Ale jo, nejsme v rozporu, jen jsem se zaměřil spíše i a další úhly pohledu, z hlediska technického. Dál to rozvedu polopaticky, protože chápu, že je někdy těžké pochytit všechny myšlenky, ale Ty na to máš, takže špeciálně pro tebezzz píše:Lord
moc nerozumím tomu jestli v něčem jsi se v rozporu s tím co jsem napsal. Nebo jestli se mnou souhlasíš, akorát to popisuješ detailněji. Přijde mi, že ve většině pasáží Tvého dnešního komentáře zejména opakuješ to co jsem napsal výše v tomto vlákně resp. popisuješ to jinými slovy.

Luxus to byl, ale nic moc jiného neměli, jak už jsem napsal. A kdyby jím šlo vše podle plánu, tak torpédoborce by načepovaly včas palivo a ještě stačily utéct, takže i ta rychlost by se jim vyplatila. Na druhou stranu lstí potopili norské vojenské lodě v přístavu. A velitel posádky v Narviku byl Quislingův stoupenec, který neměl zájem s Dietlem bojovat.zzz píše:Torpedoboot 1935 či ostatní německé torpédoborce a torpédovky jsem nemyslel primárně jako invazní rychlé/dálkové plavidla. Ale jako eskortní plavidla. Když si člověk projde skutečný průběh norské kampaně, tak britské ponorky nebyly bezzubé (viz Lützow - myslím panzerschiff dříve jménem Deutschland, nikoliv ten křižník prodaný z Třetí říše do SSSR). Prostě Němcům ty plavidla chyběly. Minimálně v prostoru severně od Trondheimu k Lofotám u Narviku (případně severněji). Nemám pocit, že by severně od Trondheimu bylo k dispozici spousta letišť. A zbudovat kvalitní letiště (např takové letiště jako s betonovou VPD existovalo ve Stavanger) by zabralo minimálně několik měsíců. Tj. poslat skoro 2/5 torpédoborců jako rychlé transportní lodě k obsazení Narviku ... byl v podmínkách Kriegsmarine velký luxus.
Tím svým předchozím pojednáním jsem chtěl jen naznačit, že většinou je vždy něco za něco. A vše podle plánu jde jen do doby prvního setkání s nepřítelem.
Pro delší plavby by se jím hodil třeba Spähkreuzer 1938. Pohonný systém kombinoval parní turbíny a diesely. Pro ekonomický provoz by šly jen diesely a prostřední šroub, pro vysokou rychlost by se zapnuly parní turbíny a boční lodní šrouby. Tím by bylo možné dosáhnout i velkého dosahu, a v případě nutnosti mít zase rychlost a uniknout nepříteli.
Stavba tří průzkumných křižníků (SP1–SP3) byla objednána v únoru 1941 jako náhrada za zrušené torpédoborce Z40–Z42 typu 1936A (Mob). Ale nepříznivý vývoj na východní frontě už nepřál plýtvání zdroji a nějakým větším akcím KM, kde by je mohla uplatnit.
Kdysi jsem zmiňoval náklady, že Spähkreuzer by stál asi co 20 ponorek.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=130327#p130327
Takže pro další vývoj v bitvy v Atlantiku dostaly prioritu ponorky, ale to by bylo zase na jiné téma
