Wasp píše:Mě to vychází že P-42 byl více vyšlechtěn na své úkoly porazit Stejk Eagla, než Stejk aby si vytvořil své.
Ale jasně že P-42 byl upraven tak, aby překonal rekordy Streak Eagla ... stejně jako Streak Eagle byl upraven tak, aby překonal rekordy upravených F-4H-1 a E-266 (prototyp Mig-25P) ... byť je pravdou, že jejich úpravy ani náhodou nedosahovaly úprav Streak Eaglu a P-42
Pokud srovnáš úpravy Streak Eaglu (
proto jsem tam dal odkaz na ten článek) s úpravami P-42 tak ti vyjde, že jsou +/- totožné.
Ano, Sověti přímo přiznávají, že P-42 dostal speciálně upravenou ("vytuněnou") verzi motorů AL-31F (
kvůli paranoidnímu utajování všeho označené jako R-32).
Opravdu si myslíš, že si u "
McDonalda" dali tu práci, aby svůj "
Stejk" ořezali o
1.270 kilogramů, aby mu ponechali
běžné, sériové, nijak nevytuněné motory ??? Že by nezměnili / neupravili to nejdůležitější ???
Ale chceš-li porovnání (
vycházím ze seznamu na Ruslet pro P-42 a doplňuji pro Streak Eagla):
- absence všech nepotřebných avionických systémů (radiolokátor, elektro-optické čidlo, radionavigační systém, identifikační systém „vlastní-cizí“ ...)
ANO
- absence kompletního zbraňového systému
ANO
- absence palubního kanónu
ANO
- absence všech zbraňových pylonů
ANO
- instalace modifikované zdvojené ocasní plochy (SOP) vyznačující se absencí vrcholových dielektrických krytů
NE protože F-15 tam žádné takové kryty nemá = nebylo co odstraňovat
- absence ocasního „žihadla“ s kontejnerem brzdících padáků
NE, ale
přistávací hák naopak ano (jiná koncepce)
- absence svislých kýlových stabilizačních plošek nacházejících se pod zadní částí trupu vně motorových gondol
NE protože F-15 je nemá "v základu"
- absence hřbetního aerodynamického brzdícího štítu (ten proto nahradil potah z lehkého duralového plechu)
ANO
- absence přepouštěcích klapek nacházejících se na vnějších bocích motorových gondol přímo za lapači vzduchu
NE protože F-15 je nemá "v základu"
- instalace modifikovaného příďového podvozku bez blatníčku a přistávacích a pojížděcích reflektorů
NEVÍM ... i když "
blatníček" je zásadní
- instalace lehčích duralových dvířek šachty příďového podvozku na místo kompozitních
NEVÍM
- instalace lehčího duralového příďového krytu na místo identicky tvarovaného radomu z dielektrického materiálu
ANO
- absence ovládání regulačních klínů lapačů vzduchu pohonných jednotek (ty jsou nastaveny napevno do nejvíce ideální polohy)
NEVÍM
- absence ovládání slotů a flaperonů (ty jsou proto zablokovány do polohy „uzavřeno“) – řízení tohoto modelu je zajištěno pouze za pomoci ocasních ovládacích ploch
NEVÍM, ale ovládání klapek bylo demontováno
- odlehčená konstrukce draku sejmutím kamuflážního nátěru
ANO
... kromě výše uvedeného byl na Streak Eaglu demontován jeden
generátor a část hydraulického systému
- instalace pohonných jednotek typu R-32 (
modifikace motoru Al-31F se zvýšeným tahem v režimu přídavného spalování) na místo pohonných jednotek typu Al-31F
Schválně jsem dal až na konec - z logického 1. místa na Ruslet, protože
motory jsou u rekordního letadla to nejdůležitější.
Tady sice nemám potvrzenou informaci, ale nedovedu si představit, že by u McDonnela věnovali tolik úsilí o zvýšení výkonu svého letounu a ponechali by původní, sériové, motory a nenamontovali tam nějaké rekordní, které nemusí brát ohled na resurs. To nedává smysl.
Z výše uvedeného je vidět, že Míra úprav Streak Eaglu a P-42 je prakticky identická ... naopak byl to Streak Eagle, kdo tuto praxi zásadních úprav přinesl. Rekordní letadla před tím, byla také vždy na rekordní let připravena, ale ne takto hlubokým zásahem.
P.S. Jinak nic proti F-15. Dle mne je to nejlepší bojové letadlo, které kdy v USA postavili, a to i při započtení F-22 a F-35. Se zvýšeným důrazem na to BOJOVÉ. Letouny F-22 a F-35 jsou sice "vymazlenější", ale řečeno fotbalovou terminologií, jsou to "primadóny" ne rváči. Nevěřím, že mají v déletrvajícím konfliktu s protivníkem který se nesloží při prvním úderu, velkou šanci.
Ale je to jen můj dojem / pocit, nemám proto žádný exaktní důkaz a tak nemá smysl se mnou polemizovat 