Stránka 22 z 59
Napsal: 23/6/2011, 22:49
od Lord
Nu myslím, že by to mělo umožňovat výměnu filtrů, oleje, apod. i v polních podmínkách. Na druhou stranu může být k motoru opravdu těžký přístup. Záleží za jak dlouho se olej vyměňuje, což zase záleží na provozu vozidla. Je možné, jak píše kopapaka, že na to mají nějaký postup ... kdy motor vyndají a udělají i další operace jako výměnu filtrů, oleje, řemenů.
Faktem je, že třeba u auta je zespod přístup k motoru, u Panduru nikoliv ... jedině, že by bylo možné odendat nějakou krycí desku. Ale podle obrázku co připojil knezdub to moc nevypadá. Asi by na to musely být nějaké přípravky, rozhodně nepůjde tak snadno povolit šroub a dát tam lavor
EDIT:
Předražené obojživelné pandury s pancířem už neplavou
http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy ... ?id=676334
Předražené Pandury a plavbyschopnost
http://www.onwar.eu/2010/09/09/predraze ... schopnost/
Napsal: 24/6/2011, 05:12
od knezdub
Samotná výměna oleje a filtrů problém nemůže být. V některých stavebních strojích je motor ještě hůř přístupný, tak je prostě z vypouštěcího místa vyvedená hadice se záslepkou, kterou olej vyteče. Taktéž filtry jsou vyvedeny na přístupnější místo, vše je jen otázka hadic. U motoru bych problém nehledal, spíš je otázka, jaké servisní úkoly jsou předepsané u převodovky, přece jen je automat háklivější než normální převodovka. Ale všechno je jen otázka inteligence konstruktéra, který dost často nad podobným detailem ani nepřemýšlí, takže pak jiní konstruktéři musí vymýšlet přípravky na odsávání oleje z motoru otvorem po měrce oleje atd. Ale z pohledu mechanika můžu prohlásit, že je možné zkonstruovat a vyrobit takový agregát, který není nutno při běžném sešrvisu (po většinu životnosti) demontovat. Je tu i možnost, že si prostě někdo chce zajistit práci do budoucna, na kterou bude mít monopol (velmi častý jev) a musí prostě nějak zdůvodnit, proč je to tak drahé. Hodně by pomohl návod k použití nebo servisní manuál.
Napsal: 24/6/2011, 07:29
od Mantra
knezdub píše:
Motorpřevodový agregát

Pohled do prázdného motorového prostoru Panduru
Pokud je motor připraven na snadnou demontáž (a tady vapadá, že je), tak je to možná i nejrychlejší řešení k provedení všech servisních úkonů. Vzhledem k tomu, že už jsou dneska k dispozici oleje pro nákladní vozy s intervalem výměny 125 000 km, nemusí to být u Panduru až takový problém (třeba jednou ročně)
Na druhem obrazku jestli se nepletu je videt podvozek ve tvaru "obraceneho V". Tam bych nechtel sedet ani za boha.
Napsal: 24/6/2011, 17:27
od Lord
Je možný, že si z toho někdo udělal byznys. Motor to má Cummins ISC 350. Chlubí se, že instalace a výměna je snadná. Asi když ten motor vyndají, tak už kontrolují více věcí.
Tady k dispozici různé brožury
http://cumminsengines.com/every/misc/brochures.page
Otázkou je jak to konstrukteři vymysleli při instalaci do korby Panduru. Vozidlo by mělo zajišťovat „plavbyschopnost“ – nutnost utěsnění, apod.
Motor je umístěň vpředu v prostoru napravo od řidiče. Je k němu přístup zeshora. Transportéry Pandur od rakouské firmy Steyr přebírala ve Vyškově česká armáda k několikatýdenním testům, které probíhaly v místní divizi Vojenského opravárenského podniku Šternberk.
http://www.vop.cz/
Takže tam bych směroval dotazy. Tento podnik zajišťujeme opravy a servis kolové obrněné techniky.
Napsal: 24/6/2011, 19:12
od knezdub
Opraveny popisky a přidán obrázek motorového prostoru na předchozí straně. Děkuji Skeletovi za pomoc
Napsal: 24/6/2011, 20:45
od Lord
O.K. hezký pohled do motorového prostoru, nějaký otvory v podlaze jsou. Motor je uložen ve vozidle podélně na pravé straně. Pravda, že dnes není třeba měnit oleje tak často. Doporučují olej API CJ-4 nebo ACEA-E9 (evropský ekvivalent)
www.lubrizol.com/EuropeanEngineOils/E908.html
Napsal: 28/6/2011, 20:35
od tood1
Ano je to pravda u vozidla PANDUR II pokud potřebuješ vyměnit motorový olej ,olejový filtr,olej v aut.převodovce s filtrem,musíš vyndat z vozidla powerpack (3 zkušení mechanici to mají do 25 min.venku ).
