Stránka 21 z 78
Napsal: 7/2/2012, 01:44
od jersey.se
Tak pokud se dostanou na podobnou cenu jako Švédi, budou o tom určitě minimálně uvažovat. Rafale je letadlo vyšší třídy a Francouzi si mohou dovolit (nebo musí) jít pod cenu.
Co se týče vysokého tlaku, uzemnění bylo správné. Pokud byly letouny vybaveny barovýškoměrem, který nebyl certifikován na daný atmosferický tlak, nebo s takovým tlakem nepočítá EFCS, nelze jinak.
Napsal: 7/2/2012, 09:43
od Spread
Ta informace o Dassaltu je opravdu taková trošku na vodě. Na pár stránkách jsem našel dnes ráno i info o tom, že nic takového není a je pravda, že na oficiálních stránkách Dassaltu není také žádné prohlášení. Ale Frantící jsou trošku pod tlakem, v prosinci jsem zaregistroval zprávu jejich ministerstva obrany, že pokud se nepodaří prodat Rafale do zahraničí, tak budou uvažovat o ukončení projektu. Zdroj teď u sebe nemám, ale pokud by to mohl někdo nějak dále doplnit, tak to bude jenom vítáno. Podle mě by to byla škoda přijít o takhle úžasnej stroj evropské produkce. Ale stejně v tomhle případě držím palce Gripenu.
To jersey.se:
Myslíš si, že by podobný problém při takhle vysokém tlaku měli i ostatní moderní bojové stroje? Co jsem si zjišťoval, tak posledně byly tyto podmínky ve švédsku v roce 1972 a pak až v 1907, takže se jedná o opravdu raritu. Ale stejně, ideální čas na útok :-) . Dík
Napsal: 7/2/2012, 09:57
od jersey.se
Nedovoluji si hádat, zda by stejný problém měly jiné letouny, nicméně jestli by s takovými tlakovými výšemi měl někdo počítat, tak především Švédové. Osobně to vnímám jako konstrukční "prcák". Každé letadlo jich má víc.
Napsal: 7/2/2012, 10:05
od Flogger G
V případě skutečného boje lze vše řešit operativně. Stroje odstartují z letiště s příliš vysokým tlakem a přistanou na dráze s vyšší nadmořskou výškou, kde již takový problém není. Současně tato zkušenost donutí uživatele k úpravě barometrických charakteristik přístrojového vybavení a napříště předejde výše popsanému problému.
I kdyby nebylo možné jinou dráhu použít, stejně jsou letouny vybaveny radiovýškoměry.
Napsal: 7/2/2012, 10:10
od jersey.se
Asi tak. Ale dojít k tomu nemělo.
Napsal: 7/2/2012, 10:30
od Flogger G
Tento případ spíše vyhlíží jako silná anomálie ve vývoji počasí a s tím by měl problémy každý stroj.
Napsal: 7/2/2012, 10:41
od jersey.se
No problém je v oblasti F21, to je Haparanda. Letiště je prakticky na úrovni moře a je tam aktuálně -30 (už z toho důvodu je vzduch hustší) a tlak se tam teď pohybuje kolem (tedy i přes) 1050 mb. To je docela hodně, tlak v Praze přepočtený na hladinu moře je dnes kolem 1030; ona ta tlaková výše je i na území ČR, ale vzhledem k vyšší nadmořské poloze je tu absolutně asi 980 mb. Ono to možná souvisí s tím, že barovýškoměry bývají běžně certifikovány na max. 1050 mb. Švédové možná dřív používali svoje přístroje, které byly certifikovány na vyšší tlak, ale mám pocit, že v Gripenu jsou tyto přístroje americké...
EDIT: Tedy F21 je samozřejmě Luleå, ale tlak vzduchu je ze stanice v Haparanda, což je kousek odtud.
Napsal: 8/2/2012, 09:40
od Pop
Nevím, jestli zde kdokoliv zaznamenal počátek vyjednávání o prdloužení pronájmu JAS-39 naší stranou. Ve hře je také odkoupení letadel.
Za naší stranu jednání vede antigripenista Vondra, který ve vládě lobuje za výrobky made in USA.
Jen chci připomenout, že letadla JAS-39 nám zatím slouží dobře a bez větších peoblémů, což je v úplném protikladu se zkušenostmi polského letectva, které si prvních pět let vytrpělo s Falcony svoje. Navíc mají, jako ostatně většina uživatelů F-16, potíže s dodávkou některých náhradních dílů. Proto ta enormní snaha umístit na polském území alespoň peruť USAF, doufají ve zlepšení dostupnosti náhradních dílů.
