Due to damage, Hiei's aft steering compartment flooded and the port rudder jammed in the full starboard position and becomes unsteerable and circles at 5 knots.
V důsledku poškození došlo u Hiei k zaplavení zadních prostorů řízení a držák kormidla se zasekl v poloze úplně vpravo a loď se stala neovladatelnou a pohybovala se v kruhu rychlostí 5 uzlů.
Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945 č. 438.
Moderátoři: michan, jarl, Pátrač
Re: Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945 č. 438.
Teď už ti rozumím, takže předpokládáš, že granát musel explodovat někde ve vodě v prostoru mezi kormidlem a šroubem, aby způsobil poškození obou. Ale i podle toho odkazu, na který si se odvolával to tak nebylo.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945 č. 438.
To co píšeš je blbost, už jenom vzhledem k iniciátoru, zapalovači granátu.
Fabuluješ naprosto mimo.
Fabuluješ naprosto mimo.


Re: Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945 č. 438.
Ale na ten zdroj se odvoláváš ty! Není to tedy žádná fabulace, ale fakt, že tam jasně píší, že k poškození došlo v důsledku poškození a následném zaplavení zádi lodi a ne to, co se snaží tvrdit, tedy že bylo poškození způsobeno výbuchem v brázdě za lodí.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945 č. 438.
Dzine, ty jsi fakt přeborník.
Ale ke zdroji:
Za to ten uvádí jeden potvrzený zásah/výbuch torpeda.
Což s přehledem ignoruješ. Já ne.
Ale ke zdroji:
Za to ten uvádí jeden potvrzený zásah/výbuch torpeda.
Což s přehledem ignoruješ. Já ne.


Re: Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945 č. 438.
Jenže v tom tvém zdroji není vůbec napsáno, že torpédo zasáhlo Hiei tam, kam píšeš. To je prostě jen Tvůj předpoklad. Navíc je to jen jedna věta bez uvedení původního zdroje. Takže tato věta z Tvých tvrzení nedokazuje vůbec nic 
Všechno jsou to jen Tvé konstrukce, z mého pohledu dosti zmatené a ignorující X dalších faktů, které jim protiřečí.
To píšu jen kvuli tomu, kdyby toto vlákno četl někdo cizí, tak aby se náhodou Tvými vývody nenechal zmást.

Všechno jsou to jen Tvé konstrukce, z mého pohledu dosti zmatené a ignorující X dalších faktů, které jim protiřečí.
To píšu jen kvuli tomu, kdyby toto vlákno četl někdo cizí, tak aby se náhodou Tvými vývody nenechal zmást.
Re: Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945 č. 438.
Ne ne, opravdutak aby se náhodou Tvými vývody nenechal zmást.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945 č. 438.
Vlastně už mě to ani nebaví, ale ještě dodám, že novější revize Mirkem citovaného přehledu http://www.combinedfleet.com/hiei2.htm uvádí v čase 01:54
"Hiei stihla vystřelit jen dvě salvy, než byla zasažena dvěma 8" granáty, nejspíše ze San Francisca. Jeden granát selhal, ale druhý pronikl zádí na pravoboku a následné zaplavení způsobilo vyřazení kormidelního zařízení."
Za mě uzavřeno
čiliHIEI is only able to get off two salvos before she is hit by two 8-inch shells, most probably from SAN FRANCISCO. One shell is a dud, but the other penetrates HIEI’s hull on the starboard quarter and the resultant flooding disables HIEI’s steering gear.
"Hiei stihla vystřelit jen dvě salvy, než byla zasažena dvěma 8" granáty, nejspíše ze San Francisca. Jeden granát selhal, ale druhý pronikl zádí na pravoboku a následné zaplavení způsobilo vyřazení kormidelního zařízení."
Za mě uzavřeno

Re: Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945 č. 438.
theokotos píše:Za mě uzavřeno

Myslím, že si to v těch dvou příspěvcích vystihl trefně.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945 č. 438.
Tak jo, závěr byl učiněn, skoro vše je jasné.
Až na maličkosti:
V r, 2019 byl nalezen vrak Hiei a nafocený
A na fotkách je i zadní část lodi ( přední třetina trupu chybí) a vrak leží dnem vzhůru.
/Kormidlo je zablokované v pravé krajní poloze!
Tedy loď mohla se točit pouze doprava.
Jak tedy mohla provést otočku vlevo o 180st, když PŘED povelem k obratu bylo kormidlo zablokované údajně granátem a strojovna kormidelny zaplavená ( poškozené drenážní čerpadlo), tedy ruční ovládání bylo nemožné?
/ lodní hřídel šroubu , její koncová část vypadá jako obroušená, je čistá bez usazenin s ostrou přechodovou hranou
( To jako někdo v kilometrové hloubce vzal brusku a tu část hřídele obrousil?
Ale to jen, abych někoho nezmátl.
A ještě si dovolím se vrátit k rychlosti BL 10u.
Obě lodi ještě před střetem snížily rychlost na 11-12 u( zřejmě asi pro prodloužení času na odstřelování letiště )
Až na maličkosti:
V r, 2019 byl nalezen vrak Hiei a nafocený
A na fotkách je i zadní část lodi ( přední třetina trupu chybí) a vrak leží dnem vzhůru.
/Kormidlo je zablokované v pravé krajní poloze!
Tedy loď mohla se točit pouze doprava.
Jak tedy mohla provést otočku vlevo o 180st, když PŘED povelem k obratu bylo kormidlo zablokované údajně granátem a strojovna kormidelny zaplavená ( poškozené drenážní čerpadlo), tedy ruční ovládání bylo nemožné?
/ lodní hřídel šroubu , její koncová část vypadá jako obroušená, je čistá bez usazenin s ostrou přechodovou hranou
( To jako někdo v kilometrové hloubce vzal brusku a tu část hřídele obrousil?
Ale to jen, abych někoho nezmátl.
A ještě si dovolím se vrátit k rychlosti BL 10u.
Obě lodi ještě před střetem snížily rychlost na 11-12 u( zřejmě asi pro prodloužení času na odstřelování letiště )

