Rychlost, výška, přetížení.Zemakt píše:Na výše uvedeném videu Alcy jdoucí na přistání, jsou na záběrech HUD vidět tři zcenzurované/začerněné palubní údaje, netuší někdo o co tak tajného jde?
L159 ALCA a její předchůdci
Re: L159 ALCA a její předchůdci


- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: L159 ALCA a její předchůdci
No hlavně, aby ty detaily informace tady z Palby a jiných zdrojů neštudoval nějaký fanda IS:-( to by se jim pak asi hodilo v jejich boji proti L-159.



Re: L159 ALCA a její předchůdci
Proč? Pokud má Irák rozum, bude L-159 používat jako nosič GBU-12 a bombardovat islamisty z bezpečí maximální cestovní výšky. Na nízké nálety neřízenými raketami a kanony má přeci pancéřované Su-25.
A dokud ISIS nezíská stíhačky, energetické a manévrovací diagramy L-159 mu nejsou vůbec k ničemu
A dokud ISIS nezíská stíhačky, energetické a manévrovací diagramy L-159 mu nejsou vůbec k ničemu

- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: L159 ALCA a její předchůdci
http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/bri ... 590604f2e/
Britové blokují prodej L-159 do Iráku. Žádají, aby z bitevníku zmizelo důležité britské zařízení
Britové odmítají, aby součástí dodávky českých bitevních letounů L-159 do Iráku bylo zařízení RWR. "Z vážných bezpečnostních důvodů" trvají na tom, aby bylo z letounů vymontováno. Radarový výstražný přijímač RWR je ale důležitou součástí letadel z Aera Vodochody. Varuje pilota při zaměření protivníkovým radarem.
Britské výhrady jsou o to překvapivější, že britské výstražné přijímače RWR - od téhož výrobce a téměř identické jako ty v L-159 - mají být za rok dodány do iráckých stíhaček F-16. "Podobné selektivní jednání mezi spojenci je neobhajitelné," řekl Aktuálně.cz vysoce postavený diplomat, který si však nepřál zveřejnit své jméno.
Britové blokují prodej L-159 do Iráku. Žádají, aby z bitevníku zmizelo důležité britské zařízení
Britové odmítají, aby součástí dodávky českých bitevních letounů L-159 do Iráku bylo zařízení RWR. "Z vážných bezpečnostních důvodů" trvají na tom, aby bylo z letounů vymontováno. Radarový výstražný přijímač RWR je ale důležitou součástí letadel z Aera Vodochody. Varuje pilota při zaměření protivníkovým radarem.
Britské výhrady jsou o to překvapivější, že britské výstražné přijímače RWR - od téhož výrobce a téměř identické jako ty v L-159 - mají být za rok dodány do iráckých stíhaček F-16. "Podobné selektivní jednání mezi spojenci je neobhajitelné," řekl Aktuálně.cz vysoce postavený diplomat, který si však nepřál zveřejnit své jméno.
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Nerozumím tomu proč by nebylo možné použít L-159 i bez RWR. Copak IS disponuje radarovou technikou?
Re: L159 ALCA a její předchůdci
IS pravdepodobne nie aj keď sa mi zdá že som videl fotku s OSA ale podstatné je že Turecko ich má určite. Hlavné ale je že Irak zaplatil za lietadlo s určitými schopnosťami.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Nuž na zbrojnýchtrhoch sa nehrá čisto, pre Britov plne vybavená ALCA predstavuje hrozbu pri pretláčaní Hawkov...
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Efektní, ale nikoli efektivní.
Střela je významně rychlejší, a ALCA není zrovna stavěná na nějaká zásadní poškození.
Střela je významně rychlejší, a ALCA není zrovna stavěná na nějaká zásadní poškození.



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Efektivní je to v tom, že obsluha PL prostědků má poměrně hodně málo času na reakci. (pochopitelně letoun tam nesmí v pálit na slepo, ale ve spolupráci s průzkumem bojiště).
edit: viz má zkušenost z pevnosti Darkoviček. Kde tyto nízké průlety nad bunkrem (pěchotní tvrz Jaroš) L-159 prováděla. Přílet od Polska, slyšet nebyla, a díky lesíku a členitému terénu byla vidět až na poslední chvilku. Plus, kdyby se L-159 dotáhla do konce, tak si dopředu ošahá cíl a odpálí Brimstone.. nemusejí jít ani na vizuál.
edit: viz má zkušenost z pevnosti Darkoviček. Kde tyto nízké průlety nad bunkrem (pěchotní tvrz Jaroš) L-159 prováděla. Přílet od Polska, slyšet nebyla, a díky lesíku a členitému terénu byla vidět až na poslední chvilku. Plus, kdyby se L-159 dotáhla do konce, tak si dopředu ošahá cíl a odpálí Brimstone.. nemusejí jít ani na vizuál.



Re: L159 ALCA a její předchůdci
Ale tak tomu přeci není
Sebelepší průzkum Ti neodhalí pěšáka s MANPADem, který se může schovávat pod kterýmkoli stromem.
Badokonce ani blbečka s 1/2 palcovým kulometem.
Létání s něčím tak malým, křehkým a pomalým, jako je L-159, takto nízko nad zemí, je forma asistované sebevraždy.

