kenavf píše:Neviem či je to reálne:
Nakrúcanie záberov pre film,štart bez prekrytu kabíny,let rýchlosťou 2machy.
Pilot tvrdí že keď vystrčil trocha prst tak sa mu začali zahrievať rukavice.
Letieť rýchlosťou 2M komplet celé lietadlo v pohode zvládne.
Katapultovať sa pri tej rýchlosti sedačka s pilotom zvládne = osud lietadla ma v tom momente už netrápi (len aby netrafilo mňa alebo obývanú časť na zemi ...)
Letieť bez prekrytu kabíny rýchlosťou 2M = FAKE .. tá aerodynamika s tým lietadlom urobí svoje ... a žeby ešte pri 2M pilot zdvihol ruku ...
Tu je ukážka čo robí nápor vzduchu pri 1200km/h (cca 1M - úroveň mora pri 0°C)
skflanker_ píše:Letieť bez prekrytu kabíny rýchlosťou 2M = FAKE .. tá aerodynamika s tým lietadlom urobí svoje ... a žeby ešte pri 2M pilot zdvihol ruku ...
Tu je ukážka čo robí nápor vzduchu pri 1200km/h (cca 1M - úroveň mora pri 0°C)
Na tom videu z vývoja je zobrazené keď je pilot vystavený celý náporu vzduchu pri katapultáži a pokial viem tak už prežili katapultáže aj pri 3mach(SR-71).
Ale pri nakrúcaní toho filmu bol pilot v kabine v aerodynamickom tieni čelného skla kabíny,takže nebol vystavený priamo prúdeniu vzduchu.Priamemu prúdeniu vzduchu vystavoval tie prsty vysunutím mimo obrysu čelného skla.Otázka je či by mohlo byť to obtekanie kabiny bez prekrytu také ideálne že by mohol dosiahnuť až rýchlosť 2M,či tam nevznikajú turbulencie ktoré by pôsobili aj do vnútra kabiny priamo na pilota.
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 13/7/2015, 22:13
od skflanker_
kenavf píše:Ale pri nakrúcaní toho filmu bol pilot v kabine v aerodynamickom tieni čelného skla kabíny,takže nebol vystavený priamo prúdeniu vzduchu.Priamemu prúdeniu vzduchu vystavoval tie prsty vysunutím mimo obrysu čelného skla.Otázka je či by mohlo byť to obtekanie kabiny bez prekrytu také ideálne že by mohol dosiahnuť až rýchlosť 2M,či tam nevznikajú turbulencie ktoré by pôsobili aj do vnútra kabiny priamo na pilota.
Podarilo sa mi narýchlo nájsť tento odkaz http://pkk-avia.livejournal.com/36935.h ... ead=620103
Išlo o lietadlo Su-35UB (T-10UBM/Т-10УБМ) modrá 801, ktorá sa nikdy nedostala do sériovej výroby, a vychádzala z verzie Su-30MKK.
Celá tá sranda sa točila vo februári 2005, filmovalo sa z Jak-40 kde odmontovali bočné dvere a pilot bol pán Jevgenij Frolov.
V otvorenej kabíne mal teplotu -40, pri rýchlosti do 500km/h a do výšky 4,5km - bol tam skoro 2 hodiny ...
Sami z OKB Suchoj skúšali a boli zvedavý ako to dopadne - ale určite, určite nikto s takouto aerodynamikou by to neťahal na rýchlosť 2M - sú prípady keď sa za letu na MiG-31 vo veľkej výške a rýchlosti uvoľnil zadný prekryt a piloti a lietadlom v pohode pristáli. Ale nik by to neskúšal dobrovoľne ešte vytáčať na vyššiu rýchlosť ...
Takže lietať bez prekrytu pre filmárov sa dá, ale to že to niekto vytiahol dobrovoľne na 2M je už rozpávka ...
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 20/9/2015, 16:29
od Julesak
Dokument TV Zvezda o Su-30SM, de facto spárke k sériovým Su-35S.
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 21/9/2015, 14:11
od arten
Nechce sa mi pozerať dvojhodinove video, ale verzia SM je pokiaľ viem derivátom Indických MKI z NAPO, rozhodne nie spárka pokročilejších 35S...
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 21/9/2015, 14:56
od Julesak
Video má 31 minút, technicky je samozrejme Su-30SM odvodený od Su30MK, ale (okrem samostatných jednotiek ako tá neďaleko Čity z videa) slúži aj ako cvično-bojová verzia pre letky a pluky s Su-35S. Podobne ako Su-30M2 pre Su-27SM/SM3 (tá ale nemá tú "samostatnú" funkciu).