Tato operace se provádí každé dva roky při použití lepšího oleje a každý rok při použití mot.oleje 15W40 Rubia (to je ten samý který je např v T-815).
Na korbě ze spodu jsou jen zátky pro vypouštění olejů z rozvodovek.
Napsal: 9/7/2011, 08:21
od skelet
Napsal: 9/7/2011, 10:08
od Idaho
Napsal: 9/7/2011, 16:16
od Collombo
Zajímalo by mě, co bude následovat, máme nové pušky, transportní CASA, čeká nás možná ještě dělostřelestvo a pánbuví co ještě. To bude pastva.
Ale k tématu, pohled (z) druhé strany:
http://www.novinky.cz/domaci/238541-bar ... -proc.html
Napsal: 9/7/2011, 16:36
od Dzin
Pandury jsou předraženy. Takoví hrozný vehykl, jaký jsme dostali, s hroznýma nedodělkama, to je prostě strašný...
Napsal: 9/7/2011, 17:03
od Idaho
Nedodělky? CO konkrétně máš na mysli?
Collombo - novinky nejsou hodnověrnej zdroj informací ani kdyby tvrdili že tráva je zelená. Proto na odkazy vedoucí na tenhle server nikdy neklikám, odmítám podporovat takový hamižný plácali kteří tam sou (viz aféra babyboxy, výbuch temelínu a jiné....)
Napsal: 9/7/2011, 17:25
od Dzin
Na IDETu si do jednoho vlez a hned tě toho dost trkne...
Napsal: 9/7/2011, 17:33
od knezdub
Byl jsem v něm vlezený a nějak moc mě toho netrkalo. Je pravda, že jsem se v něm nějak nezdržoval, ale i tak by mě zajímalo, co konkrétně máš na mysli
Napsal: 18/8/2011, 20:11
od #
Napsal: 18/8/2011, 23:11
od Zemakt
taky je mohli "fouknou" do pouštní kamufláže........
Napsal: 19/8/2011, 00:58
od kopapaka
skelet píše:a bude mít z toho někdo průser? ne
Oni páni novináři v tom článku ( i co linkoval Idaho ) jako obvykle pěkně perlí.
Kdoví jak to všechno je, ale MO tehdy prohlašovalo tohle:
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=15864
Přijde mi to jako mnohem logičtější, než ty Bartákovy kydy co vytáhli v tom článku...
Mimochodem, Portugalci sice nakoupili i cca po 30 ks minometné ( 120 mm ) verze, BVP ( s věží 30 mm a 4 členy výsadku... ) a palebné podpory ( 105 mm ),jenže všechny verze mají minimum elektroniky a ostatní vozidla mají ve výzbroji jen 12,7 mm kulomet ( 157 ks )...
Napsal: 19/8/2011, 11:57
od #
Janka Kroupu jsem docela dost bral, ovšem co předvedl v tomhle článku na Idnes, to opravdu stojí za to

Nejhorší na tom je, že si drtivá většina lidí dělá názory právě na základě takovýhle konin...
Napsal: 19/8/2011, 13:12
od kopapaka
Mě by třeba zajímalo, jak je to s tím pancéřováním, MO původně tvrdilo, že to má odolnost až do r. 14,5 mm, ale ty co šly do Afgánu, se na tuto odolnost modernizovaly...
Takže čemu má potom člověk věřit...
Už jsem slyšel tvrzení, že ta původní odolnost vůči 14,5 mm byla jen z čela a modernizace to natáhla kolem celé korby...
Jenže to nebylo nic oficiálního...
Pokud jde o cenu, tak zrovna teď prochází zkouškama průzkumná varianta, nejsložitější a nejdražší...
Má jich být 16 kousků, z toho 8 má průzkumný radar s kusovou cenoui několik desítek miliónů...
Napsal: 19/8/2011, 18:15
od Dzin
Barták tomu rozumí jako koza petrželi. Tohle jsou všechno jen účelová tvrzení. Na veřejnost se vypustí jen taková fakta, která podporují takové či makové tvrzení.
Zajímalo by mě, jak dopadly vojskové zkoušky. Zda byly vůbec dělány. A ne jen oficiální, ale i testovací provoz u útvaru. Jaké z toho mají výstupy. Ale chtěl bych vidět opravdové závěry a ne ty pozměněné, co se hlásí nahoru a mají punc dokonalosti, jak je vše parádní, jak vše funguje atd...