Stránka 3 z 4

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 2/8/2018, 19:11
od Rase
Včerejší ukázka schopností V-280 Valor na Bell Helicopter Amarillo Assembly Center v Texasu.


Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 2/8/2018, 20:16
od HONZIK11
Působí to maximalne stabilne. Cely letovy projev. Skoda ze chybi cast videa s preklapenim rotoru.

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 2/8/2018, 20:20
od Rase
Mě docela zarazilo, jak obrovský celý stroj je. Chápu že jako náhrada za Osprey úplně v pohodě, ale neumím si představit, že by jednou zastoupily i menší vrtulníky. Čím dál víc jsem přesvědčený, že by měli koupit jak Valor, tak i Defiant, jelikož se pěkně doplňují.

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 3/8/2018, 05:26
od royal
Defiant je teda taky docela kráva, snad ještě větší jak Valor.

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 3/8/2018, 09:25
od KOLT
Na šířku? To asi sotva, ne? Právě proto si myslím, že má Rase pravdu, budou stejně potřebovat oba typy strojů. A k tomu možná i klasické vrtulníky :-)

Mmchd, on ten program počítá s pěti kategoriemi, přičemž jsou ještě tlaky dvě z nich rozdělit. A je jasné, že u strojů velikosti Osprey či ještě větších (přemýšlí se i nad náhradou Herky!), bude mít konstrukce s překlopnými rotory navrch. Mám ale podezření, že v kategorii UH/AH (tedy náhrada Black Hawků a Apachů) bude lepší mixér s tlačnou vrtulí. Co do obratnosti mi nepřijde, že by se mu konvertoplán vyrovnal.

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 3/8/2018, 12:04
od Skeptik
Rase píše:Mě docela zarazilo, jak obrovský celý stroj je. Chápu že jako náhrada za Osprey úplně v pohodě, ale neumím si představit, že by jednou zastoupily i menší vrtulníky. Čím dál víc jsem přesvědčený, že by měli koupit jak Valor, tak i Defiant, jelikož se pěkně doplňují.
Náhrada za Osprey?
Vždyť je to stroj o polovičním výkonu a nosnosti?
To jako že Osprey je příliš velký? Nikdy jsem takovouto informaci nezaznamenal.

Defiant? Myslíte Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant?
On už letěl? Tedy myslím ten jeho demonstrátor, co měl letět letos.

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 3/8/2018, 14:16
od Rase
Tak demonstrator lital a nenapada me, proc by Defiant nemel. Spis bych rekl, ze Valor zmakli poskladat driv, fajn, ale stejne bych si s hodnocenim obou stroju pockal

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 3/8/2018, 14:31
od KOLT
Jeden demonstrátoru už jim lítal. A dovolil bych si tvrdit, že u Sikorskyho ví, co dělají. Nebál bych se, že by si ukousli příliš velké sousto – do konce roku je ještě 5 měsíců. Valor byl v pokročilejší fázi vývoje už před začátkem programu.

Celý ten program je o hledání cesty (koncept, technologie, atd.), čili ani Valor ani Defiant rozhodně nebudou nikoho nahrazovat. Až se vyzkouší, co oba koncepty dokáží, jaké mají výhody a nevýhody, rozhodne se, jakým směrem se bude dále VTOL letectvo ubírat. Můj soukromý tip je, že menší stroje půjdou směrem mixéru s tlačnou vrtulí a větší směrem konvertoplánu. Ale já tomu prd rozumim, čili je to jen můj dojem :-)

Mmchd, u toho Valoru koukám, jak má při naklopených rotorech pěkně otevřená střeva. To mi nepřipadá zrovna bezpečné...

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 3/8/2018, 16:26
od skelet
Při požadovaných výkonech musí být jasné, že o žádného drobka nepůjde :wink:

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 3/8/2018, 18:42
od kozlustechnykus
Driv se psalo o mozne prestavbe klasickych vrtulniku na tlacnou vrtuli, ale okolo toho se nic nedeje, nebo ano?

