Stránka 3 z 14

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 11:40
od Scotty87
To ovšem není problém vyskytnuvší se u vojskových zkoušek. Tohle je problém pro rychlost rozložení radaru.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 11:51
od Juraj Tichý
Nie že by som s Lynxovim antisemitizmom súhlasil, ale ešteže si internet pamätá.

Vojáci stále čekají na dodávky radarů MADR. Černochová už napsala do Izraele „ostřejší dopis“
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/35 ... cernochova

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 11:56
od Lynx
Ale prosím vás, aký antisemitizmus! Ja len odmietam bezmeznu adoráciu všetkého izraelského len preto, že to je izraelské.
To isté budem tvrdiť o armádnej technike, ktorá vznikla chybným - zlým zadaním a vznikli zle výrobky. Ako napríklad :
Pretazeny titus
Pretazeny starkom
Pretazeny a ťažko použiteľný MADR
lahucky minomet 120mm na korbe tatra 815-7.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 12:20
od HONZIK11
Odkud beres infa , ze je neco pretizene. Z obrazku? Ze jen neco sedi, kdyz to foti v nulove rychlosti?
Pérování všech náprav je pneumatické s pryžovými vlnovci uloženými pod rámem viš ty vubec jak to funguje? Jaky je rozdil za jizdy a v klidu?

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 12:37
od Lynx
HONZIK11 : nie. Postupoval som relatívnym porovnaním a extrapolaciou. To znamená napr Titus v predstavenej podobe ma 27t - > 9t/náprava. Pri 4 napravovom vozidle by to bolo 36t. A teraz tu hmotnosť porovnaj napr s Patria/Pandur/Boxer a uvidíš, že je to skrátka priveľa.

Tu ale narážajú na seba 2 filozofie : integrovať všetko na jedno vozidlo, alebo ísť cestou istého rozptýlenia. Z poznatkov na UA je vidieť, že hlavný dôraz ma skrývajú, maskovanie. Lebo dronov je všade veľa - skôr je problém, čo si operátor všimne, rozozná. A ver ze stodolu ako starkom operátor dronu si všimne hneď. A hneď aj pozná jeho cenu.

A inak to pneumatické pruženie - to tie vozidla budú sedieť na dorazoch vždy keď vypnú motor?

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 13:13
od Scotty87
Juraj Tichý píše: 4/6/2023, 11:51 Nie že by som s Lynxovim antisemitizmom súhlasil, ale ešteže si internet pamätá.

Vojáci stále čekají na dodávky radarů MADR. Černochová už napsala do Izraele „ostřejší dopis“
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/35 ... cernochova
Zpoždění zase nakonec nebylo tak hrozné. V nejbližších měsících budou kompletně dodané. Už dnes jsou tu všechny pro stanoviště radiotechnických rot.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 14:51
od HONZIK11
Patria/Pandur/Boxer? Kde Boxer IFV ma 36 tun.?
Nicmene Tatrovacke podvozky 8x8 nesou v kompletu 44-50tun.
Ad 2. Odhledneme- li od naprosto jine konstrukce podvozkovych patrii tebou zminenych vozidel.
Ad3? Kolik vazi Starkom?
Drony by ho ohrozit nemeli. I kdyby byl 10x tezsi. :D
Co se Titusu tyka. Caa 27tun?
Všude na cestach pro obyc. nakladni vozidla platí maximální zatížení nápravy 10 tun.Takze opet nepretizen.A jak je znamo Tatra se na napravu dostane i k 12,5tunam a vice v terenu,kde neni desetitunove omezeni.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 14:52
od Zemakt
Starkom? Oni si ho na Slovensku brzy zváží.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 15:32
od Lynx
HONZIK11 veľmi správne si poznamenal - na cestách. Naozaj na cestách nebude mať problém ani Tatra 8x8 s 50t. Problém nebude mať ani na pevných kamenistych cestách niekde v perzskom zálive. Súhlasím.
Ale zabudnite na to, že také vozidlo bude mať skvelú prejazdnost blatom ako ukázal Vampír na UA. To skrátka nie je mozne, Tatra-neTatra.

Btw Starkom - aký to má dosah?

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 15:40
od HONZIK11
Na Ukrajine se nebojuje od listopadu kvuli bahnu ani pasakama. A u nas v Evrope je silnicni sit rozvinuta a nejhustejsi. Betonova asfaltova sotolinova , nejvice na svete.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 18:41
od Scotty87
Lynx píše: 4/6/2023, 15:32 Btw Starkom - aký to má dosah?
Parametry rušičce určitě nikdo z těch pár zainteresovaných nikde vytrubovat nebude. Pokud tedy chce zůstat na svobodě.

