
Airbus Maveric
Re: Airbus Maveric
V strede nieje strop vyššie pretože sú tam také isté skrínky na príručnú batožinu do ktorej musia dosiahnuť aj pasažieri "bežného" vzrastu tak isto ako do skriniek u okien. Takže stiesnenosť sa bude možno vytvárať len tou blízkosťou bočnej steny. Efekt "katedrála" v strede nehrozí, máte nad hlavou boxy.


Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Airbus Maveric
Predikovať množstvo cestujúcich na rok 2037 je dosť neistá záležitosť. Ale fakt je že aj keby bol stále mierny rast počtu cestujúcich tak aj tak dochádza k tej zmene koncepcie letov a zákazník častejšie vyžaduje lety bez presedania a preto majú problém veľkokapacitné lietadlá so svojím uplatnením. Dokonca bolo niekde písané že je lacnejšie poslať za sebou dne menšie lietadlá ako jednu A380ku.Kouzelnik píše:..
Ovšem netuším jestli fakt jsou reálné ty předpovědi IATA o mírném, ale setrvalém nárůstu cestujících, bo třebas fakt bude reálné, že začne normálně fungovat letiště Praha-východ (=neofiko název pro letiště v Pardubicích)
https://www.iata.org/en/pressroom/pr/2018-10-24-02/
No a končí to potom takto.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... f6b220ee8/První obří letoun Airbus A380, který byl nasazen do provozu v roce 2007, čeká recyklace.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Airbus Maveric
No hlavne treba brat do uvahy pripravovanu CO2 dan na keatke a stredne lety. To asi dost zamiesa karty. Kratke vzdialenosti skor, ci neskor v Europe preberu nocne vlaky a rychlovlaky.
- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Airbus Maveric
Pokud budeme ty ekoteroristy dal poslouchat, tak pohrbi veskerou leteckou dopravu v EU.
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
Re: Airbus Maveric
A tak lietat na kratke trate (1 h) je v podstate v modernych krajinach zbytocnost pri ich vlakovej sieti. Vhodne akurat tak mozno na sluzobne cesty. To nech kludne zatazia tou CO2 danou. Stredne (do 3 h) a dlhe (nad 3 h) trate su dnes nenahraditelne inym dopravnym prostriedkom. A tie sa zdanovat nebudu. Ako pozeram na Maverica, tak ten ale na kratke trate urcite nepojde. 

- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Airbus Maveric
1 hodinu letu zdanit ale 3h uz ne? Kde bude ta hranice? A cemu to zdaneni pomuze? Zase nekde sebereme penize a dame je na dalsi vzdusnej zamek? Vetrniky, solarka, nebo zacneme tlacit dalsi cernou diru? Zaroven zakazeme uhli a jadro, co na tom, ze to posle ekonomiku do hajzlu, ze? Hlavne, ze to bude dle posledni verze liberalnich ekohodnot dle verozvestky Grety a jejich nasledniku z Extinction Rebellion, ze?
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
Re: Airbus Maveric
V mojom prispevku vychadzam z rakuskeho navrhu CO2 dane. Tam sa chceju zdanovat len kratke lety (1 h), kde je priama konkurencia vlakov a ich opodstatnenost je diskutabilna. Kozlustechnikus vzdusne zamky su vetrniky a ekonomicke su jadrove elektrarne uz davno neplati. Pozri sa na priklad Slovenska, alebo Finska. Jadro uz lacne nie je.
Re: Airbus Maveric
Hej, a jen pár km od hranic EU se bude do jedné hodiny z vesela létat dále . Vskutku systémové a mnohé řešící řešení, ve smyslu jak si sám sobě nakálet na hlavu. Tyhle chujoviny snad nemá ani cenu komentovatV mojom prispevku vychadzam z rakuskeho navrhu CO2 dane. Tam sa chceju zdanovat len kratke lety (1 h), kde je priama konkurencia vlakov a ich opodstatnenost je diskutabilna.

