Stránka 3 z 19

Napsal: 4/11/2005, 02:25
od Lord
tak, tak souhlas s fatalem, Me 262 měl především likvidovat bombardéry, před nepřátelskými stíhačkami ho zas chránila jeho rychlost. Každopádně jeho masový nasazení by zamíchalo kartami.

Co se týče B-29, tak ten mohl dosahovat vyšších výšek než B-17 takže určitá pasivní obrana, ovšem ke konci války měli spojenci stejně převahu ve všem.

Napsal: 4/11/2005, 09:35
od M1A2 Abrams
fatale píše:stihacky byly nemcum ukradeny, ty jim nenadelali tolik skody, jim slo hlavne o buffy a tam by se me262 celkem chytal...
Lenže tie stíhačky,ktoré im mohli byť ikradnuté im ničili všetko čo sa dostalo do vzduchu a teda aj Me 262ky. A nehovorte mi teraz,že iba pri pristávaní a vzlete,lebo aj keby to bola jediná možnosť Me 262 zostreliť, tak možnosť zostreliť ten váš zázračný tryskáč je až príliš velká. Stačilo vyslať P-51 v predstihu pred blížiacim sa zväzom,aby lietali nad územím odkial najčastejšie Me 262 štartovali a bombardéry boli v suchu. Lebo ak by skúsili 262ky vzlietnuť P-51 by ich boli zostrelili a pokým by tam tie Mustangy krúžili tak by si Me 262 ani nepípli.

Napsal: 4/11/2005, 09:48
od Atlantis
Jasně, Němci nechají P-51 kroužit uvnitř Německa nad přistávacíma dráhama. To by se jim asi moc nelíbilo. A tady by s tím i něco dělat mohly.

B-29 by nebyla hlavní výhoda jen výška (8500m), ale i rychlost (570km/h oproti necelým 400km/h u B-1/24). A máš pravdu, vysokorychlostní 20mm dvojče by se Me-262 s pomaloúsťovými 30mm kanóny asi moc nelíbilo.

Napsal: 4/11/2005, 09:55
od M1A2 Abrams
hej? a čo by s tým mohli spraviť? Maximálne poslať proti P-51 piestové stíhačky. A nepovedal som priamo krúžiť nad plochami!
Ale ide o klasický letecký útok, ked sa pošle stíhací predvoj,ktorý zamestná nepriatelských stíhačov ešte pred príletom bombardérov. A ked priletia bombardéry ich stíhací doprovod už nebude musieť bojovať s tolkými stíhačkami,takže sa bude môcť opäť zniesť dole a ničiť to čo sa pokúsi vzlietnuť.

Napsal: 4/11/2005, 10:07
od Atlantis
Ani maíci neměli tolik stíhaček. A právě, poslat pístové stíhačky na ochranu. Navíc německé radary by tyhle letouny vcelku rychle vyhmátly i jejich pravděpodobné cíle a pak by něco sestřelovaly jen horko těžko. dostávat se přes celé německé PVO nad letiště, překonat PVO letiště samotného, to by chtělo pořádné nervy i štěstí. Zlášť když by museli útočit poměrně v malé výšce za střelby všeho, co by němci měli po ruce. Nene, myslím, že jediné, co by šlo dělat by bhyla extrémě silná stíhací ochrana kolem svazu, to by snad mohlo Me-262 zastavit. Navíc B-29 měli vlastní radar na palubě, takže by je mohli lokalizovat nějakou dobu předtím. A po minutě střemhlavého letu by i P-51 byla na chvíli stejně rychlá jako Me-262 dohánějící svaz.

Napsal: 4/11/2005, 10:46
od M1A2 Abrams
Ale nejde o to,že museli niečo zostreliť, stačilo zabrániť vzletu. Ked zabránia vzletu stíhačiek, tak bombardéry si môžu v pohode vybombardovať trebárs továreň na motory alebo iné súčasti motorov.
Inak nevidím žiaden rozdiel medzi tým čo sa robilo v skutočnosti a tým čo navrhujem. Aj počas náletov bombardérov stíhačky zleteli nižšie a útočili na pozemné ciele alebo na lietadlá čo sa niedke dole motali. Takže tí stíhčai čo leteli so zväzom bombardérov tiež museli prekonávať pobrežnú PVO a potom aj PVO čo bola nad Nemeckom a nad istými cielmi. Takže to či leteli s bombardérmi alebo bez nich ich nijak o PVO neukrátilo ani im ju nepridalo.

