Po vynikajících zkušenost AČR s provozem vyprošťovacích vozidel MAMUT 3, kde zdrojem problémů rozhodně není jeho hmotnost, dává logiku udělat další, skoro čtyřicetitunové pojízdné těžítko.
Dokud nebude mít DAF resp. PACCAR velkoobjemový motor, nemá smysl tříštit logistiku za trochu vyšší pohodlí.
Jediná omluva by byla, že to je zakázkový projekt pro někoho, a v takovém případě, dobře mu tak.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 15/6/2022, 22:00
od Rase
Partnerství s americkou společností AM General
Tatra chystá partnerství s výrobcem legendárního Humvee, chtějí dodávat vozy armádě USA. Americké ozbrojené síly se chystají obměnit svou flotilu těžkých logistických vozidel, neboť ta nynější je už příliš zastaralá. "AM General má dlouholeté zkušenosti s dodávkami americké armádě, ale nemá vlastní produkt v kategorii těžkých terénních vozidel. Proto Tatra představuje vhodného partnera pro spolupráci, aby se AM General dokázala do projektu zapojit a nabídnout své řešení," prozrazuje podrobnosti spolupráce mluvčí Tatra Trucks Andrej Čírtek.
Vie mi niekto vysvetliť umiestnenie navijaka na vozidle Treva na buldozerovu radlicu? Aj tie oka - pripadne ťahanie prebieha cez radlicu?
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 17/6/2022, 13:33
od Juraj Tichý
evidentne bude odnímateľný a prevážaný v nejakej schránke.
Re: Tatra Kopřivnice
Napsal: 18/6/2022, 15:46
od knezdub
Radlice je dostatečně dimenzovaná na to, aby vydržela tah/tlak v podélné ose vozidla. Pokud je namontovaná na autě, je to nejlogičtější místo, kam umístnit tažné oka pro jednoduché vyproštění, případně pro upevnění kladky navijáku. Naviják na radlici bude jen pomocný pro vyproštění lehčích vozidel, na těžkou práci bude hlavní naviják vzadu.
Případný odtah auta bude řešen pravděpodobně za pomoci nějakého trianglu, podobně jako u Panduru nebo u tanků