Sebelepší průzkum Ti neodhalí pěšáka s MANPADem, který se může schovávat pod kterýmkoli stromem.
Badokonce ani blbečka s 1/2 palcovým kulometem.
Létání s něčím tak malým, křehkým a pomalým, jako je L-159, takto nízko nad zemí, je forma asistované sebevraždy.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Ale přece životnost letounu "poflakujícího" se v malé výšce a nízkou rychlostí, tedy v dosahu Manpadů a velkorážných kulometů pořešily střety na východě Ukrajiny.
S jednoznačným výsledkem.
Pročpak asi Rusové v Sýrii drží výšku 5000 jako minimální?
Ale holt někdo je nepoučitelný.
S jednoznačným výsledkem.
Pročpak asi Rusové v Sýrii drží výšku 5000 jako minimální?
Ale holt někdo je nepoučitelný.


Re: L159 ALCA a její předchůdci
Ale tak to preci je Skeptiku. Sebelepsi pesak je omezen svou reakcni dobou. Aby mel proti necemu tak rychlemu sanci, tak musi byt vybaven radarem nebo optoelektronickym cidlem. Radar se diky radioelektronickemu pruzkumu stava lakavym cilem. Plus muze byt zarusen. Ten pesak je omezen svou reakcni dobou (L-159 je pri priletu relativne ticha, mala a rychla). Na odletu bude zase chranena okolnim terenem. Ale to neplati jen pro L-159, ale pro jakykoliv letoun. Nikterak ucinnost Manpads nezpochybnuji, ale neni to treba zvelicovat.
Na Ukrajine se neporesilo nic (blba taktika, zastarala protiopatreni)... V Syrii taky nic, Albatrosy a vrtulniky tam litaji dal. A ze Rusove litaji vysoko? Proc by taky litaly nizko? Co jim hrozi ve velke vysce? Leda turbulence.
Edit: plus zapominate, ze L-159 se ma motat v blizkosti vlastnich jednotek a je navrzena pro pouzivani rizenych strel v kombinaci s radarem. Tedy mela se dostat na dostrel od cile, nikoliv k cili
Na Ukrajine se neporesilo nic (blba taktika, zastarala protiopatreni)... V Syrii taky nic, Albatrosy a vrtulniky tam litaji dal. A ze Rusove litaji vysoko? Proc by taky litaly nizko? Co jim hrozi ve velke vysce? Leda turbulence.
Edit: plus zapominate, ze L-159 se ma motat v blizkosti vlastnich jednotek a je navrzena pro pouzivani rizenych strel v kombinaci s radarem. Tedy mela se dostat na dostrel od cile, nikoliv k cili



Re: L159 ALCA a její předchůdci
Navíc rychlost Alky v takovéto výšce bude plus minus stejná jako třebas u F16, s tím rozdílem, že Falcon nemusí letět s plným knedlíkem.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: L159 ALCA a její předchůdci
A s čím se Alka může potkat, tedy mimo takových ZSU 2 řízených Allahem?
Teda "baf" z poza kopce, či chroští, se nekoná.
( Něco málo z Palby)Systém Verba je unikátny tým, že ako prvý (osobne) prenosný PVOS môže byť zapojený do centralizovaného automatického oblastného veliteľsk. stanovišťa
ktoré cez digitálnu mapu sektorov pôsobenia vlastných prostriedkov PVOS určuje v predstihu ktoré prostriedky pre daný sektor dostanú povolenie zahájiť palbu.
Teda "baf" z poza kopce, či chroští, se nekoná.


Re: L159 ALCA a její předchůdci
netvrdim, ze ztraty klesnou na nulu. Ale furt je tam bezpecneji jak ve strednich vyskach, plus aby protiopatreni fungovala, tak musi mit radar nebo optoelektroniku. Radar = cil (Brimstone ma i inercialni navadeni). Plus L-159 ma nizke IČ etc. Letat nizko i vysoko je risk. Letat nizko ma v tu vyhodu, ze zkracuji reakcni dobu obrancu.



Re: L159 ALCA a její předchůdci
Tedy, pokud zde napsané shrneme, včetně směru vývoje organizace PVO, tak Alca se zase vrátí k výcviku anebo k náhánění pasáků koz a zaostalých pašeráků s batohy na zádech.


Re: L159 ALCA a její předchůdci
Ne, pokud si to shrneme, tak ma Alca stejne sance jako kterykoliv jiny bojovy letoun, ktery nema vyrazne potlacenou radiolokacni a IČ stopu. Jeho uspesnost zavisi na spravne taktice, vyzbroji a pruzkumu.



- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Armada potrebuje 3 dvoumistne ALCI,ta cena je ale strasna...
http://www.novinky.cz/domaci/398832-aer ... ovinu.html
http://www.novinky.cz/domaci/398832-aer ... ovinu.html


Pink Floyd-On The Turning Away
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Toť je otázka.. přibližně to vychází na 7mil.USD za kus. Pro příklad si vem, že malý vrtulník Eurocopter EC135 (dnes Airbus H135) stál v roce 2014 čtyři miliony USD kus.