Speciál na TruckTrial to určitě nebude. Ovšem dostat ho i mimo asfalt je možné.
20230207_prvnistarkom_ladislavkabat_025.jpg

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 20:15
od Lynx
Nemyslel som detaily, ale hrubý odhad z výkonu rusica na danej frekvencii.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 20:16
od Scotty87
Hrubý odhad u systému o kterém se nic moc neví?

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 4/6/2023, 21:07
od KOLT
seabee píše: 4/6/2023, 11:32 Další problémy si "vyrobila" AČR, když údajně z důvodů nedostatku prostředků trvala na montáži celého systému na jedno vozidlo a nikoliv na dvě, jak je MADR běžně dodávaný. Výsledek je, že se obě části - vlastní radar a místo operátora musí z vozidla sejmout a ustavit zvlášť na podpěry. Kromě jiných problémů to přineslo i čas rozvinutí systému 60 min - násobek toho, když by systém zůstal na vozidle (vozidlech). Čas na zpětné naložení, odjezd a ukrytí dtto. Ale údajně už to AČR řeší.
Žiš, tohle zní dost děsivě. Šetřit u takovýhodle systému na autech, když to znamená výrazné zhoršení použitelnosti, mi přijde jako nejdementnější nápad, který jsem od armády slyšel.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 5/6/2023, 09:31
od Alfik
Lynx píše: 4/6/2023, 12:37 A inak to pneumatické pruženie - to tie vozidla budú sedieť na dorazoch vždy keď vypnú motor?
Ano. Pneumatické a hydropneumatické pružení vypouštějí plynné plnění sice postupně, ne nějak "frrr a je fuč" ale cca 0,25-0,5 minuty, ale vypouštějí hned jak se vypne motor.
A klesnou na silentbloky.
Důvodem jsou vlastnosti plynu. Při delším natlakování bez doplňování se ty vaky postupně ochlazují, a tím v nich klesá tlak. Takže, místo aby klesal nekontrolovatelně, je lepší jej snížit na atmosférický hned a chtěně.
Vynalezli to Frantíci, Citroen, a na tuto vlastnost přišli už ve fázi zkoušek. Možno si to též vyzkoušet na autobusech, nebo v traktoru na sedačce :)
Takže u bojového vozidla, s něčím co se zaměřuje, na korbě, je to úplně nejvíc potřebné...

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 5/6/2023, 09:43
od Juraj Tichý
Aj radary aj rušiky maju vlastne podpery, na ktorých to bude stáť.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 5/6/2023, 09:52
od Lynx
Síce sme sa veľmi vzdialili od témy tohto vlákna, ale to sa môže ex-post presunúť. Problematiku pneumatického pruženia ako tak ovládam, preto ma zaráža jej použitie na vojenských vozidlách. Tie vzduchové mechy môžu byť (a podla môjho názoru aj budú) zdrojom problémov, najmä pri uvážení, že tie vozidla majú užiť dlho (kľudne aj 30r), ale vacsinu času budú odstavené v garazi. Ako vieme guma časom degraduje, čo je najmä pri týchto pneumatických aplikáciách haklive.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 5/6/2023, 10:09
od Scotty87
Juraj Tichý píše: 5/6/2023, 09:43 Aj radary aj rušiky maju vlastne podpery, na ktorých to bude stáť.
Ty podpěry jsou tam zájmena proto aby se vozidlo srovnalo do roviny kvůli stožárům.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 5/6/2023, 10:25
od HONZIK11
Lynx. Toto je davno vyresene. Kdysi se ulozenky pravidelne udrzovaly glycerinovym ,mazlavym mydlem. V dnesni dobe syntetickych silikonu uz to problem nebude zadny.
Tatrovky staly mezi stromy ,ktere tam mezitim vyrostly z naletovych drevin vic nez desitku let.A vse vyjelo.Ale paplalo se ,to je jasne.

Re: Projekt akvizície palebných prostriedkov PVO OSSR

Napsal: 5/6/2023, 11:28
od Zemakt
Kdysi se ulozenky pravidelne udrzovaly glycerinovym ,mazlavym mydlem.
No tak já zas pamatuji kýbl s naftou a hadrem.