Ruská vojenská reforma - letectvo
Moderátor: Julesak
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Prvý let prototypu Mil Mi-38T:

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
RuAF ocividne planuje do par rokov modernizaciu svojich Mig-29 novym AESA radarom ZUK-AME. Inak ak to spravne chapem, dneska nema AESA radar ani Mig-35.
https://www.janes.com/article/84713/pha ... ter-trials
https://www.janes.com/article/84713/pha ... ter-trials
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Na WIKI píšú že Mig-35 má AESA.niko píše:RuAF ocividne planuje do par rokov modernizaciu svojich Mig-29 novym AESA radarom ZUK-AME. Inak ak to spravne chapem, dneska nema AESA radar ani Mig-35.
https://www.janes.com/article/84713/pha ... ter-trials
https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-35
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Tak, ale snad nebudeme zdroj wiki porovnavat s janes.com. 

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
No, čo sa týka Ruska, tak wiki (ruská určite) nad janes vedie....

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
http://www.defenseworld.net/feature/8/A ... _3CNWeZbIVniko píše:Tak, ale snad nebudeme zdroj wiki porovnavat s janes.com.
Russia’s only fighter mounted AESA radar, the Zhuk-AE, contained 652 T/R modules and was unveiled in 2007.
Installed in MiG-35,
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
MiG-35 vznikl jako soutěžící do Indického tendru MRCA, a tam byl AESA radar jednou ze základních podmínek.
Pokud by ho neměl, nemohl by soutěžit.
Pokud by ho neměl, nemohl by soutěžit.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Zahada rozlustena. Ano indicky prototyp mal AESA. Dnesne seriove Mig-35 maju s najväcsou pravdepodobnostou ale Zuk-M, co je ak sa nemylim PESA.
https://www.leteckymagazin.sk/l/prve-pr ... roka-2017/
https://www.leteckymagazin.sk/l/prve-pr ... roka-2017/
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Na WIKI píšu:niko píše:Zahada rozlustena. Ano indicky prototyp mal AESA. Dnesne seriove Mig-35 maju s najväcsou pravdepodobnostou ale Zuk-M, co je ak sa nemylim PESA.
https://www.leteckymagazin.sk/l/prve-pr ... roka-2017/
https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-35The new MiG-35 allegedly lacked the AESA radar as well as thrust vectoring control, supposedly to keep procurement cost low to attract foreign customer.[39]
Výber AESA radaru alebo vektorovanie trisiek závisí na cenových preferenciách zákazníka.
P.S. WIKI zase zvýšila vedenie nad janes.com 2:0

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
kenavf píše:Na WIKI píšu:niko píše:Zahada rozlustena. Ano indicky prototyp mal AESA. Dnesne seriove Mig-35 maju s najväcsou pravdepodobnostou ale Zuk-M, co je ak sa nemylim PESA.
https://www.leteckymagazin.sk/l/prve-pr ... roka-2017/https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-35The new MiG-35 allegedly lacked the AESA radar as well as thrust vectoring control, supposedly to keep procurement cost low to attract foreign customer.[39]
Výber AESA radaru alebo vektorovanie trisiek závisí na cenových preferenciách zákazníka.
P.S. WIKI zase zvýšila vedenie nad janes.com 2:0
Presne tak kuci;) To uz se tu rozebiralo (respektive v jinem vlakne). Pro soucasny MIG-35 nabizeny na export ma zakaznik na vyber ze tri radaru. AESA je jeden z nich. Stejne tak vektorovane trysky, ruzne urovne avioniky, obrannych systemu, pasivnich sledovacich systemu atd. atd...
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
No na vyber mat moze. Ale kedze samotny zavod, ktory AESA radar produkuje tvrdi, ze do vyroby pojde az 2019, je zrejme, ze sucasne seriove stroje ho nemaju.
kenavf: ked sa teraz prihlasim do wiki a zmenim to tam, tiez to budes citovat ?
kenavf: ked sa teraz prihlasim do wiki a zmenim to tam, tiez to budes citovat ?

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Niko, no neviem ci RUAF planuje modernizaciu MIGov 29, ked ich postupne stahuje, IMHO do uvahy prichadzali SMTcka, ale tych je par....
Skor dostanu AESU SU-30 pripadne SU-35
Skor dostanu AESU SU-30 pripadne SU-35
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Klingy podla mna to s najväcsou pravdepodobnostou to budu tie SMTcka. Predsa budu aspon radary oficialne zavedene a to pomoze predaju tohoto radaru v zahranici. Aj ked ich nebude vela. Inak vraj prvym uzivatelom Zuk-AEM na MIG-29 ma byt zahranicny zakaznik.
http://www.airrecognition.com/index.php ... pment.html
http://www.airrecognition.com/index.php ... pment.html
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Žádné sériové MiGy-35 zatím neexistují … právě pro problémy s přípravou sériové výroby Žuk-Aniko píše:No na vyber mat moze. Ale kedze samotny zavod, ktory AESA radar produkuje tvrdi, ze do vyroby pojde az 2019, je zrejme, ze sucasne seriove stroje ho nemaju.
První dodávka úvodních 6-ti kusů (s AESA radarem Žuk-A) byla podepsána 22. srpna 2018
To co koupil Egypt, a někdy se nazývá MiG-35, je oficiálně označeno MiG-29M (9.41SM) … právě proto, že nemá AESA radar