Napsal: 4/11/2005, 12:27
od Haness
Lord píše:tak, tak souhlas s fatalem, Me 262 měl především likvidovat bombardéry, před nepřátelskými stíhačkami ho zas chránila jeho rychlost. Každopádně jeho masový nasazení by zamíchalo kartami.
Vždyť už Hitler chtěl aby se Me-262 orientoval hlavně na útoky proti pozemním jednotkám, proto byly nasazovány, nebo se němci snažili nasazovat jako krytí Me-262 klasické vrtulové stíhačky pže Me-262 se do boje s nima moc nehodily.

Napsal: 4/11/2005, 12:27
od Fatale
Ale vzdyt to se delo, americkej doprovod nesedel u kachen jako trotli, nebyla to takovahle pasivni ochrana, naopak amici praktikovali aktivni ochranu, to znamena, ze litali daleko dopredu pred svaz (ale i za nej a vedle nej), coz bylo urcite to nejlepsi, protoze ikdyz uz by utocniky nedohnali, tak alespon byl cas varovat skupinu, ze se blizi nebezpeci, tohle meli americani celkem promakly...

btw: nejak zapominas, ze nemci meli radary, takze VZDYCKY mohli vletnout driv, nez dorazili utocnici...

Napsal: 4/11/2005, 12:29
od Fatale
Haness píše:Vždyť už Hitler chtěl aby se Me-262 orientoval hlavně na útoky proti pozemním jednotkám, proto byly nasazovány, nebo se němci snažili nasazovat jako krytí Me-262 klasické vrtulové stíhačky pže Me-262 se do boje s nima moc nehodily.
Hitler byl pitomec, v dobe, o ktery se bavime, mel 262 na starosti Galland a to byl jinej pasek...

Napsal: 4/11/2005, 13:16
od Atlantis
Právě. Pravděpodobně bz muselz probíhat stíhací sweepz od rána do večera a ani pak není jisté, že bz y nějakého letiště nějaká JG neoídstartovala a neyačala dělat paseku. Yvlášť při velkých počtech.

Napsal: 4/11/2005, 13:24
od Fatale
to nejak nechapu :?: (a neni to tema z/y :wink: )

Napsal: 4/11/2005, 16:08
od M1A2 Abrams
Atlantis píše:Právě. Pravděpodobně bz muselz probíhat stíhací sweepz od rána do večera a ani pak není jisté, že bz y nějakého letiště nějaká JG neoídstartovala a neyačala dělat paseku. Yvlášť při velkých počtech.
Prečo by museli prebehať sweepy celý deň? teda ak som to dobre rozlúštil :wink:

Napsal: 4/11/2005, 16:44
od Fatale
Galland byl prave proti tomu, aby se litalo celej den s malym poctem letadel, on naopak prosazoval mohutne jednorazove akce s co nejvetsim poctem letadel, to byla podle neho jedina spravna cesta, jak zabranit americkym naletum. 10-20 stihacek dokaze cvr zahnat a sundat, kdyz jich bude najednou ale 300, nebudou mit sanci ochranit celej svaz, to byla jeho idea...

Napsal: 4/11/2005, 18:04
od Lord
A idea to byla správná. Jedině nasazovat velké formace letadel, to mělo úspěch, když amíci chtěli bombardovat ve dne, Britové zas v noci, protože říkají, že jinak mají velké ztráty, amíci že zas denní bombardování je přesnější, věřili si, že B-17 má mohutnou obrannou výzbroj, že svazy budou schopny operovat hluboku v nepřátelském týlu bez stíhací ochrany - tehdy nebyly k dispozici ještě stíhačky s velkým doletem, aby mohly bombardéry doprovázet, zpočátku tedy amíci vcelku nerušeně operovali ve dne, neboť Němci se skutečně zalekli obranné výzbroje B-17, ovšem později vymysleli Němci novou taktiku - nasazovat proti amíkům velké formace stíhaček ... a tu najednou začali mít bobíci velké ztráty!

Napsal: 5/11/2005, 07:07
od YAMATO
Velké ano, ale zdaleka ne takové, jako byly potřeba. Jistě, byly zde jednotlivé úspěchy, ale průměrné procento ztrát by se muselo zněkolikanásobit, aby bylo dosaženo požadovaného účinku. A takové ztráty by musely být dosahovány po dostatečně dlouhou dobu. LW neměla prostředky na něco takového...