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 4/8/2018, 11:06
od Alfik
kozlustechnykus píše:Driv se psalo o mozne prestavbe klasickych vrtulniku na tlacnou vrtuli, ale okolo toho se nic nedeje, nebo ano?
U klasických vrtulníků to nemá smysl. Rychlost vrtulníku může být jen tak velká, aby souč. na postupujícím listu nebyla překročena rychl. zvuku, a na ustupujícím nebyla rychlost pod minimální (pádovou) - list je rotující nosná plocha, tedy křídlo. A jako takové má minimálku.
Tedy V0 = 0,5*(V2+V1), kde V2 je maximální rychlost, tedy rychlost při níž se začne místně překračovat rychů. zvuku, a to je cca 500-700km/h bajvoko z Kašparova bulíka, a V1 je naopak minimální rychlost, tedy taková při níž se začnou odtrhávat proudnice pro malou rychlostr a vysoký úhel náběhu. Tedy cca 200km/h baj druhé voko z téhož bulíka téhož majitele. Ony ty nosné plochy nemají tak dokonalé a propracované možnosti jako pevná křídla, tak např. na nějakou mechanizaci můžeme zapomenout. Rotorová hlava je už tak složitá až haňba :)
U dvourotorových vrtulníků s protiběžnými rotory můžeme ustupující listy částečně zanedbat. Jednak vztlak na postupujících listech je dostatečný, i díky vysoké rychlosti, a jednak ustupující listy jsou symetricky, a stroj se tedy kvůli nim nebude naklánět.
Nejrychlejší vrtulník v USAF je Flying Banana :) což je kráva jako barák, proti těm ostatním :)
Ve skutečnosti ovšem ani dvourotorový vrtulník se souosými, protiběžnými rotory, nebude rychlejší s tlačnou vrtulí, než bez ní. Raider není rychlejší než Black Shark. Ale nemusí se tolik naklánět dopředu kvůli tomu, aby té rychlosti dosáhl. To je smysl toho, proč to u Sikorského zkoušejí takhle.
Dvourotorový se souosými protiběžnými je totiž zase limitován něčím jiným - a to totiž tím, že postupující listy se pohybují, "mávají" nahoru a ustupující dolů. Listy jsou uloženy tak, že mohou jednak mávat vodorovně, a jednak svisle. Při tom se plynule mění jejich úhel nastavení, takže odstředivá síla a aerodynamické síly se je snaží naopak udržet v tom středním postavení. Ale mávat tímto zp. musí, jinak by se zlomily nebo utrhly z uložení. Těch držkopádů než se na tohle došlo... :)
No a zde je potíž. Když se budeme snažit dát dostatek prostoru listům pro mávání, tak budeme mít daleko rotorové hlavy, tedy tu horní hodně vysoko než tu spodní a tu vysoko nad trupem. No a to samozřejmě komplikuje pevnostní vztahy apod. protože dlouhá hřídel rovná se velké páky, velké bočné pohyby... samej problém :) Viz právě Čornaja Akula, jak to má vysoko a jaké s tím mají Rusi problémy.
Jak říká přísloví, vrtulníky nelítají protože nic tak příšerného lítat nemůže - ale jsou tak škaredé, že je Země na sobě nesnese... :D

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 4/8/2018, 11:45
od skelet
Flying banana? Ten byl vyřazen před 59 lety?

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 4/8/2018, 12:54
od Skeptik
Myslím, že Alfík měl na mysli Chinook s jeho 315 km/h

Jinak Valor jde +/- již prošlapanou cestou ... viz Osprey
Defiant, to je jiná. Az na pár pokusů a demonstrátorů je to zcela nová cesta. Může to jít dobře, spíše ale ne. Ve finále bude záležet na množství peněz, které se do toho pošle. Uvidíme.

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 4/8/2018, 13:00
od skelet
Defiant je vicemenr taky proverena cestam s touto koncepci uz sikorski experimentoval, byt tehdy nemel toacbou vrtuli, ale dvojici proudovych motoru. Vicemene oba oprasili stare koncepty

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 4/8/2018, 13:44
od Skeptik
Experimentoval, to ano.
Ale experimentovat a dovést do sériové produkce jsou dvě zcela odlišné kategorie.

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 4/8/2018, 14:08
od Rase
Me prijde prave Valor, jako komplikovanejsi a neprozkoumana technologie a jsem tedy rad ze slape. Funkce je dost odlisna nez Osprey, byt vzhled je podobny

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 4/8/2018, 14:44
od skelet
Skeptik: pokud to bereš takhle, tak Valor a V-22 jsou obdobné, ale rozdílné koncepce. Není v tom rozdíl mezi Defiantem a S-69

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 5/8/2018, 00:16
od Alfik
Skeptik píše:Myslím, že Alfík měl na mysli Chinook s jeho 315 km/h
Mea culpa - vskutku jsem myslel Chinook :)

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 28/1/2019, 17:13
od HONZIK11
Toz super rychlik, na to, ze to je vrtulove 2v jednom poletadlo to tedy je. O vrtulniku nemluve. V teto kategorii jsou v Americe zrejme dlouho nedostizni.
https://www.armadninoviny.cz/rekord-let ... 18-km.html
Na tento typ bych si ja osobne pockal do vyzbroje naseho vrtulnikoveho letectva. Litat zatim mame s cim, uvazovane nahrady nasich Milu nic neprinesou. To je ale jina liga,nádherná a technickymi parametry o generaci pred vsim.

Re: Bell V-280 Valor

Napsal: 28/1/2019, 17:50
od Skeptik
Armádní noviny sice píší, že dosáhl 518 km/h, ale v té PR prezentaci se uvádí "True Air Speed 250 kt" což je "jen" 463 km/h.
Kde je chyba?
HONZIK11 píše:Na tento typ bych si ja osobne pockal do vyzbroje naseho vrtulnikoveho letectva. Litat zatim mame s cim, uvazovane nahrady nasich Milu nic neprinesou.
Myslím, že naše Mi-171Š by dalších 30 let asi vydržely, ale ty Mi-17 určitě ne.