Stránka 21 z 59

Napsal: 7/9/2010, 14:18
od Rosomak
Nevím, píše se toto: "Transportéry totiž nejednou odolaly v boji i přímým zásahům granátů RPG-7, výbuchům min a improvizovaných výbušných zařízení."
http://www.dny-nato.cz/aktualita.php?id=171
Tady se píše o třech zásazích:
http://render64.wordpress.com/2009/07/2 ... e-rosomak/
Samozřejmě, fotky jsou z neoficiálního zdroje, jestli je to zásah RPG-7, to nám asi těžko někdo potvrdí.

Napsal: 7/9/2010, 18:27
od kopapaka
Rosomak píše:Steyr HPA nebylo na Pandury zakoupeno.
Portugalci koupili korby splňující Level 3.
Poláci s jejich Patrií/Rosomaky v Afghoši mají Level 4.
Steyr HPA opravdu nebylo zakoupeno a místo něho je tam pancéřování ASPRO-P od firmy Rafael ( Izrael ), taky level 4.

Portugalci mají level 3 jen u 20 ks Pandurů pro námořní pěchotu, zbytek je taky v levelu 4. To je asi důvod, proč naše Pandury měly problémy s plavbou, podle všeho se plovoucí dělaly běžně v levelu 3.

Napsal: 7/9/2010, 19:05
od josefg
Bylo by fakt zajímavé, kdyby se někomu podařilo sehnat specifikace OT-64, jaké měl odolnosti a vztáhnout to na normu STANAG 4569. Bohužel, slovenská (OT-64 COBRA) nebo polská (KTO Ryś) přestavba tyto hodnoty také nikde neuvádí.[/quote]

Z přednášek a praktických cvičení si pamatuju, že nám učitel ukazoval na BVP 1 vryp na levé straně straně vozidla před místem řidiče téměř na špici s komentářem, že se jedná o kontrolní test pancíře kulometem 7,62. Vím že upřesňoval kolik vozidel se testuje, i vzdálenost a střelivo, ale nepamatuji si podrobnosti. Nevím jak je ot 64 odolné proti ručním zbraním, ale mimořádná událost u jednoho z pluků 2. msd prokázala že na cca 60 m14mm KPVT 64 bok vozidla snadno prostřílí. Od kluků z Juginy mám foto "protitanková mina pod předním kolem": utržené kolo a průraz přes podběhy do bojového prostoru. ilustrační foto někde mám.

Napsal: 7/9/2010, 19:41
od Mantra
Ono podle poslednich zprav a udalosti buh vi co ti nasi nakupci koupili.

Jinak ta sit je hlavne kvuli RPG ale uz se stalo i amikum ze to krz ni proslo k autu. Melo orvane dvere ale vevnit se nic nestalo.


U Pandura jde spis o to co udela az nedej boze najede na IED treba s 30kg. Ale nase veleni to urcite vsechno vi co mu hrozi v ISAFu a tak bude opet jezdit jenom po asfaltovanych silnicich aby nam ho nahodou nerozbili.....

Napsal: 7/9/2010, 21:04
od Rosomak
Dávat sem fotky z Iráku, co udělá nálož o neznámé velikosti s novými obrněnými vozy se mi jaksi nechce. Kdo chce, tak si to najde, ale vystavovat rozervaná, ohořelá vozidla jako podívejte se, tak dopadnou s 30 kg IED...
Každému je jasné, že dostatečně velká nálož udělá velkou spoušť.

Josefg: Díky, takže zhruba OT-64 splňoval Annex A Level 3, ten kulomet měl být sice na 200 m a ne na 60, ale Level 4 by pravděpodobně stejně nesplnil.
Annex B je u OT-64 tedy mnohem horší (level 1), protože v ČSLA se používaly protitankové miny od 2,4 do do 7,1 kg, takže není důvod se domnívat, že by mina v Jugině byla jiná.
I když by bylo zajímavé, co by s normou udělala Protitanková mina průbojná PT-Mi-P, o 5,8 kg TNT...

Napsal: 11/9/2010, 11:08
od Mantra
Jenom mala perlicka k Pandurum, vezene PTRS jsou nakoupeny ve skladech ale strilet se nikdy nebudou, mozna az na konci zivotnosti, protoze jsou neskutecne drahe.

S munici je to podobne, pro vycvik strelce ma armada plnych 7 naboju..............

Napsal: 11/9/2010, 11:50
od Ionor
Mantra: žiadne simulátory/trenažéry?

Napsal: 11/9/2010, 19:11
od Mantra
Ionor píše:Mantra: žiadne simulátory/trenažéry?
Tak to je dobra otazka, ale znaly pomeru v ACR predpokladam ze trenazer na naseho koloveho obrnence u nas neni. Mozna se mylim, ale jeste jsem o tom nic neslysel.

Napsal: 12/9/2010, 21:27
od knezdub
Tak proto v Lešanech jen stál a jen vrhal stínem, místo aby aspoň jednou prsknul nějakým slepým... Jsem rád, že máme tak dobrou techniku a v ní skvěle vysvičené osádky s praxí. Dostali k tomu střelci aspoń manuál v češtině?