?Pozri sa na priklad Slovenska, alebo Finska.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Airbus Maveric
Tak v Rakusku to zmysel ma (aj aj vo vyspelych krajinach). V poslednych 10 rokoch vybudovali velmi kvalitnu zeleznicnu siet a nakupili rychlovlaky, okrem toho sa prevzali komplet vsetky nocne spoje DB na uzemi Nemecka. Preco by statna firma musela splnat ekologicke limity a diskvalifikovat sa tym, ze sukromne letecke spolocnosti ich nesplnaju ? Takto sa na trhu vyrovnaju sance na trhu. A ako som pisal na kratke vzdialenosti je to jedno. Ja k severnemu moru lietam aj chodim nocnym vlakom a pride mi to, co sa tyka pohodlia uplne jedno. Vlak mam dokonca radsej, lebo nemusim skroro rano vstavat a absolvovat cely ten cirkus na letisku.Zemakt píše:Hej, a jen pár km od hranic EU se bude do jedné hodiny z vesela létat dále . Vskutku systémové a mnohé řešící řešení, ve smyslu jak si sám sobě nakálet na hlavu. Tyhle chujoviny snad nemá ani cenu komentovat.
Na Slovensku sa Mochovce viac ako dvakrat predrazili a stale nie su hotove. Cele je to stratovy bussiness. Ale to uz je OT.
Re: Airbus Maveric
Keď som mal ísť do Nemecka a cesta autom trvala celkovo 10 hodín, tak som radšej išiel autom pretože lietadlom si toho veľa, neušetril.
-80km do Bratislavy, riešiť kde tam nechám auto, bezpečnostná časová rezerva pred odletom,odbavovanie na letisku, nasadanie do lietadla,let,vystupovanie z lietadla,čakanie na batožinu, riešiť ako sa dostanem do firmy 50km ďaleko(požičanie auta aby som tam bol mobilný)
P.S.
Zároveň dojem z Frankfurtu čo tam niektorí nemci čakali na vnútroštátny let, vyzeralo že niektorí tieto lety naozaj už používali ako "MHD" a to veľmi často.(IMHO)
-80km do Bratislavy, riešiť kde tam nechám auto, bezpečnostná časová rezerva pred odletom,odbavovanie na letisku, nasadanie do lietadla,let,vystupovanie z lietadla,čakanie na batožinu, riešiť ako sa dostanem do firmy 50km ďaleko(požičanie auta aby som tam bol mobilný)
P.S.
Zároveň dojem z Frankfurtu čo tam niektorí nemci čakali na vnútroštátny let, vyzeralo že niektorí tieto lety naozaj už používali ako "MHD" a to veľmi často.(IMHO)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Airbus Maveric
Asi si nerozumíme, nahlížím na to poněkud širším pohledem, celosvětovým. Zkrátka nechápu, proč se chce někdo střelit do vlastní nohy. Ale je to zde silné OT. Tak kaněc.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Airbus Maveric
Ono to vyzerá že sa momentálne snažíme streliť do obidvoch nôh.Zemakt píše:Asi si nerozumíme, nahlížím na to poněkud širším pohledem, celosvětovým. Zkrátka nechápu, proč se chce někdo střelit do vlastní nohy. Ale je to zde silné OT. Tak kaněc.
Máme sa príliš dobre a tak nevieme čo roupama.
(Bolo koze dobre, išla sa na ľad šmýkať...)
Neviem čo by to lepšie vystihlo.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Airbus Maveric
Chlapi, uvědomujete si, že jste tady na 3 stranách rozjeli diskuzi o letadle, které zatím existuje jen ve 3 metrovém modelu, který zatím prokázal jen to, že "samokřídlo může létat" ???
Zatím o tomto konceptu (co já jich za těch 30 let praxe v civilním letectví už viděl, a všechny byly "převratné" a všechny skončily stejně) není známo vůbec nic ... dokonce ani případné rozměry
Takže zpátky na zem k letadlům klasické koncepce s trupy o kruhovém, nebo téměř kruhovém, průřezu, křídly na obou stranách trupu a ocasními plochami vzadu.
A ne moc velkým, aby mohly létat i na středně velká letiště ("přerostlá" A380 budiž mementem).
A k teorii letecké dopravy.
Již před těmi 30-ti lety jsme se učili, že letecká přeprava se začíná vyplácet až na vzdálenost >400 km (samozřejmě vzdušné vzdálenosti).
Rozvoj High Speed Trains to možná prodloužil na 500 (v neobydlených oblastech 600) kilometrů ... ale to je vše. Na větší vzdálenosti tu vždy budou letadla (jednou možná i orbitální).
Asi před 6-ti lety jsem četl studii EuroControl o rozvoji HST a jejich případném vlivu na leteckou dopravu. Dle ní nehrozí, že by na "koleje" nepřešlo víc jak 4% stávajícího počtu leteckých cestujících - jejichž počet má do budoucna jen růst.
Dle studie IATA z roku 2016 (sdružení leteckých dopravců) se má do roku 2036 zdvojnásobit (při zachování stávajících podmínek) - viz Graf.
Dle studie EuroControl z roku 2018 (poslední update co mám) má být nárůst dokonce ještě větší.

