim lítal. A dovolil bych si tvrdit, že u Sikorskyho ví, co dělají. Nebál bych se, že by si ukousli příliš velké sousto – do konce roku je ještě 5 měsíců. Valor byl v pokročilejší fázi vývoje už před začátkem programu.
Celý ten program je o hledání cesty (koncept, technologie, atd.), čili ani Valor ani Defiant rozhodně nebudou nikoho nahrazovat. Až se vyzkouší, co oba koncepty dokáží, jaké mají výhody a nevýhody, rozhodne se, jakým směrem se bude dále VTOL letectvo ubírat. Můj soukromý tip je, že menší stroje půjdou směrem mixéru s tlačnou vrtulí a větší směrem konvertoplánu. Ale já tomu prd rozumim, čili je to jen můj dojem :-)
Mmchd, u toho Valoru koukám, jak má při naklopených rotorech pěkně otevřená střeva. To mi nepřipadá zrovna bezpečné...
Celý ten program je o hledání cesty (koncept, technologie, atd.), čili ani Valor ani Defiant rozhodně nebudou nikoho nahrazovat. Až se vyzkouší, co oba koncepty dokáží, jaké mají výhody a nevýhody, rozhodne se, jakým směrem se bude dále VTOL letectvo ubírat. Můj soukromý tip je, že menší stroje půjdou směrem mixéru s tlačnou vrtulí a větší směrem konvertoplánu. Ale já tomu prd rozumim, čili je to jen můj dojem :-)
Mmchd, u toho Valoru koukám, jak má při naklopených rotorech pěkně otevřená střeva. To mi nepřipadá zrovna bezpečné...
- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Bell V-280 Valor
Driv se psalo o mozne prestavbe klasickych vrtulniku na tlacnou vrtuli, ale okolo toho se nic nedeje, nebo ano?
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
Re: Bell V-280 Valor
U klasických vrtulníků to nemá smysl. Rychlost vrtulníku může být jen tak velká, aby souč. na postupujícím listu nebyla překročena rychl. zvuku, a na ustupujícím nebyla rychlost pod minimální (pádovou) - list je rotující nosná plocha, tedy křídlo. A jako takové má minimálku.kozlustechnykus píše:Driv se psalo o mozne prestavbe klasickych vrtulniku na tlacnou vrtuli, ale okolo toho se nic nedeje, nebo ano?
Tedy V0 = 0,5*(V2+V1), kde V2 je maximální rychlost, tedy rychlost při níž se začne místně překračovat rychů. zvuku, a to je cca 500-700km/h bajvoko z Kašparova bulíka, a V1 je naopak minimální rychlost, tedy taková při níž se začnou odtrhávat proudnice pro malou rychlostr a vysoký úhel náběhu. Tedy cca 200km/h baj druhé voko z téhož bulíka téhož majitele. Ony ty nosné plochy nemají tak dokonalé a propracované možnosti jako pevná křídla, tak např. na nějakou mechanizaci můžeme zapomenout. Rotorová hlava je už tak složitá až haňba

U dvourotorových vrtulníků s protiběžnými rotory můžeme ustupující listy částečně zanedbat. Jednak vztlak na postupujících listech je dostatečný, i díky vysoké rychlosti, a jednak ustupující listy jsou symetricky, a stroj se tedy kvůli nim nebude naklánět.
Nejrychlejší vrtulník v USAF je Flying Banana


Ve skutečnosti ovšem ani dvourotorový vrtulník se souosými, protiběžnými rotory, nebude rychlejší s tlačnou vrtulí, než bez ní. Raider není rychlejší než Black Shark. Ale nemusí se tolik naklánět dopředu kvůli tomu, aby té rychlosti dosáhl. To je smysl toho, proč to u Sikorského zkoušejí takhle.
Dvourotorový se souosými protiběžnými je totiž zase limitován něčím jiným - a to totiž tím, že postupující listy se pohybují, "mávají" nahoru a ustupující dolů. Listy jsou uloženy tak, že mohou jednak mávat vodorovně, a jednak svisle. Při tom se plynule mění jejich úhel nastavení, takže odstředivá síla a aerodynamické síly se je snaží naopak udržet v tom středním postavení. Ale mávat tímto zp. musí, jinak by se zlomily nebo utrhly z uložení. Těch držkopádů než se na tohle došlo...

