Stránka 21 z 45

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 30/8/2015, 18:14
od Farky
Draken zatím ještě nepřevzal žádný kus. Ale už jsem v pátek viděl první drakeňáckou L-159 v novém laku, takže předávka začne každou chvilku.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 8/9/2015, 13:54
od skelet
První české bitevníky L-159 ALCA dorazí do Iráku v první polovině záři. Informaci potvrdil iráckým novinám Iraqi News Hakim al-Zamili, předseda iráckého parlamentního výboru pro obranu a bezpečnost.
http://www.armadninoviny.cz/kladivo-na- ... -zari.html

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 1/10/2015, 22:00
od kenavf
Aero předalo společnosti Draken první letoun L-159
http://www.armadninoviny.cz/aero-predal ... l-159.html

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 29/10/2015, 18:45
od kopapaka
Bitevník L-159 českého letectva se při návratu z cvičné mise v okolí španělské Zaragozy srazil se supem. Pilotovi se podařilo nakonec bezpečně přistát, i když uvažoval o katapultáži. Letoun má vážně poškozené křídlo.
http://zpravy.idnes.cz/letoun-l-159-se- ... r_nato_inc

Obrázek

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 29/10/2015, 19:53
od Zemakt
Možná by stálo za úvahu se domluvit s Aerem a v rámci opravy ji už osadit novým křídlem, každopádně to musela být rána jako kráva. Prásknout to do kokpitu tak nevím nevím.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 29/10/2015, 20:37
od Farky
Být to do kokpitu tak je asi vymalováno, stačí se podívat co tehdy provedlo to káně když vletělo do L-39 (strana 7 tohoto tématu). Každopádně se musí ocenit že z toho letadla pilot neutekl, kdyby se vystřelil nikdo by mu nemohl říct ani popel. Třeba se mu jen nechtělo jet zpátky na letiště autem, kdo ví. :D

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 30/10/2015, 07:57
od Malej Achil
Měl bych dotaz na někoho znalejšího konstrukce křídla L-159 (třeba Farky :wink: ) - co ona spekulace v článku, že zásah o metr blíž k trupu by byl fatální?
Podle fotky a podle jednoho nepříliš kvalitního schématu vnitřní kontrukce křídla (na webu ministerstva obrany - nic lepšího se mi nepodařilo vygooglit) mi přijde (pouze moje domněnka nepodložená dostatečnými znalostmi - neznám vnitřní kontrukci křídla konkrétně L-159), že stojina předního nosníku má v této části křídla velké odlehčovací otvory a že s výjimkou prohnuté pásnice (samozřejmě že na tlakové straně, jak jinak) nenese známky většího poškození. Soudím tak nejen na základě toho nekvalitního schématu, ale i na fotce v článku nejsou patrné žádne zbytky zničené stojiny nosníku a v pásnicích nejsou vidět díry po vytrhaných nýtech. Pouze zevnitř kouká jakási kabeláž...
Opravdu by byl zásah blíže k trupu takové maso?
Nebo to celé vidím špatně a L-159 má na konci křídla skládaný nosník, kterému opravdu sup urval celou stojinu a o metr blíž k trupu má tento nosník nejen stejné dimenze, ale i samozřejmě větší zatížení (a třeba ještě spojku a přechod na frézovaný nosník)?

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 30/10/2015, 12:02
od Farky
Já myslím že konstrukce křídla jako taková by to vydržela, aniž by došlo k nějakému zborcení nebo dokonce třeba odlomení konce křídla. Problém je jinde - o ten plus mínus metr blíž k trupu už je řízení (křídélek), trefit se ten sup tam, tak je to opravdu na 99,9% fatální zásah.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 4/11/2015, 19:40
od zenith0009
První L-159 jsou na cestě do Iráku:

Obrázek
"5904" v bulharském Plovdivu.
http://aerohisto.blogspot.cz/2015/11/ex ... ref=tw&m=1

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 5/11/2015, 18:43
od zenith0009
První L-159 dorazily do Iráku - na leteckou základnu Balad severně od Bagdádu

Obrázek
Více fotek:
https://twitter.com/Arn_Del/status/662203846324854784


Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 11/11/2015, 19:04
od cover72
V tomto letáku:
http://www.hexadynegroup.com/Brochures/L159.pdf
Jsou grafy letových výkonů L-159, jmenovitě rychlosti ustálené i neustálené zatáčky a rychlostí letu bez podvěsů:
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

A vedle iráčané zveřejnili rozklad, kolik co stálo v té české dodávce L-159 Iráku:
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 11/11/2015, 19:12
od skelet
Jak se na ten leták dívám, tak pozoruju, že prostřední podkřídlové závěsníky umožňují nesení PLŘS středního dosahu

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 11/11/2015, 19:34
od cover72
A radar Grifo podle svého letáku podporuje Aim-120. Ano :)
Vysvětluje to, proč Aero mluvilo o "možnosti" integrace "BVR střel": de facto by vyžadovala jen úpravu palubního SW, integraci závěsníků pro AMRAAMy... A certifikaci.

Ale v situaci, kdy máme zoufalých 24 AMRAAMů pro Gripeny, z nichž většině podle mně velice brzy vyprší letové hodiny, jsou úvahy o podvěšování AMRAAMů na L-159 zcestné...

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 11/11/2015, 19:39
od skelet
No ráno jsem zahlédl tuto fotku.. kvalita je mizerná , ale furt mi to připomíná Amraam
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
btw. na druhé straně byla IRIS-T
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 11/11/2015, 22:46
od cover72
To bude spíše ACMI pod jako tento:
Obrázek
Či něco z těch amerických, ale s nerozloženými senzory a plátěným potahem přes špici?
http://www.dtic.mil/ndia/2011targets/WednesdayKing.pdf
(Pokud vím, naše L-159 s ACMI létaly minimálně na tom cvičení NATO na severu, myslím si, že jsem to četl v nějakém L+K, kde z toho byla reportáž. Myslím to cvičení, jak tam naše L-159 "sestřelily" dvě F-16.)

Nebo to může být CATM verze nějaké PLŘS, možná i té IRIS-T, s oddělanými křidýlky - to se u CATM verzí dělává, protože křidýlka nepotřebují a pro mechaniky a zbrojíře je tak snazší práce okolo stroje. Viz od modelářů ACMI a CATM-9:
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 23/11/2015, 22:49
od kozlustechnykus
Video nedavneho stretu s ptakem:

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 25/11/2015, 10:32
od noah11
Vojenský pilot Zbyněk Abel, jehož letoun se v říjnu střetl nad Španělskem s ptákem, obdržel vyznamenání. Za rozhodnost a mimořádnou odvahu, díky které zachránil poškozený stroj, ho náčelník generálního štábu Josef Bečvář ocenil na úterním velitelském setkání na ministerstvu obrany armádní medailí za zásluhy. NATO také zveřejnilo video z kokpitu z okamžiku, kdy se letadlo srazilo se supem.
České bojové letadlo L-159 se s ptákem srazilo při aliančním cvičení Trident Juncture 2015 ve Španělsku 28. října. Kolize letounu výrazně poničila křídlo, Abel ale i tak dokázal se strojem přistát.
Pokud by podle techniků bylo křídlo poškozeno o metr blíž ke kabině, stroj za miliony korun by pravděpodobně nemohl letět dál a pilot by se musel katapultovat.
Bečvář reakci Abela označil za mimořádný příklad odvahy, profesní zdatnosti a rozhodnosti ve výjimečné situaci. "Profesionalita, mimořádná odvaha, rychlé zhodnocení situace a následné rozhodnutí nadporučíka Abela přistát s poškozeným letounem zabránily vzniku škod značného rozsahu," řekl Bečvář.
zdroj:hospodářske noviny

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 25/11/2015, 22:17
od Zemakt
Na výše uvedeném videu Alcy jdoucí na přistání, jsou na záběrech HUD vidět tři zcenzurované/začerněné palubní údaje, netuší někdo o co tak tajného jde?

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 25/11/2015, 22:24
od Aaron Goldstein
Tady je HUD kompletní.... Jestli z toho něco vydedukuješ... https://www.youtube.com/watch?v=BHyOKYTLMi4

Edit: A tady je nejlepší fotka HUD jakou se mi (zatím) podařilo sehnat...
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 26/11/2015, 06:42
od Hektor
3 utajenè údaje budú klasika.
Nestočenè kilometre, spotreba a
echo že treba meniť olej.