Napsal: 8/2/2012, 09:44
od jersey.se
Jojo, zaznamenali. Jenže z těch keců okolo mi je už docela zle, takže to radši komentruju co nejméně. Myslím že se k lepšímu změnil postoj zejména Nečase a Vondra změnu těžko prosadí zejména z finančního hlediska. Předpokládám prodloužení nájmu, je to ze všech variant ta nejpravděpodobnější.
Napsal: 8/2/2012, 09:51
od Pop
Nájem je i výhodný z ekonomického hlediska. Náš stát se nemůže rovnat JAR nebo Švýcarsku, tam si mohou dovolit letadla koupit.
Ještě mne zajímá, zda již byl zveřejněn podíl dvoumístných Gripenů ve dvaadvacetikusové dodávce do Švýcarska?
Napsal: 8/2/2012, 10:09
od jersey.se
Nájem nám především zajišťuje plný servis bez toho, abychom si sami museli budovat technické zázemí, což se pro 12 letadel rozhodně nevyplatí.
Co se týče počtu dvoumístných verzí pro Švýcarsko, nepodařilo se mi najít relevantní číslo. Víme jen to, že se má jednat o 22 strojů E/F, tedy vycházejících z demonstrátoru NG, což je letoun se silnějším motorem, větší zásobou paliva a AESA radarem.
Předpokládaná podoba švýcarských strojů (tohle je ovšem stávající verze švédského letectva):
V rámci zkoušek ve Švýcarsku létal Gripen s IRST:
Gripen je velmi fotogenické éro, což? Taková modelka

Napsal: 15/2/2012, 19:47
od skelet
Kolem švýcarské výběrovky to houstne. Médiím se dostali do rukou dokumenty z letových testů, kde je uvedeno, že Gripen nesplňuje všechny požadavky letectva. Vítěze nyní bude schvalovat švýcarský parlament
http://www.altair.com.pl/start-7464
Napsal: 15/2/2012, 20:16
od jersey.se
Tak je obecně známo že část vysokých představitelů letectva by mnohem radši Rafale. Nakonec i proto se frantíci ještě snaží. A kdo ví, možná i uspějí - alespoň by pak bylo možné nějaké zhodnocení toho letadla. Dokud ho mají jen Frantíci, těžko považovat jeho hodnocení za objektivní (vzpomeňte kampaň kolem 2000). Rafale se nyní vrací s dříve prý chybějícím zařízením umožňujícím kopírování terénu (ve spojení s dopplerovským výškoměrem prý v závislosti na výšce nad terénem pilotovi do sluchátek pouští dva tóny) a nějakými optronickými senzory. Docela vlastně Francouzům držím palce.
Napsal: 16/2/2012, 09:39
od Pop
Tak to je zajímavé. Rafale je od počátku zavedení do výzbroje vybaven možností kopírování terénu. Současně přitom RL RBE2 neztrácí možnost sledování vzdušných cílů.
Napsal: 16/2/2012, 09:40
od jersey.se
Proto píšu "prý". Je to informace asi stejně relevantní jako ta "uniklá" zpráva.
Napsal: 24/2/2012, 14:17
od pepah
Napsal: 28/2/2012, 21:14
od pepah
Napsal: 29/2/2012, 09:03
od Pop
Zatím bych zůstal nohama na zemi. Výcvikem tankování za letu musí projít všech 22 nebo 23 pilotů našich JAS-39 a tuto dovednost musí neustále zdokonalovat.
Napsal: 29/2/2012, 09:05
od jersey.se
Mě by hlavně zajímalo, proč když ty letadla jsou v ČR už docela dlouho, oprášili pavučiny na tankovacím zařízení až teď. Jsou prostě věci který asi nepochopím.
Napsal: 5/4/2012, 09:12
od jersey.se
Málem bych zapomněl, v Ronneby pomalu končí společné cvičení letectev používající Gripeny Lion Effort 2012. Čeští letci mezi představiteli zúčastněných letectev doznali značného uznání.
Kde Gripen slouží:
Švédsko - 175
Česká rep. - 14
Maďarsko - 14
Jihoafrická rep. - 28
Thajsko - 12
Británie - 1
Kde Saab doufá že bude brzo (roky) objednán:
Švýcarsko (před podpisem objednávky 22 letadel E/F)
Chorvatsko
Rumunsko (prakticky nikdy bojeschopné Lancery už jsou bez náhrady vyřazovány)
Zdroj