Stránka 21 z 26

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 09:04
od Lynx
Úplne základný výcvik pilotov prebieha na TUKE, kde je letecká fakulta. Ci by im prikúpili povedzme 4ks NG, alebo by posielali pilotov do ČR na vycvik je otázka. Ale ako výzbroj celej letky, na to je L39NG príliš slabé, jeho výkony by VzS OSSR nikam neposunuli.
Neviem aké sú osnovy výcviku pilotov na strojoch kategórie L39NG, ale pre tých pár hodín kupovať jednoúčelové stroje za x mil EUR, je neefektívne.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 09:29
od Arthur
Skelet čo myslíte prečo to dávam do "uvodzoviek". A nie je to otázka. Kľudne sa tvárte, že nechápete...

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 09:46
od skelet
u tebe jeden nikdy neví

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 09:47
od Juraj Tichý
Lynx: Presne tak, posunúť na TUKE aj výcvik na niečom turbovrtuľovom po piestoch.
Pomôže to aj komplexnosti ponúkaných služieb TUKE.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 11:08
od Flogger G
Kolego skelete, ono je otázkou, kdy by druhá letka F-16 na Slovensko dorazila, když dopředu dojednané letouny budou mít zpoždění víc než jeden rok. Také je možné, že jednání s Korejci je určitá demonstrace tlaku na LM, ať sebou hodí.
Pánové, asi se v problematice leteckého výcviku příliš neorientujete. Buď se pro úplné počáteční seznámení s motorovým létáním používá ve vojenských letectvech pístový vrtulák nebo turbovrtulový stroj - obojí vyvozují potřebný tah vrtulí, tento stupeň je společný pro všechny budoucí aviatiky, kteří jdou na aparáty s pevným křídlem. Dalším stupněm pro piloty bojových strojů je na pilotáž nenáročný cvičný proudový letoun, kde si adept vojenského létání zvyká na pohon turbokompresorovým reaktivním motorem. Následně potom přichází plnokrevný stroj.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 11:12
od pjaro77
Juraj Tichý píše: 22/9/2022, 09:47 Lynx: Presne tak, posunúť na TUKE aj výcvik na niečom turbovrtuľovom po piestoch.
Pomôže to aj komplexnosti ponúkaných služieb TUKE.
Súhlasím, nech sa základný výcvik robí na turbovrtuľách a kľudne sa tie mašiny môžu používať aj keď potrebujú piloti nalietať hodiny .
Pokračovací výcvik a výcvik na F-16 - poslať pilotov do USA alebo do niektorého europskeho výcvikového strediska (je vôbec nejaké v EU pre F-16 ?).

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 11:18
od Juraj Tichý
Flogger G píše: 22/9/2022, 11:08 Pánové, asi se v problematice leteckého výcviku příliš neorientujete. Buď se pro úplné počáteční seznámení s motorovým létáním používá ve vojenských letectvech pístový vrtulák nebo turbovrtulový stroj - obojí vyvozují potřebný tah vrtulí, tento stupeň je společný pro všechny budoucí aviatiky, kteří jdou na aparáty s pevným křídlem. Dalším stupněm pro piloty bojových strojů je na pilotáž nenáročný cvičný proudový letoun, kde si adept vojenského létání zvyká na pohon turbokompresorovým reaktivním motorem. Následně potom přichází plnokrevný stroj.
Slovenský piloti v USA idu na T-6 a následne na T-38.
Žiadne nenáročné prúdové lietadlo tam nie je.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 11:31
od skelet
to nenáročné proudové letadlo je ve stejné kategoii jako ten turbovrtulák. Však mimo jiné Aero L-139 bylo svého času nabízeno proti PC-7/9, z kterého nakonec vznikl T-6. L-39NG a T-6 jsou stejná kategorie letounů.

K F-16 pro druhou letku OSSR jsem se vyjádřil už dříve.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 13:02
od Flogger G
Budoucí slovenští piloti prodělávají základní výcvik v USA? Tak to jsem opravdu někde zaspal dobu a uznávám, že stroj kategorie cvičný proudový OSSR nepotřebují. Ostatně jsem již psal, že to je svrchovaná věc Slovenska, co budou mít OSSR ve výzbroji.

Druhá letka F-16 mi přijde logičtější než další typ letadla. Přeci jen nejde o počty na úrovni Polska.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 14:23
od Juraj Tichý
Spolu s F-16 sa objednal výcvik 22 pilotov, z ktorých niektorí lietali len na piestovych strojoch.
Niektorí mali aj hodiny na L-39.

