Pokiaľ viem máme 6 L-410niko píše: Takze nakup Spartanov je nie len, ze dobra vec, ale hotove vykupenie pre OS SR. Totiz Slovensko je jedna z mala krajin, ktora nema dopravne letectvo.
Ty myslíš ten dočasný program SALIS. Lenže okrem toho existuje SAC - kde sa spoločne kupujú a prevádzkujú C-17 zo základne v Maďarsku. A tam nie sme.niko píše: To, ze existuju kooperacne programy so spojencami a ze nam ruska Volga-Dneper, alebo ukrajinsky Antonov dokaze presunut material je sice pekne,
Ďalej je tu na Eur. úrovni program spol. prevádzkovania transport. letectva EATC, kde sa pridáva Západná Európa štát za štátom a už teraz dosahuje významné úspory. Ale samozrejme východoeurópske štáty si radšej budú kupovať a prevádzkovať taktickú transportnú kapacitu sami. Asi máme veľa peňazí...

Že sú súčasné naše zmluvy predražené je skutočne prekvapivé.niko píše: Za prve to nie je zadarmo. A ak si pozries zmluvy na CRZ, uvidis, ze tam tecu nemale sumy. Myslim, ze za 6,8 mil. € by mohli lietat Spartany skutocne pekne dlho.

Tak teda tomu nerozumiem. Zlikvidovali sme si letectvo - ale piloti musia robiť zbytočné nálety, lebo pre nich nie je robota...niko píše: Napr. nasi vysadkari musia obmedzovat vycvyk, niektore sposobilosti (vzdusne zasobovanie, nudzova evakuacia, MEDEVAC) vobec nie su. Cize skratene povedane treba dlho hladat takych blbcov ako sme tu na Slovensku, ktori si zlikvidovali dopravne letectvo a vytesuju sa, ze ich povozia za tazke prachy susedia, alebo contractori.
No a preto vláda UK lieta biznisclassom a vláda Litvy, alebo Estónska na predsedníctvo do Bratislavy v pohode vojenským transportom...niko píše:Co sa tyka vladnej letky a naletu. Kazda jedna prepravna vladna kapacita je dobra vec. Kedze ich mame menej ako Pobrezie Slonoviny, ci Kongo. A to sme krajina NATO.
No a presne toto je ono. Kúpili sme Airbus, lebo bol "výhodný." Potom ďalší, lebo "výhodná" kúpa - ani trt k tomu či či ho naozaj treba. Hm a čo takto dva Fokkery? Kúpme ne? A ešte nejaké bizjety by to chcelo. Určite to bude "výhodná" kúpa.niko píše:Onedlho sa inak mozeme tesit na dalsi prirastok. Tento krat pravdepodobne v podobe bizjetu.

Len treba povedať pre koho...
A prosím ťa, v tom čo sa deje a chváliš je kde?? Voila!niko píše:Chyba ale koncepcia.

Falder:
Neviem. Akurát som citoval chlapíka, ktorý bol priamo z fachu a kritizoval nákup Spartanov, že v dobe, keď sa sťahujeme z misií a existencii spoločných programov je to vyhadzovanie peňazí...Flader píše:Arten, ako by teda malo vyzerať podľa teba dopravné letectvo OSSR? Mali by sme ho zrušiť úplne a nechať sa rozvážať spojencami (určite to budú robiť zadarmo, alebo iba symbolickú cenu), alebo ako by vyzeralo koncepčné riešenie?
Tak asi by mala byť nejaká koncepcia a z toho odvodené potreby a potom nákupy, ktoré by maximalizovali efektivitu práve zapojením do tých spol. programov...
EDIT:
Takže podľa tohto článku: https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... loti-dost/
Nalietali (tri) lietadla vládnej letky v r. 2015 každé v priemere 5 hodín týždenne(!) V r. 2016 (4 lietadla) v priemere 4 hodín týždenne(!) každé - a to sa vozil každý týždeň do Popradu prezident, ktorému to teraz zatrhli (!!). (orientačne, lebo niečo sa vyradzovalo, niečo nakupovalo - ale predstavu to dáva).
Takže načo nám treba 2 x A319 a 2 x F100?
"má fungovať aj s poslaním, ktoré iné európske vládne letky nemajú. Ide o evakuáciu občanov z ohrozených oblastí, prepravu zranených a pacientov alebo obetí nešťastí či prevoz vojakov a policajtov na zahraničné misie."
Bum! Ako to len riešia "iné európske vlády"? Žeby nasilu nevymýšlali nezmyselné lety?

No a teraz príde ďalší "logický" krok - To je všetko +- rovnaká trieda. Na mnoho ciest zbytočne predimenzované. A tak sa príde na to, že bude treba niečim nahradiť vyradzované Jaky. Takže, samozrejme - dokúpime bizjety