Napsal: 5/11/2005, 10:42
od Atlantis
Ne velké? Schweifurt, Řezno...to pouštělo amíkům pořádně žilou. (2% na jedennálet je už přeci jen trošku moc).

Možná, že to je idea správná, ale v Bitvě o Br. vyhráli paradoxně britové v tom, že se pouštěly malé skupinky domnohem většího nepřítele a to neustále (Dauningova metoda). Proč to?

A každopádně Me-262 měli mimo jiné i za úkol odlákávat stíhací ochranu, aby se zálohy pístových mohly vrhnout n bombardéry a sundávat je třeba i raketami.

M1A2: No aby kompletně pacifikovaly možnosti vzletů. A stejně jak bylo právě podotknuto, by radary zachytili stíhače před tím a Me-262 by mohly v pohodě vzlétnout včas.

Napsal: 5/11/2005, 11:26
od Fatale
Atlantis píše:Ne velké? Schweifurt, Řezno...to pouštělo amíkům pořádně žilou. (2% na jedennálet je už přeci jen trošku moc).
tam byly ztraty myslim mnohem vetsi...
Atlantis píše: Možná, že to je idea správná, ale v Bitvě o Br. vyhráli paradoxně britové v tom, že se pouštěly malé skupinky domnohem většího nepřítele a to neustále (Dauningova metoda). Proč to?
prave ze ne, to delali ze zacatku, ale pak prisli taky s utokem treba 3 peruti najednou, jasne, nebyla to velka skupina co do poctu, ale byla to velika skupina na moznosti RAF ty doby...
Uz x-krat bylo popsano, jak Spitfiry mely za ukol zabavit CVR a Hurricany se poustely do bombarderu... ikdyz v praxi to bylo asi stejne vsichni na vsechny ;o)

Napsal: 5/11/2005, 12:36
od M1A2 Abrams
Atlantis píše: M1A2: No aby kompletně pacifikovaly možnosti vzletů. A stejně jak bylo právě podotknuto, by radary zachytili stíhače před tím a Me-262 by mohly v pohodě vzlétnout včas.
neviem aký zmysel by malo robiť sweepy celý deň. Ja hovorím,že úlohou stíhačov by bolo zabrániť vzlietnuť stíhačkám,nie ich úplne pacifikovať a to je rozdiel.
A prečo sem teraz prosím ťa pletieš radary? Ak si prečítaš predchádzajúcu debatu tak zistíš,že Me 262 proti Mustangom vo vzdušnom súboji nemalo šancu na úspech. A čo aj keby 262 vzlietly? (čo je síce nepravdepodobné,ťažko by nasadzovali 262 proti stíhačkám). Keby vzlietli proti stíhaciemu predvoju tak nebudú môcť vzlietnuť včas proti bombardérom-to je predsa logické. Ked tu tak spomíname BoB tak tam mali Nemci takú istú taktiku.
Atlantis píše:Možná, že to je idea správná, ale v Bitvě o Br. vyhráli paradoxně britové v tom, že se pouštěly malé skupinky domnohem většího nepřítele a to neustále (Dauningova metoda). Proč to?
Hmm, ja som myslel,že briti mali preto úspech lebo nemeckí stíhači mali zviazané ruky tým,že museli robiť tesný "telesný" doprovod bombardérov a tak na nejaké velké súboje so stíhačmi mohli zabudnúť. A Britskí stíhači sa zasa zámerne vyhýbali súboju so stíhačmi. A popri tom tam bolo ešte mnoho faktorov ktoré hrali proti Nemeckým náletom.
A to,že útoky stíhačov začali byť skutočne efektívne až ked sa použili koncentrované sily,nebudem ani hovoriť.

Napsal: 5/11/2005, 14:33
od Fatale
Ak si prečítaš predchádzajúcu debatu tak zistíš,že Me 262 proti Mustangom vo vzdušnom súboji nemalo šancu na úspech
pokud to beres takhle, tak to ale plati i opacne, ze P51 nemely proti 262 sanci :wink:

Napsal: 5/11/2005, 14:48
od M1A2 Abrams
Dobre trebárs nemali, tak ale aspoň by okolo seba krúžili a snažili sa neúspešne jeden druhého zostreliť :) Teda P-51 by krúžil, Me 262 by uťahoval veeeeeelké oblúky :)