Napsal: 12/9/2010, 21:38
od Ionor
To máš jedno, v prípade invázie vás ochránia slovenské tanky aj keby vaše zrušili, preventívny tankový útok na Maďarsko síce zatiaľ nebol odsúhlasený, ale sme vždy pripravený...

Napsal: 13/9/2010, 16:37
od jano
Mám pár dotazov na toho slávneho Pandura aj keď niektoré sú tu už určite zodpovedané:
- tá bezosádkova veža vyzerá dosť zraniteľne čo s ňou môže spravivť taká dávka z gulometu??,
- PTRS sú len dve alebo si pandur vezie aj náhradné a čo sa stane keď ich nepriatel zasiahne veď sú len v "plechovej škatuli" ???

To Ionor Slovenské tanky :shock: ved mi nemáme ani samostatný tankoví prápor a jediné schopne tanky sú u 21. zmiešaného mechanizovaného práporu a 1(jedna) T72M2 v garáži na Záhorí.

Napsal: 13/9/2010, 17:30
od Ionor
Nieje to tak zlé, mimo toho čo máme v službe, na svoju slávnu budúcnosť čakajú hádam aj nejaké zakonzervované a v múzeach. Tréning nieje podstatný, ale moment prekvapenia, keď na nepriateľa zautočia slovenské relikvie, tak bude určite prekvapený.

Ohľadom tej odolnosti, nad presný zásah výšším calibrom než 5,56mm by som veľmi s funkčnosťou zbaňového systému nepočítal (sniper s 12,7mm puškou by mal teoreticky vedieť plne vykastrovať Pandura od schopnosti odvety), ale počkaj si na detailnejší rozbor.

Napsal: 27/2/2011, 02:10
od kopapaka
Jeli jsme pandurem a vyzkoušeli jeho zbraňové systémy:
http://video.ihned.cz/c1-50424450-jeli- ... ve-systemy

Ale toho zkoušení tam moc není :D

Napsal: 27/2/2011, 02:14
od Dzin
Pandur zbytečně vyhozený peníze. Na co je mi takovéhle auto, když je to takový paznecht a tak vojáci nemají ani co na sebe a munici na cvičení?

Napsal: 26/5/2011, 19:26
od skelet
zdravotnický Pandur
Obrázek

Napsal: 23/6/2011, 16:39
od Lord
Dostal jsem tento zajímavý dotaz, nezná někdo odpověď?

Dobrý den,
zajímá mně jestli je nutné při výměně oleje vozidla pandur 8x8, vyndat motor? Tvrdí to instruktoři ve Vyškově :), připadá my to nesmyslné.
Děkuji za odpověď

Napsal: 23/6/2011, 19:07
od Mantra
já už bych se ničemu nedivil......................

Napsal: 23/6/2011, 19:26
od Dzin
knezdub píše:Tak proto v Lešanech jen stál a jen vrhal stínem, místo aby aspoň jednou prsknul nějakým slepým... Jsem rád, že máme tak dobrou techniku a v ní skvěle vysvičené osádky s praxí. Dostali k tomu střelci aspoń manuál v češtině?
Problém je, že armáda se sice kasá, jak nakupuje moderní techniku, ale třeba peníze na dostatečné cvičné střelby už neuvolňuje. Kluci se potom můžou přetrhnout, ale bez výcviku prostě nic nejde. A to nepluvím o PTŘS.

Napsal: 23/6/2011, 19:41
od kopapaka
Lord píše:zajímá mně jestli je nutné při výměně oleje vozidla pandur 8x8, vyndat motor? Tvrdí to instruktoři ve Vyškově Usměv, připadá my to nesmyslné.
Nemusí to být až tak nesmyslné jak se zdá, záleží jestli je to myšleno, že se " musí vyndat motor ", nebo jestli se to tak běžně dělá.
Může to totiž mít velice jednoduchý důvod, co když se výměna oleje provádí při předepsaných pracech po určitých motohodinách a rozsah je takový, že je jednodušší vyjmout motor, než demontovat pancéřování kolem motoru.

Trochu mi to připomíná auto jednoho kamaráda, výměna svíček se taky prováděla na demontovaném motoru. Sice to šlo s trochou akrobacie i bez toho po povolení pár šroubů a vyklonění motoru, ale svíčky měly životnost stejnou s rozvodovým řemenem a pro jeho výměnu se motor demontovat musel, takže popis výměny svíček počítal s prací na demontovaném motoru....

Napsal: 23/6/2011, 22:16
od knezdub
Obrázek
Motorpřevodový agregát

Obrázek
Pohled do prázdného prostoru posádky

Obrázek
Pohled do prázdného motorového prostoru

Pokud je motor připraven na snadnou demontáž (a tady vypadá, že je), tak je to možná i nejrychlejší řešení k provedení všech servisních úkonů. Vzhledem k tomu, že už jsou dneska k dispozici oleje pro nákladní vozy s intervalem výměny 125 000 km, nemusí to být u Panduru až takový problém (třeba jednou ročně)