Letka FA-50 po rieši výcvik aj CAS ťažkej brigády.
Ta voľba, byt sa tak nezdá je oveľa lepšia ako ďalšia Letka F-16, ku ktorej by aj tak bolo treba dokúpiť cvičné stroje alebo výcvik.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 14:30
od Zemakt
FA není T. A fakt se mi to moc nezdá. Dokoupit starší C/D pro cvičně-bojovou letku mi přijde logické. Ba přímo se to nabízí.

A také to není zrovna žádná láce. Jinak TA by mi tedy seděla víc, když už.
http://defenseph.net/drp/index.php?topic=2011.0

Edit: a má vůbec FA zachované dvojí řízení?

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 15:20
od Vestly
FA-50 by davala zmysel ak by sa obstarali aspon 2 letky. Ak chcu nakupit len 10-12 kusov, tak mi ich nakup nedava moc zmysel.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 15:27
od Flogger G
FA-50 vyjde Polsko dost draho. Prvních 12 kusů FA-50 Block 10 má dorazit příští rok a naši severní sousedé za ně zaplatí 700 mil. USD. Dodávku zbylých 36 strojů v ryze polské specifikaci by měli Korejci splnit v letech 2025 - 28. Verze má být dosti podobná provedení Block 20 a celková cena těchto letounů je 2,3 mld USD. T/TA-50 je levnější.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 16:25
od Juraj Tichý
Zemakt píše: 22/9/2022, 14:30 FA není T.

Edit: a má vůbec FA zachované dvojí řízení?
Cvicne-bojovy L39NG ma zachované dvojité riadenie?
Patri do kategórie F alebo T? :rotuj:

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 16:28
od Arthur
Juraj Tichý píše: 22/9/2022, 16:25
Zemakt píše: 22/9/2022, 14:30 FA není T.

Edit: a má vůbec FA zachované dvojí řízení?
Cvicne-bojovy L39NG ma zachované dvojité riadenie?
Patri do kategórie F alebo T? :rotuj:
:mrgreen:

Netreba sa brániť ani TA-5O Block 20. Bude záležať predsa na tom v akej konfigurácii.
Napr. je všeobecne známe, že iracké T-50IQ sú v podstate v štandarde FA-50.
Viem si predstaviť TA-5OSK, ktoré bude nakonfigurované ako štandard FA-50 Block 20 a pod.
V prvom rade VzS musia vedieť čo požadujú a MO SR čo sú ochotný za to dať. Vo videu sa narábalo s cifrou 15 - 35 mil EUR za kus. Zrejme však nepôjde o systémovú cenu. V podstate aj poľské FA-50PL budú optional riešenie so základom v Block 20-ke.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 16:42
od skelet
L-39NG patří do kategorie TA
Zemakt: FA má dvojí řízení. Je to vytuněná verze TA.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 16:58
od Flogger G
Uvidíme, jak se generalita a politici rozhodnou.

Co se L-39NG týká, jde ostroj kategorie cvičný - cvičně bojový (TA). Oproti TA-50 má jednu výhodu, odpustí pilotovi víc chyb. Výkonově je samozřejmě korejský letoun dál.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 17:03
od Zemakt
Rozdíl mezi základním a pokročilým cvičným letounem.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 18:23
od HONZIK11
Ale vzdyt to je upne jedno. I kdyby byl L39 Ng lepsi nez ten Korejec , coz neni bo ten Korejsky hotentot je 3x tak drazsi ,coz znamena , ze je uplne v jine kategorii nahrazujici Northrop F5 a jeho cvicne klony , tak je proste jen Cesky a dnes jeste navic Cesko-Madarsky.
Slovaci by se osypali kdyby meli litat na necem takovem. To ,ze budou potrebovat jeste mezistupen jim vubec nedochazi. Takze to bude takto :,, Vrtulak, turbovrtulak , Korejec , F16 4, generace a to vsechno dohromady za majlant.
Takze kdo chce kam , pomozte mu tam, nakonec jim ty jejich pahorky budem hlidat jeste dalsi 3 roky , protoze obdobi za ktere se jim podari vytvorit plynuly bezstresovy prechod z vrtulaku na F16 tak aby piloty z toho nepiclo, nemuze byt kratsi.

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Napsal: 22/9/2022, 19:16
od Lynx
Piloti na F16 sú všetko noví, mladí piloti absolventi Leteckej fak. v KE. Odišli do USA a tam dostali komplet US tréning, na Texan, F38 a F16. Takže keby na univerzite dostali základy na základom vrtukovom lietadle, potom L39NG,aby po prechode k jednotke pokračovali na FA50, mne to príde logické. Analogicky ako to ma ačr, len vy na to máte L159.
Inak CLV koľko ze ma L39, resp v budúcnosti L39NG? Tak podobne čísla budú bohato stačiť aj u nás. Cca 4ks, viac nie.