Dolet UAV se běžně udává jako vzdálenost, na kterou se může stroj vzdálit od řídící stanice, na kterou s ní má ještě spojení, po kterém je ho možno ovládat bez omezení. V tomto případě je to tedy kruh o poloměru 200 km se středem v místě operátora. Je to ale samozřejmě spíše jen teoretická hodnota, reálná záleží na konkrétním prostředí v jakém UAV operuje.
Primoco UAV
Re: Primoco UAV

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Primoco UAV
Jinými slovy může po dobu 15 hodin opisovat kružnici ve vzdálenosti 200 km od řídící stanice 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Primoco UAV
200km nie je veľa. Zaujímalo by ma v akom prostredi/počasí je to tých 200km. Ci hustá oblascost, hmla, búrka, lesnaty terén nemajú vplyv na dosah riadenia.
Ale keďže ma SR - UA hranica tuším 98km a je mimoriadne prísne stráženia, tak to asi bude stačiť. SR si svoje záväzky voči Shengenu plní na120%.
Ale keďže ma SR - UA hranica tuším 98km a je mimoriadne prísne stráženia, tak to asi bude stačiť. SR si svoje záväzky voči Shengenu plní na120%.
Re: Primoco UAV
Chlapi dik za vysvetlenie.
Vzhladom na to, ze nasa vychodna hranica je hornata (do 1300 m.n.m) a hlavne ma velke prevysenia, myslim ze sa na tych 200 km asi nedostaneme. Kvoli kvalite signalu.
Vzhladom na to, ze nasa vychodna hranica je hornata (do 1300 m.n.m) a hlavne ma velke prevysenia, myslim ze sa na tych 200 km asi nedostaneme. Kvoli kvalite signalu.
Re: Primoco UAV
Tak jako si letadla prodlužují dolet tankováním ve vzduchu, UAV tak činí pomocí retranslace. Stačí mít vhodně umístěné radiostanice. Navíc můžeš jako retranslační použít jiné UAV. A finálně může zapojit i telekomunikační družice a dolet je potom "neomezený".
Obecně se dosah radiostanic bere, že v prostoru není nic, co by mohlo signál rušit, ale současně se nepočítá s příhodnými podmínkami, které mohou dosah prodlužovat. Takže vše co jsi vyjmenoval dosah ovlivňuje a mění oproti udávané hodnotě.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Primoco UAV
Tak si trochu zauvazujme. Na vychodnej hranici je len jedno centralne polozene letisko, ktore by prevadzke tychto dronov vyhovovalo - stare praskarske letisko Jasenov. 300 m beton. Lezi vo vyske 155 m.n.m., pricom najvyssi vrch na hraniciach zo slovenskej strany Kremenec ma vysku ca. 1221 m.n.m., z polskej strany Wielka Rawka 1307 m.n.m. De facto cely priestor severne od Jasenova tvoria hory, na juh je rovina. Ak fakt pojdu do Jasenova, nejaku formu retlanzacie by zvolit asi mali. Ale tak zas mozno to vymyslia uplne inak.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Primoco UAV
Prinoco potrebuje 600 metrov.
Nákup tohto typu drona pre ochranu východnej hranice je absolútna blbosť.
Nákup tohto typu drona pre ochranu východnej hranice je absolútna blbosť.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Primoco UAV
Pretože porebuje runway. Videl si niekedy východnú hranicu?
Mal byť vybraný systém s katapultom a pristanim do siete ci na padáku.
Mal byť vybraný systém s katapultom a pristanim do siete ci na padáku.
Re: Primoco UAV
Tak zase na vychodnej hranici je aj letisko Svidnik, ktore je velmi dobre vybavene na taketo pouzitie. Jeho problem je decentralnost, kedze je takmer pri polskych hraniciach. Inak ano, teren na vychodnej hranici je tazky.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Primoco UAV
A mame vo Svidníku príslušné oddelenie?
Mimochodom Svidník je tiež celkom ďaleko.
Byť to katapult, pustia si dron niekde z pola v Sobranciach a nie su závislí od letiska.
Proste zla volba. Nic to nemá s kvalitami Primoca, to posúdiť neviem.
Mal to však byť iný dron.
Mimochodom Svidník je tiež celkom ďaleko.
Byť to katapult, pustia si dron niekde z pola v Sobranciach a nie su závislí od letiska.
Proste zla volba. Nic to nemá s kvalitami Primoca, to posúdiť neviem.
Mal to však byť iný dron.
Re: Primoco UAV
Katapult vs optika, maximální cestovní rychlost, nosnost apod. Vše souvisí se vším. No tak potřebuje dráhu, je to dron jiné kategorie. Zas bych ze svých nedělal takový blbce. Dron je takový jaký chtěj. 15 hodin ve vzduchu. Řídící stanoviště předpokládám je otázka jednoho dvou kontejnerů, na MANU klidně, abys furt nekňoural
. Protože kňouráš. Nebo víš co, dej sem svojí konkrétní představu. Pak to můžem seriózně porovnat. Tohle je o ničem.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Primoco UAV
Odkud jste vzali tech 600m startovaci drahy?
Re: Primoco UAV
Je to 300 m Honzo. A trávu to bude také umět, respektive proč by nemělo.
https://uav-stol.com/cs/primoco-uav-one-150/
https://uav-stol.com/cs/primoco-uav-one-150/


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Primoco UAV
Dodány budou dva bezpilotní letouny Primoco One 150, se kterými český výrobce na Slovensku vyhrál veřejnou soutěž. Tyto stroje díky nízké spotřebě nabízejí výdrž ve vzduchu po dobu až 15 hodin, dolet až 200 kilometrů a dostup maximálně do výšky 3000 metrů. Cestovní rychlost stroje dosahuje nejvýše 150 km/h. Pro vzlet a přistání jim stačí dráha o délce 600 metrů.
Re: Primoco UAV
Ptam se na zaklade Jurajova prispevku.Juraj Tichý píše: ↑11/12/2022, 16:16 Prinoco potrebuje 600 metrov.
Nákup tohto typu drona pre ochranu východnej hranice je absolútna blbosť.
Navic tech 300m je maximum udavane pro vzlet a pristani v plne automatickem rezimu.
Lze s nim vzletnout na draze v jinem modu na draze desitek metru.
Re: Primoco UAV
Ak to zvlada 300 m na vzlet a pristatie, tak by v zasade nemal byt problem ho masadit vo Vychodnych Karpatoch na hranici.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Primoco UAV
Pokiaľ bude upravená draha. Sneží= nelietame. Možno tak z Košíc.
RQ-7 600 by bolo lepšie riešenie.
Bohužiaľ miesto rokovacieho konania sa rozhodli ísť obstarávaním. Predpokladam že uchádzač bol len jeden.
RQ-7 600 by bolo lepšie riešenie.
Bohužiaľ miesto rokovacieho konania sa rozhodli ísť obstarávaním. Predpokladam že uchádzač bol len jeden.
Re: Primoco UAV
Tak niekto im to tam traktorom prebehne. Skor sa obavam toho, ci MV ma nejaky pravny vztah k nejakemu letisku.
Re: Primoco UAV
Pokud sněží máme lyže.
ten Shadow 600 dobré. Ale jestli jsem si to celé nyní prohlédl tak se mi to to celé jeví jako koupě systému, čtyři éra plus jedno záložní, katapult, vozidla atd. Jednotková cena za kus dronu 632 000,- dolarů. Systémová kusová cca 1 000 000,- dolarů v cenách 2020. https://www.defensedaily.com/topic/rq-7-shadow/
V přepočtu na koruny to je za dva kousky (otázka, jestli to takhle vůbec prodaj) 46 000 000,-Kč (rok 2020) a dva kousky od Čechů máš za 41 000 000,-Kč (rok 2022).
No a pak tady máš pár set km od sebe výrobce, který ti prodá výkonnostně v podstatě to samé. Asi nelze říct, že to je výběhovej model. Policajti se asi nebudou muset učit s katapultem, proč taky, že jo. Je to pro policajty. Ne pro vojáky. Takže jediný argument pro a proti je katapult. Jestli si to vaši policajti obhájí třeba před Arthurem, tak proč ne. Klidně si toho Shadowa pořiďte. Podle mne je to na hlídkovou policejní pohraniční službu moc složité. Vidíš problém kde žádný není.
Edit: a ještě mne napadlo, co certifikace pro civilní provoz?
ten Shadow 600 dobré. Ale jestli jsem si to celé nyní prohlédl tak se mi to to celé jeví jako koupě systému, čtyři éra plus jedno záložní, katapult, vozidla atd. Jednotková cena za kus dronu 632 000,- dolarů. Systémová kusová cca 1 000 000,- dolarů v cenách 2020. https://www.defensedaily.com/topic/rq-7-shadow/
V přepočtu na koruny to je za dva kousky (otázka, jestli to takhle vůbec prodaj) 46 000 000,-Kč (rok 2020) a dva kousky od Čechů máš za 41 000 000,-Kč (rok 2022).
No a pak tady máš pár set km od sebe výrobce, který ti prodá výkonnostně v podstatě to samé. Asi nelze říct, že to je výběhovej model. Policajti se asi nebudou muset učit s katapultem, proč taky, že jo. Je to pro policajty. Ne pro vojáky. Takže jediný argument pro a proti je katapult. Jestli si to vaši policajti obhájí třeba před Arthurem, tak proč ne. Klidně si toho Shadowa pořiďte. Podle mne je to na hlídkovou policejní pohraniční službu moc složité. Vidíš problém kde žádný není.
Edit: a ještě mne napadlo, co certifikace pro civilní provoz?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"