Prostě vlaky (HST) jsou alternativou k silniční dopravě, nikoli letecké. Ta pokrývá zcela jiný segment trhu.
Zatím o tomto konceptu (co já jich za těch 30 let praxe v civilním letectví už viděl, a všechny byly "převratné" a všechny skončily stejně) není známo vůbec nic ... dokonce ani případné rozměry

Takže zpátky na zem k letadlům klasické koncepce s trupy o kruhovém, nebo téměř kruhovém, průřezu, křídly na obou stranách trupu a ocasními plochami vzadu.
A ne moc velkým, aby mohly létat i na středně velká letiště ("přerostlá" A380 budiž mementem).
A k teorii letecké dopravy.
Již před těmi 30-ti lety jsme se učili, že letecká přeprava se začíná vyplácet až na vzdálenost >400 km (samozřejmě vzdušné vzdálenosti).
Rozvoj High Speed Trains to možná prodloužil na 500 (v neobydlených oblastech 600) kilometrů ... ale to je vše. Na větší vzdálenosti tu vždy budou letadla (jednou možná i orbitální).
Asi před 6-ti lety jsem četl studii EuroControl o rozvoji HST a jejich případném vlivu na leteckou dopravu. Dle ní nehrozí, že by na "koleje" nepřešlo víc jak 4% stávajícího počtu leteckých cestujících - jejichž počet má do budoucna jen růst.
Dle studie IATA z roku 2016 (sdružení leteckých dopravců) se má do roku 2036 zdvojnásobit (při zachování stávajících podmínek) - viz Graf.
Dle studie EuroControl z roku 2018 (poslední update co mám) má být nárůst dokonce ještě větší.

Prostě vlaky (HST) jsou alternativou k silniční dopravě, nikoli letecké. Ta pokrývá zcela jiný segment trhu.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Airbus Maveric
Skeptik, tu si asi budeme odporovat, ale vychlovlaky a rychlo-nocne-vlaky su urcite alternativou k leteckej doprave na kratke a velmi kratke vzdialenosti. Co je ale v podstate to klasicke biznisove lietanie po velkych mestach v Europe. Stredne a dlhe lety nemaju dneska ziadnu alternativu. Teda pokial clovek nie je dobrodruh.
Tak al eto sa Mavericu netyka vobec, takze back to topic.