No a zde je potíž. Když se budeme snažit dát dostatek prostoru listům pro mávání, tak budeme mít daleko rotorové hlavy, tedy tu horní hodně vysoko než tu spodní a tu vysoko nad trupem. No a to samozřejmě komplikuje pevnostní vztahy apod. protože dlouhá hřídel rovná se velké páky, velké bočné pohyby... samej problém

Jak říká přísloví, vrtulníky nelítají protože nic tak příšerného lítat nemůže - ale jsou tak škaredé, že je Země na sobě nesnese...

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Bell V-280 Valor
Myslím, že Alfík měl na mysli Chinook s jeho 315 km/h
Jinak Valor jde +/- již prošlapanou cestou ... viz Osprey
Defiant, to je jiná. Az na pár pokusů a demonstrátorů je to zcela nová cesta. Může to jít dobře, spíše ale ne. Ve finále bude záležet na množství peněz, které se do toho pošle. Uvidíme.
Jinak Valor jde +/- již prošlapanou cestou ... viz Osprey
Defiant, to je jiná. Az na pár pokusů a demonstrátorů je to zcela nová cesta. Může to jít dobře, spíše ale ne. Ve finále bude záležet na množství peněz, které se do toho pošle. Uvidíme.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Bell V-280 Valor
Defiant je vicemenr taky proverena cestam s touto koncepci uz sikorski experimentoval, byt tehdy nemel toacbou vrtuli, ale dvojici proudovych motoru. Vicemene oba oprasili stare koncepty



Re: Bell V-280 Valor
Experimentoval, to ano.
Ale experimentovat a dovést do sériové produkce jsou dvě zcela odlišné kategorie.
Ale experimentovat a dovést do sériové produkce jsou dvě zcela odlišné kategorie.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Bell V-280 Valor
Me prijde prave Valor, jako komplikovanejsi a neprozkoumana technologie a jsem tedy rad ze slape. Funkce je dost odlisna nez Osprey, byt vzhled je podobny

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Bell V-280 Valor
Skeptik: pokud to bereš takhle, tak Valor a V-22 jsou obdobné, ale rozdílné koncepce. Není v tom rozdíl mezi Defiantem a S-69



Re: Bell V-280 Valor
Mea culpa - vskutku jsem myslel ChinookSkeptik píše:Myslím, že Alfík měl na mysli Chinook s jeho 315 km/h

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Bell V-280 Valor
Toz super rychlik, na to, ze to je vrtulove 2v jednom poletadlo to tedy je. O vrtulniku nemluve. V teto kategorii jsou v Americe zrejme dlouho nedostizni.
https://www.armadninoviny.cz/rekord-let ... 18-km.html
Na tento typ bych si ja osobne pockal do vyzbroje naseho vrtulnikoveho letectva. Litat zatim mame s cim, uvazovane nahrady nasich Milu nic neprinesou. To je ale jina liga,nádherná a technickymi parametry o generaci pred vsim.
https://www.armadninoviny.cz/rekord-let ... 18-km.html
Na tento typ bych si ja osobne pockal do vyzbroje naseho vrtulnikoveho letectva. Litat zatim mame s cim, uvazovane nahrady nasich Milu nic neprinesou. To je ale jina liga,nádherná a technickymi parametry o generaci pred vsim.
Re: Bell V-280 Valor
Armádní noviny sice píší, že dosáhl 518 km/h, ale v té PR prezentaci se uvádí "True Air Speed 250 kt" což je "jen" 463 km/h.
Kde je chyba?
Kde je chyba?
Myslím, že naše Mi-171Š by dalších 30 let asi vydržely, ale ty Mi-17 určitě ne.HONZIK11 píše:Na tento typ bych si ja osobne pockal do vyzbroje naseho vrtulnikoveho letectva. Litat zatim mame s cim, uvazovane nahrady nasich Milu nic neprinesou.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire