Stránka 3 z 145

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 15:00
od skelet
Niko: nemůžu to nechat tak, když s tím furt operuješ :mrgreen:
Tebou postovaný článek potrvzuje ten můj "urban legend", který jak je uvedeno ve vlákně o JAS-39, hovoří o BVR. Ale abys s tím stále neargumentoval, tak bys musel:
a) přečíst onu urban legend ve vlákně o JAS-39
b) pochopit nadsázku.

Ale chápu, že se budeš přít dál, bo F-16. :roll:

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 15:04
od Kouzelnik
Tohle téma je horký favorit na uzamknutí. ?48? hodin.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 16:01
od niko
Ok skelet. Takze vlastne z casti clanku o bwr bola extrahovana nadradenost nad F-16, k tomu domysleni Poliaci a Block 52 a mas tu svoju urban legend. Ok. Tak aspon sme prisli na to, odkial ten blud je. Inak kedy ceske Gripeny naposledy cvicili vzdusny boj s Poliakmi vlastne ?

Skelet dam ti dobru radu. Snaz sa nehejtovat si vlakna a nebudu ta ludia nabadat aby sa uzamklo vlakno k voli tebe samemu. Teda kvoli hejtu vyvolanom moderatorom :roll:

Inak skelet mame tu pravidla fora a teda jasne pravidla ako mas odcitovat komunikaciu z vedlajsieho vlakna na ktore sa odvolavas. :roll:

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 16:06
od Julesak
Ty si to "nadsádzka, nechytať za slovo" prehliadol?

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 16:17
od skelet
vzdávám to :mrgreen: :mrgreen:
edit:
Kouzelník: Gripen party zní zajímavě, ale otázkou je jestli by to na výcvik mělo lepší dopad. Pro piloty bude asi lepší poměřování s neGripenovskými bojovými letouny, navíc když s maďarskými Gripeny se minimálně setkávají během setkání Tygřích letek. Osobně si myslím, že spousta věcí po kterých voláš v reálu funguje

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 16:18
od niko
Julesak a ty moj koment na sovinisticke kecy tiez ? Ci kde tu sme uz zeby tu admini mali taketo reci ?

Co sa tyka tej urban legend. Nechapem naco to tu skelet toci do dalsich a dalsich kol,.ked je evidentne, ze je to somarina. :roll:

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 16:25
od skelet
Musím se omluvit za tuto větu
Ale už nebude stačit ani na polské F-16C/D, které si nyní naši piloti dávají "k snídani" (nadsázka, nechytat za slovíčko).
bohužel nejsou všichni lidé vybaveni smyslem pro nadsázku, a tak ji musím politicky korektně upravit. Tedy:

Ale už nebude stačit ani na polské F-16C/D, které jsou schopni naši piloti simulačně sestřelovat v rámci nácviku boje BVR.

Doufám, že to tím tuhle trapnou chvilku ukončí

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 16:33
od niko
Ty by si sa skelet hlavne za tych Slovakov mal ospravedlnit. :roll:Ale nechajme to uz tak.

Tie nacviky s Poliakmi fakt prebehli, ci je to myslene teoreticky ?

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 16:40
od skelet
skelet píše:Takže info od člena pozemního personálu v Čáslavi. K dnešnímu dni máme:
- 5x Gripen v Estonsku, 3x hotovost, 2x plánované opravy, 1x neplánovaná oprava. Prakticky máme 12letuschopných, 8 bojeschopných
- dopravák vidí Gripen po modernizaci software na 120-150mil
- BVR souboje s polskými F-16C/D naši vyhrávají (údajně jsou schopni zaměřit F-16 letící nad Krkonošemi už z Pardubic). Poláci je údajně na stejnou vzdálenost nevidí. (letová hladina kolem 10tisíc metrů)
- Poláci mají problém s dodacími termíny na náhradními díly, kdy na některé čekají až rok.
- na jednu mašinu mají až 2x tolik lidí
- jediná výhoda jejich F-16 je rychlý start motoru, ale pak je technici stejně musí obcházet
Gripen dle mého zdroje lépe vymyšlený.

edit: některé věci mě překvapily. A doufejme, že se u nás F-16 neobjeví ..
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=293993#p293993

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 16:44
od Ejdou Rotacak
ano, probíhaly. Už to píšu taky po několikáte, Skelet nemá absolutně žádnou potřebu si z někoho utahovat, nebo vytahovat na povrch nějaké subjektivní pocity. Na Čáslav mám od dětství také dost silné
citové vazby, ty chalpi z letiště znám - když jim ukážeš ho*no, tak ti zcela racionálně odpoví, že smrdí - čáslavký i polský, jsou to realisti. Nebuď tak ublížený, zbytečně to potvrzuje lidová rčení.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 17:06
od Scotty87
České Gripeny mají ještě potenciál k prakticky okamžitému zlepšení. Pokud jim pořídí přilbové zaměřovače a střely Meteor plus AIM-9X. Takhle vyzbrojený Gripen by byl vážný soupeř pro většinu současných letadel.
Nechápu proč armáda nepořídila přilbové zaměřovače současně s přechodem na MS-20. Po nákupu nových vrtulníků budou mít vrtulníkáři paradoxně lepší přilby než stíhací piloti.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 17:13
od niko
Scotty87 píše:České Gripeny mají ještě potenciál k prakticky okamžitému zlepšení. Pokud jim pořídí přilbové zaměřovače a střely Meteor plus AIM-9X. Takhle vyzbrojený Gripen by byl vážný soupeř pro většinu současných letadel.
Toto je sväta pravda. Hlavne tie prilbove zameriavace uz mali byt nakupene davno.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 17:36
od Wasp
Gripen C dokáže porazit stroj s modernější výzbrojí a s více zkušeným pilotem, jako je F-16C USAF. Žádné rozsekávání Gripenů tam není. To o polských F-16 Block 50/52 +,- nebo co to vlastně u nich létá, o tom psali asi tři lidi nezávisle na sobě.
Prostě z toho cítím že F-16 nemůže porazit nic, na tož levnější letadlo které SK mohlo mít.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 18:53
od Kouzelnik
Wasp píše: Prostě z toho cítím že F-16 nemůže porazit nic, na tož levnější letadlo které SK mohlo mít.
Které z těch dvou alternativních mohlo být levnější než Vipery? https://dennikn.sk/886625/ake-stihacky- ... asi-vyhra/?

A máš zdroj ze kterého vyplývá, že další alternativy mohly být levnější než ten balíček Viperů pro OSSR?

Tím netvrdím, že zboží od LM je levné ( viz komentář k sérii zakázek ve kterých byli asi levnější konkurenční nabídky: https://www.flightglobal.com/news/artic ... ts-452959/). Jde mi o konkrétní zdroj že fakt ten balíček Viperů byl nejdražší nabídka.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 22:37
od niko
Kouzelnik: Realny zdroj, ktory by dokazoval, ze pre Slovensko ponuknuty Gripen C by bol lacnejsi ako F-16 B70 neexistuje. Ze bol Viper pre Slovensko vyhodnejsi tvrdil slovensky premier, minister obrany, velitel vzdusnych sil a urad hodnoty za peniaze. Dokonca som tu daval clanok, kde vyhodnost Viperu pred Gripenom opisovala aj rakuska strana. Ale to len tak mimochodom a vratme sa na Slovensko. Obchod vtedy zastresovala mimoriadne nepopularna strana SNS a tak sa medialne opoziciou povedalo, ze vsetky institucie cez ktore to preslo boli skorumpovane. Pricom podstata korupcie mala spocivat v tom, ze sa predlzi prevadzka Migov a tym sa s Rusmi predlzi abonentna zmluva. Dovod bol ten, ze Vipery pridu o rok a pol neskor ako Gripeny. No a tiez bola korupcia videna v zadani LOTN zakazky na opravu Viperov. Robili sa rozne konstrukcie o moznych prostrednikoch atd. Z mojho pohladu take varenie z vody. No a potom sa zacalo to s tymi skolami a nemocnicami a chorymi detickami z coho si tu robime srandu dodnes. Proste velky medialny humbuk. Jediny, koho ale vieme realne zazdrojovat, ze tvrdil ze Gripeny mali lepsiu ponuku ako Vipery bol svedsky SAAB. Ostatni tvrdili opak.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 22:39
od Vestly
Pokial viem Amici sa museli dost obmedzovat (zakaz pouzivania prilbovych zameriavacov [tie maju aj Polske F-16.. ] a pod.). Inak povedane, ak Poliaci vypli polovicu systemov v mene fair-play tak si Gripeny C mozno zalietali.
Kouzelnik píše:Které z těch dvou alternativních mohlo být levnější než Vipery?
V jednom z vladnych dokumentov k nakupu F-16 bolo, ze MOSR si od Rusov vypytalo cenovu ponuku na Mig-29M.
Tie stoja cca 40m/kus (Egypt nakupil 46 kusov za 2 miliardy dolarov). Avsak tato ponuka bolo politicky nepriechodna.
Tym padom zostali Gripeny a Vipery a tam je rozdiel ceny minimalny (podla MOSR v prospech Viperov). Neviem do akej miery su vypocty MOSR hodnoverne, ale budme uprimni, Gripen C je uz davno za zenitom zatial co Viper je najmodernejsie lietadlo 4 generacie, takze tak.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 13/9/2019, 23:25
od kozlustechnykus
Pulka systemu se musi vypinat, aby si chudacek Gripenek zalital a to ten uberstroj jeste ani nemaji :mrgreen:

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 14/9/2019, 11:33
od HONZIK11
:D

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 14/9/2019, 11:34
od HONZIK11
Možná, že to jsou data z trenažéru. Je už na Slovensku?

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí

Napsal: 14/9/2019, 11:34
od HONZIK11
Trvá to desetiletí než pilot sroste se strojem a vytvoří jeden celek.
Jinak je to jenom stroj se svou aerodynamickou koncepci a softem, který umožní nebo neumožní využít
celou letovou obálku se všemi důsledky,napriklad, rychle se opotrebujici drak letounu vlivem přetížení. To jsou hraniční režimy, které se používají až když hoří koudel u prdele.
F16 a delty Gripen mají natolik odlišné letové obálky, že vyhraje taktika v blízkém souboji a klidně si vsadím na Gripena. Ve vzdáleném hraje roli výzbroj a informatika viz mild a vstupní info ze všech podruznych databázi. Letadlo je jen nosič, příjemce a editor celého komplexního systému. Když ho daný stát nemá vybudovaný ani sofistikované letounove radary nepomohou neb se v konfliktu zapínáji opravdu velice omezene,spise jiz v navadecim rezimu nez prehledovem.
Evropské Delty neexistují bezdůvodně. Za prvé jsou universální co se užití týká, stihac i bombardér zároveň.Pozn. Vliv obrovské pevnosti styku křídla samotneho a jeho kotvení v trupu. Jeho aerodynamika je zcela jiná než klasická konstrukce. Kachní konstrukce výškoky umožňuje zvětšit účinnost křídla ve všech uhlech náběhu a prakticky není nutný vektorovány tah motoru.
Takový letoun může překvapit letoun obvykle koncepce kdykoliv se mu zamane svym nepředpokládánym obratem, záleží jen na aktivizaci speciálních režimu FBW.
https://youtu.be/DBJLFVUD_NI

Otázkou je zda výrobce umožní uživatelům použít tento režim.