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 21/9/2015, 20:17
od arten
Jaj tak to je mozne. Len "de facto spárke k sériovým Su-35S." som chapal ako dvojmiestnu verziu 35ky.
Ale aj tak je to trochu divne - iny radar, ine motory, kokpit nie je iny? Pockaj ale ved to je blbost, vsak on ma pilota a operatora. Tak ako skoli druheho pilota
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 21/9/2015, 20:52
od Julesak
No, žiadna Su-35SUB neexistuje, a teda asi ani nie je iná možnosť, ako Su-30SM.
Ktorá je síce trochu iná (kanardy etc), ale možnosťami a vybavením je veľmi podobná (i keď majú iné motory aj radar)
Rozdiel medzi operátorom a druhým pilotom (ich pracoviskom) je zanedbateľný.
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 21/9/2015, 21:58
od arten
operator ma kinpel?
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 21/9/2015, 22:20
od Julesak
Táto otázka ma priznám sa zaskočila, ale myslím že áno, už len preto aby mohol zastúpiť pilota. Napr. aj v Su-34 ho má - nie identický, ale má.
Len pre zaujímavosť - druhý kontrakt na dodanie 50 ks Su-35S ktorý bol potvrdený MO RF v decembri 2015(podpísaný ešte v auguste 2015) má hodnotu 60 miliárd rubľov, čo pri dnešnom kurze predstavuje 790 miliónov USD.
Spoločnosť Suchoj už dokončuje dodávku 1. kontraktu na 48 ks Su-35S, prezbrojovaný je už druhý pluk a to konkrétne 22. stíhací letecký pluk na letisku Centrálna Uglovaja v Primorskom kraji.
To znamená že kusová cena Su-35S v druhom batchy je neuveritelných 15 800 000 USD. Zdá sa že nízka cena ropy má zaujímavé konsekvencie
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 12/1/2016, 19:45
od Xawi3r
No ono hlavně bylo uvedeno, že kontrakt má hodnotu přes 60 miliard rublů... Což je široký pojem! To může být také klidně třeba 360 miliard rublů... A už vůbec nebylo uvedeno, co za to konkrétně všechno ruské letectvo dostane. Uvedený údaj tedy o ceně letounu Su-35S neříká vůbec nic...
Nepochybuji ale o tom, že vyjednávání o ceně bylo velice tvrdé (a zdlouhavé), výrobní procesy se vlivem sériové produkce zlevňují a pád rublu také udělal svoje (což je ale zajímavé spíše pro zahraniční zákazníky).
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 12/1/2016, 19:54
od nine_mike
Zase to neženme do extrémov, cez 60 miliárd určite "kludne" neznamená 360 miliárd. Aj keby bola cena 100 miliárd rubľov (čo považujem za blbosť), stále by to za 50 kusov Su-35S bola fantastická cena.
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 13/1/2016, 11:18
od absik mmr
Po prvé:cena je čiste za stroj, tak 16 melónov USD je len prepočítaná cena čistého kurzu, ak by to chcel niekto zvonku tak dotoho vstupujú transférové poplatky a clá - reálna je v Rusku 1,2 miliardy rubľov/ks, ako si ruské spoločnoti teraz považujú RUB je ťažké povedať, je to ich domáca mena v ktorej sa obchoduje. Prepočet som uviedol čiste na porovnanie - myslím že cena našincovi v rubľoch alebo v juanoch nič nehovorí ale obchoduje sa tam v týchto menách.
Další kdo má zájem je Indonésie, ovšem jejich zákon předpokládá sdílení 35% výrobního procesu...což je asi problém...mají nahradit flotilu Northrop F-5 Tiger II fighters http://sputniknews.com/business/2016012 ... visit.html
předpokládám že pro VKS je nasmlouvaná cena v rublech, pro ostatní v dolarech...proto ten brutální rozdíl v pořizovací ceně...suchoj si napakuje kapsy v dolarech, ale zase předpokládám, že má v USD i dluhy takže nula od nuly...akorát VKS RF na tom vydělá(respektive neprodělá).
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Napsal: 19/2/2016, 23:29
od Xawi3r
První čtyři letouny Su-35 má obdržet Čína do konce letošního roku. Stroje mají být vybavením v maximální míře podobné se stroji Su-35S v ruském letectvu ( tomu moc nevěřím:) ).