Re: Lavočkin La-7
Napsal: 29/1/2018, 20:33
Já ho nerozporuji, jen rejpám do smysluplnosti takového vyjádření ve vztahu k tolik populárnímu porovnání letadel obecně.
Pozor, Hanna mluví o Hurricane Mk.I, ne o moderním stíhacím letounu. Hurricane patří do stejné "přechodové generace" jako I-16 (spolu s MS-406c; P-36; Buffalem, MC-200, Fiatem G-50, Ki-27 a dalšími). Tam není taková převaha rychlosti jako u Bf-109 E/F, Spitfire, P-40, Zera nebo LaGG-3 či Jak-1.skelet píše:Skeptik: Išák nebo-li Rata sice byla manévrovatelnější, než modernější protěšky, ale ty na to dojely jen tehdy když si nechali vnutit její styl boje. Takže zajímavost 100%, ale jinak o ničem.
Jedná se o spitfire MK.XVI a Jak-3M s alisonem výroba 1993 z původních dílů . Alison je v podstatě stejný jako Klimov 105 akorát s opačným otáčením.Skeptik píše:Ani moc ne.Quajak píše:A kde prosím létá toho jaka? Měl jsem za to že se žádný letuschopný orginál nedochoval - novovýrobu z let 1991-2001 s motory alison a Pratt & Whitney Twin Wasp budou lítat asi dost jinak, ne?
Pratt & Whitney Twin Wasp je hvězdicový motor - předpokládám, že s ním létají jen některé úpravy Jaku-11.
Novostavby Jaku-3 skutečně létají s Allisonem V-1710, protože žádný Klimov VK-105PF-2 se v letuschopném stavu nedochoval resp. jeho uschopnění by bylo velmi drahé.
Nicméně jsou to celkem srovnatelné motory - výkon skoro stejný, Alison je o nějakých 60 kg těžší, ale to se v míru ztratí (nevozí se nani zbraně ani střelivo)
Ostatně už za WWII sověti v době nedostatku náhradních dílů na Alisony přemotorovávali P-40 na Klimovy VK-105.
Pokud 1stCLJan zná někoho, kdo tyhle warbirdy létá, nezbývá než závidět.
Ale to vyjádření mne moc nepřekvapuje - ostatně podobně se vyjadřoval Mark Hanna poté co měl možnost létat Hurricana Mk.I a Polikarpova I-16. Hurricana označil za příjemnější letadlo, ale ve vzájemném souboji by prý raději sedlal Išaka, protože v Hurricanu by neměl šanci.
EDITHow do they compare with other WW2 fighters?
Well, I believe, very favourably with some of the other aeroplanes. I had just flown a Hurricane for the first time, a week before the Rata and sorry to Hurricane aficionados, but I was really surprised and disappointed in the aeroplane’s handling and performance (although very interesting and lovely to fly the type). I felt that you would be better off fighting in a Rata. At any rate I felt quickly far more comfortable in it. In air combat against early low powered 109’s, I would suspect that the two aircraft were very comparable. Later variants of the Messerschmitt would easily be able to dictate the fight against the Rata due to the 109’s superior speed and vertical performance.
LA-5 je extrémně agilní a rychlý stíhač. Používá podobnou záchytnou taktiku jako LaGG-3 díky své dobré stoupavosti. Způsob boje: obvykle útok v sekcích shora; vedoucí pálí jako první a jeho wingman následně, když cíl začne uhýbat.The LA-5 is an extremely agile and fast fighter. Similar hooking tactics as LaGG-3 thanks to its good climb performance. The method of fighting: usually an attack in sections from above; the flight leader fires first and his wingman when the target is evading.
Hurricane a Spitfire jsou v nízkých nadmořských výškách pomalé a nemotorné stíhačky. Vyhledávají souboje ve vysokých nadmořských výškách (nad 5.000 m), kde jsou jejich vlastnosti velmi dobré. Nepřítel je v současnosti používá jako noční stíhačky. Spitfire je rychlejší než Hurricane.The Hurricane and Spitfire are slow and clumsy fighters at low altitudes. They seek dogfights at high altitudes (over 5,000 m.) where their characteristics are extremely good. Used these days as night-fighters by the enemy. The Spitfire is faster than the Hurricane.
Wasp píše: Motor Allison je také původem z Hispano-Suiza ?
Asi myšleno to, že na rozdíl od Mk.IX měly všechny Mk.XVI motory Merlin 266, což byly motory Merlin 66 vyráběné u Packarda v USA (s drobnými změnami).V čem byla XVI vylepšená oproti IX pro letecký boj prosím tě ?
To samozřejmě ne.Rozpoznání chladiče jde na jakou vzdálenost ? To Luftwaffe utekla z boje ?
Jak jsem psal, výkony motoru jsou +/- srovnatelné, Allison 2L (což je verze Allisonu V-1710, která tzv. Jak-3M /Jak-3UA/ pohání) je o cca 60 kilo těžší.Allison a Klimov, kolik váží, jaké mají výkony ?
Obávám se, že nikoli. Jen byly srovnány karty.příchod Jaka-3 a La-7 mohl vést k výkonostní převaze (určitě)
Novodobé Jaky pohání modifikovaný motor Allison V-1710-111, nazývají to snad variantou YAK2F. Modifikace spočívá v rychlosti kompresoru, originální V-1710-111 měl tzv. blower gear ratio 8.1:1, varianta YAK2F má ten poměr 8.8:1. Je to motor který byl používaný v P-38L Lightning, maximální povolený výkon pro nemodifikovanou pohonnou jednotku byl až 1600 bhp (WAR EMERGENCY), vzletový výkon 1425 bhp, to co odpovídá nominálnímu výkonu - 1100 bhp (MAXIMUM CONTINUOUS). Nemám nejmenší tušení na jakých výkonech a režimech ty "nové" motory provozují a jaké jsou jejich detailní specifikace.Skeptik píše:Jak jsem psal, výkony motoru jsou +/- srovnatelné, Allison 2L (což je verze Allisonu V-1710, která tzv. Jak-3M /Jak-3UA/ pohání) je o cca 60 kilo těžší.Allison a Klimov, kolik váží, jaké mají výkony ?
Allison má větší výkon ve větší výšce, Klimov má větší výkon u země, ale je to vždy +/- 1.250 koní.