Jinak už jsem to sem psal mnohokrát, ale raději zopakuji.
AESA je určitě budoucnost, ale nemá jen pozitiva, ale i negativa. a neznamená, že je automaticky lepší než jiné radary.
Moderní PESA radary již také umí vytvořit více svazků, a nejen ten jeden elektronicky vychylovat (proto se jim také někdy říká semi-active) a jsou mnohem jednodušší na provoz (byť naopak citlivější při poškození) než AESA.
Ani moderní "klasické" radary nejsou úplně out. Stále s nimi létá mnoho moderních letounů - od F-15, přes F-16, Gripen, Eurofighter až po Su-27. Například pro Eurofighter AESA radar již existuje, ale pokud vím, zatím si ho nikdo neobjednal.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Skeptik v podstate suhlasim. Tie seriove stroje, ktore boli dodane do Egypta nemaju AESA radar a v podstate je otazne, ci ich vobec oznacovat ako MIG-35. Otazne je aj, ci ich nasledne dovybavia. Ten zahranicny zakaznik na MIG-29 by mohol byt ale prave Egypt. Nove stroje, ktore pridu po roku 2019 AESA radar uz mat pravdepodobne budu. Inak tie egyptske akoze MIG-35 nemaju podla vsetkeho ani vektorovanie trisiek, cize pomenovanie MIG-35 je cisto marketing. Lietadlo MIG-35 ako take este nie je zavedene nikde.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Sice nevím, proč jsi psal, že "v podstatě souhlasíš", když jsi souhlasil PLNĚ
ale ano, přesně tak to je. Proto jsou ty MiGy pro Egypt oficiálně označené MiG-29M (jednomístné) resp. MiG-29M2 (dvoumístné).

ale ano, přesně tak to je. Proto jsou ty MiGy pro Egypt oficiálně označené MiG-29M (jednomístné) resp. MiG-29M2 (dvoumístné).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
U Typhoonu je to spíš otázka politická - utrácení za Captor není v módě.
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Chapes, chcel som ta na zaciatku zneistit.Skeptik píše:Sice nevím, proč jsi psal, že "v podstatě souhlasíš", když jsi souhlasil PLNĚ![]()

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Pani musite si uvedomit jednu vec, vybavit lietadlo AESA radarom, nieje o "prisrobovani" noveho radaru do nosa a upgrade softu, AESA potrebuje vodne chladenie, to znamena omnoho vacsi zasah do struktury lietadla...
Jedna vec, je vyvinutie AESA radaru ako takeho, a druha vec je integracia AESA radaru do lietadla, preto napr. nema AESU SU-35S, lebo letectvo potrebovalo nove stroje co najrychlesie...
Aj ked cinania tento rok novy AESA radar pre JF-17 a vraj ide o pvy vzduchom chladeny AESA radar na svete
https://quwa.org/2017/05/22/avic-comple ... esa-radar/
Jedna vec, je vyvinutie AESA radaru ako takeho, a druha vec je integracia AESA radaru do lietadla, preto napr. nema AESU SU-35S, lebo letectvo potrebovalo nove stroje co najrychlesie...
Aj ked cinania tento rok novy AESA radar pre JF-17 a vraj ide o pvy vzduchom chladeny AESA radar na svete
https://quwa.org/2017/05/22/avic-comple ... esa-radar/
Re: Ruská vojenská reforma - letectvo
Vieme že to je stále okolo toho Migu nejasné. Boli už predstavené vízie kde pre Mig už nebola budúcnosť. Zrazu predstavili koncepciu kde Mig je určený ako palubné lietadlo. Potom oznámili že do letectva zaradia niekoľko desiatok Migov, asi aby tým podporili predaje do zahraničia. Teraz som niekde čítal že chcú ešte širšie zaradenie do ruského letectva. Do toho ruského letectva by mali byť zaradené varianty s obyčajným radarom a nie AESA. Asi chcú aby mali pre zahraničných zákazníkov aj variantu "chudobného muža" a preto si zákazník môže voliť výbavu pretože Súčko je drahšie. Je otázne o koľko je Mig-35 lacnejší proti ekvivalentnému Súčku(neviem ktoré Súčko je ekvivalent).
EDIT: To Skeptik
PESA by mala byť tiež "nepohyblivá" anténa akurát nemá 1000 generátorov signálu ale len jeden spoločný a anténa by sa nemala hýbať(ak nepočítam "pozicionér" na hrubé nasmerovanie antény). Alebo mi niečo uniklo?
S tým marketingom Mig-35/Mig-29M.. to bude asi výstižné.

Hýbať s takouto anténou by bol asi problém.
EDIT: To Skeptik
PESA by mala byť tiež "nepohyblivá" anténa akurát nemá 1000 generátorov signálu ale len jeden spoločný a anténa by sa nemala hýbať(ak nepočítam "pozicionér" na hrubé nasmerovanie antény). Alebo mi niečo uniklo?
S tým marketingom Mig-35/Mig-29M.. to bude asi výstižné.
Hýbať s takouto anténou by bol asi problém.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."