Re: Airbus Maveric
kenafv: však říkám nerozumíme si, já o voze a ty o koze.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Airbus Maveric
Prečo nediskutovať, je to o tej koncepcii.Skeptik píše:Chlapi, uvědomujete si, že jste tady na 3 stranách rozjeli diskuzi o letadle, které zatím existuje jen ve 3 metrovém modelu, který zatím prokázal jen to, že "samokřídlo může létat" ???
...
A je to momentálne ovplyvnené kontrukčnými požiadavkami.
-Problém tlakového trupu, u ponoriek sa to muselo riešiť ponorkami s dvomi trupmi.
Momentálne daný počet ľudí/kapacitu( vzhľadom na veľkosť človeka a ergonomiu dostane do wide-body trupu a naň) stačí namontovať klasické tenké krídla.
Ak by si chcel použiť také tlsté krídla, ktoré asi majú väčší aerodynamický odpor ako tenké krídla, tak musíš ich priestor nejako užitočne využiť ale ľudí do toho priestoru už nedostaneš, pretože by nebol kruhový a mal by teda problém so znášaním tlaku a únavovými lommi.
A ak by si urobil tie krídla také tlsté, tak ti výjde lietadlo s takou veľkou kapacitou, že sa stáva nevyužiteľné, viď A380.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Airbus Maveric
Odporovat můžeš, ba můžeš i nesouhlasit ... ale to je tak vše, co s tím můžeš dělatniko píše:Skeptik, tu si asi budeme odporovat, ale vychlovlaky a rychlo-nocne-vlaky su urcite alternativou k leteckej doprave na kratke a velmi kratke vzdialenosti. Co je ale v podstate to klasicke biznisove lietanie po velkych mestach v Europe. Stredne a dlhe lety nemaju dneska ziadnu alternativu. Teda pokial clovek nie je dobrodruh.Tak al eto sa Mavericu netyka vobec, takze back to topic.

Jinak ano, na velmi krátké (kde letecká doprava nelétá) a na krátké (do 400 km vzdušnou čarou) je, či může být, vlak náhradou či alternativou k letadlu. Dále už moc ne.
Pozn. 400 km vzdušnou čarou, to je Praha - Frankfurt (520 km po zemi) či Paříž - Lyon (510 km po zemi)
A nad 600 km vzdušnou čarou již nemá letadlo konkurenci a hned tak mít nebude (s výjimkou "zblblíků" typu Gréta, kteří nechodí ani do školy ani do práce a tak mají fůru volného času ma blbosti

Problémem vlaku je hlavně to, že mu MUSÍŠ postavit nejen nádraží, ale i trasu. Do každého místa, kam chceš jet.
U letadla stačí jen to "nádraží" (letiště) a můžeš létat kamkoli ... vzduch je všude.
Ano Maveriku se to netýká, ale toho se netýká nic z těchto "přízemních" problémů - je to koncept a konceptem zůstane



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Airbus Maveric
No lenze stanice aj trate uz mas. A v zapadnej Europe celkom slusne pokryte aj vlakmi ako TGV, ICE, Railjet atd. No a zeleznicne stanice su poväcsinou v centre mesta, nepotrebujes komplikovane prehliadky a nemas obmedzenu kapacitu batoziny. Uprimne, ked letim skoro rano do Hamburgu 1,5 hodiny, (aby som bol o 9 tam) kde musim vstavat o 3-4 rano, alebo si sandem vecer o osmej do nocaku, normalne sa vyspim, rano si dam sprchu a naranajkujem sa v jedalenskom vvozni ala carte, tak si radsej vyberiem vlak. Ale je to samozrejme individualne. Nikedy ti lietadlo vyhovuje viac - musim nieco vybavit doobeda, ale o 14tej musim byt spät, lebo ... . Proste na kratke vzdialenosti je to vyrovnane. Jo a tie 400 km vzdusnou ciarou su tiez relativne. Bratislava/Vieden: Hamburg -750 km, Brusel-950 km, Rim- 750 km, atd. To vsetko das v pohode night jetom.Skeptik píše:
Problémem vlaku je hlavně to, že mu MUSÍŠ postavit nejen nádraží, ale i trasu. Do každého místa, kam chceš jet.
U letadla stačí jen to "nádraží" (letiště) a můžeš létat kamkoli ... vzduch je všude.
Sorry za OT, uz koncim. Uz podme k teme. Rase ty si spominal vojensku variantu. Hovori sa aj o niecom takom ? Napr. tanker, alebo nieco podobne.
Re: Airbus Maveric
Pokud jde o vojenskou variantu, konkrétně ten tanker, tak o ní se mluví (i ve spojitosti s obdobnou konstrukcí) akorát v USA. V Evropě zatím ne, ale myslím že Airbus má slušně zkušenosti s militarizací civilních letounů, tak bych s ní výhledově i počítal - tedy pokud by tento letoun někdy vzlétl.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Airbus Maveric
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."



